На моето дете му е много трудно в училище

  • 12 491
  • 60
Здравейте,не знам къде да поставя тази тема и ако не е подходяща моля да бъде преместена.
Моето дете е в трети клас и изпитва затруднения в училище и в подготовката си за училище.
Виждам доста обяви от родители,които търсят начален учител за подготовка на децата си,но при нас това не е опция,защото нямаме тази финансова възможност.Заисан е на карате и английски език и с това се изчерпват възможностите ни.
Ходенето на занималня също не е опция,защото в първи и втори клас моят син посещаваше занималня за около месец,но се връщаше с ненаписани домашни и плачеше, когато в 17 часа отново сядахме да се подготвяме за училище.
Много се притеснявам,защото той се връща с непопълнени учебни тетрадки,работили са в час,обаче той казва,че не е успял да запише.
Среща големи трудности в разказването на даден текст,вчера ни отне около два часа да прочетем и разкажем няколко пъти текст от Читанката.Първоначално само аз четях и разказвах,после аз четях и той разказваше с моя помощ,накрая двамата четяхме и разказвахме.Почти му е невъзможно да предаде пряка реч,а цяло лято сме чели и разказвали книжки.
По английски език положението е направо страшно,защото той буквално нищо не разбира.Аз бях копирала учебника от миналата година и цяло лято се занимавахме заедно,а вчера ми донесе четворка и недописана учебна тетрадка и на мен ми се доплака.Записан е на курсове по английски от тази година,но госпожата прецени,че трябва да е в началната група,защото няма основа,върху която да надгражда.
По математика смята сам,но успява да реши примери,които са с цифри за събиране,изваждане,умножение и деление.Появи ли се текстова задача той се обърква и не успява да разбере задачата.Обяснявам всеки ден какво е зададено в текста,а задачи за намиране на обиколка на фигура обяснявам всеки ден,той не запомня коя фигура колко страни има и кое с кое трябва да се събере.
Тренировките му по карате започват в 19.30,но не винаги успяваме да напишем домашните и често пропуска тренировка.Днес пак има и аз съм разтреперена от сега дали ще успеем да се подготвим за утре,че да успее и да отиде.
Много съм притеснена,чувствам се лоша майка,защото не успявам да помогна на детето си.Ако сте имали подобен проблем и сте се справили,моля споделете как,имам нужда от съвет.
Виж целия пост
# 1
Потърсете помощ - може да става дума за дислексия.
Виж целия пост
# 2
А до сега какво е правило детето?
Справяше ли се с лятната литература?
С уроците в І и ІІ клас?
Принципно най- трудно му е да чете и да осъзнава писан текст?
С писането как е?
Преразкази и съчинения? /Понеже такива е следвало да правят през цялата минала година, следва да знаеш. Затова и питам./
Когато разказва не прочетен от него, а чут от друг или разказан на глас текст пак ли се затруднява да го преразкаже?

Ела да почетеш темите за дислексията.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=813171.285
Със сигурност ще са ти от полза.
Посетете логопед, който има практика в тази област. В никакъв случай просто логопед или педагог. Те не могат да ти помогнат.
И нека детето да си се занимава с тренировките. Много е важно да прави нещо, което му харесва и в което се чувства добро.
Правилно си разбрала- занималнята наистина не е опция. Просто частен учител- също не е, ако имате дислексия. А и не можете да му се наплатите, защото тези деца се нуждаят от ежедневна работа, самостоятелна.
Виж целия пост
# 3
И една статия за дискалкулия http://www.logopedia.bg/index.php?option=com_content&view=ar … =9&Itemid=115
При всички положения консултация с логопед няма да навреди
Виж целия пост
# 4
Ох,още повече се притесних.
 Judy,много му е трудно да пише преразкази и съчинения и в първи и втори клас беше същата работа.За писането-забравя как се пишат буквите,откачам от притеснение.Дори в часовете по Домашен бит и техника не успява да си изреже и залепи картинките и ги правим вкъщи.
Не знам какво е дислексия,но ще прочета.Бях го водила на невролог по друга причина и нямаше нищо обезпокоително.
Виж целия пост
# 5
Моят син е като твоя... Преразказите са му смърт, а текстовите задачи му бяха ужас. По ДБТ всичко беше криво изрязано и нищо не се получаваше.

Първо го заведох на специалист по обучителни проблеми, където му направиха тестове за дислексия, дискалкулация и т.н.

Едва след като се установи, че няма обучителни проблеми, започнах лека-полека да му възлагам отговорността за домашните му.

Става трудно, понеже като свикнат някой друг да им пише домашните вместо тях и не искат сами да си напрегнат мозъците.

Все още не съм успяла съвсем, но работим по въпроса - като реши грешно задача, просто го връщам, не му обяснявам, как да я реши. Понякога (все по-рядко) задавам насочващи въпроси, които му помагат, по някога го оставям да се мъчи...

Така че може и да няма обучителен проблем детето, но първо трябва да изключиш тази възможност и едва след това да мислиш, как да се справяте.

Успех!
Виж целия пост
# 6
Ох,още повече се притесних.
 Judy,много му е трудно да пише преразкази и съчинения и в първи и втори клас беше същата работа.За писането-забравя как се пишат буквите,откачам от притеснение.Дори в часовете по Домашен бит и техника не успява да си изреже и залепи картинките и ги правим вкъщи.
Не знам какво е дислексия,но ще прочета.Бях го водила на невролог по друга причина и нямаше нищо обезпокоително.

Е, то няма какво да се притесняваш. Поне е здраво детето, надявам се.
Вижте какъв е наистина проблема, преди да се тюхкате и да търсите решения. Понеже решенията зависят от вида му.
Неврологът няма отношение към обучителните проблеми, ако са свързани с дислексия и не може нито да диагностицира, нито да окаже помощ.
Виж темите. В тях има и много полезни линкове също. Чети си събота и неделя спокойно. Само не се стряскай. Няма нужда.  Нито пък полза от това. Peace
На всичко има колай. Когато моят беше І клас по едно време се съмнявах, че ще започне въобще да пише и някой ще му прочете. Сега е в трети и има най- много по една правописна грешка на писмена работа, ако изобщо има. Но това- след две годишни ежедневни тренировки с писането, примерно. И много бавно и постепенно.

В никой случай не му върши работата. Това е най- безполезното и вредно нещо, което можеш да направиш.

А с посоките как е?
Със спазване на правила за поредност /напр. поредни команди/?
С часовника?
С календара?
С представа за времето?
Виж целия пост
# 7
Много неприятна ситуация. В ДГ и предучилищната пак ли е имал проблеми? Учителката какво казва, внимава ли в час, работи ли в час и тнт?
Да не би да има някакъв друг проблем, тормоз в училище, който да го стресира?
Виж целия пост
# 8
Много неприятна ситуация. В ДГ и предучилищната пак ли е имал проблеми? Учителката какво казва, внимава ли в час, работи ли в час и тнт?
Да не би да има някакъв друг проблем, тормоз в училище, който да го стресира?
Той е един от най-кротките,но често бил разсеян и гледал през прозореца.Това и аз го правех на времето,но до 4ти клас нямах различна оценка от 6.
Има тормоз в училище,дори вечерта преди 15ти септември не спахме цяла нощ,той непрекъснато повтаряше имената на децата,които го тормозят.Още на 15 ти говорих с учителката.Засега не е удрян или тормозен отново.
 Judy,
с часовника и посоките малко трудничко се ориентира.Тренираме непрекъснато по писане,но прави грешки,при диктовка е ужас.Притеснена съм,защото децата на негова възраст вече сами се справят,а аз стоя неотлъчно до него.
Дзвер,
май и аз ще трябва да го заведа и наистина после да се справям с проблема.Страшното е,че няма време да го оставям да се мъчи за задачата,пробвала съм,отнема много време,той се обърква съвсем.Днес например трябва да успеем до 18,за да може да отиде на тренировка.
ПП Пиша във времето,в което той има кратка почивка,иначе учим активно
Виж целия пост
# 9
Може и нищо да му няма на детето, брат ми също беше много зле като малък, а в момента е в елитна математическа гимназия. Литературата още му куца и пише като първокласник, разказите му също не струват, но пък се оказа виртуоз на тестове и е много добър в точните науки.
Може да се разсейва лесно, или пък средата му от съученици да не е особено "конкурентна". Нашият дръпна с математиката, като го преместихме в паралелка, където беше "яко" да знаеш много и да си готвиш уроците.
Сестра ми от друга страна (на една възраст са) от малка я бива по литература, разкази, преразкази и т.н., обаче е пълна 0 по математика, чак съм била на косъм да си изпусна нервите, като учим.
Не смятам, че литературата или английският трябва да са критерий за развитието на детето. Масово на момченцата им е по-трудно в малките класове. Аз малкия го побърках от специалисти, като се прибираше с празни тетрадки и трябваше да преписваме от съученици вкъщи и се оказа, че просто пише адски бавно, защото се опитва да изписва буквите както са ги учили по краснопис в първи клас... Ако няма проблеми с говора, физическото развитие, концентрацията и моторните дейности, няма от какво да се притесняваш.
А от няколко години насам масово децата имат различни оценки от Отличен, промени се стандарта просто (майка ми е начална учителка). Преди беше 6 за всички и 5 за тези, които са много зле, сега всеки се оценява индивидуално Wink
Виж целия пост
# 10
Не пренебрегвайте тормоза, а и учителката не може да проследи абсолютно всичко. Не е важно само да е удрян, психичният тормоз е много по-опасен.
Самият му страх от ходенето на училище, защото може да бъде тормозен, е достатчна причина, да асоциира всичко свързано с училищет с тормоза и това тотално да го блокире.
Посетете детски психолог.
Виж целия пост
# 11
И аз ще вляза да пиша да те успокоя  Crazy Сина ми е в 6-ти клас, но още помня ужасите с ученето.
Относно текстовите задачи по математика - много деца се панират от тях. Моя не ги четеше, а гледаше само цифрите и според числата или дели, или събира.....но нищо общо със самата задача. Сега чат пат пак е така. Говорила съм с учители и не е бил единичен случай, тоест децата свързват текстовите задачи с БЕЛ. Не знам защо.
Преразказите и до момента са мъка, но се справя, пресъздава пряка реч и така.
На занималня 1 месец ходи, защото нищо не пишеше там. Работехме вечер - мъка....мъка....
И до сега вечер го изпитвам /докато режа салата или си проверявам мейла или нещо друго/. Оставя ли го - става трагедия  ooooh!
Може да звучи абсурдно, не отричам. Говорила съм с психолог, с началната учителка, тормоз нямаше.
Просто моя син не е от ученолюбивите деца и не си дава много зор за нищо.
Виж целия пост
# 12
 Nefertarri,благодаря.
И моят син много се чуди на текстовите задачи по математика,и той пресмята разбрал-недоразбрал.И при нас е мъка,не мога да кажа,дали е ученолюбив или не,защото хем не му се чете,хем примира от страх да не отиде без домашна и да не получи двойка или да обърка нещо и да има поправено с червен химикал от госпожата.Аз нито се карам за оценки,нито го наказвам,защото сама виждам,че му е трудно.Учителката е добра,не мога да се оплача от нея,но той си е внушил,че лошите оценки били за "слабаците"(никога не съм го наричала така) и много се притеснява,че и аз покрай него.
Вече се замислих за консултация с логопед,поне да се поуспокоя малко и аз,дано няма сериозни проблеми.
Виж целия пост
# 13
Описанието на Nefertarri  ми напомни моя син - взимаше числата от текстовите задачи и просто правеше нещо с тях - ту събираше, ту изваждаше, делеше или умножаваше, ама защо и той не знаеше, просто това му беше хрумнало  ooooh!
Виж целия пост
# 14
Не подценявай тормоза в училище. Ако има нежелание да ходи там, то се отразява и на мотивацията да се подготви.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия