Децата 2005+ - днешните начални ученици

  • 6 302
  • 133
# 75
Питам за енти път, леко перифразирам - защо децата ходят на частни уроци, забавачки и занимални, ако училищата ни са такива превъзходни.

Никак не са превъзходни. Много неща крещят за промяна.
За частните уроци - причини разни, но за мен на първо място е това, че децата са свикнали да им се обяснява многократно и индивидуално, да им се виси на главите. Така са свикнали от 1 клас.
На занимални ходят:
 1.Ако родителите са на работа и нямат физическа възможност да ги гледат
2. Ако родителите искат да разполагат с времето си, без ангажимент с деца
Моля да не ме линчувате за второто. Имам поне 6 такива майки в класа.
Виж целия пост
# 76
Никой не е твърдял, че училищата са превъзходни. И въпреки това, че не са ни по мярка /защото те няма как да са по мярка на всички/, трябва да извлечем максимална полза от обучението.
Ама каква мярка, какви 5 лв?? Говорим конкретно в момента за изучаване на прилагателно и вдругиден - изучаване на епитет, като при изучаване на епитета единствената разлика с определението на прилагателното е споменаването на "художествени текстове", което пък се учи поне 2 класа нагоре.
Какво ще рече да извлечем максималната полза от обучението? Крайната цел на обучението по БЕ е добър правопис и пунктуация - не перфектен, но добър и смислоотличаващ. На обучението по литература - да научи децата да четат с разбиране, да им покаже някой и друг автор, да ги научи на елементарни морални правила посредством действията и мислите на героите.
В момента дори не можем да кажем, че се учи заради самото учене, а не заради знания. Не се учи дори за бележки. Някой е въвел някакви изисквания, друг някой е въвел някакви изпитни сесии, а трети пише учебници, като се стреми да се хареса и на единия, и на другия, но не и да направи нещо качествено. А хлапетата ходят на частни занимални.

Дъждовно време, ама кой ги е свикнал с висене на главите и ръчкане с остена - мама или госпожата?
Виж целия пост
# 77
Питам за енти път, леко перифразирам - защо децата ходят на частни уроци, забавачки и занимални, ако училищата ни са такива превъзходни.

Никак не са превъзходни. Много неща крещят за промяна.
За частните уроци - причини разни, но за мен на първо място е това, че децата са свикнали да им се обяснява многократно и индивидуално, да им се виси на главите. Така са свикнали от 1 клас.
На занимални ходят:
 1.Ако родителите са на работа и нямат физическа възможност да ги гледат
2. Ако родителите искат да разполагат с времето си, без ангажимент с деца
Моля да не ме линчувате за второто. Имам поне 6 такива майки в класа.
как ще свикне детето е въпрос на многото хора, които се занимават с обучението му. Идеалният вариант разбира се, е майката да си остане в къщи и да се занимава с ученето на детето си, обаче това е невъзможно в днешната икономическа ситуация. Интересно защо моето дете например в къщи може да стои и да работи само, а в училище не може? Дали аз съм виновна и как мога да коригирам това му поведение - например да ходя с него на училище и да скърцам със зъби?

А ето и моето мнение като родител, защо децата не разбират - учебниците са в по-голямата си част нефелни - текстовете в читанките са безумни, дори част от тях аз не бих прочела, какво остава за детето ми, децата се приучват към учене на изуст - всички определения се учат на изуст, не се разбират - няма човек, който да не забрави наученото на изуст след известно време, а предметите, които трябва да се преразказват са така безумно написани, че се налага някой да обясни написаното на нормален език, за да го разбере детето. И не ми казвайте пак, че не съм му чела достатъчно като малък - да, не съм чела приказките на Елин Пелин просто защото не ги харесвам, както и басните на Лафонтен, няма да навлизам в задължителната литература, че там вече мога да мятам огън и жупел.
Виж целия пост
# 78
за съжаление системата е изместила нещата към някакво безумие и единствената цел, която виждам от тази промяна, е да изплюе накрая неграмотни хора... и спасяването ни трябва да е поединично явно - кой в частна занималня, кой в частно училище, кой някъде другаде, а ако човек няма финансова възможност или време да се занимава с детето си, то просто е обречено на неграмотност
Много си крайна, има и много деца, които се справят и то завидно добре. Точно те и училищата, в които учат, са подходящата среда, към която се стремят тези, които не могат да възпитат самостоятелни деца и искат средата да изиграе възпитателната роля.


Ама каква мярка, какви 5 лв??
Ей такава, всеки иска обучението да е съобразено с индивидуалните възможности на детето му. На мен ми е кеф въобще да не учат много от нещата от учебниците, мога да ги нарека и пълни простотии, ако искам, но така как помагам на детето си да напредва. Това беше въпроса?



На обучението по литература - да научи децата да четат с разбиране,
Е, това в първи клас де. А после, все на четене с разбиране ли ще го карат. Ама то това е и една значителна част от въпросите на НВО 7 клас, явно така се проверява дали за 7 години са се научили.


да им покаже някой и друг автор, да ги научи на елементарни морални правила посредством действията и мислите на героите.
Моралните правила? Да ми го учат на морал в училище? Ами аз кафе ли да пия през това време?


В момента дори не можем да кажем, че се учи заради самото учене, а не заради знания. Не се учи дори за бележки. Някой е въвел някакви изисквания, друг някой е въвел някакви изпитни сесии, а трети пише учебници, като се стреми да се хареса и на единия, и на другия, но не и да направи нещо качествено. А хлапетата ходят на частни занимални.
Тука направо излезе от действителността. Я питай майките на седмокласници дали децата им не учат за оценки, та това е основното, защото така ще са в среда, средата за която стана въпрос по-горе.
Виж целия пост
# 79
Дъждовно време, ама кой ги е свикнал с висене на главите и ръчкане с остена - мама или госпожата?

Със сигурност не е госпожата. Тя няма физическа възможност за това.

...учебниците са в по-голямата си част нефелни - текстовете в читанките са безумни, дори част от тях аз не бих прочела, какво остава за детето ми, децата се приучват към учене на изуст - всички определения се учат на изуст, не се разбират - няма човек, който да не забрави наученото на изуст след известно време, а предметите, които трябва да се преразказват са така безумно написани, че се налага някой да обясни написаното на нормален език, за да го разбере детето.

Да, така е.

Виж целия пост
# 80
Аз до 12ти клас, до КСК, почти не бях чела задължителни произведения, като особено старателно избягвах българската възрожденска литература. За 16 години образоване не съм видяла нито един човек да й се радва на тази възрожденска литература, освен доцентката и асистентката в университета, така че едва ли е въпрос на вкус. В същото време старателно и упорито й се отделя страхотно място, предполагам с цел да възпита патриотичен дух. Ами за моя патриотичен дух по-вдъхновяващи бяха "Клетниците" и "Тримата мускетари" със стоте му продължения.

Саморая, посочи ми някакъв друг смисъл на обучението по литература, освен морално-възпитателен и да се научи да осмисля текста и да си вади изводи от него (това значи четене с разбиране), защото аз не виждам такъв. Дори за правописно-пунктуационен не става - "Маминото детенце" няма да го научи с любениците как да пише правилно "диня". А децата дори в елитните училища не се справят еднакво. И моля под "осмисляне" на текста да не се чете "пребройте метафорите в първата страница" или любимото "какво иска да каже авторът".
Разбрах, че за теб не е важно детето дали е разбрало или не, важното е да изкара оценката и да мине НВО. Знаеш ли, че такива отличници на 25 не могат да посочат по какво се различава артерия от вена или хрущял от кост?

Дъждовно време, аз мисля, че и майките нямат физическа възможност да го научат на това, освен ако не си създава рефлекс за обгрижване от две обяснения  newsm78
Виж целия пост
# 81
Аз до 12ти клас, до КСК, почти не бях чела задължителни произведения, като особено старателно избягвах българската възрожденска литература. За 16 години образоване не съм видяла нито един човек да й се радва на тази възрожденска литература, освен доцентката и асистентката в университета, така че едва ли е въпрос на вкус. В същото време старателно и упорито й се отделя страхотно място, предполагам с цел да възпита патриотичен дух. Ами за моя патриотичен дух по-вдъхновяващи бяха "Клетниците" и "Тримата мускетари" със стоте му продължения.
Ама верно, че е време да започнем да забравяме българщината, възрожденския идеал и светлите мигове от историята си. Я ский кви капацитети са се пръкнали от нечетене на възрожденска литература Rolling Eyes със съвременно мислене и непреклонен дух към несправедливостите. Ашколсун!

Разбира се, че литературата ти помага да се изградиш като личност, но мисля, че основната роля има семейството. Според теб, ако една майка работи много и няма време да говори достатъчно с детето, ще е добре да поощри детето да чете, за да се възпита от книгите?   
Виж целия пост
# 82
Слънце, като ти кажа "доцентката и асистентката по възрожденска", не ти ли идва на акълчето, че съм я изучавала достатъчно? Самата доцентка казва "това не е точно литература, но нямаме друго от този период". Литератор, преподавател от 20 години. Супер, нали?
Нали ти сама каза, че ако чакаш на литературата да ти възпита детето... Явно го чакаш.
Възрожденската литература не може да възпита патриотични ценности, защото децата не я разбират. Те студентите-читанки не я разбират, какво остава за другите.
Виж целия пост
# 83
за съжаление системата е изместила нещата към някакво безумие и единствената цел, която виждам от тази промяна, е да изплюе накрая неграмотни хора... и спасяването ни трябва да е поединично явно - кой в частна занималня, кой в частно училище, кой някъде другаде, а ако човек няма финансова възможност или време да се занимава с детето си, то просто е обречено на неграмотност
Много си крайна, има и много деца, които се справят и то завидно добре. Точно те и училищата, в които учат, са подходящата среда, към която се стремят тези, които не могат да възпитат самостоятелни деца и искат средата да изиграе възпитателната роля.
да, има и деца, които се справят и то завидно добре - колко процента са от учащите обаче тези деца, и не е ли идеята на задължителното образование да е достъпно за всички деца и да е на тяхно разположение, за да ги научи, а не просто да е задължително?

Излиза, че онези, несправящите се, следва да бъдат изхвърлени от системата или родителите им да му мислят, това ли е целта?

И да - много е лесно да се работи със знаещи и можещи, заинтересувани и т.н. деца, обаче какво правим с другите? Защото да си учител значи да искаш да изучиш всички - кои по-добре, защото им се удава, кои по-зле, но не и да ги оставиш в 5-ти клас неграмотни...
Виж целия пост
# 84
Права е жената, но нали ви е обяснила защо не е точно литература? За Вазов каза ли ви два лафа? За Паисий?


Възрожденската литература не може да възпита патриотични ценности, защото децата не я разбират. Те студентите-читанки не я разбират, какво остава за другите.
Е как преди 15 години я разбираха, пък сега не. Тя не се е променила като съдържание. Падна ми в ръцете учебника за 7 клас на моя. Само привидно не съм се интересувала от обучението му, защото исках да осъзнае, че това си е негова грижа иначе положих доста усилия да проуча какво учи. Учебникът по литература 6 и 7 клас си беше доста смислено и последователно направен. И до този извод стигнах без да съм капацитет в областта на литературознанието.



за съжаление системата е изместила нещата към някакво безумие и единствената цел, която виждам от тази промяна, е да изплюе накрая неграмотни хора... и спасяването ни трябва да е поединично явно - кой в частна занималня, кой в частно училище, кой някъде другаде, а ако човек няма финансова възможност или време да се занимава с детето си, то просто е обречено на неграмотност
Много си крайна, има и много деца, които се справят и то завидно добре. Точно те и училищата, в които учат, са подходящата среда, към която се стремят тези, които не могат да възпитат самостоятелни деца и искат средата да изиграе възпитателната роля.
да, има и деца, които се справят и то завидно добре - колко процента са от учащите обаче тези деца, и не е ли идеята на задължителното образование да е достъпно за всички деца и да е на тяхно разположение, за да ги научи, а не просто да е задължително?

Излиза, че онези, несправящите се, следва да бъдат изхвърлени от системата или родителите им да му мислят, това ли е целта?

И да - много е лесно да се работи със знаещи и можещи, заинтересувани и т.н. деца, обаче какво правим с другите? Защото да си учител значи да искаш да изучиш всички - кои по-добре, защото им се удава, кои по-зле, но не и да ги оставиш в 5-ти клас неграмотни...

Несправящите се ще намерят своя начин да се справят. Това ще ти кажа. Да се обезсърчим е най-лесно. Ясно е, че когато не се справя, учителката е виновна. Но в клас има и такива, които се справят. Пък тя си е същата. А освен това нещата не са черно-бели. Справя се-не се справя. Все се справя в известна степен. Но теб като родител това може да не те удовлетворява и да наричаш това несправяне, защото просто си максималист по убеждения.  
Виж целия пост
# 85
да, намират - на последното контролно в класа на сина ми на 4 деца не са им написани оценка, а само "Преписвал/а си"... и това е във втори клас, какво ще стане по-нататък? Ще се справят  ooooh!

и пак ще напиша - аз не плюя по учителите - да, максималист съм, но съм максималист спрямо детето си - намерила съм решението за себе си и съм спокойна поне към момента за обучението на сина си, обаче не мога да разбера, какво би се случило, ако примерно двамата с мъж ми работехме на по 2 работи, за да храним семейството и освен липсата на пари изпитвахме и липса на свободно време? Въпросът е риторичен

Виж целия пост
# 86
Задачите не са решени, а са преписани повторно или детето е преписало отговорите от съученик?

Абе то всички работим и му търсим колая. Класика просто. Някои ще са доволни да си намерят каква да е работа, ама да не мислим за тях сега, толкова проблеми има пред нас.
Виж целия пост
# 87
Задачите не са решени, а са преписани повторно или детето е преписало отговорите от съученик?
детето е преписало от детето до него, или по-точно 4 деца са преписвали - не е ясно кое от кое  Peace /мисля, че учителката е наясно, но не иска да ги излага/
Виж целия пост
# 88
Брада на Мерлин, все едно говоря с радиото.
Би ли ми обяснила как 14-годишен ще осъзнае в пълния им смисъл жертвата и саможертвата на Кочо? Или пак ще свиваме рамене "ученици са, да учат".
За Вазов са ни казали два лафа, да. Че "Под игото" е най-добрият български роман от това време, но иначе 20те огромни тома събрани негови съчинения не са с особена художествена стойност - освен този роман, Епопеята и още 4-5 стихотворения.
Направи опит, дай на сина си "В навечерието" на Тургенев и стихотворенията на Ботев, че са по-малко, и го питай после кое е харесал повече.

Несправящите се ще намерят своя начин да се справят. Това ще ти кажа. Да се обезсърчим е най-лесно. Ясно е, че когато не се справя, учителката е виновна. Но в клас има и такива, които се справят. Пък тя си е същата. А освен това нещата не са черно-бели. Справя се-не се справя. Все се справя в известна степен. Но теб като родител това може да не те удовлетворява и да наричаш това несправяне, защото просто си максималист по убеждения. 
Не виждам обезсърчаване. Виждам хората да си искат своето - детето им да използва пълния си капацитет, което не мисля, че става, щом "се справя в известна степен". В известна степен, ама когато сравняваш с отличника, нали? Е, нали на отличника се преподава по-лесно и се справя отлично, гордостта на даскалката и на мама... Кво от това, че 5 други деца се справяли все някак си.
Виж целия пост
# 89
абе то и моето е отличник - само две 5-ци има, останалото 6-ци, ама определено не е за 6 мен ако ме пита някой, чист четворкаджия е  Mr. Green
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия