Децата и оценките

  • 13 219
  • 187
# 75
Входящото ниво е важно за оформяне на групите и подхода на преподаване.

На същия принцип е и тук, Саморая, изоставащите не се изолират, целта е, да се работи с тях, за да напреднат. Децата всяка година са в различни класове, както според резултатите им, така и на база учители, които могат да помогнат, където детето има нужда и пропуски.
Защо всяка година отиват в друг клас, нали е стария клас са разнородни /учещи и поизостанали/? В новия няма ли пак да са така?

Съвсем не говоря за изолация на слабите, а за съобразяване с нивото. Няма смисъл да кютат в клас деца, чиито нужди са да се занимават повече с развиващи упражнения със задачи думи и логически задачи. За изоставащите ще е добре да си научат основните аритметични пресмятания.

Точно, съобразяване с нивото. Примерно, децата които вървят академично 1 клас напред се групират заедно с деца, които са на ниво съответен клас. Деца на ниво малко под съответен клас, се групират с деца, които изостават академично.

Диагностиката в началото на годината пък, дава идея на учителя за новия клас от близки по възможности деца.

Не знам, дали го обяснявам добре, объркано е и ако не си наясно със системата, сигурно е трудно да се разбере.
Виж целия пост
# 76
арт мама, показах документи тип бележник от Франция и от Белгия /за първи и втори клас/
при едните оценката е върху 20 т.е. максималната е 20 - Франция
а при втория - имат нещо като точки и накрая се приравняват в процент - Белгия

както се вижда, оценките се поставят за определени неща, даже е описан и въпросният материал, върху който е правен тест /Франция/.

и пак казвам, въпросът е в това, че навсякъде се прави оценяване на наученото от децата.
защото темата се завъртя към това дали трябва да се поставят оценки още във втори клас и някои споделиха, че това е ненужно, а според мен не е така и всъщност някакъв вид оценяване има още в първи клас било то само с пчелички, червени точки или други знаци.


Виж целия пост
# 77
Само да допълня, че оценяване има при нас още в предучилищна. Аз не знам оценките на другите деца, никога не съм ги научавала, освен ако родител не ми сподели. Не мисля, че и децата ги знаят едно за друго.
Моите деца не се стресират от оценки. Имало е моменти с големия, когато се е разстойвал, особено като види, каква нелепа грешка е направил, но и аз винаги съм му казвала, че щом е уверен и знае материала, това е по-важно.

Ние виждаме едва 30% от тестовете, за останалите ни изпращат само оценка и ако искам да видя, как се е справило моето детето и къде са му грешките, трябва да си уредя среща с учителката.
Виж целия пост
# 78
Само да допълня, че оценяване има при нас още в предучилищна. Аз не знам оценките на другите деца, никога не съм ги научавала, освен ако родител не ми сподели. Не мисля, че и децата ги знаят едно за друго.
Моите деца не се стресират от оценки. Имало е моменти с големия, когато се е разстойвал, особено като види, каква нелепа грешка е направил, но и аз винаги съм му казвала, че щом е уверен и знае материала, това е по-важно.

Ние виждаме едва 30% от тестовете, за останалите ни изпращат само оценка и ако искам да видя, как се е справило моето детето и къде са му грешките, трябва да си уредя среща с учителката.
и аз да вметна, че подобно оценяване има от първа група в детската на дъщеря ми, оценките се дават само на родителите, на края на годината има папка с тестове на детето, както и оценки на тестовете, с какво не се е справило, таблица с различни критерии, отново с оценки, но не по шестобалната, а с точки - примерно - концентрация - 16 т. от 20 и обяснение отново, какво е довело до тази разлика. До сега не се бях замислила по този въпрос, но това е много различно от оценяване така, както е в училищата в БГ  Peace
Виж целия пост
# 79
В градината по нашите работни тетрадки също имаше точки- Х от У възможни. Имаше и едни таблички, но мисля, че този начин на информиране сега прохожда у нас, т.к. точки не винаги се поставяха и не ми бе ясно върху какво ни се препоръчва да обърнем внимание. Все пак бе нещо, начало някакво. Детето по никой начин не се е стресирало от това.

Моето несъгласие бе ясно изразено, свързано с предложението за класиране на децата, което е явно за всички и което може да е както необективно, така и много стресиращо за тях, а също така и лишено от ползи.
Виж целия пост
# 80
Ааааа, не е било предложение, а само пример.

Оценяването е стресиращо за децата, защото родителите го превръщаме в стрес за тях...

Виж целия пост
# 81
Мерси за обясненията!

Има разлика с оценяването тук. Тяхното е обосновано и насочено. То е в резултат на конкретни умения или постижения. При нас  е друго - "стани, кажи, дай си бележника, носи оценка по предмета заподпис", а защо толкова никой не знае. Даже при 6-тици не е сигурно. Може да е 6 на фона на класа, може да е шест на базана материала. Кой да ти каже? По-често е първото за съжаление затова училищата имат значителна разлика в средния успех на национални оценявания или състезания въпреки липсата на значителни разлики в успеха в клас на същите деца. Даже деца с пълни шестици, могат да се окажат очаквано далеч зад неотличници от други училища.

Оценяването не е повече от контрол на изпълнението. Има добре преподаден, разбран и затвърден материал - има добри резултати. Това е целта, де. Това става обаче, когато се хващат грешките а цифровата оценка е индикация за състоянието. Когато грешките не се дефинират и пропуските не се маркират и/или не се предават на ученика и/или родителят, смисъл няма. Френските/Белгийските примери е друго - там има основание.
Виж целия пост
# 82
Точно, съобразяване с нивото. Примерно, децата които вървят академично 1 клас напред се групират заедно с деца, които са на ниво съответен клас. Деца на ниво малко под съответен клас, се групират с деца, които изостават академично.

Диагностиката в началото на годината пък, дава идея на учителя за новия клас от близки по възможности деца.
Значи все пак се групират, не е като нашия сбирщайн до 7 клас.

Благодарение на кандидат-гимназистката кампания, нещата си идват горе-долу по местата. В което и да е училище, което приема за 8 кл. след НВО в  класовете с активно изучаване на английски, се събират децата с по-висок бал. И там също са групирани на принципа "и по-силни, и по-слаби" /като "слаби" се разбира условно т. е. тези с по-ниски резултати, разликите не са фрапиращи/. Оставят два-три по-силни класа.

Но като че ли не за гимназистите, а за малките е много полезно да са групирани според възможностите си. Големите са по-осъзнати и самостоятелни.
Виж целия пост
# 83

Но като че ли не за гимназистите, а за малките е много полезно да са групирани според възможностите си. Големите са по-осъзнати и самостоятелни.

Това е абсолютно вярно според мен, но за съжаление в момента наистина е сбирщайн в началната степен... и тезата "по-напредналите ще дърпат изостаналите" е толкова грешна, както за напредналите, защото де факто те биват дърпани назад, така и за изоставащите, защото от една страна те не могат да настигнат, не им се отделя достатъчно време и получават комплекси /силна дума, но по-мека не ми идва на ума/, изобщо страдат всички, а госпожите изобщо не ги мисля - дали да вървят напред, дали да остават назад... то затова се е получило изпяването на уроците и който разбрал - разбрал, който не - да му мисли  ooooh!
Виж целия пост
# 84
Смятате ли, че такова групиране е еднакво добро и за лесно справящите се, и за трудно справящите се деца?

Защото в България тихомълком и неявно /но целенасочено/ се получава такова групиране по училища и класове до 4-ти клас поне. Сякаш обаче не всички са доволни от това. Вярно географски и еднократно, но има такова нещо, сякаш се търси. А дали е полезно за всички?

Дзвер, права си, че разнородния клас иска добър учител за да върви добре и заедно по материала, но има и друга страна според мен в нашите условия.
Виж целия пост
# 85
не съм съгласна, че масово в България се групират по знания, напротив - в т.нар. елитни училища и паралелки, се групират по амбиции на майката /бащата евентуално/, което не значи че децата са на едно ниво  Wink
Виж целия пост
# 86
За на рочените за елитните съм напълно съгласна, за добрите училища - не.

Добрите учители се търсят от конкретни родители, с определен тип деца, което води до съответните резултати. Същото важи и за "западащите училища". Там пак са определени деца, идващи от семейства с определени цели. И се навързват нещата, защото шансът да има комбинация от добри ученици и добри учители е най-голям на определени места и най- нисък на други. За мен уловката е там, че поради малкото добри учители, това естествено негласно групирано не помага на децата попаднали в не най-добрите училища. А тези в елитните са най-зле. Тов апо-принцип и без намеса на външна помощ.
Виж целия пост
# 87
За на рочените за елитните съм напълно съгласна, за добрите училища - не.

Добрите учители се търсят от конкретни родители, с определен тип деца, което води до съответните резултати. Същото важи и за "западащите училища". Там пак са определени деца, идващи от семейства с определени цели. И се навързват нещата, защото шансът да има комбинация от добри ученици и добри учители е най-голям на определени места и най- нисък на други. За мен уловката е там, че поради малкото добри учители, това естествено негласно групирано не помага на децата попаднали в не най-добрите училища. А тези в елитните са най-зле. Тов апо-принцип и без намеса на външна помощ.
точно  Peace
и най-трудното е да се добереш до наистина добър учител... по някога дори невъзможно  Peace
Виж целия пост
# 88
За мен елитни могат да бъдат гимназиите. Обяснете ми какво се разбира под елитно прогимназиално училище. В нашия град елитните са просто тези, които се намират в центъра. Моят син учеше до 7 клас в едно от така наречените "елитни училища". Мога да кажа с ръка на сърцето, че учителите си вършеха работата и до там. Подготовката за НВО си беше лично наша работа /разбирай уроци, школи/
Виж целия пост
# 89
За мен елитни могат да бъдат гимназиите. Обяснете ми какво се разбира под елитно прогимназиално училище.

Има и такъв момент, понякога си принуден да запишеш детето в "елитно", заради естественото си удобство поради местоживеенето.

Има така разположени жилищни сгради, че трите най-близки училища са все елитни.
Иначе съм съгласна, след като няма подбор, не може да става въпрос за елитарност, но може би на база преподаване и изисквания се оформя мнението за училището.

Убедена съм, че децата, които завършиха нашия клас с "Добър" в първи клас, точно определени деца, които познавам, биха завършили  с "Отличен"училища в града, които не искам да назовавам.

Затова искам да помогна на детето от една страна да държи на добрите оценки, но от друга да не гледа на тях като на "етикет за качество на знанията", едва ли не.

По въпроса за добрите учители- мисля, че е много трудно да се намери истински добър учител, защото ако е добър преподавател, но кофти човек, добър учител ли е?
Ако е много мил с децата и внимателен, но има сериозни обучителни пропуски, добър учител ли е?
Това, че за някого е добър, често означава че не е никак добър за друг.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия