Пише грозно, нечетливо - съвети, терапия?

  • 18 435
  • 81
# 15
Дъщеря ми е 7ми клас и пише адски грозно. Обикновено се оправдава с "бързах". Когато се старае пише сравнително добре. Левичарка е.
Носила е у дома тетрадки на съученички... успокоявам се, че няма най-грозния почерк.

Моя почерк беше хубав до студентските ми години. Щерката харесва почерка ми, но защото пиша малко по-разбрано от нея  Joy
Виж целия пост
# 16
Ън, преди да сиктиртосваш, вземи се запознай, че неука ще си останеш.
Не си виждала грозно пишещо дете, щото аз съм. И това не е в сферата на хипотезите, а съвсем реален проблем. Трябва упоритост и упражнения, при несправяне трябва специалист.
Дисграфията не е клинично заболяване и не е диагноза Laughing
Съгласна съм с Човечето, че зрението трябва де се провери основно, не само на дъска. Peace
Peace

Проблемът при дисграфията е не толкова в естетиката. Той е чисто практичен- почеркът е нечетлив както за онези, които ще се запознават с текста, така и за неговия автор.
Малкият ми син е с това. Търси се логопед, който да постави първо "диагнозата" и след това да посочи упражненията за справяне с проблема. Ако не се работи и то да се започне навреме, в началния курс на обучение, дисграфията влече още по- големи проблеми.
Тук работа не върши просто детето да се ръчка да бъде по- старателно. То е като да казваш на късогледия да гледа по- добре. Има нужда от специална корекция. Неправилното подхождане към този проблеми наврежда още повече.
...
Пример реален, наш- детето решава задача. На база дадени данни получава, че катерицата живее 8 г. и го записва- "8 г." /ръкописно "г"/. След това трябва да пресметне възрастта, до която достига друго животно, която е 4 пъти повече от тази, на катерицата и той умножава 82 х 4, т.к. сам разчита ръкописното си "г" като двойка. Вярно решена задача, във ІІ клас умножил двуцифрено с едноцифрено, което не е учил в училище, но този проблем изяжда всичко. И той смята, че има грешка в условието, щото, нали, е... ти дълголетното животно става.
Заменят се едни с други букви, после грешното се зачертава при проверка и се пише правилно и често се получава един нечетлив като цяло текст.
Също така при писане на текстове такова дете мисли за изписването на буквите и това отклонява вниманието му от съдържанието на текста, което води до объркани изречения.
И е неприятно, защото не е въпрос на внимание и старание основно, нито на липса на теоретични познания. Същото това дете устно може да преразкаже прекрасно глава от роман или дълга приказка. Но ако не се направи корекция и не се разбере същността на проблема му, се лепят етикети от неразбиращите, като "мързеливо", "нестарателно", дори "глупаво" или "изоставащо в училище".
Ако пък проблемът се установи навреме и се работи в нужната насока това дете може да е отличник, да ходи на състезания и животът му занапред да е коренно различен.
Та не го подценявайте.
...
Аз не мога да кажа дали при авторката това е налице, има си специалисти. Посетете логопед. Логопедите не се занимават само с говорни проблеми. Те работят и с деца с дислексия /дисграфията е от същия "клон"/. Няма да навреди, но пък със сигурност ще помогне.
Да, вижте и очен лекар.
...
Най- лошото е, че това е вид образователно затруднение, а доста учители не са запознати с него, поради което могат да нанесат купища вреди с подхода си, зависи какъв е той. Все едно аз да не следя промените в нормативната уредба, които касаят случаите, с които се занимавам. Учителят най- малкото следва да знае какво е "това" и да препоръча на родителите още в І клас консултация с логопед. Не казвам, че той следва да прави корекциите. Но определено има работа в случая. 
Виж целия пост
# 17
Оправих си почерка в седми клас.........Преписвах всеки ден по една страница.Докато се науча.
......

И аз пишех много грозно, но се стараех да е четливо. Изписах няколко тетрадки за техническо чертане. Като скучаех в някой час, в края на тетрадките изписвах цели листа с някоя буква (този навик го имам и днес, някои си чертаят фигурки, аз изписвам ръкописно Д Simple Smile). Ефектът беше минимален и временен.
В 8 клас в гимназията почеркът ми стана още по-грозен и нечетлив (може да е било от стреса, знам ли).
И в 9 клас се оправи без никакви усилия. Изведнъж забелязах, че пиша красиво. #Crazy

Същото се случи и с дъщеря ми. От 2-ри до 4-ти клас ми омръзна да слушам, че пише грозно като момче. Просто игнорирах тази информация. Тя обаче изработи полу-печатен почерк. При нея нещата се оправиха в 6-7 клас.

Да не ме нападнете, че съм против консултации със специалисти. Нищо такова. Просто споделям опит.
Виж целия пост
# 18
Първо си мислех, че нещо с очите не е наред. Последва преглед - не само на дъска, а с компютър. Нищо, минимално отклонение няма. Не си внушавам, че е нечетливо - учителката не го чете. Ужас пълен е. Сега ще поровя що е то дисграфия.
Виж целия пост
# 19
Виж тази тема:
http://www.bg-mamma.comwww.bg-mamma.com/index.php?topic=813171.new;
и предходните.
Има дадени статии из тях /и аз съм поствала такива/ за този феномен. В предходната имаше и линкове към две книги- една на български и една на английски, които ги няма в момента на пазара у нас. Много ми бяха полезни.
....
Да се пише просто грозно е едно. Да не се чете и то въпреки полаганите от детето усилия- друго. Добре е да си видите при вас как стоят нещата. Ако е това- не е страшно. Ще ти кажат хората какво се прави, но си иска време доста и работа.
Виж целия пост
# 20
Мама Звярка,
Дъщеря ми сега навърши 10 и е в трети клас. Първи и втори бяха кошмар в писането. Няма еднаквост на буквите, няма тесен и широк ред, няма подреденост, разстояние и т.н. Допуска нормални правописни грешки.
Разковничето при нас се оказа наклона. Една единствена консултация с логопед и въпроса се реши.
Пише с лек наклон в ляво, не по изискванията на начален курс за дясно.
Редовете се подредиха, буквите също и темпото на писане расте пропорционално на упражненията - това беше голям проблем.
Мога да кажа, че за около месец се реши двугодишен проблем. Не пише красиво, но е подредено и четливо.

Имах брилянтен съученик, който беше с много силен астигматизъм. Писането му беше кошмарно!
Голяма радетелка за правда бях, защото всичките си контролни работи получаваше със "Слаб 2, не се чете!" , а аз се разправях с учителите от негово име.Та, разбраха накрая учителите и те положиха усилие и разбиране.
Виж целия пост
# 21
А при нас пробивът беше с изоставяне на свързаното ръкописно писане на буквите, което обърхваше детето. Откакто започна да пише полупечатно и без такива връзки нещата потръгнаха доста. Сега няма да стане краснописец, но поне му се чете, ако човек има такова желание.  Simple Smile Добре, че нашата учителка разбра.
Виж целия пост
# 22
Синът ми пише ужасно грозно и нечетливо. Когато се старае, то е просто грозновато, но може да се прочете, в останалите случаи е като това на първата картинка от линка http://repetitors.info/library.php?disgrafia Моят син, точно както въпросния Костя също не обичаше никак да рисува и оцветява.
Все пак си мисля, че при него не е точно дисграфия, защото при старание резултата е доста приемлив.  Thinking
Виж целия пост
# 23
И моят пишеше така, като "Владислав VІІ клас", когато се опитваше да свързва буквите. Даже бих помислила, че са снимали негова тетрадка. Същото изписване на ръкописно "а", което прилича на "ос".
Миналата година, в І клас, приличаше на "Максим 1 клас" от същия линк.
Проблемът е, че вместо процесът на писане да се механизира и детето да не мисли за самото изписване на графемите, при дисграфията голяма част от времето и усилията му отиват там. Което пречи на правописа и изложението на текстовете. Задачата е да се механизира процесът и детето да пише, без да има нужда да се "старае" и да мисли как изписва букви, цифри и знаци, от къде да ги започне, как да ги подреди.
Виж целия пост
# 24
А може ли да ме насочите към логопед за консултация? За София
Виж целия пост
# 25
А може ли да ме насочите към логопед за консултация? За София

Не мога за София, т.к. не живея там. Виж в темата по- горе, посветена на дислексията. Има много жени от София, те биха могли да препоръчат логопед, който да ти е близко.
Виж целия пост
# 26
Синът ми пише ужасно грозно и нечетливо. Когато се старае, то е просто грозновато, но може да се прочете, в останалите случаи е като това на първата картинка от линка http://repetitors.info/library.php?disgrafia Моят син, точно както въпросния Костя също не обичаше никак да рисува и оцветява.
Все пак си мисля, че при него не е точно дисграфия, защото при старание резултата е доста приемлив.  Thinking

същата история плюс факта, че пише с лявата ръка, а други дейности извършва и с дясната ръка... ще взема да го заведа на логопед  Thinking

ПП Притеснява ме, че по някога и той не може да разбере, какво е написал, вярно - рядко, когато съвсем е писал с краката си
Виж целия пост
# 27
А при нас пробивът беше с изоставяне на свързаното ръкописно писане на буквите, което обърхваше детето. Откакто започна да пише полупечатно и без такива връзки нещата потръгнаха доста. Сега няма да стане краснописец, но поне му се чете, ако човек има такова желание.  Simple Smile Добре, че нашата учителка разбра.

Същото положение и при нас, но засега не разрешават печатни по основните предмети. Наблюденията ми са от тетрадката по английски, там дори похвала имаше за краснопис, първия път преди да видя си помислих, че учителката го е казала с ирония  Joy
Виж целия пост
# 28
От английския лятото след І клас хванах и аз нещата. Точно когато установих, че там е по- добре и четливо миналото лято. Дори детето се справяше по английски по- добре с текстови задачи от типа на тези, да подреди думи в изречение или от букви да направи дума. По български му беше трудно, по английски- не.
В началото на І клас тръгнахме с един курс по английски, който бе по метод, нанесъл на детето ми жестока вреда. Тогава понятие нямах, че то има дисграфия и начинът, по който учеше, бе пагубен за него. Смених само учител и метод и нещата се нагласиха по английски точно.
Поне се радвам, че когато споделих в началото на ІІ клас с класната, че той трябва да махне ръкописа със свързаните букви, за да започне да му се чете, тя разбра и не ни е създавала проблеми.
Виж целия пост
# 29
Сигурно си права , аз работя 25 години като учител по БЕЛ и никога за това време не съм виждала грозно и нечетливо писане.
И се вживяваш като логопед или като специалист по всичко?
Моето хлапе пише грозно. Заведох го на логопед по друг повод. Последните 10 минути тя му показа как се пишат няколко буквички и той започна да ги пише видимо по-нормално.
Според мен, ако детето пише грозно е добре да се обърнете към логопед, а не към учител по БЕЛ.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия