В ИРЛАНДИЯ за няколко дни

Вместо Лимерик център може да се разгледат малките селца около града. Например ние минахме покрай Аdare. Много хубаво селце на около 18-20км от Лимерик с интересни къщи със сламени покриви... Освен това там е и един много красив замък-хотел Adare Manor, който за съжаление не бе отворен за посещение (само за гости на хотела). След това продължихме към Cork и понеже бяхме закъснели не спряхме на прочутия Barney castle. Отидохме директно на центъра на Корк, разходихме се по търговската улица и многото малки улички с магазинчета и кафенета. Корк е красив град и е добре да се види. После се настанихме в хотела, който беше доста на високо и имаше хубава панорама към града. Тук също хапнахме традиционни специалитети, ресторанта на хотела беше много интесен и уютен... На другия ден рано тръгнахме към Kinsale - едно малко селище на източния бряг. Разходихме се покрай яхтеното пристанище и центъра с шарените къщи, а от там се отправихме към Cobh - последното пристанище на кораба Титаник преди фаталния му край. Тук на кея има музей на Титаник, където много интересно с гид ти разказват за последните трагични часове и за загиналите пътници. Даже билета за входа бе като билет за кораба и на всеки дадоха име на един от 127-те пасажери, качили се от това пристанище. Аз например бях 22-годишна ирландка, която отивала при сестра си в New York, пътувала в 3-та класа, но по щастливо стечение на обстоятелствата е оцеляла. От тези 127 пътници само мисля 43 пристигат живи в Америка... Много трагично...
От Cobh тръгнахме за Дъблин, по пътя спряхме на Cashel castle, но той се реставрира и него ден бе затворен... Голям замък и мисля, че е може би интересен и вътре... После пристигнахме в хотела ни на 13км от Дъблин в един парк с езеро. Много интересен 4-звезден хотел, с спа-център и басейн безплатни за гостите на хотела. Тук релаксирахме след изминалите кимолетри до момента... На другата сутрин след закуска тръгнахме към Дъблин, защото трябваше да посетим дистиларната за уиски и пивоварната Гинес. И на двете места ни бе интересно, на мен лично разходката с гид в музея на уискито повече ми допадна.... Peace Имаше дегустация и сравняване на ирландското уиски с американско и с шотландско... Mr. Green
sereiadomar, благодаря, ще кача и снимки, но сега нямам време - на работа съм.... Laughing
А и имам още за разказване... Peace
Привет  Hug Записвам се в темичката, защото планираме пътуване към Дъблин някъде в началото на есента - края на лятото. Бяхме там за седмица през 2008 (на гости, сега пак така) и сме с много хубави спомени  Heart Eyes Дори и лошото време не успя да развали прекрасните впечaтления.
Ходихме до Белфаст, дестиларната на Bushmills (в Сев. Ирландия), на връщане към Дъблин посетихме скалите Giant Causeway
Из Дъблин се разхождахме няколко дни поред - паркове, мостчета, търг. центрове, пивоварната Гинес...
С две ръце препоръвам посещение на кръмата Johnnie Fox - типично ирландски пъб, с много история, хубава местна музика и много бира  Mr. Green
Сега ще се опитаме да летим до Лондон, а от там - до Дъблин - мисля, че ще е доста по-евтино като вариант. Преди летяхме с Aer lingus, но имаха много добри цени, защото бяхме от първите им полети в Бг. Сега са доста по-скъпи  Confused Някой правил ли го е този номер с разл. полети  newsm78
Rallichka, до Дъблин има евтини билети на Ryanair, но не знам дали летят от БГ?
Иначе Дъблин много ми хареса, но имахме само един ден там и е крайно недостатъчно... Много приятна беше разходката в Temple bar, там обядвахме Fish and chips, има много интересни заведения... Но ми се искаше да посетим пъб с жива музика, но нямахме свободна вечер... Мислим с ММ пак да се върнем в Ирландия и то скоро и да имаме повече вечери именно в Дъблин....
Като цяло Ирландия е много различна от другите европейски страни, много по-спокойна, ненаселена и зелена... По-дива така да се каже... Именно това ни хареса там, а и хората са много усмихнати и дружелюбни... Цените са малко по-високи по заведенията, но в суперите храната е по-евтина... Направи ми впечатление, че кафето например във всичките му разновидности е доста по-скъпо по кафетата... newsm78 Алкохола и бирата са също много по-скъпи в заведенията... Сравнявам с Белгия и Холандия например, а и с Франция даже... Така че като цяло Ирландия не е евтина дестинация за туризъм, но си заслужава да се види, тази природа, замъци и история... Да се опита ирландската бира и специалитети, да послушаш традиционната им музика в някой пъб и да се разходиш по малките шарени улички... За мен това бе мечта... Peace
Да, лунна пътека, аз затова препоръчах въпросния пъб - защото е типичен, има и хубава музика, има и много история. Явно и важните клечки там ги водят, защото имаше цели стени със снимки на държавници, политици, министри, президенти, които са били там. И наш Първанов се кипреше на снимка  Grinning
Райънеър са ми най-удобни, тъй като имат полети от Пловдив до Лондон, от там можем да хванем до Дъблин, но като обща цена излиза доста скъпо, сравнено с полет на Луфтханза, да кажем, от София през Франкфурт  Rolling Eyes
Аз харесах един пъб "The Temple bar", цялата сграда бе в малки лампички... Може би това е първия пъб там и затова района носи името му... newsm78

Абе много интересно е и различно... Hug
Имам въпроси относно валутата. Освен евра трябва ли да си вземем и лири? И как е по изгодно за лирите от тук ли да си ги купим или от Ирландия

Официалната валута е евро до колкото ми е известно.
Da evro e, paundi samo v Belfast... Nosete si evro, neznam dali kursa tam e po-izgoden.. Nadali...
сега попадам на темата ви и искрено ви се чудя какво и харесвате на Ирландия.
На мен въобще не ми харесва тази държава. В една Германия има много повече какво да се види например.
Може би защото живея тук 12 години, но не искам повече да гледам трева, замъци и скални брегове.
сега попадам на темата ви и искрено ви се чудя какво и харесвате на Ирландия.
Зависи кой какво иска да гледа. Аз и в Германия съм гледала, но не ми е на сърце така, както Ирландия и Италия, да кажем. Та то си е субективно, доста глупаво ти прозвуча поста, да ти кажа  Laughing
Валутата там е евро, да  Peace
Rallichka въпрос на гледна точка.
Обикаляла съм и съм видяла доста от Ирландия и честно мога да кажа, че не си струва. Специално за мен е не основано скъпо и еднообразието е голямо. С парите похарчени за екскурзия тук за 7 дни ще прекарате аll inclusive 14 дни на Канарските острови, където има какво да се види.
Ваше мнение как е прозвучал поста ми.
Ооо, предполагам, че просто примерно си ги дала тези острови, но никога не сме кипяли от желание да посещаваме толкова масово посещавани дестинации. А в Ирландия съчетаваме екскурзия с гостуване, може би и това има значение  Wink
 Раличка, Ирландия също е масово посещавана туристическа дестинация. Сравнението на jade Rose е съвсем на място, островите могат да бъдат карибски или други. Wink