Математически турнири - 31

  • 90 607
  • 741
# 360
Според мен задачите поне за 4 клас трябва да бъдат публични. Тъй като този турнир е от значение за влизане в СМГ (а предполагам и в други МГ-та), всеки родител би се притеснил дали детето му не е ощетено и след публикуване на резултатите ще стане голямо стълпновение за разглеждане на работи.
Ако задачите са публични, децата си спомнят отговорите и всеки родител знае какъв резултат да очаква и само тези с разминаване в очакванията си биха проверили работите на децата си.
Виж целия пост
# 361
иии изненадата за всички!!! 125 СОУ, които обичайно са последни са публикували първите резултати от ЕК2015. от всички в София.
Виж целия пост
# 362
Не мога да разтълкувам при колко точки се отива на национално...
Виж целия пост
# 363
Не мога да разтълкувам при колко точки се отива на национално...
Защото няма точно определена граница. Зависи от Националната комисия.
Виж целия пост
# 364
Някой дали може да разсясни какво  е сбъркано в зад. 24 за 3-4 клас ,че я анулират и признават отговорите на всички?! Дали условието ,дали няма верен отговор ,дали печатна грешка ,дали просто не е за 3-4 клас и ако не е,тогава за кой е ?!  Rolling Eyes

зад.24 от 3-4 клас
Иво записал 5 цели числа на дъската, а Светльо пресметнал вярна сумите на числата по двойки. След /тук може би се има в предвид “сред”/ десете суми имало само три различни:57, 70 и 83.
Кое е най-голямото число записано от Иво ?
А-35    В-42    С-48   D-53    E-82

Аз си помислих същото. Задачата не е лесна за 3-4 клас, но е абсолютно коректна (за разлика от тази в 7-8 клас, където сумата 57 в условието била сбъркана с 53 и която си е за анулиране). Не виждам да изисква знания извън материала. Защо не анулират по тази логика всички трудни задачи и да дадат на всички максимален брой точки. Децата ще са доволни Simple Smile
Бихте ли ми обяснили решението?
Виж целия пост
# 365
Бихте ли ми обяснили къде трябва да търся резултатите от математическото кенгуру - досега се рових за резултатите от Самоков, но нищо не открих. На сайта на училището, в което се проведе състезанието, ли трябва да бъдат?
Виж целия пост
# 366
Някой дали може да разсясни какво  е сбъркано в зад. 24 за 3-4 клас ,че я анулират и признават отговорите на всички?! Дали условието ,дали няма верен отговор ,дали печатна грешка ,дали просто не е за 3-4 клас и ако не е,тогава за кой е ?!  Rolling Eyes

зад.24 от 3-4 клас
Иво записал 5 цели числа на дъската, а Светльо пресметнал вярна сумите на числата по двойки. След /тук може би се има в предвид “сред”/ десете суми имало само три различни:57, 70 и 83.
Кое е най-голямото число записано от Иво ?
А-35    В-42    С-48   D-53    E-82


Аз си помислих същото. Задачата не е лесна за 3-4 клас, но е абсолютно коректна (за разлика от тази в 7-8 клас, където сумата 57 в условието била сбъркана с 53 и която си е за анулиране). Не виждам да изисква знания извън материала. Защо не анулират по тази логика всички трудни задачи и да дадат на всички максимален брой точки. Децата ще са доволни Simple Smile
Бихте ли ми обяснили решението?

Дали не става дума за " след-сред", което може да обърка децата
Виж целия пост
# 367
Нямам представа, Pomakova. Аз си помислих че съм я решила, но след това видях, че сумите трябва да са "по двойки", а аз го измислих с някои суми на 3 числа.
Виж целия пост
# 368
Някой дали може да разсясни какво  е сбъркано в зад. 24 за 3-4 клас ,че я анулират и признават отговорите на всички?! Дали условието ,дали няма верен отговор ,дали печатна грешка ,дали просто не е за 3-4 клас и ако не е,тогава за кой е ?!  Rolling Eyes

зад.24 от 3-4 клас
Иво записал 5 цели числа на дъската, а Светльо пресметнал вярна сумите на числата по двойки. След /тук може би се има в предвид “сред”/ десете суми имало само три различни:57, 70 и 83.
Кое е най-голямото число записано от Иво ?
А-35    В-42    С-48   D-53    E-82

Аз си помислих същото. Задачата не е лесна за 3-4 клас, но е абсолютно коректна (за разлика от тази в 7-8 клас, където сумата 57 в условието била сбъркана с 53 и която си е за анулиране). Не виждам да изисква знания извън материала. Защо не анулират по тази логика всички трудни задачи и да дадат на всички максимален брой точки. Децата ще са доволни Simple Smile
Бихте ли ми обяснили решението?

Ако числата са а, b, c, d, e. При само три различни суми, то поне две от числата са еднакви. Има само един четен сбор (70), то повтарящите се числа са 35. (Например а=b=35). a+c=57, то с=22. а+d=83, d=48. Остава само последното число. а+е=57 или 70 или 83; т.е. е=22 или 35 или 48. Ако е 22, то ще се получи, че има сбор 44 (22+22), което не отговаря на условието, аналогично ако е 48, то ще има сбор 48+48=96, което не отговаря на условието, т.е. и последното число е 35.
Числата станаха: 22, 35, 35, 35 и 48. Най-голямото е 48 - отговор С
Виж целия пост
# 369
Проблемът не е в съдържанието на задачата, а в това, че тя всъщност е от темата за 7клас.
Там е под №22.
Т.е. станала е грешка при самото съставяне на темите - задача от по-горен клас е сложена при малките
Виж целия пост
# 370
Проблемът не е в съдържанието на задачата, а в това, че тя всъщност е от темата за 7клас.
Там е под №22.
Т.е. станала е грешка при самото съставяне на темите - задача от по-горен клас е сложена при малките
Никак не е невъзможно да има и еднакви задачи. Често се случва.
Виж целия пост
# 371
Проблемът не е в съдържанието на задачата, а в това, че тя всъщност е от темата за 7клас.
Там е под №22.
Т.е. станала е грешка при самото съставяне на темите - задача от по-горен клас е сложена при малките
Това не е прецедент. Редовно една и съща задача присъства в темите на няколко състезателни групи. Но точно в тая връзка щях да питам дали я има и в темата за 5-6 клас. Защото, ако там я няма...Значи наистина е вкарана погрешка.И как за Бога може да стане това? Да се смесят задачи от две групи, които дори не са последователни?
Виж целия пост
# 372
shrekie, 138-мо изнесоха резултатите следобед.
Виж целия пост
# 373
Мисля, че я коментираха и в 5-6 клас
Виж целия пост
# 374
Задачата с числата се решава изключително лесно със система от три уравнения. При това допусканията са съвсем елементарни - имаме три известни суми и знаем, че има пет числа, т.е. можем да предположим, че има поне три числа, чиито сборове са известни. А след това само се изследва колко от числата са еднакви. Но, честно казано, нямам идея в кой клас се учат системи от три уравнения.
Колкото до грешката, съобщението казва: "Поради допусната грешка и разместване в една от задачите...", но майките споделиха, че децата помнели числата 53, 70 и 83. После изплува условието с числото 57. Та не е сигурно дали не са объркани самите числа, а не една и съща задача в различни възрастови групи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия