От учител към родител

  • 5 807
  • 121
# 105
Права си Лиляна , изглежда всичко й е криво , а. Темата беше много интригуваща - аз самата започнах да разпитвам сина ми какво точно му харесва и т.н . След 2-3 страница , авторката нападна колеги съвсем непрофесионално, тези проблеми би трябвало да се дискутират в друг тип тема ...... Thinking
Виж целия пост
# 106
Дъщеря ми ще е трети клас. Имаме прекрасен начален учител. Много съм доволна, че изобразителното изкуство се води от друг специалист( паралелка с рисуване е)! И ми се искаше и физическото да не го води класната им- от три часа седмично във втори клас, два от тях биваха превръщани в час на класа най- малкото, а често и часове по БЕЛ или математика!

Разбира се, замисълът на темата беше чудесен, но нещо не се разви в тази посока  Wink
Виж целия пост
# 107
Разбира се, замисълът на темата беше чудесен, но нещо не се разви в тази посока  Wink
Всъщност темата май се разви точно, както беше замислена. Авторката повдигна въпроса за нормативите и това, че колеги й " крадат" часовете в учителската тема. Тъй като реакцията, която получи не й хареса особено, тя реши да се пробва и при родителите.
Гледам, че и тук не се радва на особена подкрепа.
Виж целия пост
# 108
Ами как да се радва- фактите сочат, че е в интерес на децата различните часове да се покриват от различни преподаватели. Поне според мен е така.
Виж целия пост
# 109
Ами как да се радва- фактите сочат, че е в интерес на децата различните часове да се покриват от различни преподаватели. Поне според мен е така.
И според мен е така. Вече съм го споделяла няколко пъти. От първи до четвърти клас класната на сина ми водеше само БЕЛ, математика и английски на класа си. Всичко останало беше поето от други учители. Класът се адаптира без особени проблеми в пети клас, когато така или иначе всеки предмет се води от отделен преподавател. Авторката обаче иска да води всички часове на класа си и всичко да става, както тя смята за добре. Даже и в занималнята.  Simple Smile
Виж целия пост
# 110
И в училището на сина ми в периода 1-4 клас класната води само БЕЛ, МАТ и ОС. Часовете по английски, изобразително изкуство, музика, физическо, информационни технологии и т.н. се водят от отделни преподаватели. Децата нямат никакъв проблем в общуването с такъв голям екип - напротив, всеки един от тях е специалист в предмета си и това е огромен плюс за малките.
Виж целия пост
# 111
И в училището на сина ми в периода 1-4 клас класната води само БЕЛ, МАТ и ОС. Часовете по английски, изобразително изкуство, музика, физическо, информационни технологии и т.н. се водят от отделни преподаватели. Децата нямат никакъв проблем в общуването с такъв голям екип - напротив, всеки един от тях е специалист в предмета си и това е огромен плюс за малките.
Това няма как да стане, ако класната не допълва норматива си /все пак/ и с други предмети. Седмично на малките се полагат 7 часа БЕЛ, 3- Математика /така де, 3,5 часа- единия срок 3, другия- 4/ и 1 /словом един/ час Околен свят. Така седмичният норматив на въпросната става има- няма 12 часа. За начални учители на половин щат не съм чувала.
По темата- 'айдемолависе, да не сме пенкилер началните- определено не мога да преподавам качествено музика, физкултура и ДБТ. И да, предпочитам специалист да взема тези часове. 'Ма то сигурно, щото не съм учила по системата, чийто продукт е авторката, пък и възрастта ми...
Родителите, мило момиче/макар че не ни е чак толкова голяма разликата/ не искат нищо повече от най-доброто. Твой проблем е как ще им го осигуриш или как ще ги убедиш да повярват, че си им го осигурила. Тука идва тънкият момент, че немалко от тях всъщност не са съвсем наясно какво конкретно всъщност искат, защото нямат познанията, за да го дефинират. Пак твоя задача е да им го покажеш. И накрая- родителите искат децата им да се чувстват комфортно с теб. Никой не знае по-добре от теб самата как да го постигнеш. 'Бе ти що стана учителка?
Виж целия пост
# 112
Айви, пропуснах да спомена, че става въпрос за частно училище с целодневно обучение. Часовете по БЕЛ, МАТ и ОС са съответно 10, 8 и 2 часа седмично. В повечето частни училища схемата на часовете е идентична.
Идея си нямам от нормативи и пр. и не искам и да имам. Изказах мнение в подкрепа на това, че лично за мен предмети като изобраз. изкуство, музика и т.н. да се водят от специалисти е огромен плюс, а за децата няма драма в общуването с толкова много преподаватели.
Виж целия пост
# 113
Дъщеря ми ще е  4 клас в държавно училище. Класната им преподава БЕЛ, ИИ, неща по които е компетентна. Математика,  ЧО, ДБТ, се водят от друг преподавател - математик. ЧП от трети, преподавател в горен курс. Друг преподава АЕ. По ФВС и Музика също са различни, т.е. работят с 6 различни учители, мисля, че това е най-доброто, което можеше да се случи.  Децата още от градината са свикнали с поне 2 различни учители и 2,3 "лели"- при нас така наричат помощния персонал и изобщо не са стресирани от факта, че в различните часовете влизат различни преподаватели. Още повече, така субективният момент е сведен до минимум, няма фаворизирани  или "норочени" деца, или поне "любимците" по различните предмети са различни, всяко дете има възможност да се изяви, а родителите могат да са в по - голяма степен сигурни в обективността на оценките.  Всеки преподавател е зает с предмета си, в  часовете по ФВС, ДБТ, Музика и ИИ действително се спортува, изработват неща, пее или рисува, а не се наваксва пропуснат материал.
Лично за мен, това е по - добрият модел. Така и прехода към 5 клас ще бъде много по лек.
Виж целия пост
# 114
kasmet4e, сигурна ли си, че преподавателят по математика е математик?
Защото аз мисля, че се заблуждаваш.
Виж целия пост
# 115
 Започвам да се учудвам, че има родители, които желаят в първи клас детето им да има различни преподаватели по предметите. Не бях се замисляла по този въпрос. Явно съм имала други убеждения. Не че е лошо, но в някои случаи за объркания и без друго първокласник, това обърква допълнително децата. В първите години деца и учител са като едно голямо семейство. Поне така съм чувствала аз нещата с моите класове.
Виж целия пост
# 116
Нелка, аз бях скептично настроена, когато в първи клас разбрах, че АЕ и рисуване са поверени на други учители. Като сложим и възпитателя, четирима учители наистина ми се струваха страшна работа за "объркания първокласник". Моето дете обаче се адаптира страхотно лесно и бързо към тази новост, без изобщо да обърне особено внимание на този факт. Приспособяването на децата, според мен, често е подценявано.
Виж целия пост
# 117
kasmet4e, сигурна ли си, че преподавателят по математика е математик?
Защото аз мисля, че се заблуждаваш.

Сега като питаш, не съм 100% сигурна, жената е казвала "аз като математик" и т.н. , но може да е имала предвид и дългогодишен преподавател по математика. Не мога да си спомня, как точно ни я представиха в 1 клас. При всички случай си гледа работата и държи на предмета си, което за мен е важно. Наистина съм доволна от факта, че работят с различни преподаватели, мисля че е само от полза за децата,  дано имам  такъв късмет и със сина си.
Виж целия пост
# 118
Всички учители на деца от 1 до 4 клас са завършили и са компетентни по едни и също предмети, а специалността им е НУП. Само някои имат различни допълнения за АЕ, ИТ и други. Но основните предмети - математика, БЕЛ, ЧО, ЧП еднакво добре могат да се водят от всеки начален учител. В този смисъл няма значение кой ще ги води.
Виж целия пост
# 119
Не знам  доколко е редно да продължа с коментарите защото темата съвсем се измести, но....
За мен най  - ценното на различните преподаватели е в  това, че децата виждат целият различен свят - различни възгледи, различно отношение към работата, към децата, различни реакции и различни начини за справяне със ситуациите -   дисциплина, труден материал и т.н.
Освен това и учителите са хора и имат предпочитания / не ги осъждам за това, защото така е и в живота, някои деца, са магнетични  други не толкова, всеки е с различна харизма, децата така или иначе живеят и ще живеят с това цял живот/, но така субективния момент е сведен до минимум.  В класа на дъщеря ми има деца, които не са особено силни по БЕЛ, но се справят чудесно по АЕ, ЧП  и т.н., Много по лесно е да си обективен към някои като не си го видял как се "омазва" по някой предмет.
Децата също имат лични предпочитания и в случая няма да намразиш биологията, защото не харесваш математичката / е можеш да я намразиш защото не харесваш самата биоложка, но все този риска няма как да бъде избегнат/
Другото което е важно, не се заема време от останалите "по малко важни " часове.
Нещо още по важно е че, ако не попаднеш на добър учител по един предмет, то поне по другите може да имаш късмет. Мисля че, никой не може да отрече, че и сред учителите, както и във всяка друга сфера има хора, на които просто не им е там мястото, ако попаднеш на такъв класен и води всички предмети - какво правим после с този клас.  Та те няма да имат отношение към учене, към знания  и т.н.  Изобщо не твърдя, че първолаците трябва да бъдат обучавани от професори, предполагам, че специалност НУП - ако е съкращение на начална училищна педагогика  е достатъчна, все пак те се учат да четат и пишат и някакви съвсем повърхностни знания по предметите, но важното е да им се създаде отношение към предмета, към ученето и към знанието въобще.
По отношение на адаптацията в първи клас те не знаят какво да очакват и еднакво естествено ще приемат и двата варианта - поне според мен. Те все пак живеят в общество и навсякъде  виждат в различните роли различни хора, даже мисля че ще се отрази добре в професионално и кариерно развитие. / те не очакват от треньора по футбол да им преподава математика, за тях това си е техния треньор по футбол,  казано им е че е така и така го приемат ... защо си мислите че очакват да са само с един единствен човек

Стана много дълго ..... извинявам се за което.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия