От учител към родител

  • 5 812
  • 121
# 90
Както се вижда съм минала през "начално образование" един път- като родител, и ми предстои пак ... скоро ... и след това  отново Simple Smile
Освен това съм учител, но в гимназиален етап ...
Поради тази причина ще си позволя да коментирам темата с уточнението - какво АЗ ще търся в началния учител на 2-рата щерка (и трите, изброени от мен неща, се установяват с един разговор и точните въпроси  Wink):
1/ Вслушване:
- в системата (колкото и несъвършена да е);
- в колегите (ще търся и колегиалност, и лоялност към тях, защото на това ще се надявам да се възпита, чрез пример, в детето ми);
- в децата (защото са различни, с различно подредени от семейството ценности и приоритети);
- в родителите (защото трябва да се намери баланса между мнението на родителя, че "неговото гардже е най-добро" и реалното поведение, състояние, умения и т.н. на самото дете)...
2/ Познаване на нормативните уредби, по които се работи в системата на образованието ...
3/ Грамотност - както при изказ, така и при писане, а и по отношение на изискванията на съвременните дигитални технологии ...
За съжаление не виждам тези качества в колегата ... Поне от постовете в темата ...

Освен това се учи, че след препинателен знак винаги се оставя интервал. Позволявам си да го натъртя, защото явно нито сте толкова наясно с "информатиката", нито възприемате, когато някой Ви посочи грешката Ви.

+1
... неграмотното писане в интернет пространството ... ми "боде очите" ... Съжалявам, но това ме води към мисълта за "незнаниЯ" (да се изразя по-меко ...) в други области ...
Виж целия пост
# 91
jenatanadenq , доколкото разбирам от постовете ти, според теб началният учител трябва да води всички часове на класа, чието класно ръководство поема. Какво те кара да мислиш, че това е по-ефективно за учебния процес?  newsm78 Аз друг аргумент, освен възрастов, не прочетох.

Виж целия пост
# 92
Не съм jenatanadenq (и добре, че е така), но според постовете на авторката тя смята, че след като началния учител е учил методиките на всички предмети, които се учат в начален курс, то би трябвало и да води часовете по всичко. Няма значение, че ще са над норматива, а междувременно някой колега може да е под него - щом са на класа й и тя има право да ги води, значи са нейни. Отделно, колегите със специализация ФВС са над 45, и, за разлика от младите (като нея - на 35), не могат да играят с децата.
Виж целия пост
# 93
Ох, това с абсолютните права над часовете на "нейните" класове, ме разби.
Скрит текст:
Даже прочетох постовете няколко пъти, отначало не можех да повярвам, че може да вирее такова непознаване на нормативната уредба, съчетано с агресивна наглост.


Ама се удивлявам на тази самоувереност, че можеш да преподаваш по всичко. Трудно някой ще ме убеди, че учителите-специалисти по изкуствата и по физкултура са по-лош избор от началия учител. Той да не е някакъв пенкелер, че да разбира от всичко? А аргументът, че е учил методики на много предмети във ВУЗ-а означава, че не  ги е учил особено задълбочено.
Винаги съм вярвала, че причината учителите да имат правоспособност по повече предмети /гимназиалните също са с поне две специалности/  е чисто социална: в училищата в малките градове учениците са кът и за да направи норматива си, учителят трябва да поеме няколко предмета. Но като ефективност на преподаването, имам дълбоки резерви.  Crossing Arms
Виж целия пост
# 94
Аз не само имам дълбоки резерви, а и съм го изпитала чрез децата си. На едното дете учителката, да е жива и здрава жената, но си разбираше българския, но не и английския. Водеше им часове с изкарано второ ниво, което в най-добрия случай сега отговаря на А, т.е. едно нищо. Поне да беше изкарала пълния цикъл от 5 стандартни нива, щях да съм ок. Хайде за езикова гимназия и профишънси дори не мечтая вече. Ами, не се получаваха нещата, беше голям зор това учене - тя каже едно, после вкъщи детето дойде и видим тетрадките, и се окаже, че е грешно или почти грешно ,защото не е казано както трябва. Детето вика "госпожата така ни каза, така го преписах". Ние поправяме отгоре, обаче на следващия ден детето се връща и вика "защо сте ми казали грешно". Върви, че обяснявай, че учителката греши! Абсолютно конфузна работа. Затова в един момент и двамата тръгнаха на курс и мирясахме дружно.
Виж целия пост
# 95
За езиците съм много съгласна.

Когато бях ученичка в първи клас, класната ни водеше и часовете по физическо. Но явно на жената не й се мъкнеха маратонки и екип и ни "тренираше" облечена с дълга пола и обувки с платформа и ток /тогава те бяха на мода/  Joy 

Според мен най-ефективно би било музиката, рисуването, физическото, чуждите езици /ако специалността на учителя не е "Начална педагогика с ..... език"/ да се оставят на специалистите, а началните педагози в университета да не се опитват да обхванат методиката на всички науки, а да се концентрират върху математиката и българския език.  Rolling Eyes

Скрит текст:
Аз самата съм математик и ми прави впечатление, че много масово методиката на преподаване на математика в начален курс не обслужва целите на обучението по този предмет и приемствеността в прогимназията. И тук не говоря за учебни програми, а точно за методика: как се изясняват някои части от материала. С това не искам да обвинявам учителите, но е ясно, че за тези 4 бакалавърски години няма как да станеш спец хем по рисуване, хем по музика, по математика, по английски, по немски, по български, по природни и обществени науки, по физическо, по информатика, по детска психология и педагогика и какво ли още не.  Crazy
Виж целия пост
# 96
При нас учителите в начален курс преподават по всичко от-до, вкл. физическото. Всяка година децата имат нов учител.
Помня, че единствено по физическо имахме друг учител в начален курс /80-те години/.

Как допускат учител да води начален курс с такъв правопис? ooooh!
Виж целия пост
# 97
В учителската тема имаше една госпожа, която се възмущаваше за тези часове, които ѝ отнемат другите учители.
Защо ми се струва, че има съвпадение. Даже си помислих, че съм в същата тема.

Иначе от един начален учител очаквам много повече от това, което виждам в темата.
Първо е добре да бъде запознат с неговите си нормативни документи и отношения, после да умее да пише грамотно и после всичките други умения за НУП.
Виж целия пост
# 98
Извинете ме за некомпетността , но нищо не можах от тези механизми за размяна на часове , заради норматив и някои от абревиатурите. Ако някой бъде така добър / дано не изгуби прекалено много време / , да ми обясни за какво става въпрос и защо от организиране на часовете на децата по мах полезен и приятен начин за тях се стигна до решаване на лични проблеми?
Виж целия пост
# 99
Извинете ме за некомпетността , но нищо не можах от тези механизми за размяна на часове , заради норматив и някои от абревиатурите. Ако някой бъде така добър / дано не изгуби прекалено много време / , да ми обясни за какво става въпрос и защо от организиране на часовете на децата по мах полезен и приятен начин за тях се стигна до решаване на лични проблеми?
Извинена си за некомпетентността. Затова и няма да ти стане ясно, даже и да ти разясним.
Виж целия пост
# 100
Ахаааа, настояваме да дискутираме процеса на обучение с родителите , сърдим се когато те нямат време за учителите ....НО не се обясняват икономическите Simple Smile механизми и как да запазим работата си с родителите , което излиза че е за сметка на децата , тъй като мо е много неприятно разлни учители да отскачат за 30-45 мин да преподават на детето ми ..,
Виж целия пост
# 101
Сега аз не можах да разбера, кои сте вие, които настоявате да се дискутира с родителите?
axel_chiara2430, за теб кое е по-важно - учителят да е мил с децата и с цената на извън правилата децата и ти да сте доволни или учителят да си познава добре вътрешните правила и закони и по тях да се води, когато работи с деца и родители?
Ако попиташ конкретно коя точно абревиатура или вътрешно правило не са ти ясни, ще ти отговоря, но така общо, да ти обясня за какво е спорът в темата, няма смисъл.
Виж целия пост
# 102
Извинена си за некомпетентността. Затова и няма да ти стане ясно, даже и да ти разясня ... , но ще бъда възпитана и ще задам въпроса на авторката , само и единствено на нея :
Как от декориране на класна стая и мило отношение към първокласниците се стигна да се възмущава от неплатени курсове , размяна на часове , възраст на учители и директора не изпитва желание да плати за квалификациите ....КЪДЕ ОСТАНАХА ДЕЦАТА????!!!!
Виж целия пост
# 103
Е, сега вече и на мен ми стана ясно  Simple Smile
Виж целия пост
# 104
....
Как от декориране на класна стая и мило отношение към първокласниците се стигна да се възмущава от неплатени курсове , размяна на часове , възраст на учители и директора не изпитва желание да плати за квалификациите ....

Ето как:
"Търсещият учител" успя преди края на първата страница на собствената си тема да подчертае, че "не е като другите учители", а още на втората да обясни, че ако възпитателите не мислят като нея, нещата няма да се получат. В същото време тя, в качеството си на възпитател, е имала право да мисли различно. В края на втората страница вече бе зачекнала темата за взимането и даването на часовете. Показа, че не е наясно с много неща, които са задължителни. Демонстрира и неуважение към гилдията си. С това тя сама сложи край на добрата, привидно, идея на темата. Просто забрави, че щеше да иска идеи. Всичко й пречи, системата и колегите са против нея и децата... абе, Космоса е крив.
...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия