Задачка май те затруднява, спецотрядът се явява и веднага я решава

  • 58 280
  • 742
# 30
Здравейте, ние имаме затруднение с една от задачите от софийския математически турнир за втори клас 2013 г
Задачата е следната
Майстор Златаров разполага само с три тежести по 2 грама и една тежест по 5 грама. Той претеглил на везната едно топче. Сигурно е, че топчето не може да тежи
а- 1 грам
б- 3 грама
в- 8 грама
г- 9 грама

Пише, че верният отговор е в-8 грама, но защо и как,  newsm78

1 грам може - топчето + 2 тежести по 2 гр = 5 гр тежест
3 грама може - топчето + 1 тежест 2 гр = 5 гр
9 гр може - топчето = 5 гр + 2 х 2 гр
8 грама няма как да се равни везната - нито само от тежести от другата страна, нито топчето + тежест с тежести в другата везна.
Виж целия пост
# 31
Майстор Златаров разполага само с три тежести по 2 грама и една тежест по 5 грама. Той претеглил на везната едно топче. Сигурно е, че топчето не може да тежи
а- 1 грам
б- 3 грама
в- 8 грама
г- 9 грама

Пише, че верният отговор е в-8 грама, но защо и как,  newsm78
Топчето се разглежда като допълнителна тежест, която се добавя към наличните при майстора. Сега от всички налични той трябва да подбере 2 групи тежести, така че да са равни по тегло:
при а) -> групите са 1+2+2 == 5   (и остава неизползвана при меренето една тежест 2)
при б) -> 2+3 == 5 (остават неизползвани две тежести по 2)
г) -> 9 == 2+2+5 (остава неизползвана една от 2)

Интересното е, че и тежест от 8 може да се "улови". Ето как:
мерим  ТОПЧЕ < 5+2+2    => топчето е по-леко от 9
мерим ТОПЧЕ > 5+2         => топчето е по-тежко от 7
И понеже задачата е за 2-ри клас, където още не се учат дробни числа, детето съвсем обосновано може да достигне до извода, че единственото число, което е по-голямо от 7 и по-малко от 9 е 8  Wink

(Извинете за повторението в част от поста - ефект на еновременното писане с lorenca )
Виж целия пост
# 32

Здравейте. Имам големи затруднения с разни задачи, понеже много ме няма в пространственото мислене... Ще се радвам, ако някой може да ми помогне...
Първата задача:
четириъгълна пирамида АBCD, MK = 13см - апотема, пълната повърхнина S1 = 360 кв.см. Намерих обема = 400 куб.см, околната повърхнина = 260 кв.см, основния ръб = 10см, лицето на основата = 100, остават ми обаче ъгъл между две стени и ъгъл между стена и основата. Няма значение кои..



http://postimg.org/image/4t1szxux3/


Много  благодаря!
Виж целия пост
# 33
Как се решава днешната 15 зад. от ВМС за 1 кл. като първокласник?

15 зад. Мила си купила линия, тетрадка и химикал за 10 лв. Линията и химикала струват 5 лв, а линията и тетрадката 6 лв. Колко лева повече ще плати, ако купи две тетрадки и три линии?
Виж целия пост
# 34
Първо се намира всяко едно колко струва
Л+Т+Х=10лв
Л+Х=5лв следва веднага, че за Т остава 10-5=5лв
Л+Т=6лв, след като Т=5лв, значи Л=1лв
за Х остава да е 4лв
след това е лесно намира се колко струват 2Т+3Л=13лв
и това е с 3лв повече отколкото е платила първоначално Мила
Виж целия пост
# 35
Търся обяснение на задачка за 4клас от Шуменското състезание миналата година:
"Боян и Ани отишли на гости на Васил, но по различно време. Общо те прекарали на партито 66 минути, като Ани си тръгнала  93 минути след като е дошъл Боян. Колко минути след като си е тръгнал Боян е дошла Ани? "
Виж целия пост
# 36
А, решихме я!
Просто е малко особен чертежа.
В условието пише че те общо са прекарали 66 мин., а не че са били заедно там.
Т.е. Боян е дошъл и си е тръгнал, минало е известно време и след това е дошла Ани.
Отговорът се получава като извадим 66 от 93.
Виж целия пост
# 37
Благодаря за полезната тема!!!  bouquet

Да се запиша със задачка:

Момичетата в един клас са повече от 40%, но по-малко от 50% от всички деца в класа. Колко е възможно най-малкият възможен брой момичета в този клас?

редактирам се , да не пълня темата: Ant12, благодаря ти!!
Виж целия пост
# 38
Момичетата в един клас са повече от 40%, но по-малко от 50% от всички деца в класа. Колко е възможно най-малкият възможен брой момичета в този клас?

X – всички деца, У – момичета.

0.4Х < У < 0.5Х. От 0.4Х < У => Х < 2.5У, а от У < 0.5Х => 2У < Х => 2У < Х < 2.5У.

Търсим най-малкото естествено число У, такова че между 2У и 2.5У има точно едно естествено число.

При У = 1, 2, 3 получаваме 2У = 2, 4, 6 и 2.5У = 2.5, 5, 7.5.

2 x 3 = 6 < 7 < 7.5 = 2.5 x 3

Получаваме У = 3 и Х = 7 (0.4 х 7 < 3 < 0.5 х 7).
Виж целия пост
# 39
Мили родители,
моля да ми препоръчате сборник (или сайт) с ТЕКСТОВИ ЗАДАЧИ по математика за 2 клас, че заради това "разбиране на условието" е нужно "колкото повече - толкова повече".
Разчитам на вашето опитно мнение.
Виж целия пост
# 40
Водолаз      
---------------
 За ремонтни работи на подводните части на кораб в 14h под водата се потопил водолаз с акваланг. Пои потапянето налягането в бутилката на акваланга било 150 атмосфери. Водолазът огледал корпуса за 10 мин . При това време налягането спаднало с 20% . След огледа водолазът започнал работа и разходът на въздух се увеличил 1,5 пъти за минута . Работата под вода е безопасна , ако налягането в бутилката е не по-ниско от 30 атмосфери . Най-късно в колко часа водолазът трябва да излезе от водата ?
Някой ще помогне ли ?
Благодаря, предварително   bouquet !
Виж целия пост
# 41
Здравейте, мами и татковци! Надявам се в този хубав неделен ден някой да ми помогне с тези задачки. Благодаря Ви предварително!  Hug  bouquet
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t34.0-1 … 686384b34b64b7aa9

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t34.0-1 … 76d34e3609e04f7a4

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/v/t34.0-1 … 8778c48384c5e613e
Виж целия пост
# 42
Здравейте!Търся помощ за зад. за втори клас от състезанието "Кирил Попов"-2011 г.
Мони, Христо и Светльо имат 72 лв. Мони има с20 лв повече от  Христо и с 17 лв. по-малко от Светльо. Колко лева има Светльо?
Виж целия пост
# 43
Kokona,

За да имаме сбор 0, има 2 варианта:
1). Двете събираеми да са противоположни числа. Това означава, че едното от тях трябва да е отрицателно. В случая това е невъзможно, защото нито I x-7 I, нито  корен от  у+8 могат да  са с отрицателни стойности.

2) И двете събираеми да са 0.
=> I x-7 I = 0 => x=7
=> Корен от y+8 =0 => y=-8

x=7, y=-8
Виж целия пост
# 44
Задачата за парите на Светльо
 Парите на: М+Хр+Св=72лв
М=20лв+Хр
М=Св-17лв 

приравняваме двата М-а и получаваме парите на Хр спрямо Св
20+Хр=Св-17 => Хр=Св-37

в първото равенство от условието заместваме чрез Св
Св-17 + Св-37 + Св = 72
3Св= 126
Св=42лв

Може да има и по-елегантно решение, но аз от това по-просто не можах да измъдря.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия