Задачка май те затруднява, спецотрядът се явява и веднага я решава

  • 58 246
  • 742
# 720
И аз да попитам как да обясня на дете втори клас следната задача от КМС 2009г.:

Един шоколад струва 6лв и още половината от цената на същия шоколад. Колко струва целият шоколад?

Аз я решавам с уравнение:
х=6+0,5.х, но дъщеря ми няма идея какво е "хикс върху две"Simple Smile), нито как се решават уравнения.

Вземи един лист хартия и го раздели с химикал на две половини по средата. Постави в лявата страна един шоколад, който е разделен на две половини. От дясно постави половинка шоколад и 6 лв. Махни от двете страни по една половинка шоколад. Какво ще остане? От ляво половина шоколад, а от дясно- 6 лв. Значи половина шоколад е 6 лв, а цял= 12 лв.
Виж целия пост
# 721
как се решават елементарните задачи с преливане за 4-ти клас? изглеждаха ми лесни, но като започнах и доникъде не стигнах!

търговец продава боза. има мерки от 7л  и 3л. човек иска да си купи от него 26л. как да я отмери?
Виж целия пост
# 722
как се решават елементарните задачи с преливане за 4-ти клас? изглеждаха ми лесни, но като започнах и доникъде не стигнах!

търговец продава боза. има мерки от 7л  и 3л. човек иска да си купи от него 26л. как да я отмери?
2x7=14
4x3=12
Виж целия пост
# 723
как се решават елементарните задачи с преливане за 4-ти клас? изглеждаха ми лесни, но като започнах и доникъде не стигнах!

търговец продава боза. има мерки от 7л  и 3л. човек иска да си купи от него 26л. как да я отмери?
Змия ме изпревари с отговора.
Конкретно тази може да се реши с диофантово уравнение.
7х+3у=26
Виж целия пост
# 724
  bouquet благодаря ви!
Виж целия пост
# 725
Един въпрос от задачка КМС 2007 г, за втори клас.
9 зад. Ели закачила толкова играчки на елхата, колкото е броят на всички нечетни числа между 6 и 32 и в чийто запис няма цифрите 2 и 5. Лили закачила толкова играчки, колкото са начините числото 16 да се представи като сбор от две различни числа. Коя от двете е закачила повече играчки?
а) Лили б) равен брой в) не може да се определи г) друг отговор
Нечетните без 2  и 5 са - 7,9,11,13,17,19,31 - 7 броя
Записите на 16 са следните
1+15 = 16
2+14 = 16
3+13 = 16
4+12 = 16
5+11 = 16
6+10 = 16
7+9 = 16    - Дотук седем, и отговора е равен брой.
Въпроса ми е защо 0 + 16 = 16 , не се включва ?
Къде греша и изобщо как да преценя и в други задачи дали нулата може да се ползва или не в подобни задачи.

Пропуснала си нещо в условието и затова и чуденката -

9 зад. Ели закачила толкова играчки на елхата, колкото е броят на всички нечетни числа между 6 и 32 и в чийто запис няма цифрите 2 и 5. Лили закачила толкова играчки, колкото са начините числото 16 да се представи като сбор от две различни числа, без да се използва нула. Коя от двете е закачила повече играчки?

Друг е въпросът, че според мен трябва да се напише без да се използва числото нула, иначе има вероятност от объркване и да се елиминира изразът 10+6.
Виж целия пост
# 726
И аз да попитам как да обясня на дете втори клас следната задача от КМС 2009г.:

Един шоколад струва 6лв и още половината от цената на същия шоколад. Колко струва целият шоколад?

Аз я решавам с уравнение:
х=6+0,5.х, но дъщеря ми няма идея какво е "хикс върху две"Simple Smile), нито как се решават уравнения.

По-горе вече са ти посочили как предметно да обясниш на детето за какво става дума, иначе математически най-опростеното за дете във втори клас е:

6 + х = х + х , където х е цената на 1/2 шоколад

Няма нужда да намесваш дроби или умножение дори, само не знам защо във втори клас няма идея за уравнение, това още в първи клас първия срок се учи, просто вместо х се поставя празно квадратче, звездичка, сърчице и т.н.
Виж целия пост
# 727
Вероятно ще прозвучи като заяждане, но винаги ми е било интересно да разбера защо е необходимо да се повтарят същите отговори, които са дадени в темата преди дни.Не говоря за вариантите, когато се предлага различен вариант на решение или за случаите, когато няколко души пускат приблизително еднакви решения, тъй като са писали почти едновременно.
Що се отнася до
Цитат
[математически най-опростеното за дете във втори клас е:
6 + х = х + х
ще си позволя да отбележа, че уравнения с неизвестно от двете страни на равенството се изучават на малко по-късен етап в обучението на децата.


Виж целия пост
# 728
Колко отсечки има на чертежа:

Скрит текст:
Питам, защото не мога да разтълкувам условието на 4 задача за 8 клас от ЕМТ:
Цитат
Ани начертала на бял лист 88 отсечки.
Колко най-много равностранни триъгълници може да има на листа?
Отговорът да се обоснове.
Виж целия пост
# 729
Официалното решение ще помогне ли?
Признавам си, аз спрях на първото изречение.  Simple Smile
Виж целия пост
# 730
Задача 7 от "Иван Салабашев" 2007г., втори клас:

"Имам три ябълки и пет круши. В една от ябълките и две от крушите има червеи. Колко най-малко плода трябва да взема, за да е сигурно, че в поне един от тях има червей?
А)2; Б)3; В)4; Г)5"

Посочен за верен е отговор Б!

Моето решение: имам 8 плода, като в 3 от тях има червеи, т.е. ако взема 6 плода, ще е сигурно, че поне в един от тях има червей. Такъв отговор, обаче, няма.

Как да стигна до отговор 3?
Виж целия пост
# 731
Като вземеш трите ябълки. В една от тях със сигурност има червей.
Виж целия пост
# 732
Като вземеш трите ябълки. В една от тях със сигурност има червей.

Много благодаря! Не се сетих, че мога да "разпознавам" плодовете!
Виж целия пост
# 733
И аз не се сетих  Twisted Evil и ми падна авторитета пред детето Simple Smile
Виж целия пост
# 734
Като вземеш трите ябълки. В една от тях със сигурност има червей.

Много благодаря! Не се сетих, че мога да "разпознавам" плодовете!
Аз това не го разбрах, може ли по-подробно обяснение, как така ще ''разпозная'' плодовете?

Задача:

Салабашев, мисля 2011 , последната задача:
15. Храбрия шивач убил 75 мухи и казал:
"Щом замахна наляво, убивам 10 наведнъж,
щом замахна надясно, убивам 11 наведнъж."
С колко удара шивачът е избил мухите?.
Отговорът трябва да е 7 , 5 надясно и 2 наляво. Стига да няма последователност, т.е. да се замахва веднъж налява и веднъж надясно и т.н. но тогава няма как отговорът да е 75?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия