Психически, физически и индиректен тормоз

  • 14 683
  • 271
# 180
мда, емблематичен е. Нещо като "паметна бележка".
Виж целия пост
# 181
1. Възпитаните родители имат възпитани деца, арогантните - арогантни /не съм открила топлата вода/.
2. Родителите нямат ни най-малка представа за поведението и неограничените безумства, които детето им може да свърши в училище и в тяхно отсъствие.
3. Собственото дете е винаги набедено и невинно.
4. Ако целият клас е срещу теб, не е безпричинно.
6. Учителят е виновен за липсата на възпитание, знания и задръжки у детето ни, а родителят има заслуги за всички добри негови дела.
7. Колкото повече внимание се обръща на един арогантен калпазанин в училище, толкова повече му помагаме на стане "герой".
8. Заемайки позицията на жертва, много бързо ще се превърнеш в такава.
9. Местенето от едно училище в друго не решава проблемите, а ги отлага.
10. Преди да пишеш жалби, трябва добре да помислиш за собственото си поведение и отношение.

Абсолютно съм съгласна, и моите наблюдения са точно такива. И ми е изумително чудно свойството на повечето родители да живеят с "широко затворени очи" по отношение на децата си. Абсурдно е да не виждат поведението им, по-скоро не им изнася да го виждат... Но това затваряне на очите в един момент може да се върне като бумеранг и да се стовари върху главите на същите тези родители. Но да, тогава ще е виновна "лошата среда", "подвеждащите приятели", "пропадналото ни общество"...

Много "жив" пример са т.нар. "отчетни" теми - майка "гордо" се хвали с неприемлива или дори просташка постъпка на детето си в училище, с която се нарушава дисциплината или е против правилата на учебния процес, и след това десет други се изреждат да пишат "Аууу, какъв сладур е Хиксчо, има си характер детето, само така, да не се дава!" ...

Моля критиците на т.нар. "паметна бележка" да уточнят, кое точно от написаното не е вярно?

Виж целия пост
# 182
СамО по себе си във всяко нещо има доза правдивост, но самата комбинация от всичко това е гнусна.  ако един човек има действително такава комбинация от вярвания, на които се основава и последващото му поведение през повечето време, то нещо не е съвсем наред в цялата работа. Все едно готвиш някакво ястие - всеки продукт сам по себе си е вкусен, но смесиш ли неподходящи продукти, става бълвоч и човек се отвращава от него и дори не иска да го опита. Широко затворените очи важат и за учителите. В този смисъл, нека всеки учител първо приложи точка 10 към себе си - преди да обяви децата за всякакви, нека първо се вгледа в собственото си поведение и отношение. Родителят има право да смята своето дете за идеално, но на учителя работата му е да следи и предотвратява ескалирането на някакви дребни конфликти в тормоз, особено прерастващ групов. Повече няма да обяснявам, достатъчно ясно съм го написала, има го и във всеки учебник по психология за бакалаври, има и повече подробности в учебниците по организационно поведение и подобни - който иска, може да прочете.
Виж целия пост
# 183
За точка 8: как точно едно дете може да ги прецени тези неща? Да знае, че не трябва да се държи като ''жертва'', какво точно представлява поведението на ''жертвата'' и т.н.? Как точно се очаква да се държиш, ако някой те тормози, никой не ти вярва и не ти помага? Да се усмихваш? Това един възрастен може да го разбере, но не и едно дете, което е в такава ситуация.
За точка 4 не съм съгласна поне с обяснението, което се даде в темата. Понякога причината не се корени в ''жертвата'', а е в главата на упражняващите тормоз. Няма как да си виновен затова, че си различен. Хубаво е човек да може да се вписва в средата, но това (особено при малките) става с помощ на учителя, който трябва да изгради колектив. Има възрастни хора, които не умеят да се вписват добре, няма как да се очаква от едно дете да знае как да го направи.
7 точка принципно е вярна - но може да се работи по проблема на потенциалния ''герой'' по такъв начин, че хем да се реши, хем да не се раздува или превръща в много интересна ситуация (сеир). За съжаление хората сме си сеирджии по природа и много често класът се радва на разправиите, които някои ученици предизвикват, защото са нещо различно и интересно. Особено ако става въпрос за по-големи ученици, на които им е скучно - те най-много се радват на ситуациите в класа.
Иначе съм съгласна с точките, те са едната страна на медала. Зависи от тълкуването им.
Виж целия пост
# 184
Мале, какви точки, какви обобщения! Като в детски лексикон!
Убеждения?
Пък аз съм убедена в Дядо Коледа.

1. Не ми казвайте, че възрастен човек може да дели децата на два типажа и че не е наясно, че едно дете може да се изразява различно, в зависимост И от средата, в която се намира. Лично аз го наблюдавам постоянно. На подробности и пояснения няма да се спирам. И за децата е ясно, че хората не са членове на някоя от двете банди- "възпитани" или "арогантни" и че човек може да се държи различно. Зависи от различни фактори.

2.Е, поне махнете пълният член на "родителите". А за поставянето на граници в дадена институция си понесе отговорността, ако работите в нея и имате ангажименти в насока управление и контрол. Вкъщи моите деца не безумстват, ка- моли неограничено. Е, кажете ми, как аз да поставя граници там, където това можете да сторите само вие? Бих помогнала, но ни законът ми дава такава възможност, нито е обективно възможно това да се случи.
Нямам нищо против да ми се извести какво е сторил някой мой отрок, дори ще съм благодарна да съм информирана навреме за такива неща, само да е нещо конкретно, все пак, а не от типа на "ми то там едни групички", "вижте, говорете с децата, някои си носели нам какви си опасни неща, вижте вашето да не е от тях", "имаме проблеми с дисциплината на момчетата" и подобни, щот' от такава "намеса" ме втриса. Като попиташ твоето дете конкретно какви ги върши пък ставаш нахален /'айде, аз съм била "настоятелна", но идеята е същата/, че се натискаш да знаеш. Ми тъй де! Не ти ли стига намекът, че някъде си там някои си правели разни неща? Mr. Green

3. Глупости, та на колелета. Ако важи за вас, то моля не го притуряйте на всички. Моите си отговарят за личните бели. Но само за личните. 
Е, ако очаквате родителят да хвърля боб, за да научи за някоя магария, то нещо не са ви наред понятията и наученото. Абе обади се бе, човек, напиши в прав текст /нали трябва грамотни да са хората в таз институция/- на таз и таз дата тоз ученик направи това и това. А не да ме чакат да се жалвам от нечий тормоз десет пъти и понеже им писнало било /от жалбите, не от нещо друго, разбира се/, пък видиш ли не им се решават проблеми, вземат, та по детински ти рекат нещо от сорта: "Ма вие що биете негрите?". Смехота голяма. Инфантилна работа.

4.Току- що споделих за точно такъв случай и той не е единствен. И не само аз споделих. Най- лесно е едно дете да стане обект на общ тормоз и без да е причинило някому вреда. Ама много лесно става с безотговорни възрастни наоколо.
Ако причината е, да речем, че Х изглежда смотан, това основателна причина ли е да оставите хлапетата да го правят на дармон?

5.Тази цифра нещо не я ли харесвате, че я прескачате?  newsm78 Добре, добре, може да не ви е симпатична. Не настоявам.

6.Пълни "нонсенс", дет' се вика. Кой е твърдял подобно нещо? Какви са тез' свободни съчинения?Не е виновен за това, разбира се, но е отговорен за наличен системен сериозен тормоз върху учениците си, когато той бездейства или действа...,правейки се на сляп, глух и ням.

7.Е, по таз "логика" желЕзна що да обръщаме внимание на нарушителите и престъпниците? Да се чувстват още повече "мъже"? Ми не им обръщайте внимание и преди да се нацупите, дето ви нахендрили паркиралата кола, свийте перки и не го преживявайте трагично.
То зависи как се обръща внимание, госпожи и господа. Но че следва да се направи нещо по въпроса- следва, колкото и да ви е неприятно.

8. Прекрасна точка! Перфектна! Ще ме разплачете... от смях, ако не беше тъй трагично. Сетете се другият път за нея, когато се чувствате жертва на грабеж, например, на изнасилване, на побой, като ви бутнат с кола, а вие си вървите тъй недомаслено по тротоара. Не се изживявайте като жертва! Мола ви са! Сами си го търсите занапред да станете такава!

9.Решава, решава, зависи къде е проблемът. Когато ръководството на едно училище, в което се упражнява такъв системен, явен и жесток тормоз, не става за нищо. И го видях как се решава проблемът с моята бивша съученичка, да речем.

10.Мхм, много е важно преди да се жалиш, че на детето ти му изхвърлили нещата през прозореца за пети път тази седмица, скъсали му якето и раницата, че учебниците му са направени от някой бабаит на баница и т.н.,  да се замислиш дип то пък не е ли зяпало в някой час през прозореца, да речем. Ако ли е пък зяпало- не пишете жалби, дори да ви се прибере с разбит нос и наранено око! То самото му поведение е предразполагащ фактор. Ми тъй де!

Тез' заповеди кат' 10-те божи са направо за родителите. Да-а-а...
Темата трябваше да иде в клюкарника. Забавни страни има.
Виж целия пост
# 185
На база опита, който имам и в частност дискутираната тема, ето моите убеждения:

1. Възпитаните родители имат възпитани деца, арогантните - арогантни /не съм открила топлата вода/.
2. Родителите нямат ни най-малка представа за поведението и неограничените безумства, които детето им може да свърши в училище и в тяхно отсъствие.
3. Собственото дете е винаги набедено и невинно.
4. Ако целият клас е срещу теб, не е безпричинно.
6. Учителят е виновен за липсата на възпитание, знания и задръжки у детето ни, а родителят има заслуги за всички добри негови дела.
7. Колкото повече внимание се обръща на един арогантен калпазанин в училище, толкова повече му помагаме на стане "герой".
8. Заемайки позицията на жертва, много бързо ще се превърнеш в такава.
9. Местенето от едно училище в друго не решава проблемите, а ги отлага.
10. Преди да пишеш жалби, трябва добре да помислиш за собственото си поведение и отношение.

По принцип се въздържам да квалифицирам, когото и да е, но тук останах безмълвна......
И да поясня, че имаХ безрезервна вяра и почит към учителите, докато не се сблъсках челно със стена.......бях докарана до това да се съмнявам що за човек съм!!!! и да т.9 ми реши проблемите!
Виж целия пост
# 186
Не мисля, че тези неща трябва да предизвикват такава реакция. От една страна са верни,от друга - не.
2 и 3 точка разбирай така: за 2 точка има деца, които в училище се държат по един начин, вкъщи по друг. Каква е причината е друг въпрос. Аз бях от тях, както са и много други деца. Може в училище да си кротичък, а вкъщи не. И обратното. Ако обстановката в училище те подтиска, не си приобщен, може да те кара да се държиш по-настрана, да се опитваш да си по-незабележим. И обратното.
3 точка: хората са такива - не признават грешки, а още по-трудно е да се признае ролята на детето. Викаш родителите, заради даден проблем -  и двете страни казват, че е невъзможно техните деца да са инициатори. Няма нищо странно.
9 точка: Местенето също може да не реши даден проблем, просто да го прехвърли в другото училище. Но зависи от проблема. В този случай (на авторката) е добре, че й предстои местене.

Зависи от тълкуването на всички тези неща. Иначе е глупаво да се обобщава в точки, точно защото има много страни. Но сами по себе си от една страна са верни.

Виж целия пост
# 187
Абсолютно съм съгласна, и моите наблюдения са точно такива. И ми е изумително чудно свойството на повечето родители да живеят с "широко затворени очи" по отношение на децата си. Абсурдно е да не виждат поведението им, по-скоро не им изнася да го виждат... Но това затваряне на очите в един момент може да се върне като бумеранг и да се стовари върху главите на същите тези родители. Но да, тогава ще е виновна "лошата среда", "подвеждащите приятели", "пропадналото ни общество"...

Когато писах сутринта бях с пълното съзнание, че няма да бъда разбрана и "дежурните" по конфликти ще ме разкъсат. Това са едни и същи хора, които появявайки се в някоя тема я превръщат в бойно поле. Но щом още има кой да им се връзва - ок. Това са мои убеждения не защото ми харесват, а защото са реалност.
И да, права си, всичко се връща. Милите дечица, на чиито безумия в  началните класове родителите се радват, стават агресори като пораснат. Но да му мислят родителите. Аз съм учител и работя с тях няколко години, а родителите им са за цял живот.
Оставайте безмълвни, нападайте, това е. Анонимността дава поле за разтоварване, но това не помага на децата. Лека вечер.
Виж целия пост
# 188
Дъждовно време, ти май под "разбрана" разбираш "да се съгласят с мен и да ми кажат, че съм права"! да те успокоя - разбрана си! Но не съм съгласна с написаното от теб. Ти сама в момента се изживяваш като жертва на "лошите, дето търсят конфликт". ПрипомнИ си правило номер 8 от твоя списък - заемайки позицията на жертва, много бързо ще се превърнеш в такава! Нали знаеш, палачинката много лесно може да се обърне, пък тогава битият - бит, е...-е...н!
Виж целия пост
# 189
Ти сама в момента се изживяваш като жертва на "лошите, дето търсят конфликт"
Защо говориш глупости? Няма лоши тука, те са прекрасни майки, вбесени от учители, и си имат своите основания. Във форума си изливат бесовете и добре, че е тука, а не пред децата  Twisted Evil
Виж целия пост
# 190
И това за бесовете да вземем да го включим като точка 11 в учителското верую, че баш там му е мястото! Аз мога каквито ще бесове да изливам, ако искам, защото не съм учител и нямам никакъв морален ангажимент, а съм един "прост родител". никъде в длъжностната характеристика на родителя не пише, че трябва да е хрисим - важното е да не подлага детето си на физически и психически тормоз, да се грижи за него и да го защитава. Че и заплата не получавам за родителстването, а учителите са длъжностни лица, че и пари получават за работата си, имат и морален облик да поддържат. Определено списъчето с десетте точки ще остане в историята.
Виж целия пост
# 191
Формулирай го и го включвай, но първо минИ през Дъждовно време да го резолира.


Аз мога каквито ще бесове да изливам, ако искам, защото не съм учител и нямам никакъв морален ангажимент
И за да сме в духа на темата, предлагам да станеш малко по-сговорчива, да понамалиш агресията и да позабравиш за бесовете. Намираш се във форум, а срещу теб има събеседници, а не врагове.  
Виж целия пост
# 192
а няма ли да ме пратиш нещо на психолог, психиатър, нещо така да ми пуснат електрошокове, да ме надрусат с успокоителни? А, замалко да забравя - и екзорсист за бесовете да не забравиш! Иначе, благодаря за загрижеността ти! Сговорчива съм със сговорчиви хора, които имат благородството от висотата и отговорността на професията си да се държат подобаващо. Когато някой учител твърди, че жертвите сами са си виновни, нарича родителите и децата с всякакви обидни имена, които са му дошли на ума, и се правят красивви списъчета от по десетина точки, тогава няма нужда да се хабя да съм сговорчива. Дори не се хабя дда съм агресивна, защото не си заслужава усилието, той сам се излага, при това съвсем доброволно.
Виж целия пост
# 193
И щом ти казваш, че си се потресла

СамО по себе си във всяко нещо има доза правдивост, но самата комбинация от всичко това е гнусна.  

или някой се излага

Дори не се хабя дда съм агресивна, защото не си заслужава усилието, той сам се излага, при това съвсем доброволно.

всички дружно трябва да се погнусят и да се съгласят с теб.

Вярвай си! Самовнушението е велика сила.
Виж целия пост
# 194
Саморая, дръж се подобаващо! Съвсем изплиска водата от легена! Нямам намерение да спамя, така че ми пиши на ЛС, ако имаш нещо относно личността ми да ми кажеш!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия