Нейтив Спийкър?

  • 6 503
  • 67
# 30
Чета и имам чувството, че нещо не сме се разбрали ясно. Не става дума дали нейтив спийкъра е полезен в чуждоезиковото обучение и дали има полза от него - определено има, естествено. Въпросът е дали един не филолог, пък макар и носител на езика, е редно да подготвя групи за изпити?
Е какво значи дали е редно? Това е пазар, свободен при това. Никой не би трябвало д а ти гарантира нищо, дори и пет филолога и пет нейтив спийкъра да ти наредят, пак няма гаранция, че ще вземеш изпита. От друга страна, ако някой е учил вече граматика, без значение сам, с филолог, в училище или по какъвто и да е друг начин, може да е преценил, че има нужда само от ошлайфане на лексиката и изказа.
Иначе и аз смятам, че пътят към постигане на добро езиково ниво е първо стабилно овладяване на граматиката ( с помощта на преподавател- филолог), и след това цял живот учене чрез слушане, говорене и писмена комуникация.
Виж целия пост
# 31
В интерес на истината не помня колко дълги изречения сме писали. Но при другите (не нейтив) преподаватели си бяха ОК. Може би сте прави.
Виж целия пост
# 32
Мен също винаги са ме учили, че изреченията трябва да са кратки. И на диктовка основното ни правило беше да го пишем, както първо ни дойде на акъла. Тръгнели ли сме да го поправяме, шансът за грешка бил много висок.
А на мен друго ми е интересно. Не помня в кой клас се учеше литература по старите схеми в английските. Нас ни караха да учим проза наизуст. По 3-4 страници с проза съм учила наизуст, но така и не разбрах каква е идеята. А със сигурност е имало.
Виж целия пост
# 33
Ама аз нямам спомен да сме писали изречения тип "абзаци". Бяха по 3-4 реда максимум, което превърнато в печатан текст прави под два реда всякак.
Иначе проза наизуст - да, в подготве беше при нас поне. После май не сме учили.
Виж целия пост
# 34
И ние само в подготве сме учили наизуст. Това е точно с цел да ти се набият изрази и конструкции.
Le Tour de France de mon enfance etait vraiment le Tour de France  Joy Моля, не ми поправяйте ударението, знам къде е, не ми се слага сега френска клавиатура.  Laughing
Виж целия пост
# 35
Странно, явно само ние сме били с дългите текстове. В подготве не са ни карали, но после си наваксаха. Още помня началото на един разказ на О'Хенри.  Laughing
Виж целия пост
# 36
В Бг учих английски при български учител, а след това учих и 1 година в Лондон при англичанин. При всеки учител научих различни неща, така че не мога да направя сравнение кой е по добър и кой не. Факт е , че и единия и другия ми бяха повече от полезни по своему.

Абсолютно. Точно това беше и моята мисъл вчера - зависи просто какви са нуждите на учащия се и на кое самия той има нужда да му се наблегне.

И ние само в подготве сме учили наизуст. Това е точно с цел да ти се набият изрази и конструкции.
Le Tour de France de mon enfance etait vraiment le Tour de France  Joy Моля, не ми поправяйте ударението, знам къде е, не ми се слага сега френска клавиатура.  Laughing

Ами за къде без La chèvre de monsieur Seguin? Laughing Прекрасен учебник си беше Vous êtes ici. Ако знаеш сега по какви алабалистики са длъжни да учат горките хайванчета, каква манджа с грозде е вътре и как гледат като теле в железница... не е истина. Между другото

Дано по-нататък да се включат и колеги.

Злото да те забрави, Еовин. Simple Smile Hug
Виж целия пост
# 37
 Hug
Винаги ми е приятно да те чета, Аржан  Grinning
Виж целия пост
# 38
Абсолютно. Точно това беше и моята мисъл вчера - зависи просто какви са нуждите на учащия се и на кое самия той има нужда да му се наблегне.


Нямам представа какъв щеше да ми е английския,  ако бях учила при английски учител, но факт е че с бг учител английския ти е малко дървен  Wink Познавам няколко момичета, които дойдоха да учат в Лондон, като  граматиката им беше много добра, но като говореха на английски сякаш говореха на български. Просто изказа и начина на изразяване, разваляха пейзажа тотално  Peace Едната беше се хванала на работа в един офис, но я уволниха, тъй като клиентите са оплакваха, че не я разбират какво говори... Така че за подготовка за чужестранно уни- само и единствено нейтив спийкър .
Виж целия пост
# 39
А замисляли ли сте се колко заплата трябва да се предложи на чуждестранен учител, който е нйтив спийкър и има желаната от училището квалификация? Поне в моята гимназия нейтив спийкърите бяха доброволци от корпуса на мира и бяха с най-различно образование. Тренирането на слуха ни с различни акценти беше безценно. И ни показа колко недостатъчно е само ученето на граматика с учител, който иначе перфектно я владее, но има ужасен акцент, който не е от никоя страна, в която се говори този език. Имах късмета една от тези доброволки в училището ми да е филоложка и то завършила английска филология (доколкото има такава точно специалност в САЩ, по-скоро е английски език) от университет, който е в Айви лигата, авантюристка, желаеща да учи и в България (т.е. да учи в местен университет желана от нея специалност и да преподава английски в училище). Начинът по който тя преподаваше бе несравним с този на всичките ми български учители и бе от най-голямо значение за подготовката ми за небългарски университет. Преди нея имах добра граматична основа и неумение да говоря истински английски, този, който хората нормално използват. Можех с изкуствени и сковани фрази, които в последствие се оказа, че не се използват от обикновените хора. И да, акцентът и научаването на живия език може да стане само чрез близък контакт, т.е. общуване, с нейтив спийкър. Или в страната или в чужбина.
 
Виж целия пост
# 40
аз съм любител на езиците и категорично мога да заявя, че системата на изучаването им в БГ е погрешна и порочна
не се учи с любов към езика, а се приема като вид мъчение
вместо учителите да научат децата да се наслаждават на една книга въпреки непознатите думи в нея, те ги тормозят да ги вадят  и зубрят и превръщат удоволствието в противна дейност

а нейтив спийкър си е необходим именно за да свикнат с живия език, не със сухия книжовен език и  прашясали методи на преподавател, кълвал филология

категорично смятам, че правилният подход към езика води и до успех на изпити за сертификат после

с извинение към автора, не знам той как преподава, дано не е така както го описвам
но имам достатъчно наблюдения, вкл и близки преподаватели, за които научаването на език става само по един начин и не могат да повярват, че има и друг, по -приятен и по-лек, при който не се усеща че учиш
Виж целия пост
# 41
Такаа. Да помисля.
Била съм и от едната, и от другата страна.
Ако става въпрос само за езиков курс, нейтив спикър, който е преминал някакво обучение по методология за конкретния курс и материали, мисля че е добре.
Още повече ако има 2 години преподавателска практика.
Филолог - за филолозите в университета и за подготовка за сериозни изпити по езика.

Аз лично, въпреки че съм с лингвистика, не бях преподавала 10 години, когато пак започнах да преподавам - български на чужденци. Така че бях по-скоро нейтив, отколкото филолог. Но за нуждите на учениците, бях добре. А и аз самата открих доста неща за българския. Blush А тогава проговаряше и дъщеря ми, така че беше още по-интересно.
Виж целия пост
# 42
Знам, че не е същото но все пак ми е интересно, как едно дете на 12 и току що дошло в Англия, усвоява езика на много добро ниво само за 1 година и то без специални уроци ?  Peace
Виж целия пост
# 43
Знам, че не е същото но все пак ми е интересно, как едно дете на 12 и току що дошло в Англия, усвоява езика на много добро ниво само за 1 година и то без специални уроци ?  Peace

Би трябвало всеки човек, сложен в езикова среда да може да усвои езика за 1 година без проблем.
Аз го направих с испанския.
Наскоро четох една статия, че мозъкът ни НЕ престава да работи по-активно с възрастта.
Също така съм виждала българи в чужбина, които казваха "Стига ми толкова" и все едно с ключ си заключваха мозъка и си оставаха на ниво "Аз-Тарзан, Ти-Джейн". Mr. Green
Виж целия пост
# 44
Знам, че не е същото но все пак ми е интересно, как едно дете на 12 и току що дошло в Англия, усвоява езика на много добро ниво само за 1 година и то без специални уроци ?  Peace

във всеки случай не учи до припадък по 200 нови думи на ден без контекст и смисъл
ама това един бълг. учител по език не може да го вдене
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия