Трудничка задача някого щом мъчи, решението нейно той тука ще получи :)

  • 67 935
  • 740
# 570


Добри, лесно се разбира с проба - и общо взето веднъж като се разбере си остава разбрано (е, освен при проява на разсеяност, де).

Ако се опита а добави половината на 6 - т.е. 3лв  му казваш да сметне колко ще е цената тогава - и колко е половината от цената. Макар по-лесно да се разбира в началото с дължини. "Една змия е дълга 6м и половината от дължината си. и да я нарисува. и половината къде е.
и после като получи цялата да види по обратен ред къде му е половината - и че не съвпадат.
Изобщо, числовата ос е много полезно обучително средство.
Виж целия пост
# 571
Детето ми е 5 клас и има за решаване една задача :Как ще се промени лицето на квадрат, на който след удвояване на страните му лицето е 324.Не я цитирам точно, не е прд мен , но е нещо в този смисъл:)
Аз знам как да я реша , но те още не са взели този материал, трябва да е нещо по-простичко.
Благодаря ви предварително
Виж целия пост
# 572
Детето ми е 5 клас и има за решаване една задача :Как ще се промени лицето на квадрат, на който след удвояване на страните му лицето е 324.Не я цитирам точно, не е прд мен , но е нещо в този смисъл:)
Аз знам как да я реша , но те още не са взели този материал, трябва да е нещо по-простичко.
Благодаря ви предварително
Какво не са взели? Лице?
Ако страната на първия квадрат е а.
Първоначалното лице а.а
Удвояваме страните, значи всяка страна става 2.а
Лицето става 2.а.2.а=4.а.а
Значи лицето се е увеличило 4 пъти.
Ако търсим страната на първия или втория квадрат.
4.а.а=324
а.а=324:4
а.а=81
а.а=9.9
Значи страната на първия квадрат е 9, а страната на втория е 2.9=18
Може и така.
Новото лице е 324=18.18
Значи удвоената страна е 18, а първоначалната е 18:2=9
Първоначалното лице е 9.9=81
324:81=4 пъти се е увеличило.
Виж целия пост
# 573
Да аз, точно по втория начин я бях измислила, но се чудех как стига до извода, че е 18*18:)
Благодаря ти много.Така супер фасулска изглежда.Трябваше да започнем от там, че и мен хич ме няма по математика:)
Виж целия пост
# 574
Най-лесно обясних за шоколада с рисунка. Един квадрат това е шоколада,  делим го наполовина и в ефната пишем 6лв, другото е половината шоколад.Веднага му светна ,че целият е 12 лв
Виж целия пост
# 575
Да аз, точно по втория начин я бях измислила, но се чудех как стига до извода, че е 18*18:)
Ако са взели делимост, може да пробва с разлагане на 324 на прости множители.
Иначе става с пробване.
10.10=100
20.20=400
Значи търсеното число е между 10 и 20.
324 завършва на четири, значи търсим число между 10 и 20, което умножено само по себе си ще завършва на 4.
Такива са 12 и 18. С непосредствена проверка се установява, че 12.12=144 и 18.18=324
Виж целия пост
# 576
Имам нужда от помощ с две задачи, по физика са. Надявам се темата не е само за задачи по математика.
Електрически реотан с мощност 1000 W роботи в продължение на 15 мин. Колко е количеството електроенергия, консумирано от реотана? Дадени са отговори: 15 000 kWh, 250 kWh, 15 kWh, 0,25 k
Wh - аз имах идеи, но не получавам отговора, който е 0,25. Откривала съм в това помагало грешки, така че не съм сигурна. Затова моля за помощ.
Втората задача е подобна: За колко време електрически бойлер с мощност 1000 W консумира 50 kWh електроенергия? Отг. 3 мин, 20 мин, 20 ч., 50 ч.
Виж целия пост
# 577
Имам нужда от помощ с две задачи, по физика са. Надявам се темата не е само за задачи по математика.
Електрически реотан с мощност 1000 W роботи в продължение на 15 мин. Колко е количеството електроенергия, консумирано от реотана? Дадени са отговори: 15 000 kWh, 250 kWh, 15 kWh, 0,25 k
Wh - аз имах идеи, но не получавам отговора, който е 0,25. Откривала съм в това помагало грешки, така че не съм сигурна. Затова моля за помощ.
Втората задача е подобна: За колко време електрически бойлер с мощност 1000 W консумира 50 kWh електроенергия? Отг. 3 мин, 20 мин, 20 ч., 50 ч.


(15/60)*1kw=0.25kwh

t*1kw=50kwh
t=50h
Виж целия пост
# 578
Благодаря за бързия отговор!
Виж целия пост
# 579
Нашата задачка от сборник за 4 клас:
Една енциклопедия съдържа 317 страници. Колко цифри са използвани за номерирането и , ако номерацията започва от петата страница?
Моето решение:
от 5 до 9 - 5 едноцифрени - 5 цифри
от 10 до 99 - 90 числа /двуцифрени - 180 цифри
100-199 - 100 числа/трицифрени - 300 цифри
200-299 - 100 числа/трицифрени - 300 цифри
300-317 - 18 числа/трицифрени  - 54 цифри
5+180+300+300+54=839

Според посочения отговор е 851.
п.п Докато описвах се сещам, че уловката е 317 страници, а не номерирани, но пак не мога да си го обясня.
Виж целия пост
# 580
Почти същата задача.

Задача 1. Една енциклопедия съдържа 317 страници. Колко цифри са използвани за
номерирането й, ако номерацията започва от трета страница?
 
Авторското решение.

Задача 1. Решение. За едноцифрените страници са необходими 7 цифри. За двуцифрените
страници са необходими 180 цифри. За трицифрените страници са необходими 218.3 = 654
цифри. Всички необходими цифри са 841.
Виж целия пост
# 581
Задача от тренировъчният изпит в СМГ за 3-ти клас
14 задача
Колко на брой са двуцифрените числа, в записа на които участват две последователни цифри?

Основният ми въпрос е дали един от отговорите на задачата е 23 само или може и 32 да се счита за верен отговор?
Виж целия пост
# 582
Според мен след и  23 и 32 се броят.. Ако беше казано нещо от рода на "нарастващ ред" или единици по-големи от десетици..вече е друго
Виж целия пост
# 583
KOTE мерси за коментара.
Аз първо смятах, че е само единият вариант, след това реших, че това е уловката и в действителност повечето варианти е вярно. Но пък повечето, които питах приемат за верен само 23 като възможен отговор с двете цифри 2 и 3, не и 32.
Ще се радвам и на отговорите на останалите, ако са засичали други подобни задачи. Една майка писа, че на подобна задача на децата на курса са им казали, че само 23 е възможен отговор.
Моята логика е че първо подбирам цифрите примерно 2 и 3 или 4 и 5 и тн, но после мога да ги използвам за създаването на число по какъвто си искам начин. Тоест цифрите са последователни и участват в числото. Но повечето хора смятат, че трябва цифрите да са последователни в записа на числото и по-малката да е за десетиците, а по-голямата за единиците.
Виж целия пост
# 584
Не знам какъв е "верният отговор", но и аз мисля, че
Според мен след и  23 и 32 се броят.. Ако беше казано нещо от рода на "нарастващ ред" или единици по-големи от десетици..вече е друго
Моята логика е че първо подбирам цифрите примерно 2 и 3 или 4 и 5 и тн, но после мога да ги използвам за създаването на число по какъвто си искам начин. Тоест цифрите са последователни и участват в числото.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия