Добро държавно училище за 5-7 клас

  • 12 935
  • 118
# 60
StefanB и аз те изчетох с интерес, особено ми хареса тази част
интелигентният човек при нужда и конюнктура може да се сработи с простаци, но простакът освен да бръмчи като калинка до време трудно ще успее.  
Черна Станция, Татко Мецан, благодаря, че се включвате в темата, както се казва "В спора е истината", а в случая-в дискусията. Винаги ми е интересно да прочета чужди разсъждения, особено когато са подкрепени с доводи Hug От тук нататък всеки сам си вади изводи и заключения
Виж целия пост
# 61
Наистина, получи се интересна дискусия. Моето мнение се припокрива с написаното от StefanB. Съгласна съм и с Andariel. Каквото и да напиша, ще повторя само написаното от тях.
...От тук нататък всеки сам си вади изводи и заключения...
....кой както разбира нещата. Свят шарен.  Peace
Що се отнася до моето дете, мисля че сме успяли да намерим баланса между учене, спорт, школи и игра. Айфони и скъпи джиджавки, не купувам. На този етап успях да убедя детето, защо не му трябват. Не знам, обаче, как ще е през пубертета, когато мама и татко и тяхните съвети, ще звучат прекалено архаично..... Tired
Виж целия пост
# 62
Мецане, ти си имаш някакви лични негативи от ученическите си години, и ги прехвърляш върху чуждите хора. Имаш си родители - с тях се разбери защо са ти причинявали това, което не ти харесва. Човек може и с тройка да завърши, и пак ще е дете на родителите си. Животът не е само за отличници, има всякакви деца. Твоето, ако щеш и на училище не го записвай, нека до 18-тата си година да тича волно по поляните! Има и такива хора, дори преди години имаше филм на Дискавъри за едно семейство с две деца, което живееше на някакъв карибски остров и децата ни на училище ходеха, ни нищо, а се плацикаха по цял ден в топлото море, учеха се как да ловят риба и да берат каквото са родили дърветата. И в България има родители, които не си дават децата на училище, а си ги обучават вкъщи. Така че избор имаш. На теб може да не ти трябват физика и биология, но на мен ми трябват, трябват и на много други деца. Възрастни хора сме, всеки може да прецени за децата си какво да прави, и да си бере отговорността.
Виж целия пост
# 63
Уф, пак нищо не си разбрала, ама нейсе. Здраве да е. Между другото не приемай винаги, че това, дето го пиша, е насочено към теб и хич не се чувствай ангажирана да ми отговаряш. Още повече, че аз вече предварително ти знам отговорите. И нямам никакви негативи от училище. Обичам си математиката и завърших математическа. Да, хич не харесвах гадните разказвателни предмети, ама не помня някой от съучениците ми да ги е харесвал. Ние обичахме математиката, физиката, химията, информатиката, логическите задачи например, обичахме да играем карти и шах, да слушаме Пърпъл и Пинк Флойд.
И една песен на Куин излезе в 8ми клас - Ибрахиииииииим, аха, аха, мноого смешна беше, някои мислеха, че е на турски, ама тя е на арабски и английски всъщност. Хаха.
И по темата - ако някой успял инженер например, или юрист, или математик помни биологията от училище например, аз ще си изям шапката. Просто щото за да си добър инженер, математик, икономист или юрист, трябва непрекъснато да четеш по твоята си професия. Ти каза, че си домакиня, та може би затова не можеш да разбереш. Заетите и успели в професиите си хора просто нямат време да си припомнят биологията или историята от училище и тя абсолютно за нищо не им трябва, ако не са биолози или историци. И в малкото си свободно време те ще предпочетат да прочетат някоя книжка художествена литература или дори криминале, да гледат някой разтоварващ филм или да отидат на екскурзия.
На мен и познатите ми, от които има доста успели, ни е дълбоко безразлично кои са растенията от семейство Сложноцветни и колко венчелистчета имат, както и кога са били Пуническите войни и кой е участвал в тях.
Виж, прекрасно знам историята около втората световна война например, защото ми е била интересна и съм чел книги. А от "Тримата мускетари" и "Двайсет години по-късно" и "Виконт дьо Бражелон" знам доста добре френската история по време на Ришельо, Мазарини и Краля - слънце. Ама от Дюма я знам, а не от училище.
Виж целия пост
# 64
разбира се, нищо не разбирам, нищо не ми е ясно, аз доматите с колците ги ям! Образованието, барабар с ученето на химия, биология и философия е разширяване на кръгозора, учене на начин на мислене, промяна в софтуера. Дава на човек голямо количество парченца, които може при нужда да комбинира в различни пъзели. Едно знание води до друго, което се свързва с вече съществуващо трето, а всички заедно могат да произведат качествено ново четвърто знание. Знанието в различните области са тухличките, от които всеки човек индивидуално и човечеството целокупно, съграждат кулата на човешкото знание. Ако ти не можеш да го разбереш, да го усетиш, то няма как аз да ти го обясня.
Виж целия пост
# 65
разбира се, нищо не разбирам, нищо не ми е ясно, аз доматите с колците ги ям!

Ами горе-долу.
Другите ти обяснения са като за четвъртокласник. Дори и не се усещаш може би как обиждаш хората, щото ти и към другите пишеш в този тон.
Виж целия пост
# 66
Това за обясненията като за четвъртокласник го приемам като комплимент. Щом мога толкова сложно нещо като натрупването на знание и ефектите му за личността да го обясня като за четвъртокласник, значи ме бива в обясненията. Мога и по сложния начин да обяснявам, но има един закон - колкото по-сложно обясняваш нещо, толкова по-вероятно е човекът отсреща да не може да го разбере, защото чисто семантично да не знае част от думите и означенията. Затова простичко, пък който се чувства обиден, да извинява!  Simple Smile
Виж целия пост
# 67
Не, аз от тебе не мога да се обидя. Не си струва усилието:) а последния ти постинг е пак обиден. Ти явно друго не можеш. Можеш да бъдеш сигурна, че знам повече думи от теб, поне на български, а вероятно и на английски. Аре чао и си оправи тона малко.
Виж целия пост
# 68
темата започва да избива в посока за БГ образованието като цяло, и как тук се "произвеждат" всичко разбиращи теоретици, които обаче нищо не могат да свършат де факто  Joy
И в това съм съгласна с татко Мецан Peace не са нужни такива подробности в начален и основен етап на образованието
Виж целия пост
# 69
То заради това, че нямало нужда от това и онова, накрая и практиците не струват, защото им липсва широта на мисълта и знанието! добре че Алесандро Волта не ви е познавал и не се е развивал на вашия принцип "за какво му е...", иначе нямаше да познавате що е то батерия и половината физика. Или Коперник. А за Аристотел направо не ми се мисли - щяхте да го  обявите за всичко разбиращ теоретик, който обаче нищо не може да свърши дефакто.

То, насила на никого не можеш да му дадеш! можеш само да му вземеш.
Виж целия пост
# 70
Гениално! Где го чукаш, где се пука. Такава пък липса на логика скоро не съм виждал. Къде отиде при Коперник и Аристотел, нерде Ямбол, нерде Стамбул. И къде сравняваш онези времена, когато знанието е било образно казано една шепа, и сегашните, в които човек не може да бъде енциклопедист. Ами че и Ръдърфорд и Нилс Бор са невежи диваци по знания спрямо кой да е студент по физика ІІ курс в наши дни. Те са се бръчкали цял живот да открият това, което днес всеки деветокласник знае. И в оная тема с "парите следват детето" писала, писала последните две-три страници, ама се смях, смях, смях като го четох. Ти му говориш, оно си рупа ли рупа.
Виж целия пост
# 71
напълно подкрепям татко мецан в разсъжденията, както и майката с три деца - трябва да има компромис и нищо не бива да се натоварва с прекалена амбиция вкл. седмокласник - чак целият режим на семейството за се изменя тотално. в крайна сметка знанията са за знания, не за успех/оценка/прием, ако ги знаеш за знания - ще имаш и успех.
а тази песен ибрахиииим просто нямам думи, аз я открих по-късно от гимназията и съм се заливала от смях на нея  Joy
Andariel, наистина са ти остри постингите, нещата не са черни и бели, а и във форума, ако някой изрази мнение, това не му е тоталното мнение с всички светлосенки - и това, че някой иска детето му да има време за почивка и акцентира върху това, не означава, че неглижира обучението и израстването му.


с предния си постинг обърнах внимание, че не вървим по темата. наистина ли само 4-5 училища можем да изброим за добри в 5-7 клас?
Виж целия пост
# 72
Зная, че стилът ми на писане е остър, старая се да не е такъв, поне когато има разбиране от отсрещната страна. Не съгласяване с моето мнение, а разбиране на това, което съм написала. Написах някъде назад, че децата, при добра организация, имат време за почивка. Почивката е жизненоважна за децата в този труден период, иначе няма да се справят физически и психически. Мога да кажа за моите деца в най-общи линии - стараехме се да им осигуряваме единия почивен ден точно като почивен, с изключение на два месеца, в които се заредиха много олимпиади и пробни изпити, на които и двамата държаха да се явят. И на кино ходиха, и книги четоха, и игри играха, и с приятели се виждаха. През празниците и ваканциите се стараехме да си почиват, нищо допълнително не са правили, освен това, което им бяха дали учителите. От нас нищо допълнително. Мога да приема за чиста монета думите на човек, който е минал с децата си през седмокласното учене, но не и просто мнението на родител с малко дете, който хабер си няма какво и как се случва, освен разчитайки на своите спомени отпреди сто години. Никого не карам насила да взема предвид написаното от мен. Преди един час разбрах, че и второто ми дете е класирано за гимназия по първо желание, виждам ги и двете деца колко много се радват на постиженията си, така че много ми е зор, че някой се опитва да ме обижда! Който тепърва има да минава през първи клас, пети клас и особено седмокласното кандидатстване - да му мисли! Всеки си решава на какво да вярва!  Peace
Виж целия пост
# 73
Здравейте,

За 5-7 клас безспорно СМГ е най-високо ниво. Съвет: запалете детето за МАТ - пускайте го на състезания от 1-ви клас. От 3-ти на курс в СМГ.

Обаче не всички успяват да влязат в СМГ, а понякога се налага да се търси друго добро училище (вид компромис, може да го наречем баланс. Обикновено причините са транспортни - СМГ е далече, няма кой да го води).

За БЕЛ нищо не мога да кажа, това май е въпрос на късмет.

За МАТ - всичко се променя, сега са едни училища на втора линия, но много други също полагат усилия. Бих Ви посъветвала да следите училищата и да гледате следното:
1. Къде има подбор (изпит, тест) - значи желаещите са повече от местата. В някои училища само част от паралелките са с тест.
2. Следете резултатите от състезанията по МАТ. За да е добро дадено училище трябва да има повече участници (показва, че някой ги стимулира да участват) и естествено добри резултати поне на няколко деца (добро преподаване).
В момента е много полезна тази класация, която един баща прави доброволно: http://alekdimitrov.com/20122013/def.asp.
Гледайте основно 5-6 клас (много от децата в 4-ти ще са в СМГ догодина).
Също така, за да изберете преподавател следете резултатите на 3 випуска преди Вашето дете (когато сте 2-ри, гледате 5-ти), много често е същият учител.

Татко мецане,
Всяко дете е различно и всяко поколение е различно. Това, че  аз, ти или Стефан сме направили нещата по един начин, не значи, че децата ни ще минат по същия път. Не защото са по-глупави, а защото са други хора. Не гледай  кой ходи на уроци, а следи какво може и какво трябва на твоето дете.  

Аз например гледам 6-то класничките - в ученето са практични, гледат ефективност. Искат да имат 6-ца в клас и изобщо не се стараят да са най-добрите в класа (оценка 6+ няма). Останалото време го ползват за неща, които им харесват. Част от тези неща са смислени - да си направят сайт и блог на класа, да пишат роман и т.н. Но това няма да им помогне за изпитите в 7 клас.
Общо взето, в случая по-скоро ще се съглася с Черна Станция и Андариел. Времената са други и в състезанието е важна всяка стотна. Не е достатъчно детето да е умно и да знае, а трябва да е подготвено точно за тези изпити. (И Вазов е знаел "Под игото", но е получил двойка на анализа  Mr. Green)
Виж целия пост
# 74
Какво, какво за Вазов? Това не го знам. Но примери такива има доста - веднага се сещам за следните /много интересни книги има за това/. Вилхелм Конрад Рентген, откривателят на ренгеновите лъчи, остава в училище с двойка по физика /скарва се с преподавателя/ и съответно няма право да учи висше. Точно по физика! И не помня вече как, успяваше да се запише в един университет, където не му искали веднага дипломата от средното и чак после в един момент разбират, че той всъщност няма средно, но той вече е показал блестящите си възможности точно по физика и академичният съвет решава да го остави като студент, да не го отписват.

Верди пропада на приемния изпит в консерваторията, която днес носи неговото име. На изпита му казват, че с тези ръце трябва да цепи дърва, а не да свири на пиано Laughing

Когато Горки и Шаляпин се явяват като юноши на прослушване, за да ги приемат да пеят в хор, Горки е одобрен, а Шаляпин - не, и му казват да се занимава с нещо друго, а не с пеене. Shocked После, когато вече Шаляпин е световно известен певец, много пъти са се шегували с Горки за това. Много такива случаи има. Най-добрият специалист по двигатели във ВМЕИ - Варна /поне навремето/ - доцент Севастакиев, е имал тройка като студент точно на изпита по двигатели, като едвам го е взел.

А че СМГ безспорно било с най-високо ниво 5-7 клас, не съм сигурен. На НВО тази година Света София е първа, а разликите с ПЧМГ и Веда са в рамките на статистическата грешка. Чувал съм, че подготовката по БЕЛ и по език в СМГ не е на достатъчно високо ниво и децата ходят на частни уроци по тези предмети. Ако детето е с подчертана хуманитарна насоченост и интереси към езици например и литература, определено СМГ не е най-подходящото място за него.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия