Добро държавно училище за 5-7 клас

  • 12 932
  • 118
# 45
Нищо не внушавам, а направо го казвам - хубави-лоши, такива са правилата на играта! Който иска да ги отрича и да обяснява как точно неговото дете се е подготвяло самичко или никак! Който иска да се залъгва, че точно неговото дете е полугениално. Аз си казах и в други теми - моите деца са обикновени, който иска да ги нарече и глупави, и без допълнителна подготовка цяла година нямаше да имат шансове за най-желаните гимназии. Особено по математика не съжалявам, че изрешаваха една камара допълнителни задачи, а за българския имам резерви за смислеността на материала, но това е положението. Никой никого насила не кара, нито внушава! Възрастни хора сме, всеки да си прави сметката!
Правилата на играта са каквито са в законите и наредбите, другото ние си усложняваме и си правим играта без правила...

Не, сина ми не се е подготвял "сам или никак", подготвял се е серизоно в и за училище, работил е много не само тази учебна година и не е сам, а  воден и подкрепян от УЧИТЕЛИ, които си вършат работата!
Виж целия пост
# 46
Проблемът не е само в учителите. Дъщеря ми учи в 107 ОУ, минава за едно от добрите, резултатите от матурите след 7-ми клас на децата там са много добри. Впечатленията ми от учителите са отлични, дъщеря ми също ги харесва, интересно й е как преподават, разбира материала обаче... в повечето часове се говори и шуми, на учителите отнема голяма част от времето да въдворят някакъв ред, ако изобщо успеят. Учителката им например по БЕЛ е много добра - миналата година мое близко дете от училището спечели стипендия от Регалия само посещавайки нейните часове (доста трудно и посещавано състезание). Дъщеря ми обаче се споделя, че половината време госпожата трябва да усмирява част от учениците, че нищо не може да се чуе от тях и съответно накрая се е наложило да претупата материала. По останалите предмети положението е сходно. Не обвинявам учителите - не са пъдари. На родителските срещи не изглежда родителите на пречещите да се впечатляват особено от забележките и да са склонни да предприемат някакви мерки.
Виж целия пост
# 47
Звездица, това с дупките зависи И от детето и родителите, не само от учителите. Иначе няма как да обясним как в един и същ клас, при едни и същи учители, някои деца нямат пропуски, а други още бъркат таблицата за умножение. Ако родителят не държи нещата изкъсо в начален курс, ще има много да пати от пети клас нагоре. И ще ти кажа защо се получава най-често това - защото доста родители решават, че просто трябва да го играят транспорт - стоварват детето сутринта в училище, а следобед си го прибират. Грам не се интересуват от това дали детето си е написало домашното, дали си е научило урока по Роден край. Грамотността колкото е работа на учителя, още толкова е работа на родителя. В пети клас лъсват всички пропуски от начална степен, а до седми вече са натрупани нови и после са големите вопли защо геометрията е неразбираема. Дори учителят по физика да е страхотен, пак ще ти се налага да си припомняш разни неща от твоите ученически години.
Виж целия пост
# 48
E що обобщаваш така? При тебе може и така да е било, това не значи, че при всички ще е така.
Виж целия пост
# 49
в какъв смисъл "при мен"? За какво точно говориш?
Виж целия пост
# 50
май фокусирахме върху 4 училища само, добри в 5-7 клас  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 51
"Ама, по мое време..."... Забравете за "по мое време", защото и "по мое време" кандидатите си ходеха на уроци, дори се знаеха кои учители в града закъде подготвят. Просто много хора къде нарочно, къде не, крият.

Ми не е пък задължтелно за всички да е така. Аз за кво да крия, бил съм в 7 клас преди 100 години, не съм ходил на никакви курсове никога, нито на частни уроци, нито на нищо, и влязох без проблем в математическата гимназия, мисля, че на 7-мо място в класирането. И приятели имах, които също влязоха, без да ходят на курсове. Да, истерия и тогава имаше и повечето ходеха на курсове и кво - много от тях не влязоха. Така че който си учи редовно и му се удава материала, пак ще се представи добре на изпита, а на който не му се удава, и курсовете няма да го спасят.
Много лоша ми се вижда тази истерия за курсове и школи и това побъркване на децата. Те ще откачат горките заради вашите прекалени амбиции.
Виж целия пост
# 52
Хубаво, ще си говорим след седем години, да сме живи и здрави! За някои неща човек трябва да узрее и да му минат през главата, за да разбере за какво говоря. На бас, че ще дойде и твоят ред да питаш в някоя тема "какво знаете за школа ХХХ", "частни уроци ли е по-добре или курс". Сега просто не го разбираш, ако ще да се скъсам да ти давам аргументи. Не казвам, че е приятна цялата разправия с курсовете и кандидатстването, но няма да използвам детето си и неговото бъдеще, за да доказвам колко е скапана системата.
Виж целия пост
# 53
Аз го разбирам, но не го приемам. Както каза по-горе една участничка, лишавате децата си от детство. През деня на училище, следобед учене на уроците и ходене на курсове, съботата и неделята - пак курсове и писане на домашни - това е невероятно жесток и безчовечен режим. Тези деца да не са концлагеристи? А кога ще играят, а като тийнове кога ще си изживеят първите романтични трепети, кога ще прочетат книжка за кеф или да изгледат филм? Още малко и ще стигнете до лозунга "арбайт махт фрай", и то спрямо собствените си деца. Не, определено не го приемам това. Инак (болните) ви амбиции ги разбирам, но изобщо не е гаранция, ако ще детето да е пълен отличник и да завърши най-престижните гимназия и уни, изобщо не е гаранция, че ще успее в живота повече от вас или дори колкото вас. Камо ли пък да стане милионер или президент, каквито вероятно са мечтите на повечето от вас. Пък може да стане милионер или президент и без да е било в престижни училища. Абе нейсе.
Виж целия пост
# 54
Това е една година, не са седем, нито тринайсет години. Преувеличаваш, предполагам, защото твоето дете е още твърде малко и не можеш да си го представиш на 13 години като седмокласник. Пропускаш много важни предпоставки и съпътстващи ефекти на растежа. Не е лесно, но децата се справят, още повече, че те общуват помежду си и с гимназисти, та по-зрелите и по-амбициозните много бързо вдяват, че ако искат да отидат в по-добро училище, ще се наложи да положат допълнителни усилия, още повече, ако приятелите им вече са приети и учат в тези по-добри училища. Просто средата ги тегли. Никой не лишава децата от детство, нито от четене на книжки или гледане на филми. Същите тези деца, които ги гледаш на първите позиции в класиранията, така да се каже, повечето от тях не са случайно попаднали там, защото мама и татко са ги държали като в концлагер само на учене от сутрин до вечер, а имат доста сериозни СV-та зад гърба си и са постигнали доста опит и знания в други области и извън училище. Някои са състезатели по научни олимпиади, други са по спортове, трети в изкуствата. А всичко това не пада от небето, децата са си го постигнали сами, макар и с помощта на треньори и учители.   Те са калени в битките със себе си и другите, така да се изразя с метафора. Ако едно дете няма качества или желание, то много бързо се вижда, колкото и да го натискат родителите. Случайните доста бързо се разпознават като такива и или едва кретат, или сами се отказват. Дреме му на някой родител дали детето му ще е милионер! Нали си гледал рекламата на Проктър и Гембъл с майките на спортистите? Точно така стоят нещата в действителност - виждаш потенциал в детето си, даваш му възможност да го разкрие и развие, обаче през цялото време трепериш за него, радваш се и страдаш с него.
Виж целия пост
# 55
Аз го разбирам, но не го приемам. Както каза по-горе една участничка, лишавате децата си от детство. През деня на училище, следобед учене на уроците и ходене на курсове, съботата и неделята - пак курсове и писане на домашни - това е невероятно жесток и безчовечен режим. Тези деца да не са концлагеристи? А кога ще играят, а като тийнове кога ще си изживеят първите романтични трепети, кога ще прочетат книжка за кеф или да изгледат филм? Още малко и ще стигнете до лозунга "арбайт махт фрай", и то спрямо собствените си деца. Не, определено не го приемам това. Инак (болните) ви амбиции ги разбирам, но изобщо не е гаранция, ако ще детето да е пълен отличник и да завърши най-престижните гимназия и уни, изобщо не е гаранция, че ще успее в живота повече от вас или дори колкото вас. Камо ли пък да стане милионер или президент, каквито вероятно са мечтите на повечето от вас. Пък може да стане милионер или президент и без да е било в престижни училища. Абе нейсе.
Мецане, ама много си прав!  Аз също мисля като тебе, макар и може би на поне 20 години вероятно назад от теб във времето съм минал и през училище, и казарма и две деца - девойки - сега малката е седмокласничка, голямата е мома, взима магистратура в Холадия....  На уроци в седми клас и аз не съм ходил, имах прекрасна даскалица по математика, с която имахме КРЪЖОК и в него ни подготви така, че всички, над 20 деца, влязохме от воле и в СМГ и в езикова - тогава само за СМГ се кандидатсваше отделно, иначе всички езикови бяха с отделни изпити но в един ден и положеният изпит в този ден важеше да се кандидатства само в една западна и руска, избираш си в коя точно и се искаха дебели, ама супер дебели връзки за да можеш после с успеха от френската да те вземат примерно в немската. Говоря за 1977 година. На уроци по математика ходих едва в 12-ти клас, просто исках да кандидатствам МИО където приемаха едва 15 момчета донаборници с френски, държаха се изпити по езика - там западен, по руски, по политика и по математика и ми беше супер важно...
Други бяха времената, четяхме, учеше се, ходихме по лагери, по кръжоци, играехме на фунийки, мацките на дама и ластик, ходихме на излети , изобщо друго беше...
Сега детето ти е малко и до 9-10 год. възраст нямаш проблем, все ще е стеб. А после? Как ще му обясниш защо не разрешаваш нещо, което на всички разрешават. Защо няма да му купиш телефн на 5 години@ Как ще му обясниш, че таткото на Пешо е луд да му даде айфон5 за подарък и защо ти смяташ, че твоят не само няма нужда от смартфон, а и изобщо от телефон на тази възраст...
Как ще го спреш от екскурзии по повод и без повод през месец, за да се разходят даскалиците? Със счупен автопус с изтрити гуми?  Или до Виена във втори клас или Дисни ленд (е това е класика)... Как ще му обясниш, че МОЛ за разходка през пролетта или лятото е простотия и по-добре да идат в парка - ами той кво да прави сам там?? Като приятелите му са в МОЛ-а. Как да му обясниш защо да не слуша Азис и защо да харесва Флойд и Саймън и Гарфънкъл??? Като му ги пускаш в къщи ли, ами той нали ще сподели и апапите ще го светнат, че са на 40 години тея парчета и ще те осмее...
Казвам ти само неща , които бегло ми идват на ум. Вярвай, край няма простотията.
Е, затова народа търси по-добрата среда, или да го кажем по-точно, по-малко лошата, по-малко изпростялата. И изтрещява и си готви децата от 3-ти клас за малоумните образователни МОН-овски дивотии. И децата и те изтрещяват, милите, особено, както много правилно спомена Андариел - се натрупат с годините пропуски и се хвърлят да наваксват в седми клас, а материалът е труден, малко по-лесен е от нашите задачи някога, но тогава (в общия случай) нивото и на кварталните училища беше по-високо.
Ти зи завършил математическа, е сега, ако искаш хлапето да го дадеш в математическа, за да няма грижи с изпита в седми клас (или с тестове по математика, ясно, че каквото и да е като форма, в 7-ми клас ще се иска изпит по мат и БЕЛ..) трябва да минеш през ситото на готвещите се от 3-ти клас за такова училище (ако приемът е от 4-ти) Е, отвори математическата читанка на  Златилов за трети клас и какво ще намериш вътре... занимателна математика с логика с чекмеджетата на Дирихле, Гаус, ойлеровите кръгове, вероятности, комбинаторика. Или погледни задачите за математическото състезание с което се приемат деца в СМГ за 5-ти клас... Е, такива неща в 4-ти клас на кварталното училище няма, Мецане и няма да има.
Същото е и с изпитите в 7-ми клас. За 500-те места в първите 5 софийски гимназии се борят 8000 деца, факт, наистина с отсяват най-добрите и тези, които са добре подготвени. Именно ако детето ти попадне там, може да се твърди с по-висока степен на вероятност, че то ще се събере със себеподобни „зубъри”, както ги  наричат презрително по-отворените и ще намира време за уроци, намира време, повтарям, не казвам, че ще чете с интерес класици, макар да е в задължителната литература...
Идея си нямаш какъв разпад е системата нагоре в класовете, найстина...
Всъщност редът в АК в момента (за който всички говорят с уважение) е една идея по- пазличен от реда в нормално квартално училище или ЕГ преди 30 години, когато на входа учителят по военно проверяваша например в понеделник кой идва неподстриган и коя ученичка не е с престилка. Поне в 9-та ФЕГ беше така, имаше ред...
Е за това е истерията. Жалко е, но е факт.
А реализацията – да, в БГ няма значение какво си учил и често не е предпоставка какво ще работиш. Засега.  Но при всички положения ако си разумен човек с езици имаш повече шанс.Защото интелигентният човек при нужда и конюнктура може да се сработи с простаци, но простакът освен да бръмчи като калинка до време трудно ще успее. Пак казвам в общия случай и у нас.
По света е друга бира, там ненапразно образованието струва сериозни пари, просто се изплаща. 
Виж целия пост
# 56
Инак (болните) ви амбиции ги разбирам, но изобщо не е гаранция, ако ще детето да е пълен отличник и да завърши най-престижните гимназия и уни, изобщо не е гаранция, че ще успее в живота повече от вас или дори колкото вас. Камо ли пък да стане милионер или президент, каквито вероятно са мечтите на повечето от вас. Пък може да стане милионер или президент и без да е било в престижни училища. Абе нейсе.

Болни амбиции имаме само тогава, когато на детето не му се удават науките, но бива тормозено и помпано с уроци, белким вдене нещо. Ако детето обаче показва заложби си е жива безотговорност да го оставиш на самотек. Впрочем на будните деца не им трябват чак толкова уроци, те и с малко си постигат целите. А и дори да е нужно повечко, все пак става дума за 7 клас само.

Разбира се никога няма гаранция, че добре образованите ще се уредят в живота или че някой необразован няма да стане милионер. Само че един от 1000 необразовани ще забогатее и 5% от образованите ще изпаднат в недоимък.  Т.е. доброто образование определя вероятностите. От там нататък факторът късмет не може да се пренебрегне.
Виж целия пост
# 57
Виж в тази тема,има доста коментари за добри държавни училища:

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=177164.0
Виж целия пост
# 58
Стефан Б, с огромен интерес те изчетох и благодаря много за инфото. Съгласен съм с всичко написано от теб. Само да ти отбележа, че ти си кандидатствал за гимназия през 1977-ма, пък аз през 81-ва, само 4 години е разликата, не е 20 Laughing да, и много обичам Флойд. Ама че, какво като са на 40 години парчетата, ами аз и Бийтълс слушам, и Елвис, а те пък на колко години са....Не съм против ученето, ами против истерията. И в 11 клас не съм вземал уроци /при нас 12 клас нямаше/, ама изкарах 6,00 на кандидатстудентския изпит и влязох първи по успех във ВМЕИ, та затова казвам, че може без уроци. Пък после животът как ще те завърти, никой не знае. Да, езици трябва да се знаят напълно задължително в днешно време, ама изобщо не е задължително да си зубрил като откачен по всички предмети. На мен за кво са ми тези шестици по история, биология, география, философия? Ами аз почти нищо не помня сега по тези предмети. Да си бях живял в тийнейджърските години, ама аз почти само учех от сутрин до вечер, пък сега на съизмерими с мен позиции в живота, та дори и на по-високи, има хора, дето не учеха, а гонеха мацките в гимназията... и тогава си бяха добре, и сега пак са си добре. Ама имам съученици, дето се скапаха от нерви от толкова учене. Та затова съм против тези истерии.
Виж целия пост
# 59
Да, езици трябва да се знаят напълно задължително в днешно време, ама изобщо не е задължително да си зубрил като откачен по всички предмети. На мен за кво са ми тези шестици по история, биология, география, философия? Ами аз почти нищо не помня сега по тези предмети. Да си бях живял в тийнейджърските години, ама аз почти само учех от сутрин до вечер, пък сега на съизмерими с мен позиции в живота, та дори и на по-високи, има хора, дето не учеха, а гонеха мацките в гимназията... и тогава си бяха добре, и сега пак са си добре. Ама имам съученици, дето се скапаха от нерви от толкова учене. Та затова съм против тези истерии.

Истериите в 7 клас са само за БЕЛ и МАТ. Останалите предмети не са важни за нищо и всеки ги учи колкото и както смята за правилно, но се съмнявам да е до истерясване чак.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия