Дислексията – какво знаем за нея? -Колко хора са запознати

  • 8 541
  • 127
# 30
Необходимо (да не кажа задължително)  е учителите да са запознати с диагнозите на децата със СОП.Включващото обучение изисква от директорите да назначат със заповед в началото на всяка учебна година екип за подпомагане на децата (ЕПОВ) в училища  и ДГ където има деца със СОП, а такива има, защото тяхно право е да посещават масово училище/ДГ. Един или няколко от членовете на този ЕПОВ са учители от училището/ДГ, не ресурсни учители, не логопеди, а учители от масовото училище.
Друг е въпроса, че дислексията не е СОП, но учителят е редно да е запознат, за да знае как да работи с дете с този проблем., по ДОИ и т.н.От учителя не се изисква само да оцени детето, а да го научи, да се съобрази с неговата индивидулност когато подбира формите и методите си на работа.
Виж целия пост
# 31
...
отговорих ти темата е    КОЛКО хора са запознати  а не длъжен си
Колко отговора получи за Колко хора са запознати? Николко? Добре тогава - така ще те попитам, дано дислексията не е проблем да ме разбереш - защо ти е да знаеш колко хора са запознати?

защото масово хората дори не знаят какво е 90 % .Дори хора който се водят за интелигентни .А за отговора Аз си ги получавам .
Виж целия пост
# 32
т.е. ако някой пише "побликувам" и "образувателна система", той е дислексик, а не неграмотен, така ли?
Виж целия пост
# 33
Сега да видим, дали аз съм разбрала правилно - искаш да знаеш колко хора са запознати с дислексията, защото знаеш, че 90% не я познават? Какъв е смисълът на такъв въпрос, ако правилно съм разбрала това:
....
защото масово хората дори не знаят какво е 90 % .Дори хора който се водят за интелигентни ...


т.е. ако някой пише "побликувам" и "образувателна система", той е дислексик, а не неграмотен, така ли?
И аз това искам да разбера, особено за неправилната употреба на "й".
Виж целия пост
# 34
Аз съм учител (начален курс) и макар че не съм завършила педагогическа специалност (филолог съм), съм запозната с дислексията най-общо, правиха ни семинари по въпроса и според мен е наложително учителите да са наясно и да знаят какви признаци може да насочват към такъв проблем.

Съгласна съм с Лиляна само за това, че учителите не са специалисти и нямат право да поставят диагнози - но често точно учителите са първите хора, които обръщат внимание на тези неща и насочват родителите да потърсят мнение на специалист и съответната помощ за детето. В класа ми има две деца с дислексия - и точно заради настояването на нас като учители родителите ги заведоха за формална оценка. Съответно сега си имат документ и благодарение на това ползват някои облекчения - напр. повече време за изпълнение на задачи (защото четат бавно и трудно), по-едър и четивен шрифт на изписване на задачи, индивидуални устни обяснения на задачи и т.н.

Наложително е учителите да са запознати с тези неща, то си е част от професията и твърде много засяга работата ни. А ако даден учител смята, че с всички деца в един клас се работи еднакво и кой както може, така да се оправя... не мисля, че това е добър учителски подход. Поне при нас се изисква индивидуален подход, диференциране на работата с различните ученици и т.н. - независимо дали имат дислексия или не.
Виж целия пост
# 35
Аз съм учител (начален курс) и...
А аз съм гимназиален учител. При нас децата влизат с изпити. И ако са преминали успешно изпита, значи няма да е проблем да се справят с останалото. Нямаме деца със СОП.
Виж целия пост
# 36
Имам лека дислексия, която се проявява само при писане - заменям беззвучни със звучни съгласни; отворени със затворени гласни... Проявява се когато съм под напрежение или съм уморена. При силна умора/стрес, започвам да пиша с анаграми или с откровено безсмислени буквени комбинации. С четенето нямам проблем, така че редактирам.
Всъщност не мога да чета на маймуница - получавам силно главоболие. Изписването на английски/френски и т.н. думи на кирилица няма подобен ефект  newsm78

Всички приятели и познати, пред които съм споменавала за проблема си, са малко или много запознати. Повечето смятат, че дислексията винаги е комплексна  (затруднения при смятане, четене и писане), но знаят, че не е болест.
Виж целия пост
# 37
Точно само хора който имат познати се запознават .А колкото да изпити точно защото не им се дава шанс на такива деца мн от тях нямат развитие .На времето за това не кандидаствах след 7 а направо след 8 и изпуснах шанса си за езиково гимназия .
Виж целия пост
# 38
Е, какъв шанс да се даде по отношение на изпити?
Виж целия пост
# 39
Повече време за справяне с изпитния материал, например.  Peace

Татяна, моето впечатление е, че доста хора са малко или много запознати с дислексията. По-скоро малко, но все пак знаят това-онова.
Виж целия пост
# 40
шанс в България няма почти никакъв .
Виж целия пост
# 41
Повече време за справяне с изпитния материал, например.  Peace
...
Имат го.
Виж целия пост
# 42
Аз за първи път разбрах за дислексия преди четири години , когато в класа ми дойде момче с дислексия.Майката не сподели, че детето има някакъв проблем.Накарах го да чете, а детето започна да плаче,видях,че и не пише в часовете.Тогава попитах майката и разбрах за дислексията.....
Веднага започнах да търся информация в нета.Намерих сайт, в който можеше да се поръчват материали (книжки) и си поръчах.Не бях доволна от ресурсната учителка, тъй като даваше на ученика да прави препис, а бях прочела, че не се препоръчва.
В часовете му давах да работи с уч. тетрадки от по-долен клас, за да се справя.За съжаление учителят много малко може да отделя внимание в учебните часове на децата със СОП,а ресурсният има много малко часове за отделните деца.
Не мисля, че детето има заболяване.Намери си приятелчета от класа.
Дори и доста момичета го харесваха, тъй като визуално е много красиво момче и добре играе футбол.

  
 
Виж целия пост
# 43
да едното компесира др 
Виж целия пост
# 44
cream, да разбирам ли, че си се самообразовала от нета и си отхвърлила методите на специалист?
Няма лошо, но не мисля, че е много правилно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия