Що за тъпотия са тези "проекти"???

  • 15 678
  • 128
# 75
Като няма принтери, нали има цветни моливи? А картоните са по 50 ст. Купи 10 наведнъж, аз винаги си имах картони на склад като ученичка.

Хубав урок ще получат така. Някой ден ще видят, че няма толкова значение колко знаеш, а как да го представиш. Хубав полъх в родната просвета, щото тук има много учени хора, които обаче не знаят как да се "продадат".

Това не е детската градина, нито час по ДБТ в началното училище. Проектите в училище са най-тъпото и губи-време нещо. Какво има да се "продава", като на никого не му пука! Да не говорим като ги накарат да работят по повече от двама, как всеки се скатава, или пък не могат да намерят време да се съберат, защото всеки си има ангажименти. Много рядко някой успява да представи нещо смислено. В повечето случаи никой не слуша, освен учителката.

Много жалко за учениците. Вместо да се възползват от възможността да научат и оттренират, как се прави добра презентация, казваш, че се скатават и не им пука. Жалко, че не оценяват възможността, която им се предлага. След време на някои от тях упражняването чрез тези проекти ще им е в голям плюс по време на следването, а най-вече след това. А team work-а е изключително важен и е едно от главните изисквания в много обяви за работа.

Виж целия пост
# 76
тийм-уърк, бла-бла! Много красиво звучи, но дотам! Особено за гимназисти, които имат живот обичайно извън училището и си учат за диплома. Ще извиняваш, ама този тийм уърк го зная още от мое време - почти цялата работа накрая я върши този, на когото му е най-важно и най-съвестно, защото на практика няма началник, който да разпредели работата. А това с обявите като изискване е просто едно клише, а на практика началникът казва какво и как. Възрастни хора сме, нека не се будалкаме с купешки думички!  Peace
Виж целия пост
# 77
В такъв случай проблемът е в самите деца, а не в проектите.
Виж целия пост
# 78
на децата нищо им няма. И при възрастните е така. Ако на работното си място хората можеха да се самоорганизират за "проекти", нямаше да има нужда от началници. Да не говорим, че цялото правене на проекти е загуба на време, защото активните деца си имат живот извън училище, а и в училище си учат, и хич не им е зор за проекти.
Колкото за студенстването и работата, хич не се кахъря.
Виж целия пост
# 79
Мисълта ми е, че само теоретични знания понякога не са достатъчни, а презентациите са добра възможност да се придобият и други качества. И точно, защото възрастните така са свикнали, мисля, че е редно учениците малко по малко да се научат да се организират взаимно, да си разпределят и изпълняват задачите. Но когато и вкъщи се чува, например, "защо се занимаваш с глупости" и т.н., разбира се, че ще се скатават много от тях, защото няма да виждат смисъл. Затова според мен трябва да им се обяснят плюсовете от тези проекти и да се насърчават да си вършат съвестно задачите, защото те в никакъв случай не са загуба на време. Simple Smile Казвам го от личен опит, защото на мен наученото ми е било от полза досега, дори и пари съм си изкарвала по време на следването с презентиране.     
Виж целия пост
# 80
Проектът е част от ученето. Не знам защо повечето хора го възприемат като пречка.
За да успееш да направиш проект, трябва да си запознат с материала.
Ако използваш компютърни програми, проектът е добър повод да се научиш да работиш и с тях или да подобриш работата си.
За всеки човек е полезно да знае как да изпипа една презентация. Сама по себе си тя представлява начин да достигнеш до хората и да им ''помогнеш'' да разберат темата, която презентираш. Мисля, че за всички е ясно, че не е достатъчно просто да изпееш една информация дори когато става въпрос за възрастни ученици. Ако искаш ''посланието'' ти да стигне до хората, трябва да се постараеш.
Нормално е да се отбива номер, ако възложителят на проекта не се интересува от резултата, от евентуалните грешки, които си допуснал и подобряването на работата ти. Но тогава проблемът не е в проекта.


Виж целия пост
# 81
Какви други качества? Изброй ги! И тези качества само с правене на проекти ли могат да се добият? Говориш за съвестно изпълнение на задачите. И как точно Иван ще накара Драган да си изпълни задачата, като и двамата са равни в този проект? И двете знаем, че Иван ще свърши всичко, защото на Драган не му дреме, а нито един от тях не е имал избор дали да работи с другия или не. Отделно, както стана ясно от думите на авторката, оценката е намалена поради хипотетично неизпълнение на някакви изисквания, които явно са били само в главата на учителката, но тя не ги е вербализирала пред учениците. И понеже и аз съм изписала тонове презентации, има си академични изисквания за писането на статии, "проекти" и пр. - колко да е шрифтът, какъв да е фонът, какви секции да съдържа документът, как да се цитира... Аз досега, колкото пъти нещо е трябвало да правят моите деца, нито веднъж не съм срещнала учителят да каже какви са изискванията към формата. Хубаво някой назад каза, че първо трябва учителят да каже и да покаже как трябва да изглеждат нещата, а после да търси кое е изпълнено. Иначе се получава като във вица "защо си с шапка - защо си без шапка". И точно, защото някои деца съвестно си вършат задачите, хич не им се занимава с такива глупости. Както винаги, всичко идва от началника, а в случая това е учителят - както той зададе нещата, така ще бъдат изпълнени, включително като съдържание и форма. Става точно така, както го описаха назад - клиентът не казва какво иска, не знае как го иска, казва ти "имаш пълна свобода, разчитам на теб да е по-така", и накрая недоволен. Та, за какви качества говореше ти?
 
Как точно си изкарвала пари с презентиране?
Виж целия пост
# 82
Андариел, на нас учителите ни изискват да включваме учениците в проекти. Искат ни минимум часове за работа по проекти.
И понеже на децата са им писнали скучните презентации, някои колеги дават работа по проекти в друг вариант.
Аз пък наблягам на интерактивните презентации и по-разчупеното представяне пред публика.
Виж целия пост
# 83
Сериозно ли ти не се сещаш за нищо, което може да се научи от правенето на проекти? Ок, ще ти изброя поне това, което ми идва първо наум:

1. Учиш се да говориш (не да четеш) пред публика, а това включва:
1.1. Правилна интонация, дикция, темп
1.2. Език на тялото

2. Учиш се да правиш презентация:
2.1. Резюмираш и систематизираш информация
2.2. Представяш информацията логически свързано и  по възможно най-достъпен за публиката начин
2.3. Визуализираш ключови думи, тези и т.н.
2.4. Влагаш креативност

3. Учиш се да задържаш вниманието в-у презентацията, например под формата на интеракция (контакт с очи, задават се въпроси към публиката или се отговаря на такива с цел да се получи диалог)

и т.н. Това е отгоре-отгоре. И да, сигурно може да се научат и по други начин, но защо трябва да се отрича проектът като начин на усвояване на знания? Защото Драган решил да не си върши задълженията, дай никой друг да не ги върши. Не знам, не съм попадала в ситуация, когато някой върши цялата работа, а друг се скатава - нито като ученичка в БГ, нито като студентка. Може би на нас ни е било обяснено предимството от правенето на презентации и сме били наясно, че го правим за себе си главно. Аз лично като ученичка се притеснявах значително да говоря пред много хора, но след множество проекти в у-ще, а след това и в университета, успях да го преодолея, да се усъвършенствам и да добия самочувствие в тази област, което за мен си е още един плюс.

А това, че една учителка се заяла за това или онова... Ами те се заяждат не само като става въпрос за правене на презентации, това е ясно. На мен пък една във втори-трети клас (леле голяма травма е било щом помня) ми се беше заяла в час по изобразително изкуство, че есенните листа не се били залепили хубаво на листа - е, дай тогава да махнем и изобразителното изкуство от програмата, защото ни занимават с "тъпотии".    
 
Виж целия пост
# 84
Представянето на информация пред публика е много ценен урок и упражнение, което би било в голяма полза за в бъдеще.
Подготовката, сглобяването и представянето са важни уроци - и като затвърждаване на знания и като усвояване на ценни умения.
После не виждам сфера в живота, в която да не им потрябва и подготовката в училище не е никак за пренебрегване.

Аз дори много харесвам тези състезания, които съм гледала само във филми, но имам идея да ги осъществим и в училище - задава се тема, готвят се отбори и всеки защитава някаква теза. Или пък по зададена тема два отбора си задават взаимно въпроси. Това също може да се приспадне към проектите.
Виж целия пост
# 85
Аз дори много харесвам тези състезания, които съм гледала само във филми, но имам идея да ги осъществим и в училище - задава се тема, готвят се отбори и всеки защитава някаква теза. Или пък по зададена тема два отбора си задават взаимно въпроси. Това също може да се приспадне към проектите.

Такива дебати сме правили в гимназията, като модератори на дискусията също бяха ученици. Много добра идея! Simple Smile
Виж целия пост
# 86
Да, видях, че в много училища се провеждат такива състезания. Интересно е.
Виж целия пост
# 87
Това за което говори Лиляна се прави редовно в гимназията на големия по БЕЛ и по чуждия език. И е наистина ценно поради споменатите от Хармони предимства. Големия наскоро ми сподели , че се притеснява да го изпитват пред класа и как да е другояче.  Peace
Виж целия пост
# 88
тийм-уърк, бла-бла! Много красиво звучи, но дотам! Особено за гимназисти, които имат живот обичайно извън училището и си учат за диплома. Ще извиняваш, ама този тийм уърк го зная още от мое време - почти цялата работа накрая я върши този, на когото му е най-важно и най-съвестно, защото на практика няма началник, който да разпредели работата. А това с обявите като изискване е просто едно клише, а на практика началникът казва какво и как. Възрастни хора сме, нека не се будалкаме с купешки думички!  Peace
Нямаш никаква идея какво е тийм уърк, личи си, че не си работила в екип  Peace Самоорганизирането няма нищо общо. И не е бла-бла, а е много важно човек да умее да работи в екип, особено ако се цели за работно място в голяма фирма.
Виж целия пост
# 89
На мен ми е писнало от интересности, раздвижености и пр. Просто трябва да се избута и толкова! Относно разните презентации и пр., досега не съм видяла да се прави диференциация според това как се е представил ученикът, и ако се пишат оценки, се пишат шестици и толкова.а Което пак е прецакващо за този, който е положил усилия, а не е отбил номера. На мен си ми е такова отношението още откакто децата бяха първи клас - тогава повечето неща се дават за родителите, също и сега, за да се получи една презентация/проект както трябва, пак родител трябва да пипне. Зная, че сега ще се изреди половин форум да ми обяснява "а на мен никой не ми е пимагал, нито аз помагам на детето", ама що ли накрая лъсват други неща? Същото е и при студентите, просто човек трябва да се заслуша бакалаврите какви ги приказват. Магистрите са сериозни, но бакалаврите, особено в първи-втори курс, са още в училище и се държат като пубери. Не зная колко човека знаят наистина "триковете" за презентиране, но аз в 90 процента от презентациите дори на възрастни хора, виждам абсолютно пренебрегване на правилата - твърде много шарени, святкащи, мигащи фонове, анизации, шрифтове, някакви гигантски картинки и пет думи текст, дето нищо не значат, или пък само текст... Броени пъти е било да бъде както трябва. Та, нашата работа малко е, че никой не знае как трябва да е, ама трябва да има нещо.
А умението да се представя е до голяма степен вродено - има си хора, на които им идва отвътре, а други колкото и да се мъчат, не им се получава. "Обират точките" тези, които са си презентатори по душа, а при другите (болшинството) е като едно време - ученикът прави презентацията за учителя (което е и всъщност вярното, защото учителят оценява), а не за публиката, мънка си под носа, другите си приказват и толкова. Пито-платено.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия