-Est-ce que tu peux venir?
Je lui demande s'il peut venir.
Qu'est-ce que vous en pencez? - Je lui demande ce que elle en pence. За съгласуване и дума не е ставало.
![Laughing](https://static.bg-mamma.com/Smileys/default/icon_lol.gif)
И двата ти примера са в сегашно време и предаваш в сегашно. Когато започнеш да предаваш в минало "аз я питах дали....", тогава ще съгласувате.
Интересно обаче защо взимате предаване на пряка реч, без да имате "времеви" багаж, че да може като хората да го вземете
![newsm78](https://static.bg-mamma.com/Smileys/default/newsm78.gif)
![ooooh!](https://static.bg-mamma.com/Smileys/default/yahoo_10.gif)
![Crazy](https://static.bg-mamma.com/Smileys/default/yahoo_06.gif)
Абсолютно си права. Аз сьщо никога не сьм разбирал сляпото следване на учебника. Учебникьт е помощно средство, нали затова там има учител, който да решава как точно да бьдат поднесени нещата на хората. Аз например, независимо дали на курс или в училище, ползвам паралелно с учебника още няколко източника. От учебника вземам само текстовете и двете лексикални упражнения на крьст след текста, ако има такива, защото по принцип упражненията са кьт. Когато трябва да преподавам граматика само отварям да погледна коя е темата и си я преподавам по мой начин, сьобразен с това кой имам насреща. Граматични упражнения сьщо вадя от поне 3, 4 места, защото така или иначе, в учебника са крайно недостатьчно и повечето са доста малоумни.