Виваком - тарифиране

  • 6 046
  • 12
Здравейте! За пръв път ми се налага да си търся правата и да не се разберем с ответната страна. Проблемът с няколко думи е следният: Купих на майка една предплатена карта на Виваком, за да говори по-евтино към Русия, фиксирани (Вива Интернешънъл Плюс). Тя проведе два разговора към фиксирани телефони, единият беше правилно тарифиран, а другият тарифиран като мобилен (което е 3 пъти по-скъпо). Питах на 123, Обслужване на клиенти. Отговориха, че да, номерът е фиксиран, но не можели да променят таксуването и да пиша до Виваком през електронната форма - отговориха, че няма грешка от тяхна страна. Помолих пак писмено за втора проверка. Отговорът им отново беше, че няма грешка и становището им е окончателно. Никъде обаче не се споменава, че номерът е фиксиран или мобилен и си мисля, че изобщо не са го проверявали. Днес оформих питането си като Оплакване и го пратих. Питах по телефона Мтел как този номер се разпознава от системата им и отговориха, че е фиксиран. Изобщо не знам къде да си търся правата. Simple Smile Номерът е +7 35130 94147. Моля за съвет и идеи какво да направя, освен да чакам отговора на Виваком (15 работни дни).
Виж целия пост
# 1
Ами, продължавай да ги засипваш с жалби, но не се надявай, че някой ще ти обърне внимание и ще ти разреши проблема. Те там са подбирани със специален конкурс за безхаберие и некадърност.
Ето какво съветват в нета:

Какво да правя, ако тези мои права са нарушени?

На първо място, мога да подам жалба в отдел “Жалби” на съответния мобилен оператор.

На второ място, мога да подам жалба към Комисия за регулиране на съобщенията. Те не са орган, който  може да разреши индивидуалния ми казус, но са контролен орган спрямо мобилните оператори.

На трето място, понеже това са потребителски права, мога да подам жалба и до Комисия за защита на потребителите. А на  този адрес имам възможност да пусна оплакването си онлайн.

Ако все още не съм разрешил конфликта си с оператора, мога да използвам професионалата помощ на адвокат и да започна дело в съотвения съд.

http://pravatami.bg/610

Успех!
Виж целия пост
# 2
Аз нещо не разбрах - последно това телефон на Виваком ли е или на Мтел?
Питам, защото ми предстои смяна на оператора и искам да изградя някаква представа от нещата.
Виж целия пост
# 3
Как'Сийке, благодаря ти много! Ще следвам стъпките от съвета и ще пиша какво е станало.

Shmoli, телефонът, от който майка говори е на Виваком. Имах подобен проблем преди години с Мтел. Бяха тарифирали Русия като трета международна зона, а тя е втора (ако не греша). Вместо една минута да струва около 1,24, бяха взели по 1,76 лв. Това са примерни числа, не ги помня точно. Обадих се тогава и казаха, че ще коригират в месечната фактура. Върнаха 10 лв. Следващия месец се случи същото и аз отново като куче пазач проверих, отново имаше грешка, отново същото и пак върнаха. Е, защо трябва да е така? Но все пак Мтел поправиха грешката. При Виваком нещата са зле организационно. Не може на 123 (връзка с Обслужване на клиентите) да не могат да коригират нещата. Даже не можеха да ми кажат колко ще ми струва разговор до мобилни номера в Русия. Казаха, че ще е 34 ст. на минута, а аз бях успяла все пак да разбера, че ще е 54. Както и да е. А нали уж трябва да могат да се оправят в техните си неща. Така са описали тарифния план, че действително не става ясно. Ето тук, който иска и му е любопитно, може да погледне - Русия я има в две графи за мобилни и ходи разбери. Но за фиксираните е съвсем ясно. А пък страницата на Виваком не знам кой я прави, но все по-неясно и по-неудобно за потребителя я правят.
Виж целия пост
# 4
Много скоростно ми отговориха, че тяхното становище е окончателно. Никъде отново не се споменава как тяхната система разпознава номера, към който е проведен разговорът - дали като фиксиран или като мобилен. Пратих второ питане само за това като какъв се разпознава номерът, но май няма да отговорят. Очаквам отново, че вече са ми отговорили. Това ми прилича на кореспонденция с робот Joy Ще пробвам с другите предплатени карти, които имам за по-евтини разговори с чужбина.
Виж целия пост
# 5
Не знам дали за някого е интересен случаят, но продължавам да действам. Обадих се от домашен телефон на М-тел към руския фиксиран номер, който Виваком тарифира като мобилен. Погледнах си текущата сметка. При М-тел си се отчита правилно (0,15 лв./мин. без ДДС). Подала съм жалба на хартиен носител до Виваком. Срокът за отговор бил 30 дни. Ще изчакам. Simple Smile От две различни предплатени карти на Виваком пробвах разговор към фиксирани номера в Русия. Не знам защо ги отчитат като мобилни. Имам предвид САМО фиксираните номера до град Озьорск.
Виж целия пост
# 6
След още телефонни разговори с Обслужване на клиенти на 123 с Виваком се появи последна версия - Виваком няма споразумение с ВСИЧКИ оператори в Русия за тези цени, за които пишат.
Виж целия пост
# 7
След още телефонни разговори с Обслужване на клиенти на 123 с Виваком се появи последна версия - Виваком няма споразумение с ВСИЧКИ оператори в Русия за тези цени, за които пишат.
Няма значение с кой какво имат договор. Ако са написали, че цената с фиксирани номера в Русия е една, значи такава трябва да бъде и ти не носиш вина. Това е подвеждаща информация, за което те трябва да платят разликата.
Виж целия пост
# 8
ЧревоУгодник, благодаря! Днес написах до Комисията за регулиране на съобщенията, че Виваком предоставят некоректна и непълна информация, включително, че са ми тарифирали фиксиран номер като мобилен.
Чакам становището на Виваком, в отговор на писмената ми жалба. Има нещо гнило в цялата история, но какво е, не е ясно.
В електронната им форма отново ги попитах ЗАЩО фиксиран руски номер е таксуван като мобилен. Simple Smile
Възможно е да се измъкнат, че в тарифите са писали Разговори към фиксирани номера в Русия, а не Разговори към ВСИЧКИ фиксирани номера в Русия. На 123 дори не се засрамват първо да ме лъжат, че при презареждане важат тези цени, а след това същата служителка реши да ме баламосва с друга лъжа. А условията съм ги проверила и разбрала за момента. Simple Smile
Хахах, писах и до Ростелеком, но много не се надявам да ми отговорят имат ли споразумение с Виваком за конкретни цени. Искам да разбера истината, макар да съм наясно, че това е относително понятие. Simple Smile
Виж целия пост
# 9
Получих отговор от Виваком - всичко си било в съответствие с тарифния план, който ползвам. Не ми отговориха защо едни руски фиксирани номера се тарифират правилно, а други също руски фиксирани номера се таксуват като мобилни. Ясно е, че няма да напишат черно на бяло, че нямат договореност с всички оператори за тези цени.
Виж целия пост
# 10
Вече имам добри новини, но почти не смея да се похваля. Гледам, че от няколко дни онези руски фиксирани номера, които ми тарифираха като мобилни, сега се таксуват като фиксирани. Преди това писах първо до Комисия за регулиране на съобщенията, а те от своя страна са подали жалбата ми до Комисията за защита на потребителите. И от двете инстанции ми обърнаха внимание, но да не досаждам с подробности. Очаквах да ми напишат, че това не е тяхна работа, но не. Е, това е краят на сагата. Радвам се, че майка ми по-спокойно си говори с роднините от Русия. Simple Smile
Виж целия пост
# 11
Пропуснах нещо много важно - благодаря на всички, които ме подкрепиха в темата! Имам вече официално становище от страна на БТК, че е допуснато некоректно тарифиране и били предприети мерки за връщане на  надвзетата сума. Това последното не съм го видяла и усетила, но поне тарифират според обявеното. Питам се защо трябваше да занимавам толкова много хора (тук и до двете комисии КРС и КЗП, както и служителите от Виваком), когато едно и едно е две и можеше да е съвсем просто. Simple Smile
Виж целия пост
# 12
честито. това е голяма победа. аз не мога да се преборя с виваком. чудя се къде да бягам
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия