Как да създадем интерес към ученето у детето

  • 21 902
  • 221
# 15
Едни дете спокойно може да си учи доста добре в училище, и пак да се развива в изкуство, спорт, социални контакти. Чак за професионално поприще не говоря, но има и за аматьори.
Виж целия пост
# 16
Lucrezia_Borgia, недоумявам как направихте изводите, че не уважавам детето си, че смятам читанката за върха на еволюцията, или че бих направила компромис с щастието на детето си заради някакви мои желания.
Въпросите, които задавам са насочени единствено към евентуални мои пропуски, към стремежа ми да бъда добър родител, който може би би могъл да направи така, че да бъде преодоляна досадата от нещо, правено с нежелание, именно защото не ми е безразлично как детето ми се чувства...както и да е, може би просто трябваше да подмина менторския Ви тон без коментар. Припомнихте ми защо не харесвам бг форумите Simple Smile Но пък чета с удоволствие доста родители тук и бих се радвала на мненията им
Виж целия пост
# 17
към стремежа ми да бъда добър родител, който може би би могъл да направи така, че да бъде преодоляна досадата от нещо, правено с нежелание, именно защото не ми е безразлично как детето ми се чувства...

Детето ли е нещастно, че не учи достатъчно според Вашите критерии или Вие се комплексирате, че детето не учи точно колкото децата на трите Ви приятелки? Май детето няма проблем, а Вие.
Тона ми не е менторски. Гениалността е патология. Детето Ви е ОК. Би трябвало да се притеснявате, ако учи с настървение в тази възраст, тогава вече би трябвало мнооого да се притеснявате.
Виж целия пост
# 18
Детето догодина го чака кандидатстване. Материалът за изпита включва не само седми клас, но и от шести, защото още тогава започват да пишат тези и да правят дълги преразкази. Математиката няма да я коментирам, тя си е ясна - синджир марка. Затова е добре детето да има идеята за кандидатстването и да учи съвестно, за да не се налага догодина да се попълват много пропуски.
Виж целия пост
# 19
Детето ли е нещастно, че не учи достатъчно според Вашите критерии или Вие се комплексирате, че детето не учи точно колкото децата на трите Ви приятелки? Май детето няма проблем, а Вие.
Тона ми не е менторски. Гениалността е патология. Детето Ви е ОК. Би трябвало да се притеснявате, ако учи с настървение в тази възраст, тогава вече би трябвало мнооого да се притеснявате.
Друга възможност освен тези двете допускате ли, или на всяка цена желаете да ме принизите до някаква си Ваша представа, свързана с болни амбиции за гениалност, че да се докарам пред трите квартални приятелки? Така ли Ви звучат постовете ми? Laughing Интересно ми е също какъв е Вашият опит по темата. Как учи Вашето дете? Мина ли седмокласната истерия, или му предстои?
Виж целия пост
# 20
Детето догодина го чака кандидатстване. Материалът за изпита включва не само седми клас, но и от шести, защото още тогава започват да пишат тези и да правят дълги преразкази. Математиката няма да я коментирам, тя си е ясна - синджир марка. Затова е добре детето да има идеята за кандидатстването и да учи съвестно, за да не се налага догодина да се попълват много пропуски.
Така е...
Виж целия пост
# 21
Минахме я. Затова коментирам. Цялата рода се притеснява повече от децата. Ако са спокойни и без напрежение, дори и без да се вманиачават по уроците, ще се справят. Имайте повече доверие на децата, ще го оправдаят.
Виж целия пост
# 22
Децата пак могат да са спокойни, и да си учат. Децата не са малоумни - ако имат информация за допълнителната важност на редовното и качествено учене в училище, те са способни да набележат малко по-далечна цел и да положат рационални, волеви усилия, за да постигнат по-високи резултати. Аз чистосърдечно си признавам, че на моите деца им казах в прав текст какво ги чака в шести и седми клас, включително това, че няма да е лесно, но ако положат необходимите усилия, има по-голяма вероятност да изкарат висок бал. Без натискане, без шмекеруване от моя страна. Да, мрънках и бях в бойна готовност, но какво да се прави, тези неща са веднъж в живота. Когато едно дете има потенциал, е грехота да се пропилява. Именно, че е хубаво да имаме доверие в децата си. При ясно формулирана цел и свързано с нея постижение, те могат да поемат по пътя.
Виж целия пост
# 23
Децата пак могат да са спокойни, и да си учат. Децата не са малоумни - ако имат информация за допълнителната важност на редовното и качествено учене в училище, те са способни да набележат малко по-далечна цел и да положат рационални, волеви усилия, за да постигнат по-високи резултати. Аз чистосърдечно си признавам, че на моите деца им казах в прав текст какво ги чака в шести и седми клас, включително това, че няма да е лесно, но ако положат необходимите усилия, има по-голяма вероятност да изкарат висок бал. Без натискане, без шмекеруване от моя страна. Да, мрънках и бях в бойна готовност, но какво да се прави, тези неща са веднъж в живота. Когато едно дете има потенциал, е грехота да се пропилява. Именно, че е хубаво да имаме доверие в децата си. При ясно формулирана цел и свързано с нея постижение, те могат да поемат по пътя.

Точно! Яснота, практически да знаят какво ги чака. Това върши работа. Великата любов към знанието е невъзможна.
Виж целия пост
# 24
Колкото по-строга е системата, толкова по-лесно се хаква.

Да си читанка може много да пречи.
Виж целия пост
# 25
То децата в днешно време ако ги остави човек пред компютъра, няма и на училище да ходят. Но на никого не му хрумва да каже "те, днешните деца, не ходят на училище". Мисля, че и задължителността на четенето не трябва да се отлага до безкрайност. Не си прочел книгите от списъка за лятото ли - петицата е най-високата ти оценка. Да видим дали няма да четат, а току-виж им станало и интересно. Щели да намразят четенето - ами добре. По-добре да го намразят след като са прочели определен набор книги, отколкото си го мразят, без да са чели нищо.
Абсолютно съгласна съм Peace Аз съм сравнително далеч от шесто и седмокласните тревоги, но по отношение на четенето съм настоятелна. Сега моят третокласник може да не разбира защо го карам да чете, но след време ще разбере. Не съм крайна по отношение на задължителните списъци - "Чернишка" и "Ние врабчетата" и да ден днешен не съм ги прочела и не ми пречи. Смятам, че ако не са натискани и подбутвани непрекъснато те наистина няма да станат от телевизора, таблетите и прочие. Избор може да прави човек, който има опит. За сега те нямат и ние сме тези, които определяме накъде да вървят.
Виж целия пост
# 26
Когато аз бях на 10, 12 или 14 години учех без проблем, без подканяне, напълно естествено се бях сляла с ролята си на ученик, защото разсейващите фактори около мен бяха само литературната школа в Двореца на пионерите и художествената гимнастика.
Към днешна дата усещам, че става все по-трудно да накараш едно средностатистическо дете да си научи урока. Трудно е, защото урокът е в повечето пъти тъп, тъп, та вдлъбнат. Материалът е поднесен точно, както казва Мамасита, "за читанки", адски скучен и написан като за дете, родено през 70-те, не през 90-те или новото хилядолетие.
Как да има интерес, когато повредата не е у децата?
Виж целия пост
# 27
Вярно, скучен е, гаден е, обаче това е положението. Не можем да чакаме системата да се промени, а дотогава да оправдаваме неученето. Утре никой няма да ги оправдае за незнанието им или лошите оценки в дипломата с това, че системата е гадна. Гадна е, но времето си върви и децата трябва да се дипломират успешно и пожелателно с високи резултати, ако искат да намерят място в университета. Така или иначе излишното от материала отпада с годините.
Виж целия пост
# 28
И аз често си задавам този въпрос  Rolling Eyes Нашите деца сега са втори клас, но всичко става с много натискане от моя и на баща им страна. И не мога да разбера аз ли искам много или съм права в напъните си  newsm78 Постоянно трябва да ги подканяме и подтикваме да напишат и прочетат нещо повече от даденото им за домашно. Карам ги да се стараят, да повторят сбърканото, да се упражняват, но на никой не му пука - нали е написано/надраскано там, хайде, карай да върви. И понеже им даваме ние допълнително само  мрънкат, че не  ги оставяме на мира, че много искаме. Но ако не ги ангажираме те са само на таблета/телефона. Наистина в нашето време нямаше толкова странични екстри, които да ти отвличат вниманието и май все пак си  е до детето, защото аз нон-стоп четях книги, учех прилежно и ме беше срам за мен да отида неподготвена на училище, докато сестра ми беше пълна противоположност. Но ми се иска децата ни поне един минимум да покриват - много държа на грамотното писане и поне на успех над средния. Вярно, че системата е такава, че ако по 1-2 предмета нямаш наклонности няма как да го избегнеш, защото и оценката по него ти влиза в бала. Това е нещо, което трябва да промени според мен, но то си е така от наше време, та не ми се вярва много.
Виж целия пост
# 29
Моето мнение е, че трябва да се стимулира интереса на детето и към книгата и към спорта и към музиката и танците. В един момент от страничните занимания ще се открои нещо, в което детето е добро и се развива бързо. Не е задължително да е претоварено с извънкласни занимания. Като порасне, само ще си избере как да продължи.
Училището, обаче, си остава приоритет номер 1. И да е художник, и да е артист - не може да развие тези си качества успешно, ако образованието не е на ниво.

Докато са малки, децата учат с лекота. Те не са обременени с други отговорности и сега им е времето да учат. И аз като малка учех бързо и помнех дълго време, ама сега и двете харектеристики ми отслабнаха. Затова - да учат! Да спортуват, да танцуват и да свирят. Да пеят, да се забавляват. Сега им е времето.

Не е задължително като няма интерес към книгата да има интерес към изкуство или нещо странично. Мога да дам 6-7 примера, но ще премълча, за да не засягам себелюбието на хората, които в момента визирам   Sad
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия