Бакшишите на сервитьорите

  • 14 319
  • 206
# 120
Джеронимо, мен не ме интересува сервитьора с какви други дейности се занимава и какви ангажименти има извън работата си.
Дали ще учи за изпити, ще пише докторат, или нещо друго.
Очаквам нормално отношение, нищо повече.
Както аз мога да поздравя, да благодаря, че са ми донесли поръчката така очаквам с-у мен да не се пуфти, че съм поръчала още нещо.
Като им е толкова крив света да затворят кафенетата, че хората имат наглостта да си поръчват кафе и сок, а не вина за по 200лв.
Виж целия пост
# 121
И на мен са ми странни очакванията, че в кварталното кафене под блок № 385694... с пластмасовите столчета и маси обслужването ще е 4 звезди  Laughing
Да, трябва да е любезно, но какъв професионализъм и подход очаквате от 16 годишната девойка, която работи, за да изкара някой лев за дискотека  newsm78
А, и проблемът не е в сервитьорите, а в управителя, който задава определен стил на работа и следи за изпълнението му.

Много съм изненадана, че толкова голям процент от хората отказват категорично да оставят бакшиш и у нас, и в чужбина
Виж целия пост
# 122
Like_Smoke, тоест е нормално човек като седне в кафене, да му пуфтят насреща?
И не съм уточнявала място....но бях седнала в центъра на града с детето си в едно от "елитните" кафенета.
Едва ли управителя им задава стил на работа пуфтене и охкане при поръчка...но може и така да е.
Виж целия пост
# 123
Мирама, аз въобще не съм визирала твоите постове...Иначе съм съгласна за пуфтенето и че е недопустимо - важно е да са любезни  Peace
Исках просто да кажа, че от различните класове заведения човек трябва да очаква различно качество на обслужване
Виж целия пост
# 124
Това,че си студент или ученик не е оправдание за зле свършена работа-било то сервитьор,продавач и пр.
На мен още на 16г. ми се наложи да хвана таблата.
Никога не съм отишла при клиент скиснала,чорлява,намусена.През живота си на клиент не съм се мазнила.Винаги усмихната и учтива.  Фамилиарнича само по принуда от страна на клиента нещо от сорта на ''ето ви салатката'',защото ми е поръчал ''салатка'' и ме е нарекъл ''муцка''. А не съм в позиция да казвам как да ме нарича,защото в тая държава сервитьора е едва ли не роб.
В началото съм била неопитна,но бързо се научих.Учили са ме опитни сервитьори,и то не на тарикатлъци,подобни на описаните в темата,ами кога и как се поднасят питиетата,храната,подредбата на приборите...И това в заведение с ниски цени големи порции и голям брой места.По мои набюдения на Пена с кукуригото не и прави впечатление от коя страна и е вилицата.Настоява да и се занесе бирата на момента,а не с картофите.
В повечето кафенета се работи на надница,която в моя град към ден днешен е 18 лв,като ти внесат осигуровките пада на 14лв. което е подигравка.Разчита се основно на бакшиша,който винаги надвишава надницата.В противен случай никой не би се хванал да си троши краката залудо.Клиентът естествено няма вина и го отнася с лошо отношение или с много добро такова-зависи от умствения багаж на сервитьора.
По сезонните заведения се работи на процент.Т.е колкото повече работиш,толкова повече получаваш.Но това са заведения основно с кухня.Там неопитен персонал не се взима,или се наема по-рано за да се обучи.Никой,който се е наел да прави бизнес,вложил е средства,труд и нерви,няма да търпи персонал,който не само,че не му докарва приход,ами и му гони клиентите.
Всеки клиент е в правото си да иска добро обслужване,както и да се оплаче ако не го получи,но пък и всичко си има граници.Да,сервитьорът обслужва,но не е длъжен да лази под масата за да събира разпиляни солети,фасове,нито пък да се разкарва,защото сламката не била синя, а била жълта.
Някой попита какво ще стане ако не оставя бакишиш- нищо,просто ако седнете едновременно с друга маса,другите ще бъдат обслужени първи.Бързото и качествено обслужване на мен поне в 90% от случаите ми е носило добър бакшиш.Ако знам,че колкото и да се старая,от определена маса няма да получа нищо,не,че ще ги обслужа лошо,просто няма да се напрегна да си забързам крачката,ще си насоча енергията към други клиенти. Защото работя за пари,а не някой да каже ''ейй,тая много работна бе...'' На много места се работи на заработка,на много хора заплатата им зависи от количеството и качеството на труда,който полагат.При сервитьорството това е начина.
В никакъв случай не оправдавам и подкрепям пуфтящите ''колежки'' .Те като завършат и започнат друга работа,пак ще си пуфтят.През периода на'' сервитьорстване "не ми се еслучвало да работя с  такива хора,не ги и срещам често.Нямам идея защо толкова масово ги срещат определени съфорумци/ки?
Виж целия пост
# 125
Мирама, аз въобще не съм визирала твоите постове...Иначе съм съгласна за пуфтенето и че е недопустимо - важно е да са любезни  Peace
Исках просто да кажа, че от различните класове заведения човек трябва да очаква различно качество на обслужване

  На мен пък ми се струва, че във всички класове заведения обслужването трябва да е добро и не извинявам с пластмасовите столове небрежно отношение. Като сме седнали с детето в местната сладкарница, няма как да извиня с изпити или безхаберна младост лошо обслужване.

    Моля ви, никога, ама никога не говорете на непознати клиенти  - независимо дали сте сервитьори, продавачи или фризьори на "ти" , ужасно е. Напоследък на няколко пъти ми се случва.

   
 
Виж целия пост
# 126
Кафене и очакване на обслужване-двете неща даже не трябва да са в едно изречение.

Ето тук е проблема. Че много хора мислят като теб.
Дали ще отида в ресторант, където ще ям и ще пия вина и ще направя поне 100 лева сметка, или ще си поръчам кафе и закуска за 10 лв, аз очаквам едно и също обслужване. Защото и на двете места оставям парите си и очаквам някой да се погрижи за доброто ми настроение... уж.
И гледам да ходя по такива места, на които знам, че ще ме обслужат добре. Толкова е лесно.

Ако се храниш в ресторант за бързо хранене по време на обедната почивка или ресторант със сервитьори пак на обедно меню, да не би да оставяш бакшиш?
Ако сметката ти е 1.95, оставяш 2, нали? Или винаги си взимаш стотинките. Аз някой път за 1-5 стотинки не чакам. А за обедното меню... ако е в ресторант, може да е свързано с бакшиш. Даже при мен почти винаги. Ако е в стола - не. Или пак за стотинки.
Виж целия пост
# 127
Ирис, трябва, но реалността показва друго. За съжаление. Обаче за мен лошото обслужване се среща рядко - поне аз не съм била често потърпевша и неприятните случаи са пренебрежително малки.

За говоренето на "ти" абсолютно подкрепям - отвратително грозно е. След като аз мога да говоря на всички на "Вие" не разбирам, защо таксиметровият шофьор/ продавачката в магазина/ сервитьорът и т.н. се държи все едно всеки ден си пием кафето
Виж целия пост
# 128
Аз пък все по-рядко срещам лошо обслужване. Хората някак започват да се научават да изискват своето, съответно и качеството на обслужване се подобрява, според моите наблюдения.
Виж целия пост
# 129
 По скоро не. Последните години поради наличие на малко дете за разхождане в ограничен ареал, посещавам предимно нисък клас заведения и трябва да ви кажа, че е пълно с девици и младежи, които явно действително ненавиждат сервитьорството , но им се налага - и това им личи, или семеен тип заведения в които вродената душевна простота на собствениците не им позволява да се държат нормално с клиентите.
   Така или иначе, както вече казах, аз поради навик оставям нещо отгоре - не знам как ми се е забило в главата осем процента, сигурно съм чела някоя древна книга по етикет. Така процедирам и в по-скъпи заведения, ако аз съм поканила някого, или си делим сметката.
Виж целия пост
# 130
Преди да прочета темата вярвах, че всеки, който е решил да седне в заведение, може да си позволи бакшиш и го прави без много-много да се замисля. Като не искаш или не можеш да си позволиш да плащаш за обслужването, просто се храниш в къщи. Това е неписано правило, което и децата го знаят. Не за всичко в живота са необходими писмени закони.


Не бих казала, че си ям вкъщи. Ако се храниш в ресторант за бързо хранене по време на обедната почивка или ресторант със сервитьори пак на обедно меню, да не би да оставяш бакшиш?

Ресторантите за бързо хранене са на самообслужване доколкото знам. А в ресторантчето с обедно меню нали пак ти прислужват сервитьори.
Виж целия пост
# 131

За говоренето на "ти" абсолютно подкрепям - отвратително грозно е. След като аз мога да говоря на всички на "Вие" не разбирам, защо таксиметровият шофьор/ продавачката в магазина/ сервитьорът и т.н. се държи все едно всеки ден си пием кафето

Това е някаква наложена приумица, че така обслужващия персонал е по-близо до клиента, а той от своя страна се чувства по-комфортно и непринудено по този начин. Crazy  Фолк дивите в началото на 90-те сьщо трьгнаха само с малко име, защото уж така са "по-близо до народа". Вьобще, в нашата "дьржава" всичко е народно - певицата на народа (само дето не могат да се разберат коя точно от всичките е), гласьт на народа (който никой не го чува), народни кренвирши (разбирайте - като за прасета), народни цени (на които само името им е народно) Wink и така нататьк. Аз като чуя, че нещо е "народно", това ми е достатьчно да подпаля с 200. Прекалено много я впрегнаха в различен вид манипулации тази думичка и вече звучи адски лицемерно.
Виж целия пост
# 132
И на мен са ми странни очакванията, че в кварталното кафене под блок № 385694... с пластмасовите столчета и маси обслужването ще е 4 звезди  Laughing
Много съм изненадана, че толкова голям процент от хората отказват категорично да оставят бакшиш и у нас, и в чужбина

Няма такова нещо, сервисът не се дели на звезди. Laughing Сервирането се учи от всички сервитьори, ако са учили разбира се. Не очаквам да стоят с ханкел в ръка, но елементарни правола да не се спазват е недопустимо. 16 годишни девойчета естествено,че ще има, нали ви дадох формулата по-напред за печалбата на управителя. Поне да им организира едномесечен курс преди да ги "пусне" сред хората. Неквалифициран кадър може да бъде само пиколо, но не и сервитьор. Ех, няма я Балкантурист-ката школа вече,ако помните какъв сервиз беше тогава.
Относно говоренето на "ти"- какво очаквате от неграмотен обслужващ персонал, точно каквито са 99 % от сервитьорите? 16 годишните нито са пълнолетни, нито завършили средното си образование. А тия дето са го завършили не е ясно къде и колко са учили. Като ми заговорят на "ти" обикновено питам дали се познаваме отнякъде, а когато отговорят отрицателно подчертавам,че много бързо сме минали на "ти".
Да не ме обвините, че мразя сервитьорите- както казах професионалист съм (и дипломи имам, исъм работила на тази длъжност ).
Нищо странно няма в отказа да дадеш бакшиш. А аз пак казвам, че когато сервитьорът даде всичко от себе си, и особено, когато срещна професионалист, оставям с УДОВОЛСТВИЕ бакшиш.
Виж целия пост
# 133
Джемма, нали точно това коментираме - не всички сервитьори са минали обучение. Проблемът е в управителя на заведението, но аз и не очаквам кварталното кафене на тротоара да наеме професионален сервитьор. Ще наеме някоя девойка. Причини колкото иска човек  Peace
Виж целия пост
# 134

Значи носиш първо ракията, тя се стопля, докато приготвиш и занесеш салатата и накрая се чудиш защо светът е станал толкова стиснат.


Ами горе-долу е така, като изключим, че ракията няма как да се стопли толкова бързо. Иначе си представи да трябва да чакат хората 15-тина минути салатата на съвсем празна маса - недопустимо е. Или си представи друго - не искат салата, а само основно и вино. Но за основното са нужни 20-30 минути да се приготви. И какво - хората стоят половин час на празната маса и чакат? Или друг случай - единият си е поръчал салата, а другият само основно - какво се прави тогава, след като основните по правило се поднасят заедно? Този със салатата ще яде и пие, докато събеседникът му ще трябва да чака за тази привилегия, докато стане време за основното.
В петзвезден ресторант в петзвезден хотел /без българско участие/, стандартите са питиетата да са на масата до 2 минути след поръчването им.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия