Неграмотните студенти

  • 7 368
  • 111
# 90
Ако в никое училище не покриват конспекта за следващата степен, то тогава какъв е смисълът на училището? Да ти е необходим цял допълнителен курс, ОСВЕН училището, за да станеш студент, гимназист... а напоследък май и второкласник - това е ненормално.
А аз не казвам, че не е имало изобщо никакви уроци. Казвам, че СЕГА е практически невъзможно да минеш в горна степен без такива.
Виж целия пост
# 91
сега пак ли ще го дъвчем това! Всеки вуз си слага каквито реши въпроси в конспекта, това е състезателен изпит, а не текущо покриване на някакъв материал.
Виж целия пост
# 92
Какво ще дъвчем пак? Ти казваш, че конспектът не може да бъде покрит в училище. Аз питам какъв е смисълът от ходенето на училище в такъв случай. Аз нямам проблем с конспектите, имам проблем с вменяването на родители и ученици, че материалът в училище не е достатъчен или преподаването не е достатъчно добро. За някои предмети съм по-склонна да се съглася - например математика, химия и физика - че има нужда от обясняване. Но ми е съвършено непонятно какво е сложното на историята или географията, че е необходим допълнителен курс. Това са разказвателни предмети и се иска единствено добра памет и четене.
Виж целия пост
# 93
Отказвам да обяснявам очевадни неща!
Виж целия пост
# 94
Ако в никое училище не покриват конспекта за следващата степен, то тогава какъв е смисълът на училището? Да ти е необходим цял допълнителен курс, ОСВЕН училището, за да станеш студент, гимназист... а напоследък май и второкласник - това е ненормално.
А аз не казвам, че не е имало изобщо никакви уроци. Казвам, че СЕГА е практически невъзможно да минеш в горна степен без такива.
Смисълът на училището е да се покрие степента, която дава самото училище. То е необходимо, но не винаги достатъчно условие за продължаване в по-горна степен. Винаги е било така. Не е нормално всички да учат в университет.
Виж целия пост
# 95
Против съм всички да учат в университет - неслучайно му викат "висше училище" все пак. Но съм и против квалифицирането на подходящи кандидати да става единствено на принципа "платен препоръчителен курс". Точно защото е "висше училище", а не "висша каса".

Отказвам да обяснявам очевадни неща!
Не мога да разбера вълнението ти  newsm78
Виж целия пост
# 96
Много интересна тема, изчетох на един дъх всичко написано дотук. Завърших тази година (биология и английска филология), вече работя по специалността си и ще споделя съвсем пресни впечатления, пък дано някой намери своите отговори. Когато дойдох в университета си мислех, че всички ще са ентусиазирани, ученолюбиви, ще владеят по няколко езика и т.н. После видях, че хората масово предпочитат да висят по кафетата и дискотеките, вместо да научат нещо, т.е. на тях не им доставя удоволствие да се развиват. Освен това, много от тях бяха не само езиково, но и научно неграмотни, не знаеха как да държат пинсета, епруветка и, което беше по-лошото, не искаха да се научат. Съответно, на изпитите имаше най-различни бисери, крилати фрази и откровени глупости, излезли от устата на бъдещи биолози и филолози. Често съм чувала от колеги "за какво ми е да водя статистики, аз да не съм математик" или пък "аз не съм фен на литературата, влязъл съм да уча езика, не да чета някакви глупости, писани преди 150 години". Вярно е, не всеки го влекат езиците, но поне нашия бихме могли да научим по-обстойно, все пак се нарича майчин. А и съм забелязала, че който е неграмотен на родния си език, обикновено е неграмотен и на другите езици, които (уж) използва. Смятам, че неграмотността тръгва от семейството - ако от малко му е повтаряно на детето, че "няма да става българик, я", най-логичният очакван резултат е неграмотник.
Виж целия пост
# 97
Просто игнорирай всичко това и се концентрирай върху нещата, които можеш да научи в часовете. Неслучайно написах, че повечето преподаватели се радват, когато видят насреща си съвестни студенти, които искат да научат, тогава са готови и да помогнат повече, дори чисто човешки. На никого не му е приятно да застане пред една незаинтересована аудитория, защото усеща, че всичко, което може да даде  на тези хора е хвърлено на вятъра. На висшето образование това му е хубавото, че човек взема от него толкова, на колкото е способен. ОставИ ги другите, нека си стоят на това ниво, ти гледай себе си. Със сигурност имаш колеги, които са като теб, просто ще се намерите и ще си направите една здрава групичка и ще си помагате. До голяма степен професионалният авторитет започва да се гради още от студентските години, защото в един момент светът ще те срещне професионално с част от тези хора, а способните продължават да поддържат връзка и след това.
Виж целия пост
# 98
Анадариел, девойката  е написала, че вече е завършила. Wink Тоест каквото е било в университета, било е. Предвид инфото в поста, че е започнала веднага работа по специалността си, явно максимално добре е оползтворила престоя си в съответното висше учебно заведение, независимо от описаните негативи на заобикалящата я среда от незаинтересовани и/или неграмотни студенти.
Виж целия пост
# 99
останах с впечатление, че е завършила гимназия с профили биология и английски, и учи сега филология, защото ми се видя странно хем да е завършила биология и английски в университета едновременно.
Виж целия пост
# 100
Имам две специалности (бакалавър биология и английска филология) и съм изкарала допълнителни дисциплини за педагогическа правоспособност по двата предмета. Не е странно, СУ предлага такава възможност. В момента съм учител (не умирам от глад и не се боря за оцеляване) и имам възможност да насърчавам учениците да четат. Защото грамотността идва не само от писане, а и от четене. Забелязала съм, че когато се вглеждам в грешките им, след време добиват същия навик и се поправят един друг. Това е начин да им помогнем. Аз искам да помогна, проблемът е точно дефиниран, остава да се вземат мерки.
Виж целия пост
# 101
Не е нормално всички да учат в университет.
Не е нормално, но вече всички учат.
Пардон, НЕ учат,  но пък СА в университет.
 И ще го завършат, което е опасното.
Та, питах се кога се е случило това нещо - без курсове да не може да се влезе на хубаво място.

Не се е случило, всъщност. Сега се влиза лесно навсякъде/с много малко изключения. Толкова малко, че спокойно можем да ги пренебрегнем.

Виж целия пост
# 102
Когато дойдох в университета си мислех, че всички ще са ентусиазирани, ученолюбиви, ще владеят по няколко езика и т.н. После видях, че хората масово предпочитат да висят по кафетата и дискотеките, вместо да научат нещо, т.е. на тях не им доставя удоволствие да се развиват. Освен това, много от тях бяха не само езиково, но и научно неграмотни, не знаеха как да държат пинсета, епруветка и, което беше по-лошото, не искаха да се научат. Съответно, на изпитите имаше най-различни бисери, крилати фрази и откровени глупости, излезли от устата на бъдещи биолози и филолози. Често съм чувала от колеги "за какво ми е да водя статистики, аз да не съм математик" или пък "аз не съм фен на литературата, влязъл съм да уча езика, не да чета някакви глупости, писани преди 150 години".  

Little Queen, около мен е пълно със студенти, децата ми, техните приятели, децата на близки и роднини.
 90% от тях са точно от тази категория, която ти описваш.
Останалите 10% са искрено разочаровани и възмутени, но по-слабохарактерната част от тях си намества критериите към масата още в края на първата година и така смешните 10% стават жалкия  1%.
Виж целия пост
# 103
Като се замисля, след завършването идва по-трудната част, а именно намирането на работа. А на хубавите места рядко ще назначат и съответно задържат някой мързелив или пък неграмотник. Донякъде нещата се наместват, или поне на мен ми се струва така.
Виж целия пост
# 104
Реалността е разочароваща!

Когато дойдох в университета си мислех, че всички ще са ентусиазирани, ученолюбиви, ще владеят по няколко езика и т.н. После видях, че хората масово предпочитат да висят по кафетата и дискотеките, вместо да научат нещо, т.е. на тях не им доставя удоволствие да се развиват. Освен това, много от тях бяха не само езиково, но и научно неграмотни, не знаеха как да държат пинсета, епруветка и, което беше по-лошото, не искаха да се научат. Съответно, на изпитите имаше най-различни бисери, крилати фрази и откровени глупости, излезли от устата на бъдещи биолози и филолози. Често съм чувала от колеги "за какво ми е да водя статистики, аз да не съм математик" или пък "аз не съм фен на литературата, влязъл съм да уча езика, не да чета някакви глупости, писани преди 150 години".  

Little Queen, около мен е пълно със студенти, децата ми, техните приятели, децата на близки и роднини.
 90% от тях са точно от тази категория, която ти описваш.
Останалите 10% са искрено разочаровани и възмутени, но по-слабохарактерната част от тях си намества критериите към масата още в края на първата година и така смешните 10% стават жалкия  1%.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия