Децата и оценките

  • 13 210
  • 187
# 60
Judy, за приемния изпит за гимназия ли пишеш?
Там ли са зачели верен отоговро на грешен въпрос?

ПП И за мен оценките са момента снимка от конкретен апарат, а не обективно състояние по принцип.
Виж целия пост
# 61
Един от въпросите на НВО по БЕЛ бе сбъркан, но бе зачетен като верен отговора, който от МОН са сметнали предварително за такъв. А верен отговор, в контекста на самата задача, просто нямаше. Стана ясно, че задачата била преведена неправилно от другаде. Би било комично, ако не беше такава излагация.
Но тук сме навикнали, че това е нормално.
Виж целия пост
# 62
Много благодаря!
И за мен е изумително как след като могат да се коригират за състезания и олимпиади, за НВО не могат да анулират сбъркания въпрос и да се отърват от обвинения за некадърност и да предотвратят опорочаване на изпита.
Виж целия пост
# 63
Ми тя, некадърността, е повече от кадърността по високите етажи, та предполагам, че за МОН не е новина поредният им гаф, не се впечатляват вече.
Винаги по състезания досега при грешен въпрос задачата е бивала анулирана или ако има повече от един верен отговор са се зачитали верните, но това- за нормални състезания и нормална организация. При тия горе нормално отношение няма.   
Да не разводнявам, ето тук има информация по този повод:
http://offnews.bg/index.php/198092/bashta-kam-miloshev-ne-vyarva … lirajte-zadachata
http://news.ibox.bg/news/id_1955252611
http://blogpaskalev.com/2013/05/23/%D0%B7%D0%B0-%D0%B3%D1%80%D0% … %B8-%D0%B8%D0%B7/
http://www.blitz.bg/news/article/201246
Дадох го само като пример- доколко у нас оценяването е обективно и защо то не следва да влияе на начина, по който децата възприемат сами себе си и своите качества.
Виж целия пост
# 64
Благодаря ти много, Judy!
Аз лично и без твоя пример, още от моето детство, вярвам в позицията ти.
Дано докато второкласниците стигнат до 7-ми клас се промени нещичко.
Виж целия пост
# 65
Всъщност темата е за оценките и отношението на родители и ученици към тях.
След което се започна спор дали има смисъл или няма от оценки във втори клас например.
Е по "белия свят" оценки има и добра методология за характеристики има. В какъв вид са, това е отделен въпрос.
Това, че ние сме на светлинни години назад от хората по отношение на оценяване, е ясно.

Но има проценти, средна оценка на групата за съответното упражнение, включително и по физическо и по изкуства. И на базата на тези резултати в една от тези държави се прави класиране на децата в самия клас. Не съм го измислила аз, някой друг, вероятно доста по-компетентен по въпроса го е въвел. На кого за какво му служи тази информация, всеки си преценява сам.

Дано да съм успяла да кача снимките, както трябва - това са оценки на ученици от Франция /първи клас/, Белгия /втори клас/ и Квебек /Канада/ за по-голямо дете.

Скрит текст:




Виж целия пост
# 66
Вече се подчерта в темата различието между даваните в клас текущи оценки, за което се пита в темата и изпитни оценки, които са резултат от общонационално оценяване. Класирания разни на деца, лично аз, бих приела само като резултат от последното и то с определена цел, която да е извън простото решение те да са подредени по едни списъци. Беше писано подробно защо.
Пак казвам- това че нещо е въведено някъде си нищо не означава. Най- малко означава, че следва да се въведе копнато у нас и че ще доведе до положителни резултати. Поради спецификите по места и поради различните цели, които се обслужват с дадено въведение и различните начини, по които то се реализира. Ако е само с цел да има една класация- по- добре да го няма изобщо.
Ако ще си въвеждаме тук класации по оценки заради самите класации- нищо по- неадекватно не съзирам от такова едно начинание. То директно ще доведе до бележкарска настройка, същата, за която авторката говори и от която се опасява /пък тя, тази настройка, си е наистина опасна и вредна/.

Ами, арт мама, и аз се надявам да се промени, ако сме още тук. Имам първолак и ме касае лично. Но и без да имам личен интерес, виждам колко нужно е това.
Виж целия пост
# 67
Dundi73, показаното от теб проценти ли са или персентили /не знам така ли се пише/?
Защото в някои отношения последните са много ценни. В други пък процентите са са скрити оценки - 100 за 6, 85 за 5 и т.н., примерно.

Според мен точно това оценяване като доклад е не оценяване с оценка на детето, а информация за развитието, която се получава от родител. Съвсем различно нещо, защото вземане-даване с оценки /да не говорим с цифри/ няма. Поправи ме ако бъркам. Така с еизбягва съревнованието между децата и им с еосигуряват индивидуални писти за развитие. Ако някои родител реши да си мери детето с другите /не случайно използвам тази фраза/, тов аси е негов проблем, а не на системата. Тя се грижи да избегне това.

ПП Judy, личнитя интерес на всеки човек, е да има правила, те да са ясни и спараведливи. Дали има дете и в кой клас е е само подробност. Различно е ако трябва едно дете да бъде "уредено" някъде. Но това си има друго име.
Виж целия пост
# 68
арт мама, оценки са примерно за Франция - там се оценява върху 20. Другото е като вид точкуване или колко процента от оценката зависят от дадена задача.

Но в крайна сметка оценки има, системите са различни.
И това са си точно текущи оценки. Може да се проследи развитието на детето.
То всъщност и при нас чрез текущите оценки може да се проследи как вървят нещата, ако има информация върху какъв материал са поставени.
Виж целия пост
# 69
Правилно ли разбирам, че в примерът ти са цифрови оценки, с максимална оценка 20, а процентите са тежестта на всяка задача в крайната оценка?
От предните ти постове във връзка с класирането, бях останала с впечатлението, че има или процент или перцентил, показваш как се движи детето спрямо останалите. В тази си част ако има, не са оценки. И ако само те също няма.
Виж целия пост
# 70
Дала съм примери от различни държави
първото - оценката върху 20, в съседната колонка - средна оценка за класа
във Франция правят такива класирания кое дете къде са намира спрямо другите в класа.
И там често се случва да повториш класа /особено в гимназията/, защото не си покрил минимума по някоя дисциплина.
следващия - от Белгия - по МАТ и Френски има по 100 точки на срок, и там по другите предмети още общо 50, прави се тотал на срока и се изчислява процент на база 250 т = 100 %

В крайна сметка няма значение как се оценява, в случая важното е, че има оценки и то още от първи клас.

поне темата е за това
Виж целия пост
# 71
В крайна сметка няма значение как се оценява, в случая важното е, че има оценки и то още от първи клас.

поне темата е за това
наличието на оценка още в първи клас не доказва нищо, защото важното е, как се поставя тази оценка, какво показва и до какво води.
Виж целия пост
# 72
Дала съм примери от различни държави
първото - оценката върху 20, в съседната колонка - средна оценка за класа
във Франция правят такива класирания кое дете къде са намира спрямо другите в класа.
И там често се случва да повториш класа /особено в гимназията/, защото не си покрил минимума по някоя дисциплина.
следващия - от Белгия - по МАТ и Френски има по 100 точки на срок, и там по другите предмети още общо 50, прави се тотал на срока и се изчислява процент на база 250 т = 100 %

В крайна сметка няма значение как се оценява, в случая важното е, че има оценки и то още от първи клас.

поне темата е за това

Има огромно значение как се оценява - и начин, и цел.
Ако се оценява развитието на детето е едно, ако се оценява степен на усвояване на материала друго, а да се дава инструмент децата да се сравняват помежду си без да това да дава информация за развитието на всяка или степента на владеене на материала - съвсем друго. Това третото даже не е съмнително. Най-често е вредно защото няма полезност.

ПП Благодаря, но не разбрах, какво правят с оценката. Делят се на 20 или максимумът е 20?
Така написано залагам на първото, но не потвърждаваш или отричаш второто, а повтаряш същата фраза. Simple Smile Ако са оценки с максмум 20, какво са процентите /ако са такива/?

Не ми е ясно и какъв е документа, който цитираш. не потвърди или отрече, това справка за родител ли е, за край на срок ли е? Едв али е текуща оценка. До колкото знам такива справки с еиздават в френските училища периодично, а не ежедневно нито  ежеседмично.

Някак е безмислено да пишеш общи обяснения на конкретни въпроси изискващи да или не. Явно е, че поне аз не съм те разбрала и съм си направила труда питам, че и да обясня какво е неясно и защо. Можеше да отговориш. Simple Smile
Виж целия пост
# 73
Не виждам какво ми дава оценка, сравняващо моето дете с останалите деца в класа. Има разлика дали детето ми е номер едно в клас от 10 деца (7 от които от малцинствата) в някоя забутано селище или в топ софийско училище с подбор. При оценка на развитието на детето важна е оценка базирана на предварително дефинирани нива.  Ако оценката е за скок от място например, се знае - 2,40 метра отличен; 2,20 метра - мн. добър; 2,00 метра - добър. И няма никакво значение какъв процент от децата са скочили 2,40. Ако ще всичките да са, конкретното дете пак е с отлично развитие.  Както и в обратния случай - ако едно дете е скочило 2,00 метра, а всички останали по 1,60, това съвсем не значи, че това дете е супер и всичко с него е наред.

Ако има състезание за прием в спортно училище обаче, и приемат само 10 деца, тогава ситуацията е различна. Тогава няма значение дали детето е скочило 1,80, 2,40 или 3,00 метра. Важно е пред него да има максимум 9 деца. И в такова състезание неуспелият съвсем не е задължително да е изоставащ. Той само е по-малко добър, но иначе може да си е на супер ниво.

Колко деца са пред или зад моето дете може евентуално да е ценна информация само, ако е обобщена на национално ниво. Но пак ще е подвеждаща, защото такава класация няма да хване спадане на общото ниво на образование и ние ще си седим в блажено неведение, а  децата ни ще стават все по-неграмотни.
Виж целия пост
# 74
Taка е, когато става въпрос за процентите от максимален постигнат резултат.
Процент от маскимума знания за съответната дисциплина или задача обаче е друго. Затова и ми беше интересно какъв е примерът.

Процентът от най-високата оценка помага за училища и директори евентуално в някаква степен, а за родителите е сверяване, но и много подвежда при значителни разлики в нивата между отделни класове, училища, населени места. А в България разликите са драстични.  Помага на децата само ако са в силен клас/училище/град. Тогава обаче става почти излишно защото оценките клонят към максимума и сравнението няма голямо значние. А няма и смисъл ако няма кандидатстване.


Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия