Дете на 2г. и 3м. не говори

  • 26 118
  • 66
# 15
 Не е вярно, че логопедите не работят с деца под 3 г. За София се сещам поне за два центъра, които работят основно с малки деца. Аз също съм водила моите на консултация с логопед около тази възраст и не е страшно. За децата всичко е под формата на игра и е доста интересно. Каквато и да е причината за забавяне на говора трябва да се открие и да се работи с детето. Аутизъм е доста сериозна диагноза и не трябва така с лека ръка да се подхвърля от непознати във форума.
Виж целия пост
# 16
И защо не трябва да се споменава аутизма и кое му е толкова срашното ? така или иначе трябва да го изключат като вариант.
Виж целия пост
# 17
Аз мога да препоръчам нашата логопедка, но е до мол Сердика.

Аутизъм се диагностицира само в Клиниката по детско-юношеска психиатрия „Св. Никола” към Александровска болница , доколкото знам.
Виж целия пост
# 18
Според психолозите, с които сме се консултирали, детето е прекалено несрамежливо и радващо се на околните, за да е аутист.Наблюденията им са ежедневни, тъй като ходи на занималня. Ще се консултираме пак, разбира се.

Виж целия пост
# 19
Хубаво е, че сте изключили една от възможните причини  Peace Сега давайте по план и следващо посещение при ушен лекар. Желая ти успех, а и може да е нещо което детето да превъзмогне след време.
Имах позната чието дете имаше подобни проблеми (беше на 7). На училище учителките забелязват, че когато му говорят не отговаря и бяха го пратили на лекар да видят дали не е глухо... детето се оказа с перфектен слух, просто лошо възпитание ...просто майка му мислеше, че добра майка означава само детето да е наядено и изпрано и не му обръщаше никакво внимание и от там дойде и проблема. Отделно че на 7 не можеше да състави изречение с повече от 4 думи.



п/с Не казвам , че при вас е нещо подобно Simple Smile просто разказвам какво съм виждала .
Виж целия пост
# 20
Little Evil Голямото ми дете е с Атипичен аутизъм т.е има очен контакт, радва се на другите...на външен вид дете в норма, но не говори така, че тичайте при специалисти докато детето е малко, в ранна възраст нещата се контролират по -лесно
Виж целия пост
# 21
А какво е мнението на психолозите за това, че не изпълнява команди ? Какво е тяхното заключение за развитието на детенцето?
Те не ви ли препоръчват специалисти или вид терапия, с които да работите?
 
Само по себе си не е чак толкова страшно, че на 2 не говори все още, но има други milestones, които се гледат на тази възраст.
Поддържа ли контакт с очи, когато го гледаш?
На какви игри играете заедно?
Виж целия пост
# 22
Нищо не са ми препоръчали, явно ще търся специалисти сама и чрез форума. Не играем игри и аз през повечето време си мълча, тъй като съм обезкуражена от липсата на отклик. Не успявам да го заинтригувам...гледа ме 2-3 мидути и излиза или се захваща с друго.Вероятно и заради това детето е назад...само го гледам и се притеснявам. За мен ще е изключителен удар ако има някакво отклонение.
Виж целия пост
# 23
Little Evil,каквото и да е,не се обезкуражавай и не се отказвай да създаваш контакт с него.Предполагам,че това ще те посъветват и специалистите.Виждам,че имаш и по-малко дете - радва ли се на бебчето,как го възприема,може ли да е някаква ревност?
Виж целия пост
# 24
Little Evil,каквото и да е,не се обезкуражавай и не се отказвай да създаваш контакт с него.Предполагам,че това ще те посъветват и специалистите.Виждам,че имаш и по-малко дете - радва ли се на бебчето,как го възприема,може ли да е някаква ревност?
Радва се на брат си от първия ден- хваща го за ръката, прегръща го, усмихва се и допира буза до неговата, все едно ще го целува  Simple Smile.
Виж целия пост
# 25
Little Evil, спирането/намаляването на общуването с детето е доста сериозна грешка в поведението ти. (моля да го приемеш като конструктивна критика, а не като упрек. Ти достатъчно сериозно се съдиш в момента)
Виж целия пост
# 26
Четох и аз, че в болница Св. Никола се правят прегледи/тестове по такива въпроси. Непременно се обърни към тях или др. специалисти.

Би могло да става дума и за т. нар. “задръжки в развитието“ (изоставане по някои показатели от средното за възрастта).
Непременно търси специалисти, които могат да тестват и да те насочат за по-нататък.

Отделно често по-късно проходилите (като моето) закъсняват и с др. умения. Позната логопедка ми каза “първо грубата, после фината моторика, и после - говорът“.

Може би ги знаеш, но ето някои по-лесни игри и идеи
- дървени пъзели
- играйте в пясъка
- търкаляйте си, ритайте си, подавайте си топка
- игра с пускане на формички в дупки.

Гледай го съзнателно в очите като му говориш. Ако не те слуша говори на брат му, все ще се заслуша.

Казва ли как правят животните? Книжки? Пейте песнички, пляскайте с ръчички, хвали го много за мънички успехи.
Като го обличаш, коментирай “боди, блуза“. Кратки и ясни изречения.

За пелената не се тревожи. И не го стресирай с нея.

Дано да ти бях полезна. Кураж и търпение!
Виж целия пост
# 27
Little Evil Първо се успокой знам през какво преминаваш.
Момичетата тук добре са те насочили да се консултираш с специалисти.
Детето ти е малко с работа ще напредне.
Аз моята дъщеря я заведох на логопед преди 2 месеца изобщо не исках да си дам сметка колко сме назад.Тя почти не говореше на вашата възраст също не си задържаше вниманието за повече от минута,не повтаряше не имитираше и на 3г. в речника и да е имало 20 думи дето само ние си ги разбирахме.И досега говори само познати в яслата не обелва и дума например.
Но само за 2 месеца работа с логопед напредна доста(речника и доста се увеличи)
Важното е да си постоянна няма да се отказваш.
  bouquet
Виж целия пост
# 28
Нямам такъв проблем но аз съм луда по принцип. На 1,5 сина ми мучеше...ходихме в Пумпелина. Оказа се че и деца без изоставане в развитието е хубаво да ходят. Преподавателите ми показах толкова игри за които аз изобщо не бих се сетила. На тази възраст детето трябва горе долу да има следното развитие на речта:
ЕКСПРЕСИВНА РЕЧ
Употребява нови думи, които назовават лица ,  животни, играчки, части на тялото, облекло, мебели, съдове, храни и напитки и др. предмети от близкото обкръжение (както реални, така и изобразени на картина).
Употребява звукоподража-телни думи (спонтанно или в отговор на въпроси), напр. – ам-ам, нани-нани, бу-бу, пуф-паф, тик-так и т. н.
Назовава някои характеристики на ситуации и събития, като повторяемост, количество и др., напр.: още, пак, едно, две, много, малко  и т. н.
Назовава отделни действия, събития, състояния, напр.: дай, виж, падна, взема, пие, яде, спи и т. н.
Употребява думи-заместители, напр. аз, мой, този, това, какво, къде и др.
Използва собствени имена, включително своето име, често в комбинация с роднински названия, напр.: баба Веси, дядо Тони, Пепи, Мими, Ванко и т. н.



Появяват се първите комбинации от думи, напр.: „Ало, мамо!”, „Ето го”, „Ето топка”, „Няма го”, „Дай ми”, „Една кола”, „баба Веси” и т. н.
Появяват се първите  изречения, най-често непълни, напр.: „Кико пие”, „Пие вода”, „Кико водата”, „Мама чанта” и др.
Някои деца употребяват „аз”, когато говорят за себе си („Аз пия”), а други – собственото си име („Пепи пие”).

Стискам палци да намериш вашият подход.

Виж целия пост
# 29
Записах час при логопед за началото на юни.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия