Децата 2005+ - днешните начални ученици

  • 6 290
  • 133
# 15
А сега конкретно по темата. Децата са около нас, виждат, чуват, анализират. Отвсякъде ги засипва информация как образованието е зле, учениците са неграмотни, училищата - зверилници пълни с агресия и хаос, учителите - откачалки, завършили педагогика, защото не стават за друго, учебниците - неразбираеми тъпотии... Чудно кой би се отнесъл сериозно към перспективата да прекара 11 години на подобно място...

Опитайте се да намерите в медийното пространство десет добри новини за началното образование у нас (изключвам представянето на отличници по олимпиади или нескопосан PR на социални проекти) и ще разберете за какво говоря.

Много точно изказване  newsm10 !
Виж целия пост
# 16
Имам подобни притеснения за сина си.
Детето ми е любознателно, смея да твърдя умно и бързо схваща учебния материал.Няма особени затруднения с ученето, бих казала дори -никакви.
Същевременно- неимоверно трудно е да седне , да си напише домашното.
За него е досаден ангажимент, тегоба някаква.

В училище има лоша дисциплина, често получава забележки.Първите месеци често отказваше да работи в час.
На двора, като го гледам заедно с другите деца- те и игрите им едни такива, истерични някак.Не става въпрос, че говорят високо и се смеят, това са деца, но говоренето им е често едно такова нервно кряскане, често се бутат, блъскат.


И не е само той .Мисля си, че проблемът се наблюдава по-скоро при момчетата, отколкото при момичетата.
Друго, което съм се замисляла- откъде изведнъж се появиха толкова деца с "хиперактивност" и защо?
Не познавам нито едно дете от детството си с такава диагноза или дори не диагностицирано, но с подобно поведение- нито от класа, нито от махалата, нито от учениците на майка ми и на другите ми близки роднини- учителки newsm78

Ще ми е интересно да следя темата, а това че не трябва да се правят обобщения- спор няма. Но и аз ще споделя, че много често срещам точно такъв тип деца- умни, знаещи, но някак не достатъчно заинтересовани от обучението си.

Виж целия пост
# 17
На двора, като го гледам заедно с другите деца- те и игрите им едни такива, истерични някак.Не става въпрос, че говорят високо и се смеят, това са деца, но говоренето им е често едно такова нервно кряскане, често се бутат, блъскат.

Друго, което съм се замисляла- откъде изведнъж се появиха толкова деца с "хиперактивност" и защо?
Не познавам нито едно дете от детството си с такава диагноза или дори не диагностицирано, но с подобно поведение- нито от класа, нито от махалата, нито от учениците на майка ми и на другите ми близки роднини- учителки newsm78

Ако знаеш само колко си права. Всеки ден, всеки час, ако щете минута ги наблюдавам - прекрасни деца, умни, знаещи. И в мига, когато удари звънеца, сякаш нещо се отприщва - крясъци, безумни игри, блъскане, търкаляне...................... Ако седнем спокойно и си говорим, те разсъждават много правилно кое е редно и кое не, но.... нямат задръжки, когато трябва да го изпълняват.
Виж целия пост
# 18
...
Опитайте се да намерите в медийното пространство десет добри новини за началното образование у нас (изключвам представянето на отличници по олимпиади или нескопосан PR на социални проекти) и ще разберете за какво говоря.

Дори и нямаш представа колко си права. Миналата седмица ми трябваше подобна информация и се опитах да намеря поне три. Последното така и не открих  ooooh!
Виж целия пост
# 19
А сега конкретно по темата. Децата са около нас, виждат, чуват, анализират. Отвсякъде ги засипва информация как образованието е зле, учениците са неграмотни, училищата - зверилници пълни с агресия и хаос, учителите - откачалки, завършили педагогика, защото не стават за друго, учебниците - неразбираеми тъпотии... Чудно кой би се отнесъл сериозно към перспективата да прекара 11 години на подобно място...

Опитайте се да намерите в медийното пространство десет добри новини за началното образование у нас (изключвам представянето на отличници по олимпиади или нескопосан PR на социални проекти) и ще разберете за какво говоря.

Много точно изказване  newsm10 !

По-скоро е доста пресилено изказване. Гореописаното може и да окаже влияние на един петокласник, но едва ли може да формира мнение и отношение към училището у един първокласник.

А що се отнася до образованието - за съжаление хубавите неща наистина са малко..
Виж целия пост
# 20
И аз като Светкавица се чудя откъде се появиха толкова много деца с диагноза "хиперактивност".
Аз си разсъждавам, че многото ограничения в ранна възраст изнервят децата, затрудняват ги да задържат вниманието си към нещо, което им е интересно и оттам вече имат проблеми с концентрацията на по-късна. Но в същото време повечето модерни теории за възпитанието уж отричат не-тата, залагат на повече обяснения, интерес към индивидуалността и пр. Или последователите им не са много, или...., не знам. Може би нещо съвсем различно.
Виж целия пост
# 21
За информационно и сетивно претоварване помислихте ли?
(по отношение на хиперактивността)

Отделно, някои диагнози почват да се слагат масово, просто защото са формулирани - и "модни", ако щете.
Виж целия пост
# 22
И аз като Светкавица се чудя откъде се появиха толкова много деца с диагноза "хиперактивност".
[/quote

И все повече ще стават. То и няма начин - от безумията, сътворявани от възрастните, в крайна сметка страдат децата.
Виж целия пост
# 23
А сега конкретно по темата. Децата са около нас, виждат, чуват, анализират. Отвсякъде ги засипва информация как образованието е зле, учениците са неграмотни, училищата - зверилници пълни с агресия и хаос, учителите - откачалки, завършили педагогика, защото не стават за друго, учебниците - неразбираеми тъпотии... Чудно кой би се отнесъл сериозно към перспективата да прекара 11 години на подобно място...

Опитайте се да намерите в медийното пространство десет добри новини за началното образование у нас (изключвам представянето на отличници по олимпиади или нескопосан PR на социални проекти) и ще разберете за какво говоря.

Много точно изказване  newsm10 !

По-скоро е доста пресилено изказване. Гореописаното може и да окаже влияние на един петокласник, но едва ли може да формира мнение и отношение към училището у един първокласник.


Ще те разочаровам. Аз работя с деца от 1 до 4 клас и го констатирам постоянно.
Виж целия пост
# 24
Пресилено, косвено- все едно. Общо взето е вярна констатацията на авторката. Масата деца нямат близки връзки с учебния процес и ходят на училище само защото са длъжни да го правят.

В живота на хората настъпиха кардинални промени в последните 20-30 години. Системата не се е променила на йота, тотално морално остаряла е. Децата днес имат коренно различни интереси, начин на общуване, начин на живот. За мен е много важно, че днес информация се добива лесно и няма нужда да се наизустява, а в училище системата на зубрене е същата като едно време. Децата не са пънове. къде съзнателно, къде подсъзнателно схващат безсмислието на голяма част от учебния материал, която следва да отпадне и даде място на практически полезни неща, които кореспондират на нуждите на съвремието им.
Това системата не отчита и като изостанала от живота на децата няма как да се "разбира" с тях. Днес това са два паралелно съществуващи свята, сиреч без пресечна точка.
.....
Не вярвам и в новите моди на хиперактивност, индигови и кристални деца и тем подобни. Просто не е налице адекватност на това, което се предлага на съвременните деца, нито на начина, по който им се предлага.  И да убива истината на когото и да било, това е без значение. Тя си е истина.

А и ще изтерясват, разбира се- я колко много седят само вкъщи пред екрани и за разнообразие току посещават занимания, където не играят, а основно учат. Непрестанно я учител, я родител им виси над главите. И аз щях изтерясам, ако не ме оставят намира или постоянно кеся пред ТВ и компютър, без да комуникирам нормално с деца и да мога да играя всеки ден- основната насъщна детска нужда. Да си в постоянен Биг Брадър изнервя, че и поболява.
Виж целия пост
# 25
Много точни неща прочетох тук. Моето дете е хиперактивно и с дислексия/не съм специалист да определя степента/ Тези му проблеми не са засечени от педагозите!Умно  и любознателно дете е и по тази причина се смята ,че тези проблеми се дължат на неправилното ми възпитание и ,че детето трябва да положи усилия.....вследствие на това отношение  той не "обича" училището.Няма стимул там.Понякога му е скучно.Вижда , че другите се справят по-добре от него и понеже не среща разбирането на учителите/ които на мен не са го похвалили нито един път  а обратното...../губи надежда , че ще се справи.Какво да направя аз?За сега нямам отговор.
Виж целия пост
# 26
Много ми е интересна темата, така че се записвам да следя. Впечатления ще споделя друг път Simple Smile
Виж целия пост
# 27
Много точни неща прочетох тук. Моето дете е хиперактивно и с дислексия/не съм специалист да определя степента/ Тези му проблеми не са засечени от педагозите!Умно  и любознателно дете е и по тази причина се смята ,че тези проблеми се дължат на неправилното ми възпитание и ,че детето трябва да положи усилия.....вследствие на това отношение  той не "обича" училището.Няма стимул там.Понякога му е скучно.Вижда , че другите се справят по-добре от него и понеже не среща разбирането на учителите/ които на мен не са го похвалили нито един път  а обратното...../губи надежда , че ще се справи.Какво да направя аз?За сега нямам отговор.

А когато детето тръгна на училище, учителите бяха ли уведомени за проблемите му? Останах с убеждението, че не знаят.  В такива случаи родителят е длъжен да представи мед. документация. Въз основа на нея се работи с детето. Учителите също не са специалисти по посочените проблеми. Има ресурсни учители за целта.
Виж целия пост
# 28
 Учителите не са информирани за това, но би трябвало да го забележат.2 клас е.Ходим на логопед заради трудности при четенето и хиперактивността.Класната му смята ,че чете много добре за 2 клас ,знае че ходим на логопед ,но  смята това за излишно!А таблицата за умножение казват ,че трябва да я научи.  / сега се борим с нея/А относно хперактивността му мислят , че се дължи на неговата артистичност и голямо въображение!!!
Може би греша ,но ми се струва ,че ако има разбиране за проблемите- ресурсен учител не е необходим.
Проблемите му не са "документирани"Виждам ,че има напредък в четенето, но се тревожа за хиперактивността му!За този проблем учителите смятат , че се дължи на това че не е възпитан, че не  научен на много неща.Наказват го често / и другите му се смеят/.Сигурно има за какво, но това "решава " проблема за момента  и той изгражда негативна оценка за себе си. Един затворен кръг.
Съжалявам , че няма разбиране.
Виж целия пост
# 29
Много точни неща прочетох тук. Моето дете е хиперактивно и с дислексия/не съм специалист да определя степента/ Тези му проблеми не са засечени от педагозите!Умно  и любознателно дете е и по тази причина се смята ,че тези проблеми се дължат на неправилното ми възпитание и ,че детето трябва да положи усилия.....вследствие на това отношение  той не "обича" училището.Няма стимул там.Понякога му е скучно.Вижда , че другите се справят по-добре от него и понеже не среща разбирането на учителите/ които на мен не са го похвалили нито един път  а обратното...../губи надежда , че ще се справи.Какво да направя аз?За сега нямам отговор.

Милка, наскоро имаше една тема за майка на дете с проблеми, неустановени от т. нар. педагози, които често изискват от децата еднакво, без да се съобразяват с личните им потребности и възможности, което за жалост, у нас е по- скоро норма, отколкото изключение.
Оказа се, че детето е с дислексия.
Жената се е насочила към специалисти, извън училището, разбира се и детето е започнало да спортува нещо, което му се отдава. Аз бих завела детето на независим специалист, бих се стремила на първо място да установя истинското му състояние и причините затова.
Можеш да видиш темата и да се свържеш с майката, ако и двете имате желание можете да си помогнете.

Ето темата:

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=687717.0

Успех!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия