На моето дете му е много трудно в училище

  • 12 495
  • 60
# 15
и ние сме така. цяло лято учихме. На литературата и българския език не държа много, повече ме интересува английският и математиката. Не държа да е експерт в езика, а поне да може да поддържа разговор, както и да смята поне толкова добре, че да не го излъжат в магазина.
Не е нужно детето ти да стане професор, за да е щастливо. Ние пишем заедно домашни, на занималня също не ходи, там не виждам резултат, отделно и се изморяваше и  не издържаше психически.
Като съвет мога да ти дам: приемаш че такива са му възможностите и му помагаш с домашните, въпреки че ще ти казват остави го сам. Ще изкласим някак до седми клас, после ще търсим специализирано училище, за да придобие някакви професионални умения. Важно е да има работа с която да се издържа, а не да се хвалим как детето има само шестици. Не всички са отличници, това обаче не означава непременно провал в бъдеще.
И моят ходи допълнително на английски и таекон-до, не мисля че толкова го затормозявам с допълнителните уроци.
Като спреш да се поддаваш на всеобщата истерия свързана с амбициозните родители и кои какви таланти и умения има и приемаш нещата такива каквито са ще ти е по-лесно.
Виж целия пост
# 16
по отношение на непопълнените тетрадки - и моят се връща с непопълнени тетрадки и ги попълваме заедно.
Аз като ученичка бях отличничка, но всичко беше лесно, кратко и ясно. сега всичко е усложнено, то са едни схеми, едни обяснения - ние с мъжа ми понякога не сме сигурни във верния отговор. За мен това са пълни простотии  и не мисля, че е критерии за интелигентност.
Въобще образованието е излишно усложнено в бг, доколкото знам в чужбина не е така. Но ние сме тук и трябва да направим най-доброто на което сме способни.
въпреки, че масово в бг мама съветват остави го сам, аз и моите приятелки на които децата са им отличници учим постоянно заедно. Сам абсолютно нищо не разбира.
Миналата година и аз се бях сдухала, като теб, ама тази се успокоих и приемам нормално нещата. Работи върху собственото си спокойствие.
Аз лично не бих те посъветвала да влачиш детето по логопеди, психолози и психиатри - според мен тази простотия с образование е направена да се генерира икономика. Веднъж някакви малоумници да вземат пари като напишат нещо сложно и неразбираемо, втори път отчаяните родите да харчат пари по псевдо професионалисти от посочените сфери. Ай сиктир.
Пишем си всичко заедно и гледам да преминава от клас в клас. Важно е да намерим какво го прави щастлив и там няма да му трябват преразкази и морфологичен анализ на текста.
Виж целия пост
# 17
Аз лично не бих те посъветвала да влачиш детето по логопеди, психолози и психиатри - според мен тази простотия с образование е направена да се генерира икономика. Веднъж някакви малоумници да вземат пари като напишат нещо сложно и неразбираемо, втори път отчаяните родите да харчат пари по псевдо професионалисти от посочените сфери. Ай сиктир.

christina1980, съществуват напълно обективни състояния, при които обучението се затруднява. Добре е човек да е запознат, т.к. има и методи за подпомагане на учениците, за които такива са налице.
Виж целия пост
# 18
жената каза, че няма средства за частни уроци, камо ли за специалисти. но нищо не пречи да опита, аз изказах своето мнение.
за мен проблемът идва от родителите, които не приемат нещата и искат повече отколкото самото дете е способно.
Когато аз бях дете, пак имаше двойкари, ама никой не ходеше на логопед, психолог, ресурсен учител. Някои от двойкарите дори сега имат доста пари, ако това е критерии за успех.
Виж целия пост
# 19
Когато човек е болен, отива на лекар.
Когато има обучителен проблем се търси специалист. Това не е частен учител, а човек, който предлага решения за конкретния проблем.
Ако не желае да намери решение- седи и се оплаква или се примирява.
Не е като да няма избор.
Това, че едно време тукашната тъмна Индия не е била наясно с това, че проблемите често имат решения, не е оправдание десетилетия след това още да живеем в средните векове, когато хората работят и постигат резултати.  Sunglasses
Виж целия пост
# 20
Ако детето има обучителни проблеми със съответните специалисти може да му се помогне . Поне ще  се знае дали има наистина проблем или просто е мързеливи  . Моя син е от мързеливите , трябва много да повтарям за да седне да си напише домашните , но седне ли приключва всичко максимум за час и без да се налага да му вися на главата и рядко допуска грешки . Не е вярно , че всички родители на отличници учат по цели нощи с децата си , не се успокоявайте с това  . Вярно , че хората се раждат  с различен капацитет , но един добър логопед много може да помогне на едно дете да покаже най-доброто от себе си и да наблегнете на силните му страни .За мен лично това са по-добре похарчените пари като начало от тези за уроци.
Виж целия пост
# 21
Няма да ни навреди една консултация със специалист.Естествено,че си го приемам такъв,какъвто си е.Нямам амбиция да е пълен отличник,колкото може и както може.Според мен ако в тази крехка възраст го тормозя с наказания за оценки,наистина мога да му разбия психиката,може да си промени представите за учене,а му предстоят години наред.
Ще пишем заедно,това ми е ясно и се опитвам да проявя търпение.
Вие имахте ли Тренировъчни упражнения,ето такава книжка:
http://www.book.store.bg/p25468/trenirovychni-uprazhnenia-i-dikt … eta-sergeeva.html
На нашата не пише първи клас,естествено,за трети е.Питам,защото почти винаги имаме домашни от тази книжка и когато я видя вече ми се плаче.В петък и събота го оставих да си играе,само на курс по английски го водих и вчера писахме до десет и половина вечерта.
Виж целия пост
# 22
Ако можете, гледайте да не оставяте домашни и въобще учене късно вечер. Моето дете съм забелязала , че е абсолютно непродуктивен  разконцетриран след 20.00 ч( та дори след 18.00)  .По -добре в неделя , след ставане и закуска да си напише домашните за час -два или да направи упраженията , които сте решили и след това да играе ако иска до  10 вечерта .
Виж целия пост
# 23
Ако можете, гледайте да не оставяте домашни и въобще учене късно вечер. Моето дете съм забелязала , че е абсолютно непродуктивен  разконцетриран след 20.00 ч( та дори след 18.00)  .По -добре в неделя , след ставане и закуска да си напише домашните за час -два или да направи упраженията , които сте решили и след това да играе ако иска до  10 вечерта .
Ами ние събота и неделя сме на курсове по английски преди обяд и губим там няколко часа(с отиване и връщане,далеч ни е) и вчера към 2 седнахме да пишем,просто материалът им става повечко,а неговата скорост си остава изключително бавна.В никакъв случай не го мързи да учи,много е старателен,но много се затруднява.Грешката е моя,че не седнах да уча с него и в събота.
Виж целия пост
# 24
Извинявам се за въпроса, но при положение, че английският му е проблемен, защо го водиш и на курс?
Виж целия пост
# 25
И аз мисля, че му е рано за английски щом се затруднява с  другия материал , но това си е ваше решение . Но от 14.00 до  22.00 ако е учи е страшно много време , след 2-3 час според мен вече едва ли възприема нещо.А той реално щом ходи на курсове преди обяд и двата дни , отделно и през седмицата работите до късно , не си почива качествено .  Отделете пари за няколко сеанса с логопед , той ще ви даде насоки как да процедирате .Поздравявам ви за търпението което отделяте на сина си . Моят е много бързо и качествено работи и пак ако се замота повече съм го навикала след 15 мин  ooooh! .
Виж целия пост
# 26
Извинявам се за въпроса, но при положение, че английският му е проблемен, защо го водиш и на курс?
Не,няма нищо,въпросът е правилен.Водя го,защото не искам да пропусне основата на езика,а и на него много му харесва,защото там е по-лесно,учат думичките в часа,госпожата е невероятно търпелива и той е много щастлив,че има такава добра госпожа.В същия център,където го водя има и логопеди и ще поискам консултация.

Поздравявам ви за търпението което отделяте на сина си . Моят е много бързо и качествено работи и пак ако се замота повече съм го навикала след 15 мин  ooooh! .
Ами как няма да имам търпение,това си е моето дете,кой освен мен ще се погрижи и ще му помогне,особено като виждам,че се затруднява.Ние живеем при моите родители и майка ми често ми помага,но и тя лесно губи търпение и вика.Той горкият все казва"Искам да уча с мама"

Виж целия пост
# 27
Здравейте,не знам къде да поставя тази тема и ако не е подходяща моля да бъде преместена.
Моето дете е в трети клас и изпитва затруднения в училище и в подготовката си за училище.
Виждам доста обяви от родители,които търсят начален учител за подготовка на децата си,но при нас това не е опция,защото нямаме тази финансова възможност.Заисан е на карате и английски език и с това се изчерпват възможностите ни.
Ходенето на занималня също не е опция,защото в първи и втори клас моят син посещаваше занималня за около месец,но се връщаше с ненаписани домашни и плачеше, когато в 17 часа отново сядахме да се подготвяме за училище.
Много се притеснявам,защото той се връща с непопълнени учебни тетрадки,работили са в час,обаче той казва,че не е успял да запише.
Среща големи трудности в разказването на даден текст,вчера ни отне около два часа да прочетем и разкажем няколко пъти текст от Читанката.Първоначално само аз четях и разказвах,после аз четях и той разказваше с моя помощ,накрая двамата четяхме и разказвахме.Почти му е невъзможно да предаде пряка реч,а цяло лято сме чели и разказвали книжки.
По английски език положението е направо страшно,защото той буквално нищо не разбира.Аз бях копирала учебника от миналата година и цяло лято се занимавахме заедно,а вчера ми донесе четворка и недописана учебна тетрадка и на мен ми се доплака.Записан е на курсове по английски от тази година,но госпожата прецени,че трябва да е в началната група,защото няма основа,върху която да надгражда.
По математика смята сам,но успява да реши примери,които са с цифри за събиране,изваждане,умножение и деление.Появи ли се текстова задача той се обърква и не успява да разбере задачата.Обяснявам всеки ден какво е зададено в текста,а задачи за намиране на обиколка на фигура обяснявам всеки ден,той не запомня коя фигура колко страни има и кое с кое трябва да се събере.
Тренировките му по карате започват в 19.30,но не винаги успяваме да напишем домашните и често пропуска тренировка.Днес пак има и аз съм разтреперена от сега дали ще успеем да се подготвим за утре,че да успее и да отиде.
Много съм притеснена,чувствам се лоша майка,защото не успявам да помогна на детето си.Ако сте имали подобен проблем и сте се справили,моля споделете как,имам нужда от съвет.

Да започнем оттук:
Ако един човек не знае родния си език, как се очаква да научи чужд? Излишно е да ходи на английски, първо решете нещата с родния език.
За какво му е карате, да може да се брани от трудностите на обучението ли? Насочете правилно  оскъдните си финанси.
Ако детето изпусне началното ограмотяване, ще остане неграмотно цял живот, а това ще го спъва навсякъде. Говоря за по-добрите работни позиции.
Сигурна съм, че със свободните от излишни занимания финанси ще можете да наемете учител-било пенсионер, било някой безработен все още млад колега. Имате 2 години до минаване в следващия етап. Мисля, че ще бъдат достатъчни, за да оправите положението. Другата възможност е да се наемете Вие след работа всяка вечер. Непопълнените в час тетрадки не са чак такъв проблем,много деца работят бавно и не успяват. Ще влезе в ритъм по-късно. Проблемът е незнанието. съсредоточете се само върху него.
Успех!
Виж целия пост
# 28
Извинявам се, че се включвам, но съвета ми е само към авторката, не ми се иска другите да вземат отношение към написаното от мен.
Според мен е неправилно да го спираш от английски. това е единственото нещо, което ще му влезе в употреба от училище и математиката до 4 - 5 клас. нищо друго.
Аз бих те посъветвала да го спреш от занимална. Моят там само си губи времето, не учи и се изморява психически. По добре по-малко време прекарано в училище и повече в игра навън, отколкото обратното. За мен децата, които ходят на занимална нито се хранят добре, храната в стола е отвратителна, нито ако имат проблем получават адекватна помощ.
По добре след училище да се прибере у дома, да хапне, да си почине, дори и като си играе на компютъра, така си е починал емоционално и след това ти като се върнеш от работа за час, два ще попълните и напишете.
Също така няма ли английски през седмицата. Избрах училище в което допълнителните часове по английски са пред, съотвено след училище поради дву - сменното обучение. Английиският го учим предимно заедно събота и неделя, пак заедно.
Това при нас работи.
Аз за сега не намирам необходимост да търся учители, предпочитам всичко да правим заедно. Учители евентуално в 7 - ми клас за великото кандидатстване.
Виж целия пост
# 29
 Ън,напълно съм съгласна,че човек трябва да знае първо родния си език.Аз съм с образование българска и немска филология,но останах без работа,защото в нашия град(а може би и в другите градове)масово се учи английски и руски език,почти няма вече основни училища,в които се изучава немски език.Работила съм като учител по чужд език,това лято се опитах да кандидатствам за учител по български език,но не бях одобрена за съжаление.И все пак притежавам нужното образование,за да помогна на детето си.
За тренировките по карате обаче не съм съгласна.Детето има нужда да се движи,да прави нещо,което му харесва и още повече,че много се гордее с това,че тренира и скоро ще получи първия си колан.

christina1980,аз съм решила да не прекъсваме курсовете по английски език.В училище за съжаление не предлагат допълнителни часове по езика.
На занималня не ходи,ходил е общо два месеца в първи и втори клас.Самото дете не желае да посещава занималня и аз уважавам решението му.
Знам доста добре английски език и цяло лято сме учили двамата,но определено има някакви проблеми със запомнянето,ще посетим специалист.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия