Подписка за дете, което тормози класа?

  • 9 811
  • 55
# 45
Това с класовете няма връзка. Може би единствено в набедените  за по-елитни, децата са постигнали умението и знанието за по-фини начини за тормоз и конфликти - няма да се сбият, но ще игнорират и обиждат
Виж целия пост
# 46
Когато има дете със СОП в класа винаги ли има ресорен учител, или просто му се полага и родителите трябва да изискват да има такъв?
Питам тъй като не съм наясно.
Виж целия пост
# 47
Използвам темата,за да потърся и аз вашето мнение.
В класа на сина ми име дете,което определено е със по-специални потребности,но майката отрича,заровила си е главата в пясъка и отказва да предприеме каквото и да е.Детето не може да се съсредоточи,не задържа вниманието си за повече от 5 мин.,става,разхожда се,говори,пречи на останалите деца да внимават в час,понякога е агресивно.Тетрадките на сина ми са издраскани,обижда го.Това е отношението към всички деца в класа.Говорих с класната и госпожата от занималнята-те са вдигнали ръце от това дете,просто съветват останалите деца в класа да не му обръщат внимание.Това ли е начина?Колко време могат да не му обръщат внимание?Така ще спре ли да пречи на останалите в час?
Чудя се какво да направя,защото майката определено отказва контакт и всякакъв разговор на тази тема?

В класа на по-малкия ми син също има дете с поведенчески проблем и дислексия, но родителите на признават това. От години класната се мъчи да установи контакт с родителите, да им обясни какво трябва да се направи за детето за да има ресурсен учител, да посещава логопед и училищния психолог, но...... нищо . Среща бетонна стена. По някаква програма детето ходи при психолога, но това не е достатачно. На родителска среща никога не идват. Вече не ходят и когато директора ги повика. Самото дете е споделило с класната си, че е дислектик, но родителите му не желаят да се разчува. ooooh! А ако с него работеха специалисти до сега  то щеше да е много по- добре. В по-малките класове имаше родители, които искаха да го махнат от класа, но и тогава неговите родители не реагираха и така вече е 7кл. и другата година няма да трови голяма част от съучениците си.
Виж целия пост
# 48
Когато има дете със СОП в класа винаги ли има ресорен учител, или просто му се полага и родителите трябва да изискват да има такъв?
Питам тъй като не съм наясно.

След като забележите някакъв проблем в развитието на детето си, обърнете се към личния си лекар, класния ръководител или към специалист от Ресурсния център. Ако те констатират необходимост от специализирана помощ, детето трябва да бъде насочено към лекар-специалист или Лекарска консултативна комисия.

Лекарят-специалист или ЛКК изготвят документ, в който се описва проблемът и се дават препоръки.
Подайте молба до председателя на Екипа за комплексно педагогическо оценяване на Регионалния инспекторат по образованието - за извършване на първична оценка на общото развитие на детето / ученика.

Явете се с детето / ученика пред ЕКПО на РИО на насрочената дата, като носите със себе си следните документи: медицински документ, издаден от съответния лекар-специалист, психолого-педагогическа характеристика на детето / ученика, написана от учителя на групата или от класния ръководител, творчески работи на детето / ученика - рисунки, писмени работи и други материали.

При извършване на първичната оценка Вие участвате в работата на ЕКПО и можете да изразявате своето мнение.

Специалистите от ЕКПО на РИО попълват Карта за общото развитие на детето / ученика. В картата те записват становище за вида, формата и мястото на обучение.

Директорът на общообразователното училище / детската градина със заповед определя състава на училищния (или на детската градина) ЕКПО, който изработва индивидуална образователна програма на детето / ученика. Председателят на ЕКПО запознава родителя / настойника с програмата.

В края на всяка година ЕКПО в детската градина (или в училището) препоръчва как да продължи по-нататъшното обучение на детето / ученика - по индивидуална програма, или по общообразователна, с или без ресурсно подпомагане.

За извършване на комплексното педагогическо оценяване се представят следните документи:

1. молба от родителя, настойника, попечителя или от директора на специализирана институция за деца, в която детето е настанено;
2. медицински документ, издаден от съответния лекар специалист или от лекарска консултативна комисия, специализирана по профила на заболяването, или от териториална експертна лекарска комисия, с приложени резултати от проведени медицински консултации и изследвания в зависимост от вида увреждане или нарушение;
3. психолого-педагогическа характеристика на детето от учителите на група в детската градина или на ученика - от класния ръководител в училището или от екипа, отговорен за изпълнението на индивидуалния план за грижа, за децата и учениците със специални образователни потребности, настанени в специализирани институции за деца;
4. удостоверение за завършена подготвителна група/подготвителен клас, удостоверение за завършен първи клас, удостоверение за завършен начален етап на основно образование, свидетелство за основно образование;
5. творчески работи на детето или ученика, писмени работи, рисунки и други материали.

Съгл. Чл. 14 от Наредбата, Комплексното педагогическо оценяване е насочено към определяне на:
1. интелектуалните и когнитивните способности;
2. езиково-говорните умения;
3. моторно-двигателните умения;
4. уменията за самостоятелен и независим живот;
5. формите за обучение и общуване на детето или ученика в зависимост от увреждането, нарушението или затруднението;
6. потенциалните способности и индивидуалните образователни потребности;
7. основните цели и задачи на обучението и развитието, свързани с възможностите и потребностите на детето или ученика;
8. специалните методи и средства за постигане на целите и задачите;
9. индивидуалния подход в психосоциалната рехабилитация;
10. необходимите специалисти за работа с детето или ученика;
11. ролята на родителите, настойниците, попечителите или директорите на специализираните институции за деца в образователно-възпитателния процес на детето или ученика

Виж целия пост
# 49
....Самото дете е споделило с класната си, че е дислектик, но родителите му не желаят да се разчува. ooooh!
Ама че простотия! ooooh!
Виж целия пост
# 50
....Самото дете е споделило с класната си, че е дислектик, но родителите му не желаят да се разчува. ooooh!
Ама че простотия! ooooh!

Всичко има по тази земя. Нищо не ме учудва вече.
Виж целия пост
# 51
мамаРаче  питах за обща култура. Много ти благодаря за положения труд, дано е полезен постът ти за повече хора.
Виж целия пост
# 52
Благодаря на всички за коментарите. Въпросното дете беше преместено в друг клас. В това училище, събраха по-палавите деца в един клас. Майката на въпросното момиче е била същата като дете - обичала е да играе с момчетата и да се бие с тях и с другите деца. Не пожела да говори нито с учителка, нито с родители - тя поощрява дъщеря си да бъде агресивна. Отглежда я сама. Радвам се, че нещата се разрешиха без подписка. Оказа се, че учителката наблюдава децата и прави записки за поведението на всяко. Решават как ще процедират с всяко дете в края на учебната година.
Виж целия пост
# 53
Радвам се, че проблемът ви се е разрешил, но дори и да не беше нямате право да правите подписка от типа на "Не харесваме Гошко или Марийка".
В седми клас /или шести/ моят клас се опита. В класа ми дойде момче, което смятахме тогава, че "нещо не е наред", а аз чак по-късно разбрах, че има специални образователни потребности. Мнозина от класа предлагаха да направих подписка срещу него, за да го махнем и се оказа, че не може. Сега съжалявам за отнешението ни към него. Макар никога да не съм го нагрубявала или била, или обиждала, се чувствам виновна, че не се опитах да му помогна по някакъв начин. Съжалявам, че нито учителите, нито родителите се опитаха да ни обяснят какво му има на това момче и какво трябва да ни е отношението към него, че трябва да му помогнем да се интегрира. Ние бяхме в началото на пубертета и може да се каже, че ненавиждахме различните особено в един такъв смисъл. Не ме съдете, аз въобще не се гордея с това, че за момент бях от тези, които искат да го изолират сам или в друг клас, за да не ми пречи на подготовката, да не ме занимава с глупостите си и т.н. Тогава чувахме за това, че е бил в дом, че майка му е луда, че той е луд... Сега го виждам от време на време и той не е какъвто беше - не е агресивен, не говори глупости, за жалост, тези, които го мразеха и вечно им пречеше, и вечно бяха недоволни и искаха да го разкарат, не са се променили, колкото него.
Това е просто историята, каквато беше тогава при нас. Естествено, че никой не иска детето му да бъде бито или унижавано и не подкрепям насилниците. Просто трябва да работим заедно, за да не бъдат такива.
Виж целия пост
# 54
Благодаря на всички за коментарите.

И ние ти благодарим, че ти трябваше почти цяла година, за да ни информираш за развитието на проблема.  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 55
Естествено, че никой не иска детето му да бъде бито или унижавано и не подкрепям насилниците. Просто трябва да работим заедно, за да не бъдат такива.
  А ако родителите не искат да работят и смятат поведението на детето си за приемливо. В класа на моя син вече четири години се правят подобни опити. Детето е с агресивно и натрапчиво поведение. В класа има доста спокойни и толерантни деца, но дори те твърдят, че не могат да се справят и да контактуват с него. През свободното време се движи с по-големи и също агресивни деца, с които обикаля по площадките за да дразнят и заплашват. Днес ще се срещна с майката на това дете. Има си и баща. Майката е с образование. Детето афишира скъпи телефони и играчки, които обикновено чупи я в главата на някой съученик,а може и просто на земята, ако няма удобна глава. При всяка забележка на класната, примерно да не играе в час с телефона си, отвръща с най-вулгарни ругатни.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия