Двойка във втори клас и изобщо за оценките

  • 18 260
  • 216
# 180
Те затова са национално външно оценяване - еднакви са.
Целта е да се види как работят учебниците, плановете, училищата, учителите или накратко успяват ли децата да се справят с материала за тез' 4 години.

Училищата /някои/ го обръщат на съревнование кой е по-по-най и даже заплашват децата, че колкото изкарат на матурата, толкова ще имат за годината.

ПП Интересното в случаят е, че в добрите училища това не става и матурата си е един учебен ден с тест. Те си знает какво им могат децата и учителите, както и че ще има кандидати за следващият им прием. В драпащите за престиж е друго.

Иначе даже в съседни паралелки има значителни разлики. Част са от децата, част са от учителя произлезли. Тези неща винаги са свързани защото учителят се избира от родителите на много места. А ако няма екип нещата не са така добри, както когато има.
Виж целия пост
# 181

Училищата /някои/ го обръщат на съревнование кой е по-по-най и даже заплашват децата, че колкото изкарат на матурата, толкова ще имат за годината.


А в други, с либерални квестори, децата просто попълват колективно простичките въпросчета.

За мен матурите- малки и големи, са смешни и необективни, те не могат да дадат представа за каквото и да било и да доведат до някакви валидни изводи.

Матируте в 4 клас са за оценка на учителите.

Не е така. Идеята е да се оцени нивото на началната степен на основното образование. Но неадекватното провеждане на тези изпити, още по - неадекватната им проверка ги опорочава. Каква оценка за учителя може да са, когато учениците са различни, а тестовете -  еднакви? Децата от централно софийско училище и циганчетата в далечно село показват най-често еднакви резултати. Всеки сам да си прави изводите.
Peace
Виж целия пост
# 182
Така е, Judy, обаче явно имат някаква стратегия да държат материала адекватен.
Всички знаем, че това е дървета за бумаги и пари за глупости, а децата си губят времето, докато родителите изхвърлят пари и всички трошат нерви, пък учебниците стават все по-зле...
Виж целия пост
# 183
... всички трошат нерви...

А, някои са се и поосъзнали... Simple Smile
Виж целия пост
# 184
Как по друг начин би могло да се направи извод за степента на усвояване на материала от всички ученици в страната?

За подсказващите квестори, мисля е просто- разменят си училищата и толкова
Виж целия пост
# 185
С елементарен контрол по изпълнението, само дето у нас такъв е непознат, за жалост.

Квестори от друго училище са подсказвали на децата в ІV клас в определени стаи. В VІІ клас деца лично са заявили, че са имали възможност преспокойно да препишат от съученици. До човек е и до контрол, но при нас първото е според както се случи, второ го няма.
Да не излизаме все пак толкова от темата, няма смисъл, изгледи за промяна няма. Не го и мисля.
Просто подкрепям мнението, че въпросните малки матури не стават да се градят каквито и да било обективни изводи по резултатите от тях.
Виж целия пост
# 186
  Статистики под работата на всяко дете? И такива ли работи има?

 

Да ,нещо като таблица.
Отгоре в отделни графи е написано"Отличен", "Мн.добър" и т.н.
Под всяка графа са написани числа и като се съберат броят е равен на броя на децата в класа.Така са самите листове с тестове, така са отпечатани.Отначало ми беше странно.Интересно е, че не на всяко контролно има такава статистика и не схванах системата. newsm78



Има система за оценяване, където оценките се "дават" в зависимост от това как детето се е представило в сравнение с другите деца. Например, две деца са се представили изключително добре. Те получават най-високите оценки. Следващите може обективно да са се представили отлично, но ще получат по-ниска оценка, защото отличните вече са дадени на друг. Много лаишки го обясних.  Laughing
http://en.wikipedia.org/wiki/Grading_on_a_curve
Виж целия пост
# 187
А какви изводи се правят с изкривени данни, Светкавица ? Simple Smile
Чакат се резултатите по училища с нервен трепет за да се види кое е най-за града училището...
Колко точно глупаво е това, като се знае, че в основния претендент се е подсказвало?

И какво значение има? Малките матури са почти елементарни. Това не пречи да има некоректни въпроси обаче. Нито да се отделят месеци в четвърти клас да се тренира за това чудо... тестове от същите некоректни... вместо една разходка примерно - поне някаква полза да има Simple Smile

В същото време 20т са рядкост. А гърди посиняват и при 16т на отрочетата... Чуват се по дворове, градинки и темите тук радостните хвалби за гарджета достигнали 16-17 точки. Безумно е във всяко отношение.

ПП Камери, записи, гледане, санкции... начини има.
Виж целия пост
# 188
А какви изводи се правят с изкривени данни, Светкавица ? Simple Smile




Аз затова питам- какъв е начинът да се определи общата успеваемост на децата?До каква степен е видима "обратната връзка"?Не е начинът с изкривени данни, тогава какъв е?

Все пак трябва да има някакъв механизъм на установяване на успеваемостта на децата, оттам- на качеството на преподаване на учителите?

П.С.Моето дете е още далече от ІV клас, току-виж, премахнали матурите докато дойде неговият ред. Simple Smile
Виж целия пост
# 189
Няма да им стигне времето за промяна.
Виж откога не могат един закон да приемат...

Иначе те не търсят успеваемост на децата. Принципно търсят адекватност и ефективност на обучението като материал и методика. Успеваемостта на децата се вижда по активности външни за училището.
Виж целия пост
# 190
Успеваемостта на децата се вижда по активности външни за училището.
Резултатите, от които най-често не са заслуга на същото това училище.  Peace
Виж целия пост
# 191
Да, това е безспорно.
Малко училища подпомагат децата в подобни начинания.
Виж целия пост
# 192
не знам дали тук е мястото да попитам, дали си струва избора на учител, нещо за което родителите мн се притесняват
или е по-добре да си е детето при когото се падне
Виж целия пост
# 193
не знам дали тук е мястото да попитам, дали си струва избора на учител, нещо за което родителите мн се притесняват
или е по-добре да си е детето при когото се падне
струва си, зависи обаче как ще го избереш  Peace
Виж целия пост
# 194
Ще се върна на темата с двойката, защото имам сходен проблем. И синът ми е във втори клас. Не става въпрос за входно ниво, а за съчинение, което трябваше да бъде дописано вкъщи и предадено на другия ден (да уточня, че в деня на предаването по програма нямат въпросният час). Моя хубавец си забравил тетрадката, както и още 9 деца. Всички получават двойки, само за едно се прави изключение. 
Не са оценени знанията, а разсеяността на тези деца. Чудя се как да постъпя, защото миналата година, показах на класната му допусната от нея грешка ( правилно отговорен въпрос на изходно ниво беше грешно поправен от нея), след което ми беше обяснено, че детето ми е едва ли не най-невежото, некадърно и недисциплинирано в целия клас. Случи се същото и с друг родите дръзнал да ѝ покаже нейна грешка. Страх ме е, че ако потърся разговор с нея, това ще рефлектира върху детето ми, като отношение учител - ученик, но за мен е наличен двоен стандарт и неправилно оценяване. Не зная, какво да направя  Sad Да говоря ли с нея или да си затворя очите? Но ако сега го направя нямам гаранция, че случката ще е еднократна и няма да се повтори. Да разсеян е, забравя и понякога "не чува", когато му се говори. В никакъв случай не го оправдавам -има вина, но не за двойка. Можеше да е забележка, да го натовари с допълнителни домашни или знам ли, нещо различно от оценка, която се дава за знания...
Признавам си, не мога да преглътна това оценяване, но не зная какво да направя. Дайте ми съвет, моля ви.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия