Пише грозно, нечетливо - съвети, терапия?

  • 18 459
  • 81
# 30
Моето дете ходи на логопед, тя има връзка с класната и работят по доста неща, но почерка засега като че ли е на заден план. Работят главно по бъркането на букви като б-д например  (бърка кога  байрачето е нагоре и кога надолу, когато чете). Харесаха ми съветите в руските сайтове за триъгълен молив и химикал, както и съвета да не се пише слято. Ще ги пробваме.
Иначе най-най-големият проблем за разчитането на почерка му е изписването на кръгчетата на буквите...приличат повече на заоблена буква л, или с, просто не е ( не изглежда като) цяло кръгче. Не срещнах такъв проблем досега. Не знам дали е от недостатъчен натиск при изписването на кръгчето, или друго. В 1 клас пишеше много бавно, но по-четливо. Сега пише по-бързо, но с доста грешки, и грозно.
Виж целия пост
# 31
Моето дете ходи на логопед, тя има връзка с класната и работят по доста неща, но почерка засега като че ли е на заден план. Работят главно по бъркането на букви като б-д например  (бърка кога  байрачето е нагоре и кога надолу, когато чете). Харесаха ми съветите в руските сайтове за триъгълен молив и химикал, както и съвета да не се пише слято. Ще ги пробваме.
Иначе най-най-големият проблем за разчитането на почерка му е изписването на кръгчетата на буквите...приличат повече на заоблена буква л, или с, просто не е ( не изглежда като) цяло кръгче. Не срещнах такъв проблем досега. Не знам дали е от недостатъчен натиск при изписването на кръгчето, или друго. В 1 клас пишеше много бавно, но по-четливо. Сега пише по-бързо, но с доста грешки, и грозно.

Нали?
И понякога няма разлика между "д" и "у" или "а" и "и"? Sunglasses
Почти всеки дисграфик има този проблем. Както и огледално писане /писнало ни е от Зжко Бежко вкъщи/. Както и бъркане на сходни графеми /при нас са "п" и "т"- ръкописни/, писане на "и" и "й".
Но у нас за дисграфия принципно не се говори много, въпреки, че много деца са с такива проблеми.
Затова пиша, защото ми е болно не само за моето, че учителите са масово незапознати и децата просто се квалифицират с вече посоченото.
Моят още го държи влага от първия му английски. Добре, че не беше в училище това, че не ми се мисли.

Упражнение за дисграфия е легналата осмица- изписване на знака за безкрайност, да се затварят кръговете.  Peace Пишете по няколко реда всеки ден.
Виж целия пост
# 32
 Judy класната му проявява голямо разбиране, много рядко му пише забележки, не мога да се оплача, освен това се трепе да му разчита. Самата тя ми каза че не иска да го отчая или да привлича прекалено голямо внимание върху почерка. Просто да работим по него, без да преувеличаваме. Логопеда не набляга на това обаче, предполагам си има програма или просто смята други неща за по-важни за момента- не съм специалист, не знам.
Факт че с чести диктовки и преписи нещата не се подобряват. Пробвах вече. Ще пробваме осмицата, звучи логично. Такива практични съвети търся.   bouquet
Виж целия пост
# 33
Звънях в "Пумпелина" за да си организирам консултация за евентуално диагностициране на дисграфията. Младежът, който ми вдигна телефона никога до сега не беше чувал за дисграфия. Надявам се да е само някакъв офис-сътрудник. Каза че ще попита и ще ми върне обаждане за час. Обаче ми остави едно такова неприятно чувство дали пък ще си видим с някой действително разбиращ или просто с някой попрочел някоя и друга статия в гугъл преди срещата ни. Thinking
Виж целия пост
# 34
Тя пише вярно, съвсем вярно, не бърка букви, нито има правописни грешки. Просто нечетливо, ужасно писане.
Виж целия пост
# 35
Пумпелина не работят ли главно с мънички деца  newsm78
Виж целия пост
# 36
Пумпелина не работят ли главно с мънички деца  newsm78
Нямам представа. В другата тема - за дислексията ми ги препоръчаха.
Можеш ли да ме насочиш към друг логопед?
Виж целия пост
# 37
Логопеда не набляга на това обаче, предполагам си има програма или просто смята други неща за по-важни за момента- не съм специалист, не знам.
Факт че с чести диктовки и преписи нещата не се подобряват. Пробвах вече. Ще пробваме осмицата, звучи логично. Такива практични съвети търся.   bouquet
Не знам по какво работите с логопеда ви, не мога да кажа.
Но е нормално с преписите нещата да не се подобряват, т.к. не това е проблемът. Нашата логопедка дава специфични упражнения за написване на думи, в които се намират проблемните букви. Напр. деля листа на две колони и в едната са думи, в които има "п", а в другата- думи, в които има "т", но без в една и съща дума да има и от двете. Така детето механично трябва да свикне да изписва проблемната графема в думата, без да се замисля, но трябва доста упражняване.

Иначе преписът и диктовката не "работят" за проблема. Не, че са вредни, но не са нужната корекция. Те си вървят паралелно с упражненията, не могат да ги заместят. И това отново е мнение на специалиста, но аз го видях, че е вярно.
Нашата логопедка работи с дисграфици. Виждала съм при нея тетрадки на доста такива деца, с които работи редовно. Ние ходихме само за консултация и общи насоки, т.к. проблемът ни не е чак толкова страшен. Имаше едни дебели учебници при нея с обяснения разни. Но всеки с подобен проблем си влече вида проблем. Затова са специалистите.
Виж целия пост
# 38
И моят е грознописец от класа  Sad Не мисля, че има дисграфия, защото пише четливо и не обърква букви. Поне аз нямам никакъв проблем да му разчета. Обаче е ужасно грозно. Буквите му са в редовете, но са едни криви, подкачащи, една по-малка, друга по-голяма. И все по-грозно започва да пише, а аз си мислех, че няма накъде повече. В края на първи клас и в началото на втори писането му беше по-приемливо. А може да пише и хубаво, дори го прави понякога. В училище обаче явно бърза и става мазало.
И на мен ми омръзна от забележките отдолу "Работил си вярно, но си оправи краснописа!". На него също повече му приляга повече полупечатното писане. Като пише без всички тези ченгелчета и свързвания му се получава по-добре, но пък учителката му прави тогава забележка да изписва правилно буквите.
Виж целия пост
# 39
Сигурно си права , аз работя 25 години като учител по БЕЛ и никога за това време не съм виждала грозно и нечетливо писане.
И се вживяваш като логопед или като специалист по всичко?
Моето хлапе пише грозно. Заведох го на логопед по друг повод. Последните 10 минути тя му показа как се пишат няколко буквички и той започна да ги пише видимо по-нормално.
Според мен, ако детето пише грозно е добре да се обърнете към логопед, а не към учител по БЕЛ.
Вживявам се само като учител по предмета си. Предстоят проблеми пред повечето малки ученици и те обикновено не са в краснописа. Като гледам, няма причини за тревоги обаче. Логопедите ще обучават децата, ще им показват как се пишат буквичките, ние няма за какво да се тревожим Laughing Манията на мамичките да водят децата си при "специалист" за каквото и да е тук е в пълна сила. Давайте! Party
Виж целия пост
# 40
Ън,

няма да се съглася с тебе, защото:
1. Когато има проблем, който не можем да решим сами, нормално е да потърсим специалист.
2. Грозното писане е проблем (дори и да не е свързано с правописни грешки) - голям или малък, зависи от учителите на детето. Някои учители почти не му обръщат внимание - както беше при мене. Но си знаех, че на изпит по БЕЛ има голяма вероятност да ме санкционират за грознопис и трудно разчитане.
Но има начални учители, които превръщат грозното писане в драма. Както беше с дъщеря ми - 3 години (2-4 клас) слушах от г-жата "направете нещо". Дори на улицата да ме види - пак същото.
Понеже аз се бях мъчила "да направя нещо" и ефектът беше около нулата, от един момент отговарях "да, да правим". И честно, ако знаех, че логопед или другспециалист  може да помогне - с радост бих отишла (и платила) за тази помощ, за да си спестя 3 години упреци. Та, така.
Виж целия пост
# 41
Първо си мислех, че нещо с очите не е наред. Последва преглед - не само на дъска, а с компютър. Нищо, минимално отклонение няма. Не си внушавам, че е нечетливо - учителката не го чете. Ужас пълен е. Сега ще поровя що е то дисграфия.

Консултация с логопед. Това е начинът да разберете какво се случва. Недей да лежиш на това, което са написали как си оправили почерка в седми клас, нито че всяко дете си имало почерк, било дете с характер и т.н.

Ън, не мога да повярвам, че точно ти като учител ще пишеш такива неща! Както е описала Джуди, това се случва при доста деца - от старание да пишат по-четливо, се разфокусират и не се справят със съдържателната част. Също и с грешното смятане на задачите в примера с катерицата. Би трябвало като учител с 25 години стаж, да си наясно, че има и такива проблеми. "Мамички", викаш, а?
Виж целия пост
# 42
Почнахте да ме замисляте...
Дъщеря ми пише грозно, но тя не се старае без значение дали става дума дори за елементарно сгъване на дреха. Почти всяка буква в думата е с различна височина, някой път дори елементите на една и съща буква - напр. малко "т" - всяко бастунче е различно, клонящо към смаляване. Никога не може да се разбере дали е написала цифра 6 или цифра 0 - еднакви са. Забелязала съм, че когато е емоционално натоварена, почеркът е още по-грозен. Освен самия почерк постоянно зачерква и текстът не е прегледен в цялост. Не може да си прецени кога да пренесе и обикновено сгъчква буквите в края на реда и все неща от този род.
Аз лично мога да чета всякакви почерци, даже тези примерните от руския сайт не ми се сториха неразбрани. Класната й обаче много държи на краснописа; аз се боря за прегледност.
Виж целия пост
# 43
И моят син много зачерква. Това е една от причините след това цялата страница да изглежда зле. Зачерква, защото решава, че някоя буква не му харесва и съответно я изписва наново. Всичките ми обяснения, че така става много по-грозно, отколкото ако просто остави "на мира" по-кривата буквичка, удрят на камък. Учителката също му прави забележка да не зачерква и държи да остави нещата така както ги е написал първоначално, дори и да не са идеални. Човекът обаче не вдява - зачерква, поправя. Станало му е като навик и не знам как ще успее да преодолее това.
Виж целия пост
# 44
Ън, какво предлагаш да направя - да се правя, че няма проблем ли? Миналата година на "Аз и буквите" просто не й оцениха няколко съвсем верни задачи, защото не са ги разчели - намалиха й точките. Догодина на външното оценяване може да се случи същото. Детето имаше проблеми, свързани с хиперактивност като малка, сега всяко нещо ме изправя на нокти. Не мога да повярвам, че учител може да омаловажи съществен проблем...
И да, за всяко нещо, с което не мога да се справя, търся специалист. Може да съм природно тъпа.
п.п. Ако не бях се навреме разтропала и разпищяла за специалисти, другото ми дете нямаше да проходи изобщо. Да, друга тема е това, но пак свързана с омаловажаването на проблеми.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия