Децата ви имат ли необходимост да изучават музика или музикален инструмент?

  • 21 311
  • 225
# 105
Децата, които имат "необходимост" да изучават музика или да свирят на музикален инструмент са единици на фона всички. Те сами искат и изискват от родителите си да ги заведат, запишат на уроци, те си свирят по един или повече часове с удоволствие, нямат нужда от гонене и натискане. И обикновено са талантливи в някаква степен. Което не означава автоматично, че ще станат музиканти.
Запознаването с музиката и възпитаването на музикален вкус е отделна тема. Както и тази за разминаването на желанията на децата с амбициите на родителите им.
Виж целия пост
# 106
....Запознаването с музиката и възпитаването на музикален вкус е отделна тема. Както и тази за разминаването на желанията на децата с амбициите на родителите им.
Peace

Отделна, отделна.... колко да е отделна. Музиката, с която детето е запознато, определя и инструмента, към който детето ще прояви любопитство и желание. Ако наистина детето харесва и разбира музиката (доколкото може в ранна възраст, въпреки, че според мен те са по-емоционално отворени от нас), то ще има ухо и за звученето на определен инструмент.
Малко объркано се изказах, но предвид, че съм сух икономист не мога по-добре  Laughing
Виж целия пост
# 107
Силно отделна. Добра музикална култура и вкус не определя желание за занимание с музика.
А свиренето от тригодишна възраст е малко като ученето на английски от бебешка. Излишно.
Виж целия пост
# 108
Запознаването с музиката и възпитаването на музикален вкус е отделна тема. Както и тази за разминаването на желанията на децата с амбициите на родителите им.

Много точно казано.  Peace
Виж целия пост
# 109
Никога не съм възпитавала определен музикален вкус в сина си и вероятно това става автоматично у нас, защото аз доста слушам музика и той покрай мен. Но това е обикновено радио на определена любима станция. Самата аз не съм никак музикална, нито следвам определен стил. Вероятно затова.
Все си мисля, че музикалните вкусове не се възпитават. Те или се налагат от родителя или детето само си показва какво го влече.
Синът ми много обича да пее, е, хич не го бива, същото е с танците, пуснат ли любима песен – целия подскача. Но не бих го записала на танци или на муз.предмет, ако той сам не вземе, че поиска и то когато е достатъчно голям – да прецени.
В същото време налагам да ходи на език и да решава задачи, първото не го влече, второто като че ли... Embarassed
Виж целия пост
# 110
Необходимостта от свирене се проявява в ранна детска възраст. Тогава инструменти са всякакви подръчни неща дрънкалки, ксилофони, свирки, точилки, тенджери. Свиренето на музикален инструмент с педагог е друго нещо. Обикновено когато децата искат, педагозите не се наемат. Така стана при нас. А аз нито бих обръщала земята за да намеря, нито бих натиснала след година.

Детето да свири на пиана или цигулка, да плува/играе тенис и да решава задачи/играе шах е мечтата на много амбициозни родители. Едва ли е така за децата им. Необходимостта, за която се пита в темата ми прилича на необходимост на родителите на същия принцип. Музикалната култура е съвсем друго нещо.

Фолклора обикновено го сменям ако е по радиото. не заради него, а заради водещите ако са някои от непоносимите ми. Децата учат фолклор и хора в училище. Не вярвам и в семействата където фолклора не е на почит децата да са незапознати.

Виж целия пост
# 111
Естествено, че се възпитава музикален вкус. Точно както всеки друг вкус. Ако детето е изложено от ранна кърмаческа възраст само на Малина, Къпина и други изпълнители от определен жанр, няма как на 10 години да го заведете на опера или рок-клуб и то да издържи повече от 10 минути. Докато слушането на качествена и различна по жанр музика от рано ще го направи възприемчиво и ще оформи музикална интелигентност.
Виж целия пост
# 112
Естествено, че се възпитава музикален вкус. Точно както всеки друг вкус. Ако детето е изложено от ранна кърмаческа възраст само на Малина, Къпина и други изпълнители от определен жанр, няма как на 10 години да го заведете на опера или рок-клуб и то да издържи повече от 10 минути. Докато слушането на качествена и различна по жанр музика от рано ще го направи възприемчиво и ще оформи музикална интелигентност.

 Joy
Противопоставяме операта на чалгата и не допускаме, че може да се слуша Бон Джоуви и Аксепт вкъщи, а детето да харесва бълг.естрада?
Виж целия пост
# 113
Наистина би било очарователно изключение, ако в една тема прочетеш целия текст преди да отговориш. Но това също е въпрос на вкус. Добър. Явно не само децата имат проблем с разбирането на прочетен текст.
Виж целия пост
# 114

  Съгласна съм с Арт мама и се радвам, че намерихме учител, който да поеме детенце. Както писах малчо искаше още на 3г. да свири на китара. Сметнах, че е малък за уроци и му купихме детска, смятайки, че е увлечение, което ще отмине като порасне още малко. Е, не стана както го мислех. Почти 3 години детето мрънка и настоява. Когато го заведохме да се запознае с учителя, дребния ми каза, че е " много доволен от мен"  Shocked. Сега след 6 месеца учителят му ми каза, че му се сторил много мъничък, за да научи нещо, но той схващал много бързо и бързо напредвал. Нямам идея от къде дойде това желание у детето. Имам голям син на 14 г., който сме гледали по същия начин, винаги много е обичал музиката и да пее, но няма грам слух и пее ужасно фалшиво, докато дреб пее вярно и вече разпознава нотите само по слух  ooooh!.
Виж целия пост
# 115
Дали се възпитава музикален вкус - донякъде да, ама не съвсем. Повела съм го моя от малък на опери, оперети, мюзикъли. Слушаме класическа и джаз вкъщи, но той хич не си пада по тези два стила. Слушаме и рок и той предимно тази музика харесва. Опери не може да търпи. Някои мюзикъли му харесват - май само Котки и Исус Христос Супрезвезда.
Струва ми се, че ако говорим за чалга и рок - детето може да възприеме един от двата лесно смилаеми стила, който се слуша от родителите, ама по класическа музика е по-трудно да си падне. Дали има деца, които с кеф слушат опери или класика?

lulumba, детето много го харесваше учителя. За постановки нищо незнам, не съм спец в областта и не мога да оспорвам нищо от това, което твърдиш. Но хубавото беше, че наистина има ентусиазиъм и децата се кефеха на това, което правят заедно. А идеята на учителя във всичко беше да ги накара да свирят и пеят с удоволствие неща, които самите деца харесват.
Виж целия пост
# 116
Наистина би било очарователно изключение, ако в една тема прочетеш целия текст преди да отговориш. Но това също е въпрос на вкус. Добър. Явно не само децата имат проблем с разбирането на прочетен текст.

Определено съм съгласна, че е въпрос на възпитание, а също и предпочитание – дали да се опитваш да обидиш хората на различно мнение, които с нито едно дума не са се опитали теб да обидят, а само имат друго наблюдение.

Ако определим музиката не само като такава за развлечение и наслада, а и като манталитет, аз съм наълно съгласна, че определените среди - имат и определени музикални предпочитания. Те в повечето случаи се пренасят и на децата. Но не винаги. И не е нужно винаги да набеждаваме чалгата или който и да е стил - за причина за начина на живот на хората. Простия човек слуша чалга, но не е казано, че и умния и интелигентен човек няма да ходи на кръчми с чалга. Нещата небива да се ограничават така.
Виж целия пост
# 117
само да не забравяме, че смятаната сега за класика, навремето си е била популярна музика и се е слушала по кръчмите, а оперите далеч не са били изискани места, а такива за народно забавление. След двеста години току-виж Риана станата класика.
Виж целия пост
# 118
Разбира се! Т`ва Бах, т`ва Вагнер, т`ва Хайдн и всички останали поп-класици все по кръчмите са се слушали. Не всичко, което се свири на цигулка е валс и "класика".
А и аз в предишните си мнения са наблегнала на думичката "различен" и въобще не визирам само музиката за ария и оркестър.

Както и да е, тук сега следват няколко десетки мнения автоеротичен флууд, който смятам да пропусна и приключвам участието си в темата.
Виж целия пост
# 119
Цигулката, както повечето инструменти са напълно народни инструменти, не са измислени от специално за висша музика! не са само Бах, Вагнер и Хайдн! Ако се поровя малко, ще се сетя за доста дълъг списък от произведения, които са си били баш кръчмарски. Ти също знаеш, че операта е за простолюдието, нищо че после е била припозната от аристокрацията. Макар да не мога да цитирам сега произведения, си спомням като съм чела навремето биографии на композитори и история на музиката, как се е случвало често да се разчита на мнението на простолюдието - ако то приеме произведението е добре, ако ли не - хвърчат домати и яйца по сцената. Нека малко погледнем реалистично на историята, а не да идеализираме т-нар. "класика"! Класиката не е изящна кристална статуетка, нито е чак толкова елитарна. Просто от дистанцията на времето е идеализирана.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия