Моля за мнение

  • 967
  • 6
Синът ми е на 3г и 7м, от скоро забелязвам, че има затруднения в броенето, разпознаването на цветове и др., също винаги си обува обувките на обратно  Shocked. Преди няколко месеца можеше да преброи до 10 почти без грешка, сега даже не може и до 2, обувките също обуваше правилно. Има затруднения в изказването най-вече на Р, но това го смятам за нормално за възрастта му, но другите неща при положение , че доскоро ги можеше а сега не ме притесняват доста. Не съм сигурна дали не го прави и нарочно. Пробвахме да броим колите по пътя за площадката, да оцветяваме числата както са поред, да броим животни и нищо изпуска реда и... Не знам вече какво да направя. Ходеше на ясла, но го спрях, не му харесваше и боледуваше много. Не мисля да го пускам пак. Много е емоционален, лесно се ядосва, бързо му омръзва дадено нещо, постоянно е в някакво движение има много енергия, и е злояд и инатлив. С татко му сме сравнително спокойни хора, не се караме по принцип и особено пред него ( няма семейство без проблеми все пак). До скоро спеше между нас, преместихме го в неговата си стая, като там има пълна свобода на действия в игри, рисуване лепене на лепенки, разхвърляне на играчки и всякакви щуротии. Винаги си прибира играчките и ми помага когато върша нещо из къщи. Изпълнява, като го помолиш за нещо. Приспивахме го допреди месец, когато изгони баща си, и му каза че щял сам да спи. Страх го е от тъмното и затова спи на отворена врата и светната лампа в коридора. Контактен е много, търси винаги детенце с което да играе навън, все по- големи, когато някое го отхвърли или обиди се разстройва много. Жалостив е и разбира когато съм уморена или тати спи и трябва да пази тишина. Разбира, че ще имаме бебе, щял да го приспива и да му пее. Пеенето му е по скоро като тананикане, няма думички, само "Мама ми купи днес" я знае и то не много точно. Знае и няколко кратки стихчета, но ги казва когато иска, и то пак поизспуска някоя и друга дума или я сменя.Това е което се сещам да разкажа за него. Дайте ми съвет, какво да правя? Какво да предприема? Нормално ли е такова връщане назад в уменията му?
Виж целия пост
# 1
Понеже аз съм майка от типа паника...бих завела детето на логопед.
Те иамт добър поглед върху децата и тяхното развите. Биха могли да ти дадат насоки.
За ДГ аз съм на мнение, че дете  на 3 години има нужда от тези контакти. Болестите са едно на ръка май всеко дете ги кара. Аз лично не познавам дете на тази възраст което да не е емоционално, все пак те не успяват да контролират емоциите си.
Може да е някакъв вид ревност към идващото бебе...но знаели се.
Ясно ти е какво трябва да умее средностатистическото дете на тази възраст и явно от там идват притесненията ти.
Успех в намирането на решение.
Виж целия пост
# 2
Към психичното/психологичното/логопедичното здраве съм много внимателна.Те са цял живот.Затова и аз съм за логопед.Вероятноста да не иска да казва е много голяма.Пробвай например дали не е надградил знания.Напр. дали може да оцвети светофар с правилните цветове.Ти знаеш какво може качи едно ниво и го пробвай.Или щом ти помага кажи донеси ми 3 щипки ако донесе повече или по малко кажи че не те е разбрал и искаш 3 и виж дали ще се справи.За цветовете пробвай играта кажи цвят напр. зелено, а той да го свърже "зелено -като тревата",После се сменете.Ти направи грешка да видиш дали ще се усети.
Относно бебето ще ти кажа ,че моя синковец за да не ме нарани няма да каже че не го иска/аз нямам де/Но ще започне -То сега много ще плаче,ти как ще си починеш,ми трябва и да го носиш...така от 100 кладенеца ще ми донесе вода но директно няма да ме засегне.При вас може да е същото.
Виж целия пост
# 3
За консултация с логопед и аз съм мислила. Преди време заекваше, спря сам, беше точно фаза за надграждане на говора. Обикновено като иска бонбони, му казвам да си вземе 3 и той си взима толкова, брои, че имаме 2 коли. Не знам и аз как точно да обясня, като брои на пръсти стига до 3, но вместо това казва 8 понеже на другата ръчичка този пръст е 8 и други подобни при броенето. Като брои клечки примерно се затруднява, все едно не може да осъзнае, че тези клечки могат да бъдат преброени. За бебето казва, че е негово и нощем ще го гледа той, и че бебето ще го пази. Около нас има бебета и знае какво представляват. Радва се, че ще става истински батко. За контактите в детската знам, че вече са полезни но изкарахме кошмарна година в яслите и ме страх особено с бебето какво точно ще бъде. Ако се разболее, няма да мога да опазя бебето. А и на него не му харесваше особено там, имаше деца които го хапеха и бяха по агресивни и изобщо се изнервя при повече от 2-3 часа с много деца и шум. Отделно не обича и да спи на обед а там е задължително. Може би ще помисля все пак за вариант до обед да е там а после да го прибирам. Или някакво друго обучение заедно с деца. Школи, групи, курсове. Ще пробвам и дадените предложения.
Виж целия пост
# 4
И дъщеря ми мина през това със забравянето да брои миналата година, значи е била около 4 г. Както можеше да брои скорострелно до 10 изведнъж си промени интонацията при броене, започна да заваля цифрите ("еднооо, двееее") и след 3 се объркваше, а до 10 абсурд да изкара. И аз се панирах тогава и стигнах до извода, че явно е попила на някое друго дете от градината интонацията при броене и заради това започва редът да ѝ бяга.

Започнахме да броим заедно с нова още по-бърза интонация и за половин час на свежа глава нещата си дойдоха на място.
Виж целия пост
# 5
И ние сме минали през това. Децата първо наизустяват числата, а когато вече започват да ги осъзнават като определено количество  нещата се променят. Моят син по абсолютно същия начин можеше да брои до 10, но като стана на възрастта на твоето (приблизително) и го провокирах да преброи нещо не искаше. Сега е малко по-голям и няма проблем да преброи, дори се забавлява и непрекъснато брои сам. Сравнява числа, с малко помощ и игра събира и изважда до 5-6. Според мен няма нищо притеснително.
А за "р" ти ще си прецениш дали да потърсите логопедична помощ. В детските градини им правят упражнения и моят син си подобряваше говора за дни буквално.
Виж целия пост
# 6
И аз временно разсъждавах какво става като се застъпи обърканото броене и обръщането на обувките. Но забелязах и друго малките попивайки като гъби са попили и начина на броене на едно дете от площадката, което пък винаги разменя няколко цифри. А пък обръщането също е игра, запитах се как така като бързат за нещо което много искат никога не ги разменят а когато им кажа "Обувайте се" винаги са наопаки  Laughing
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия