"Не съм очаквала, че ще имам такова дете в моя клас"

  • 33 222
  • 471
# 30
Всяко следващо мнение продължава в духа "как може учителката така и така". А всъщност в случая трябва да се потърси причината, да видим какво "такова" е детето. Разбрахме само, че майката си знае колко палаво е отрочето й - ами явно се е проявил.
Не смятам, че учителката е реагирала неадекватно. Според мен казва "моля ви, свършете си родителската работа, защото аз съм педагог и учител, а не звероукротител". Смятам също, че нормален човек би се замислил дали не е в него грешката. Защото майката хубаво казва, че иска мнение от непознати, необременени със симпатия към единия или другия, но същевременно крие точната постъпка/постъпки на детето. Това автоматично печели симпатии за "горкото обидено дете" и се пишат черни точки на учителката като "неадекватна".
Темата е чисто насъскване към учителите - отново.
Виж целия пост
# 31
Възпитателната функция на училището като институция, упражнявана от учителя, би могла да се вменява ако родителите са склонни да търпят критики за начина си на възпитание. Съвсем наскоро бях свидетел на конфликт между родител и учител, който не е съгласен определено дете да решава конфликтите си с бой, но при разговора с бащата на съответното дете той каза "Няма да ме учиш как да си възпитавам детето".
Твърдо смятам, че роля на родителя е да възпитава детето си, в т.ч. и на това да знае какво е училището, защо се ходи там и защо професията учител (нарочно не намесвам конкретната личност на учителя) се уважава.
Виж целия пост
# 32
Ако учителят реши, че не би следвало да изпълнява и възпитателни функции, по какво неговата роля ще се различава от записан глас на аудионосител примерно?

Аз и мъжът ми предаваме ценности на децата ни. Съвременната функция на образованието и в частност на учителя (друг въпрос е доколко това се случва в българската образователна система, застинала 30 години назад) е да научи децата как да извличат и анализират информация, за да могат да защитават информирано своя позиция.
Виж целия пост
# 33
А замисляш ли се, че освен личната вина на родителя на пречещото дете, вина имат колективно останалите родители - че не се събират и не изискват изключването му?
Виж целия пост
# 34
В много краен случай бих си помислила, че изключване на проблемно дете би решила дадена ситуация. Изключването би било решение тип "няма човек, няма проблем".
Виж целия пост
# 35
А замисляш ли се, че освен личната вина на родителя на пречещото дете, вина имат колективно останалите родители - че не се събират и не изискват изключването му?
Отдавна няма такова нещо " изключване", могат най-много да го преместят в друго училище ( или в самостоятелна форма на обучение) до края на учебната година, но това не става по " изискване" от родителите. Освен това, след изтичане на учебната година наказанието се заличава и детето може да се върне в старото училище и в стария клас.
Виж целия пост
# 36
Изключване = извеждането му от класа, където прави проблеми. Това, че не става по изискване - не са се хванали родителите, а нещата се решават "на парче". Сега се мести по собствено желание "пострадалият", но не и "причинителят". Ако 20 "пострадали" решат да се местят, нещата ще станат други.
Green dawn, именно това ми е мисълта. Грубо, обаче пък и никой не е длъжен да проявява разбиране към хора, които не желаят да се вместят в обществото, независимо на каква възраст са.
Виж целия пост
# 37
Каквото и да е детето, не е редно да се етикира още от първия ден.Не е редно, не е красиво, не  е и професионално.

Дори и да няма пряка обида, внушението е ясно.
Да постави дете на последен чин учителката може.

Да му казва "търси си друга учителка"- е действие, което може да и донесе ред неприятности.

Децата имат различна степен на училищна готовност и колкото да са подготвени от родителите, родителят не може да отработи ситуацията- "училище- клас"Едно дете може да се държи по един начин у дома, по съвсем друг в училище-много фактори да му повлияят.

Кротичките и послушничките са винаги сред предпочитаните от учителите, но по ред причини има деца, които не са такива.Редно е да са възпитани, ама редно е да се потърсят и др. причини ,освен домашно възпитание за поведението им. Особено през първите училищни дни, през които недобро и дори често неадекватно детско поведение може да се дължи на непривична среда, стрес, неумение да преработи емоциите си и др. причини.

Виж целия пост
# 38
Кротичките и послушничките са винаги сред предпочитаните от учителите,

Няколко пъти срещам това използване на умалителни - кротичките вместо кротките и послушничките вместо послушните. На мен ми звучи презрително, негативно и някак си като че ли тези деца не са на нивото на другите. Те пък са все палави, а не невъзпитани.
А че умалителните могат да изразяват негативно и презрително отношение го е знаел още Вазов и го е използвал за да напише за преклонената главичка...
Виж целия пост
# 39
И е съвсем нормално учителите да предпочитат децата, с които се работи лесно.
Защото, ако щете се сърдете, но за мен палавостта, лошотията и агресивността вървят ръка за ръка и явно се бъркат от доста родители.

Малкото ми дете е палаво и енергично, на моменти и буйно, но когато му бъде ясно показано, че е попаднало в ситуация, в която се изисква послушание, не скача из класната стая, не вдига врява и не пречи на учебния процес.
Виж целия пост
# 40
Аз открих, че учителките са не по малко стресирани от децата първият учебен ден.
Не казвам, че е била права да категоризира така публично детето. Но ,може би, трябва да и дадеш шанс да влезе в релси и да си изгладят комуникациите.
Виж целия пост
# 41
Аз открих, че учителките са не по малко стресирани от децата първият учебен ден.
Не казвам, че е била права да категоризира така публично детето. Но ,може би, трябва да и дадеш шанс да влезе в релси и да си изгладят комуникациите.

Точно така. И поради това най- добре е да се видят следващите дни и в случай, че нещата са отново такива е добре да се поговори с учителката на четири очи, с което се връщам на първия си пост.
Виж целия пост
# 42
Къде авторката казва, че е публично, не съм видяла  newsm78
Виж целия пост
# 43
Най- лесно е едно дете да бъде преместено на друго място. Обаче тогава на кого помагаме. Ние се оттърваваме от детето, от пречката, а да му мислят другите учители и родителите. Не става така. Трябва да се търси причината в поведението. Ами ако детето не се държи така на другото място - тогава у кого е причината. Винаги вината е комплексна - и в поведението на учителя, и в поведението на детето. Само, че ние като по-възрастни и учили психология и педагогика сме длъжни да намерим индивидуален подход към всяко едно дете. При всяко дете действат различни стимули и наказания. Не може сегашните деца да бъдат вкарани в един коловоз и да ги моделираме както ние си искаме. Децата са личности със своите особености. Никой родител не се замисля, че неговото дете може да бъде 'Такова" и лесно се обвиняват другите родители. Повярвайте ми, не зависи само от семейството. Има деца от едно семейство, но коренно различни - едното колкото е палаво, другото е 10 пъти повече изпълнитеклно и кротко. Освен това на обученията на които ходим ни казват как има деца, които просто имат нужда от разходка и е по-добре да ги пуснем да излязат да се разходят в коридора отколкото да се опитваме да го накараме да седи мирно. В никоя държава малки деца не се карат да седят мирно, те учат играейки и говорейки. Дори в САЩ седят на земята. Нашите методи са остарели и неприложими за днешните деца, но за жалост много малко хора го разбират.
Виж целия пост
# 44
И е съвсем нормално учителите да предпочитат децата, с които се работи лесно.
Защото, ако щете се сърдете, но за мен палавостта, лошотията и агресивността вървят ръка за ръка и явно се бъркат от доста родители.

...

 Peace

Учителката да нарича  детето "такова" е неприемливо, но ми е интересно какво се е случило още първият ден...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия