Двойка във втори клас и изобщо за оценките

  • 18 274
  • 216
# 150
Ако съм на мястото на майката, сериозно ще се замисля в случай, че само МОЕТО от цял клас се разсейва. Не може да се очаква да се очаква концентрация, ВСИЧКИ останали да я имат, а моето не. "Някакъв проблем имам за решаване", така бих си помислила аз, вместо да търся начин да му оправдая двойката.

Разговор имаше, но не с конкретната учителка по български език, а с класната му. ......
"В съседния клас правим входно ниво по околен свят. След края подканям всички да си предадат. Един път, втори, трети. Накрая питам всички ли предадохте. Е, накрая трима души не бяха предали, прибрали си ги в чантите. Защо мислите са го направили?!"

Дали е само моето?  newsm78  Или и ти смяташ, че в техните действия има умисъл, а не разсеяност?
Е, щом има още трима, успокой се, не е само твоето  Crazy
Виж целия пост
# 151
Още един глас "против' писането на оценки до 4-ти клас....Трябваше да сложите анкета Rolling Eyes
Моята девойка е в предучилищна и от сега се нервира, ако няма "отлично", а има само "браво". Казвам и,че, ако се старае поече и си даде време, ще постигне желаните от нея резултати. Като почнем от сега така да се нервираме, още 12 години какво ще правим? Аз, вместо двойка, бих писала 'имаш нужда от подобряване на правописа". Примерно. Понеже става така, че двойките изобщо не мотивират децата да учат-мотивират ги да се страхуват от наказание от родителите, мотивира ги да се чувстват унизени, в срравнение с другите деца и изобщо, учат само за да си 'мерят" оценките с тях Peace
Виж целия пост
# 152
Ситуацията с оценките е малко като пазарните правила- търсенето определя предлагането.

Много родители отричат оценките, но същевременно още от ПГ очакват и се радват на "пчелички", "усмихнати човечета" и всякакви заместващи оценките символи, които всъщност са си пак оценки.Няма смисъл "нещо си "да се приравнява на оценка, по-добре да се пише самата оценка.

От една страна искаме ориентира за нивото на знанията, от друга сме против оценките, няма как да стане.

Аз съм от поколението с оценки по всички предмети още от първи клас, вярно, бележниците и ежедневните изпитвания и оценки се появиха едва в V клас.Но в края на всяка година всеки си имаше оценки и реална представа по какво колко знае и може.И най-слабите ученици имаха "отличен" 6 по физическо или пеене, а сега, уж нямат децата оценки, а тези, които в нашия клас приключиха с "добър"- все едно по всичко са на ниво "добър", което не е съвсем правилно.

Като ще се оценява, да се оценява, а не с думи и символи, по-справедливо е.
А бележкарството си е въпрос на характер, има го и при възрастни хора, кой не се интересува от самата оценка, когато става въпрос за конкурс, за повишаване  и при сходни ситуации, въпросът е как ще го приемеш.
Виж целия пост
# 153
Ами нашата госпожа така прави на домашните - пише Отлично, Много добре и Добре, а оттам нататък - забележка какво конкретно трябва да се поправи,а не двойка.

Е, на тестовете няма начин да не пише всички видове оценки.
Виж целия пост
# 154
Разликата между оценяването на листа с добре, отлично, пеперудка или цвете, или каквото и да било и поставяне на оценки в бележниците е там, че децата не си събират листовете, за да си броят оценките, докато бележниците определено си ги сравняват, а там бележките са сбрани на едно място и лесно се броят  Peace. И това вече не е въпрос до възпитание, защото е достатъчно едно дете да започне и всички се юркат на броенето...

ПП Светкавица, в края на първи клас не ви ли дадоха да подпишете характеристики на детето? В нашите характеристики от първи клас присъстваше освен допълнителната информация и информация, как се справя детето по отделните предмети  Peace
Виж целия пост
# 155
О, събират си ги и си ги броят, и още как. Бележкар ли си-няма значене пчеличка ли е или шестичка. И това има връзка с възпитанието и начина на приемане на конкуренцията в семейството първо, а не с наличието на оценка под някаква форма.
Имам пряк допир с бележкарче от 2 градинска група-спрягаше шестички, пчелички , звездички и прочее. Отделно е и надпреварата на родителките, кое от кое тръгва четящо и смятащо в първи клас. Неминуемо тази надпревара се пренася при децата.
Виж целия пост
# 156
О, събират си ги и си ги броят, и още как. Бележкар ли си-няма значене пчеличка ли е или шестичка. И това има връзка с възпитанието и начина на приемане на конкуренцията в семейството първо, а не с наличието на оценка под някаква форма.
Имам пряк допир с бележкарче от 2 градинска група-спрягаше шестички, пчелички , звездички и прочее. Отделно е и надпреварата на родителките, кое от кое тръгва четящо и смятащо в първи клас. Неминуемо тази надпревара се пренася при децата.
може и така да е, но на мен не ми се беше случвало никое от децата ми да си брои пчеличките докато големия не стана във втори клас...
Виж целия пост
# 157
Разбира се, Нашите деца не правят така. (Голямата бе на път да залитне, ама и четох конско, малката преди две години още се чудеше на фръцлите в стил-апа на мен ми писаха шестичкааа, а на тебе неееее)
Не казвам, че твоите, или моите. Казвам, че е до възпитание у дома. Една надпревара  от пелените е , което неминуемо се отразява и на детето и си става видно бележкарче без да осъзнава даже. Па дали са пчелички или цифрова оценка-все тая...
Виж целия пост
# 158

ПП Светкавица, в края на първи клас не ви ли дадоха да подпишете характеристики на детето? В нашите характеристики от първи клас присъстваше освен допълнителната информация и информация, как се справя детето по отделните предмети  Peace

Дадоха ни, но не диференцирано по предмети.Бяха оценени най-общо показателите-концентрация, внимание, изпълнение на поставените задачи, опазване на имуществото.
Въпросът е, че има деца, които приключиха с "добър" и като кажеш добър в първи клас, едва ли не нищо не знае.А става въпрос за деца, които със сигурност са проявили отлични знания и умения по отделни предмети.

П.С.Всичко се брои и пчелички, и шестички.
Всеки се конкурира, няма какво да се лъжем.Въпросът е да не се приема болезнено, а децата да знаят, че в живота има успехи и неуспехи, има по-несполучливи дни и това не е краят на света.
Виж целия пост
# 159
От кога "Добър" означава, че едва ,и не нищо не знае?
"Слаб" означава това, не "Добър".
Това, че някой родител интерпретира четворката като "нищо не знае" не означава това.
Виж целия пост
# 160
От кога "Добър" означава, че едва ,и не нищо не знае?


Откакто във всички варненски училища, особено в крайните квартали цели класове минават с "отличен"
През последните години има някаква тенденция децата в първи клас да минават масово с отличен, дори миналата година в първокласната тема майки споделяха,че целият клас е с успех "Отличен", от любопитство чета понякога и по-големите набори, също се случва често и при тях.

До миналата година, дете, родено след 2000 година да мине в първи клас с по-малко от "отличен", не познавам, е, синът ми мина с мн. добър, както и много деца от класа му.Има не малко деца,приключили  с добър.

"Мн- добър" и "Добър" на фона на общата първокласна либералност звучат доста по-различно от "Добър" в езикова гимназия, дори от "добър" в пети-шести клас.
Виж целия пост
# 161
Това е просто интерпретация на варненските родители и практика на варненските учители, по мое наблюдение, не без натиск именно от родителите-да са всички поощрени, сакън, да не им стане нещо на децата, ако не са отличници...Светът не е населен само с отличници по всичко, и колкото по-рано и здравословно реалистично не се приеме това, толкова по-пагубно е нататък в годините...

Виж целия пост
# 162
Намерих старо свидетелство на моя мъж, че преминава в четвърти клас с Добър  Simple Smile Явно и тогава не са имали бележници до трети клас (средата на 70-те). При моя набор също в четвърти клас се появяваха бележниците.

Големия премина във втори клас с Мн. добър и гспожата с едно притеснение ми го съобщи (явно да не се засегна нещо), а той че беше за Добър е съвсем отделна тема.
Виж целия пост
# 163
Върху варненските училища имам поглед, иначе съдейки по началните училищни теми, практиката масово да се минава с "отличен" в първи клас е повсеместна.Нашето училище просто е изключение, но липсата на диференцирани оценки в първи клас не дава достатъчно информация.Както и да е, това е отделна тема.

Друго, което ми направи впечатление в първи клас- на контролно детето получава някаква оценка, напр.  "мн.добър".След това, под оценката има някаква таблица и в нея са нанесени колко броя са "отличен", колко "мн.добър" и т.н., вкл. е имало случаи на посочване на "незадоволителен".
Не бях виждала да се прави такава статистика на класа в работите на всяко едно дете, а освен това не за всички контролни се посочва тази статистика.
При вас имало ли е такива статистики под контролните и имате ли представа в кои случаи се правят?
Виж целия пост
# 164
Не само, че няма статистика за класа, но и не се разменя информация между родители, или на родителски срещи, или където и да е, за това кое дете, с каква оценка е. Някои от децата в първи клас не завършиха с отличен, във втори клас само част от децата завършиха с отличен, но не видях някаква драма в тези, които не бяха отличници, въпреки че раздадоха грамоти на отличниците... явно всичко е до късмет - на какъв клас ще попаднеш.
А какъв е смисълът от статистиката за представянето на отделните ученици в класа? Каква информация би могла да даде, освен сравнение къде е детето спрямо останалите деца, което обаче не носи информация къде е детето спрямо изучавания материал, която е далеч по-важна?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия