18 СОУ с източни (японски, китайски, корейски, други) и западни езици

  • 146 747
  • 818
# 735
Здравейте на всички родители, интересуващи се от 18-то. Аз съм възпитаник на това училище (гимназиален курс) и специално си направих акаунт, за да напиша реценз/мнение за него. Две думи преди това, стана ми много тъжно като видях коментара преди моя, защото въпросният учител има акаунт в този форум,  а пък и не преподава в 18-то от 2008г. Това означава, че и авторът на коментара, както и другата млада учителка, негова бивша съученичка, са завършили най-рано през Май 2008. За мен това просто прави коментара относително неактуален. Моето цялстно мнение за 18. СУ не е особено позитивно, но ще се опитам да избегна маркетинга максимално.

Та, по същество. Как знам за съответния учител по-горе, ами именно, защото аз бях приет през 2008г. и  завърших 2013г. Тези дни се разстърсих из старите коментари и там разбрах, че даденият учител е  престанал да преподава именно от есента на 2008. Както може би се разбира до тук, бях приет в китайска паралелка на 1-во желание. Сега, като погледна назад, бих казал, че съжалявам, особено след като проверих баловете за тази година, а аз имах 5.50 по БЕЛ и 5 по МАТ, и тъжно разбрах, че щях да бъда приет, където поискам. Но, за съжаление, моите родители никога не са държали на "рейтинга", така както аз по-късно, в избора си на университет, и попаднах в 18. по много спонтано решение. На 2-ро желание беше 1 АЕГ и дори си спомням, че след като бяха излязли класиранията, се обадихме да питаме дали може да се откажем, но за 1. желание няма такава опция. Житейски грешки, с две думи. А защо избрах китайската паралелка, ами, тогава не знаех нищо за китайски и японски, никога не съм бил фен на анимета, и просто избрах според профила на паралелката. Китайската беше с БЕЛ и ИСТ, а японската с МАТ и ГЕО. Реших, че не искам да се мъча с математиката, а пък и БЕЛ ми се отдаваше повече. Това също беше грешка, от гледна точка на последвалото обучение в Азия, където държат на МАТ убийствено.

Позволете ми да започна с това какво продължих след като завърших 18-то. Бях приет да продължа висше образование в Китай, и то в топ 1/2 на китайските университети, и следвах до миналата година авуст месец, общо 6 години. Първоначално учих китаистика, а след това смених на социология. Сега смятам да продължа в Тайван.

Относно училището, тъй като проявявам интерес към образованието по принцип (от гледна точка на Социологията, то е неин обект по много въпроси, а пък и като цяло проявавам желание към учителството, но може би не в България) и се зачетох в по-стари коментари. Някои родители (предполагам) бяха задали добър въпрос. Каква е подготовката по общообразователните дисциплини. Освен езиците, това винаги ми се е струвало един от най-важните моменти на всички езикови училища. Та, за 18., ние бяхме випускът, които смени учители, почти буквално, по всичко, и по няколко пъти. Може да се каже, че ние бяха "експериментален клас" така погледнато. За това ще си позволя да дам мнение за различните учители, които са ни преподавали през годините и ще карам по класове. Освен това, относно китайския, освен учителите в училище, аз ходих и на уроци при различни преподаватели извънкласно в 8 и 9 клас. Ще си позволя да спомена предварително, че нивото на БЕЛ като предмет в 18. е изключително високо, и всеки вярващ, че ще успее с чужд език, би било хубаво да осъзнае, че трябва да е добре първо с майчиния си език. От тази гледна точка, 18. със сигурност имат добро ниво и добър екип по БЕЛ.

Китайската паралелка беше (и до сега мисля, че е) профил КЕ-АЕ-БЕЛ-ИСТ.

В 8 клас имахме уникален късмет с учителите. По китайски ни преподаваше г-жа Русинова, която беше първата ми преподавателка по китайски. Това, което мога да кажа за нея е, че беше добър преподавател, за тези, които проявяваха желание. Възрастна жена, с търпение, и като цяло преподаваше много добре. Към края на 8. клас се записахме група ученици при г-жа Шишкова на уроци, някои, за да си изкарат изпита след 8. клас, аз, за да науча нещо допълнително извън клас. Личното ми мнение е, че госпожа Шишкова също преподава относително добре за гимназия, но на по-късен етап (9 клас нататък) някои от нас продължихме при г-жа Цанкова (ръководителе на Китаистика в момента) по различни причини. В 8. клас имахме невероятния късмет да сме при г-жа Даниела Ангелова по БЕЛ. До колкото знам, тя сега води 12 клас (дори е класна на китайската паралелка), и най-вероятно ще поеме "зайците" от догодина (предположение само). Изкючително строг преподавател, държи много на дисциплина и качество на съдържанието. По принцип се бъзикаме, че е от типа "единствена 6-ца" (т.е. по 1 човек на клас има 6 при нея), защото пише много трудно 6, заради трудните и тестове и всизкателност при съчиненията, но при извънредно участие в клас и интерес по съдържанието понякога пише и 2-ри отличен. Въпреки това смея да кажа, че имам много добри спомени от нейните часове, макар и да ни беше само за 1 година. До днес Христо Смирненски и Никола Вапцаров са едни от любимите ми български поети. По Математика, в началото ни заместваше около месец г-жа Нели Тричкова (тя също е поела сегашният 12 клас и може би ще поемое новия випуск от Семптеври). Мога да кажа, че тя е аналог на Ангелова по Математика. Тъй като аз имах относително добра оценка на изпита по МАТ следе 7 клас, някак си се справях при нея, но до колкото знам сегашният 12 класс също има години, когато дори никой няма 6 при нея. Тя търси надарени деца по Математика. До колкото знам тя също така преподава и в Регалия. След този 1 месец, дойде главният учител по МАТ за тази година (и той беше сменен в 9. клас), а именно Калинка Маркова. Смятам, че тя беше още по-строга и взискателна от Тричкова. При нея също беше на принципа "единствена 6-ца". Спомням си, че именно при нея, в 8. клас за пръв път бях минал 1-ви кръг (вътрешния) на олимпиадата по МАТ и отидох на общински. Чух, че после е започнала да преподава Информатика и ИИ, но напоследък отново преподава Математика. Ако имате късмет да сте при нея, макар и лошия й нрав, смятайте се за късметлии. Физическо, Музика и Изб. изкуство бяха типични, нищо интересно. (освен, че ни смениха господина по ФВС на госпожата в 10 клас)

9 клас: Сменихме учители по: БЕЛ, Китайски и МАТ (т.е. важните предмети от 8. клас) и дойдоха учителите по останалите предмети (като сменихме доста от тях в 10 клас.) По БЕЛ бяхме с г-жа Росица Игнатов, тя точно се беше преместила от Американския колеж в 18. Мислех си, че Ангелова е върхът в БЕЛ, но после попаднах на Игнатова. Смея да кажа, че е най-иновативния преподавал, който може да срещнете в public schools. Може би много хора се отегчават от материала по БЕЛ в 9 клас (гръцка митология и библията, по тогавашната програма), но тя беше създала изключително комуникативни модели в преподаването и развиващи критическото мислене. Ако Ангелова е най-добрият пример за  традиционния преподавател, то Игнатова е този за иновативния. По МАТ дойде учителят, който ни остана до 12 клас, а именно господин Людмил Стоянов. За него, аз лично (а аз имам особен вкус към учителите), не мога да кажа много суперлативи, но мога да кажа, че е сравнително добър преподавател по МАТ. Не е от типа "единствена 6-ца", може да пише на няколко души, но, разбира се, при старание. Също така е и с много добро чувство за хумор, повечето ученици много го харесват именно за това. Той често пуска "промоции за 6", тоест задачи, които ако някой реши, ще му пише 6 (текуща оц.) Но пък за сметка на това закъснява много за час, задържа след това, и като цяло не караме съответния (а той вече е достатъчно малък) брой часове. Имам прители, които са ходили на уроци при него, и казват, че на уроци преподава иключително добро, държи на добрите записки, като разделно писане с различни цветове, и т.н. По китайски ни беше г-жа Зандова. За тогава, сравнение с Русинова, Шишкова и Цанкова, в дейсвителност тя бледнееше пред  тях, а пък и беше за първа година преподавател. Тя е човек с особен характер, но от следващи випуски съм чувал, че умее да "запали интереса" дори и да не преподава толкова добре. Дори смея да кажа, че според мен тя преподава по-добре от г-н Коцовски (който ни беше в 11 клас), но чух, че са пенсионирали всички учители в пенсионна възраст от 2019 (много от долуспоменатите учители са в този списък), и нея в това число. По английски бяхме при единствената г-жа Бойка Касабова. Това беше най-добрият преподавател EVER. Завършила английска филология в чужбина, тя още с влизането си първия час ни говореше на английски, имаше британски акцент, и методът й на преподаване на чужд език беше много добър. Трябваше да преписваме текстове, да ги учим наизуст, изпитваше, всички беше на ниво. Чух, че и тя се е пенсионирала по здравословни причини, и много жалко за сегашните английски паралелки. Всичко, които са имали късмета тя да им преподава в 8 клас са били адски доволни, и на добро ниво, пък дори и ние, които бяхме при нея по 2-я чужд език. За най-голямо съжаление, тя ни беше само в 9 клас, и ни я смениха с жената, която е наистина най-зле по АЕ сигурно в цялото училище. Смея да кажа, че по нищо не отстъпва на учителите в 1АЕГ. Едно момиче от нашия випуск, английската паралелка, която влезе с АЕ Политология, сега работи в Британското посолство. По география бяхме при госпожа Юлия Лилова. Това беше удивителен човек, обичащ младите хора и затова работещ като учител. Не знам как да я опиша дори в момента, тя беше като комбинация между Ангелова и Игнатова, но и тя самата имаше много младежки дух. От нея се научих да следя научнопопулярни списания, за времето си GEO i 8., което правя и до днес, но с други "академични рубрики". За мое най-голямо съжаление смениха и нея в 10 клас с госпожа, която по нищо не можеше да се сравнява с нея. Лилова не даваше тестове, всичките и контролни бяха теми, за да се научим да пишем, и изпитваше устно. Чух, че през последните години е починал мъжът й (лека му пръст), и тя се е променила след това. Но като цяло и до днес учениците много я харесват (преди да я пенсионират). По биология бяхме при класната, г-жа Бойка Шаламанова. Тя беше по-строгият вариант на Лилова, и държеше на разстоянието ученици-учители. Преподаваше много добре, изпитваше устно, и даваше трудни тестове (от сорта на грешен отговор, -1 т.). Но при старание пишеше 6-ци. Чух, че напоследък е стана по-либерална с изискванията. Следващите випуски са имали късмет да не ги тормозят и по Биология (материалът в 10 клас е доста труден -_-). :Д Тя ни остана до 11 клас, като чух, че също е била пенсионирана мин. година и сега преподава в НТБГ. По химия бяхме при страхотната Радка Милушева, с която бяхе до 11 клас. Смея да кажа, че Химията, е другият предмет, който е на ниво в 18. И двете учителки, Милушева и Янчева, са на изключително ниво, преподават РАЗБИРАЕМО, и са взискателни. Милушева има невероятно чувство за хумор, и винаги съм си мечтал Стоянов да беше като нея, да идва на време и да преподава достатъчно подробно. Янчева ни заместваше, когато Милушева отсъстваше. Тя има невероятен нюх за модата, супер стилна жена, хора, които са били при нея целият курс на обучения казват, че тя "всякаш се облича с различни дрехи всеки път". Много съм доволен от този предмет като цяло в 18, има паралелка (френска, г. клас мисля, че беше), която дори е с профил Химия и Биология. Има випуски, които са били при по-взискателната Шаламанова и Милушева/Янчева и са влизали Медицина. По история, за най-голямо съжаление, имахме много лош късмет, че се паднахме при един нов (и млад) учител. Дори не си спомням името му, ние му викахме Светльо, но той така или иначе не се задържа много (смениха ни го в 10 клас, а и май вече не преподава там). Беше заядлив с по-непослушните деца, а пък и не обясняваше добре. След следването си в Китай, осъзнах всъщност колко важен е предметът История, когато става въпрос за хуманитарни и социални науки. А в 18. има 1 и само 1 изключителен преподавател по Ист и това е Петя Кюркчиева. За мое най-голямо съжаление, ние никога не бяхме при нея, а е имало китайски паралелки след нас, които са били (и са профил!!). Наистина много тъжно. По Физика бяхме при госпожа Весела Митева и останахме при нея до 12 клас. Като цяло, тя беше супер строга и може би най-безпристрастна, но пък и преподаваше добре. За времето си, имахме контролни на компютър, тя беше автор на учебника по Физика, а пък и мъжът й май преподава Физика на университетско ниво. Единственият й проблем беше, че все ни повтаряше колко по-зле сме от предните поколения, и че ако сме учели по онези програми нямало да издържим. Като цяло излишни приказки, а и не съм съгласен с мнението й, но донякъде се опитвам да я разбера. Мисля, че вече не преподава в 18. Музика, ФВС и Изб. из. си е същото. А да, по ИИ бяхме при госпожа Чонос в 8 клас, и при един господин в 9, който дори ни изпитваше. Като цяло това ми се стори доста странно тогава, а и той самият беше леко странен, но нищо страшно като цяло.

10 клас: Тук трябва да отметна нещо много важно. Към средата/края на 1-я срок реших да мина на самостоятелна форма на обучение (до 12 клас) по много причини. Някои бяха здравословни, други бяха домашни, трети бяха свързани със съучениците, но може би най-важната беше, че смениха добрите учители (т.е. по най-основнополагащите предмети) и за мен това беше голям фактор, а пък и много тъжно. Годината, когато ни смениха най-добрите учители с други, бих ги нарекъл второстепенни, или поне не толкова добри като предните. По китайски отново сменихме учителят, бяхме при едно младо момиче Елена Тодорова, тя беше само за 1 година и после замина за Китай. Смятам, че тя преподаваше по китайския модел, защото беше ходила на езикова специализация, и добре се получаваше. Например, ние имахме диктовки (дори на цял текст), както и в Китай. Тя ни води на Китайския мост през 2010г. Като характер на мен не ми допадна особено, но за мен това никога не е било най-важното. По история бяхме с Деси Николова (и останахме до 12 клас), която сега от тогава насам е зам-директор. Бих казал, че тя си разбира от предмета, но не може да предаде неговият чар, а пък и често отсъстваше поради админстративни задължения. Много хора я харесват, защото наистина е отзивчива и мила, но както казах, за мен това никога не е било важното. Жалко, че не ни сложиха Кюркчиева вместо нея.  По БЕЛ отнво сменихме преподавателят на г-жа Йорданка Божинова и останахме с нея до 12 клас. Преподаваше за първа година в 18. Не знам дали е заради моят усет към този предмет, или заради учителите преди това, но някак си не ме грабна. Като човек със сигурност е голям пич, няма спор. Мъжът й също е преподавател в университет, пише и книги, но пък някак си винаги съм оставал с чувството, че и тя някак си ни пренебрегваше. Освен това, докато бях на самостоятелна форма на обучение, ми занижиха оценките от преди, защото не вярваха в моите причини, и по БЕЛ винаги ми е било най-тъжно, че ми писаха 5-ци през тези 3 години, а на самата матура имах 5.70. По английски ни смениха на Стоянка Вичева. Две думи за нея - пълна скръб. Съжалявам, но дори хора, които са ходили с нея в Англия, казват, че им се е налагало те да се оправят без нея, просто защото тя не се справя. Най-сухият и кух учител, който сме имали. И също както български, тя смееше да ми пише 5 докато бях на сам. ф. о., а на IELTS в 12 клас имах 7.5. Ирония. Чувал съм, че освен Касабова,  Любомирова е другият добър преподавател по АЕ в училището. По география бяхме при Росица Моретиева, ние й викахме "кошера", защото имаше дълга и рошава коса. Тя май беше най-добрата приятелка на Шаламанова, но никога не е могла да й стъпи на малкия пръст като учител, камо ли на Лилова. Бих казал стандартен учител, но неприятен човек, тя ни се подиграваше и сама си се смееше на шегите. Много ме е яд, че не останахме при Лилова, контрастът беше от небето до земята. Мисля, че тя вече не преподава в училището.

11 клас: Учителите от 10 клас си останаха същите (удивляващо), с изключение на китайския. Тодорова замина за Китай и дойде господин Тихомир Коцовски, и той за първа година. Минахме всички учители по китайски през първата им година (т.е., когато най-не ги бива) Това беше годината, която дори и 1 срок не стъпих в училището, но доколкото съм чувал и мои съученици, и следващи випуски, като цяло не е добре положението. Миналата година октомври-ноември, след като се бях върнал от Китай му отидох в чаосвете няколко пъти. Общо взето минават в превеждане на изречения от български на китайски. Той е намерил (или сам написал) изречения на китайски от различни списания, книги и т.н., превежда ги на момента в час, и кара  учениците да ги преведат на китайски. За най-голяма жалост, след тези години в Китай, смея да кажа, ченеговите преводи дори на български, може би заради този симултативен превод, понякога не са много точни. Различните граматични конструкции на китайския език имат много добри съотношения на български, но това най-добре да се направи предварително, а не на място. Спомнямам си много добър такъв пример, но е на китайски, и не мисля, че е удачно да го пиша. Освен това, той е малко остър към учениците, но мисля, че понякога е прав в това, което им казва, просто го прави по малко по-груб начин. Аз мисля, че той би могъл да бъде много добър преподавател по китайски, т.е. знае си добре материала, стига да промени малко подхода. А за родителите и децата, които се случат да са при него, единственият съвет, който мога да дам, е да се научат да са дебелокожи. По-чувствителните определено няма да издържат, защото дори и да е прав, той го казва много директно и често нелюбезно. Но по мое мнение, той никога не намразва ученици и винаги си пише оценките на можещите.  Може би не би било добре децата да бъдат при него в 8 клас, но това е до късмет вече. А пък и сега има една млада преподавателка, Жасмина Тихинова, която е учила в СУ, после магистратура преподаване на китайски за чужденци във Фудан (много елитен китайски универитет в Шанхай), която може да уравновеси положението.

12 клас: По китайски се върнахме обратно при Зандова. Опитът в преподаването й се беше отразил добре. Другите си останаха същите. Тук ще спомена за госпоажата по цикъл "Сят и личност" (Психология и Логика 9 клас, Етика и право 10 клас, Философия 11 клас, Свят и личност 12 клас) Соня Тотева. Тя също беше много добър преподавател, но с силни и видни преференции към някои ученици, и най-вече момичетата. Това си личеше, когато ни изреждаше по дневника за присъствие, всички бяхме с цели имена, освен момичетата, които й харесваха бяха с галени. НО, въпреки това, и някой нейни моменти, тя беше супер ерудит. Даваше ни списъци с книги за през лятото, в 9 клас списъкът включваке книги като "Ферма за животни", "1984", "Пилето", "Монахът, който продаде своето Ферари" и др., които не си спомням вече. Чак в Китай осъзнах, че някои от тези книги са толкова фундаментални, а тя ни ги е давала в подрастващата възраст. Браво на нея, наистина. Тя беше по-особеният вариант на Игнатова, също преподаваше иновативно, имахме интересни проекти в 12 клас според паралелката. Някои хора казват, че наблягала прекалено много на християнството, но аз далеч не мисля така. Това тя самата дали е варваща или не няма никакво значение, пък и самият ни добир с такава тематика е добър като цяло, но от списъка с книги си личи, че тя е много по-разнообразна и дълбока в предложенията си. Също вече не преподава в училището.

Най-накрая го написах, мисля, че забравям нещо, но това е като цяло. Много от тези преподаватели вече не преподават там (Шаламанова, Митева, Моретиева, Касабова, Лилова, Зандова, Тодорова), една част са се пенсионирали по-рано, друга миналата година, когато са освободили всички в пенсионна възраст. Сега има много нови преподаватели и може би по-скорошни випуски могат да кажат повече за тях.

Като цяло смея да кажа, че БЕЛ и Химия са много добри в 18., при малко повече късмет и МАТ и ИСТ. Ако имате късмет да сте при тези преподавтели по тези предмети, смятайте се късметлии и се възползвайте:

БЕЛ - Даниела Ангелова, Росица Игнатова
МАТ - Тричкова, Калинка Маркова, че дори и Стоянов. Чувал съм добри неща за Анелия Ревалска.
ИСТ - Кюркчиева.
Химия - и двете!

Има някои други преподаватели, които не са ми преподавали, но съм чувал, че също са добри: по БИО - Николай Тенова; МАТ - Анелия Ревалкса, БЕЛ - Рашел Леви, Даниела Миладинова, Анелия Еротеева. Коцовски освен на китайските паралелки преподава и на френските, така че би било хубаво някой от тези паралелки (съответно родител) също да даде мнение за него, за да е по-пълна картинката. Аз лично смятам, че той е добър, но родителите трябва да намерят подхода при изказването на желанията си с него. Жалко, че е така, но мисля, че това все пак не е частно училище, и двете страни може да положат усилие.

И на последно място - изборът на китайски като цяло в България. Това е съвсем отделна тема за разговор. Това, от което се нуждаят тези паралки, освен добър учител по китайски, е и добър учител по БЕЛ (най-вече езиковите норми, но и критическото мислене при литературата), МАТ и ИСТ. Смятам, че децата трябва да полагат усилия именно в тези ОСНОВНОПОЛАГАЩИ предмети. Защо пък и историята? Именно защото тя е в основата на всички хуманитарни и социални науки (т.е. специалностите, които децата може би биха избрали да учат най-вече в Китай, сравнение с техническите или природните науки). МАТ просто  защото в Китай се държи супер много на това (бележка: в ЕЛИТНИТЕ университети). Ще дам пример, всички специалности в моя университет без Китаистика, История и Изкуство, трябва да учат ВИСША МАТЕМАТИКА. (разбира се, тя се дели на няколко нива по трудност, но дори и най-лесното - D, е на много по-високо ниво от това в България). Те толкова добри може би, защото всички трябва да се явят на матура по МАТ (една от 6-те), и чрез нея сеят учениците. А пък в социалните науки (Социология, Политология, Международни отн.) трябва да се учи Статистика така или иначе.

За сега това, ако се сетя нещо друго ще добавя, ако имате някакви въпроси, може да пишете, разбира се, ще се опитам да отговоря на това, което мога.
Виж целия пост
# 736
Здравейте,
Бихте ли споделили впечатления от г-жа Дора Брайкова? Предварително благодаря на отзовалите се!
Виж целия пост
# 737
Привет,
Има ли родители на деца , които ще са първокласниците в 18 СУ на есен?
Виж целия пост
# 738
Здравейте, може ли някой да каже по колко часа на седмица се учат езиците в първи клас?
Благодаря
Виж целия пост
# 739
Някаква информация за Галя Дочева, кочто ще води немски език 1-ви клас
Виж целия пост
# 740
два пъти седмично избрания език и един път седмично вторият език - тоест нищо работа ........
Виж целия пост
# 741
Хм, това с 3те часа от кога е?
Преди 8 години първолаците имаха в 1 клас по 4 часа седмично, само един чужд език. Втория език се включваше или 2 или 3 клас, не помня вече 😕
Виж целия пост
# 742
Здравейте, може ли някой да каже по колко часа на седмица се учат езиците в първи клас?
Благодаря
Първият език е 4часа седмично, вторият по два.
Виж целия пост
# 743
Някаква информация за Галя Дочева, кочто ще води немски език 1-ви клас
И на мен ще ми бъде особено полезно мнение за Г-жа Галя Дочева Simple Smile
Виж целия пост
# 744
Здравейте, може ли някой да каже по колко часа на седмица се учат езиците в първи клас?
Благодаря
Първият език е 4часа седмично, вторият по два.
Сега си проверих програмата от втория срок и явно в нашата паралелка, сега завършили първи клас учат по-малко, защото основният език е 3 пъти, а допълнителният два пъти.
Виж целия пост
# 745
Някаква информация за Галя Дочева, кочто ще води немски език 1-ви клас
[/quote]
И на мен ще ми бъде особено полезно мнение за Г-жа Галя Дочева Simple Smile
[/quote]
Завършваме 4 клас при нея тази година - пишат доста домашни, взискателна е.
Виж целия пост
# 746
Някой има ли информация как ще се избират профилите за 11 и 12 клас за японската паралелка.
В държавния план прием миналата година бяха заложили 3ти и 4ти профил история и география, но за тази кампания са само първите два профила. На сина ми това се очертава първо желание след доста колебания и ми се иска да знам ако го пише първо желание какво бихме очаквали в 11 и 12 клас.
Виж целия пост
# 747
В края на 10 клас подадоха заявление за профили( трети и четвърти) по- желание кой какъвто желае. Дъщеря ми избра точно история и география, но може например Бел. и  Физика, Химия..
Виж целия пост
# 748
Исках да попитам и дали има доволни от френската паралелка след 7 клас и дали като приемът е без квоти не се събират само девойки?
Виж целия пост
# 749
18-то е един от резервните ни варианти за след 7 клас. Като сме се насочили към източните езици - японски, китайски, може би корейски. Има ли родители на деца, учещи в момента да споделите как е? И друго - интересуваме дисциплината? Редовно минавам покрай училището и е много неприятна гледка пушещите отвън ученици през голямото междучасие.
Извинявай! Кои училища са по-добри от 18-то според теб?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия