За образователните системи по света и у нас

  • 225 020
  • 3 787
# 30
тити стана ми интересно, как аутист, а пък прави толкова неща. Те са толкова тегави, че едва на училище ходят. Сигурно не е аутист, а просто майка му изисква твърде много от него.
Виж целия пост
# 31
Не е вярно това. Аутизмът е спектър. Не всички едва ходят на училище  Wink


тити,
 аз започнах като учител на деца с аутизъм и си имам сантимент към децата с увреждания и специални нужди.
Виждам страшно много позитиви от интеграцията за всички деца.
Но се случва и няколкото деца със специални нужди буквално да обсебят живота на класа и да се губи ценно учебно време. Липса на опит на учителя, липса на пари и щипка политика и добрите намерения отиват по дяволите.

Край мен има примери на деца просто разглезени и ненавикнали на ред, нишо им няма иначе.

Аха-аха  Laughing Аз затова казах, че методите за справяне с поведението са ми мъка.
Виж целия пост
# 32
тити стана ми интересно, как аутист, а пък прави толкова неща. Те са толкова тегави, че едва на училище ходят. Сигурно не е аутист, а просто майка му изисква твърде много от него.
затова писах, че не знам... това не са лесни диагнози. Останах със същото впечатление, че са му твърде много заниманията,но пък може би родителката искаше така да го стимулира.
(не употребяваме определения като тегави и едва,, това важи и за другите изброени от мен)

толумба, кажи нещо повече за вашите методи за справяне с поведението. Не съм чула при нас нещо стряскащо. Понеже учителите се сменят всяка година и новата класна на големия ми син е малко джасната такава, една майка ми се оплака, че крещяла на учениците, надвесвала се много над сина й и го стряскала, била груба...питах моя син - нишо такова не беше забелязал Simple Smile балканският дух е корав.

онази система с цветните лица, която Баронеса описа, ми е колкото интересна, толкова е плашеща, аз бих се потиснала от възможността да пропусна нещо, да се разпиша...в градината на малкия има едни тефтери,които всеки ден се попълват и трябва да с е разписват. казах им, че чета всеки ден и съм информирана за всичко, но да не ме карат да подписвам. Разгеле, не настояха. Не ми се мисли как учителите успяват да се справят с всички културни, етнически и расови особености, в Бг поне това го няма.
Виж целия пост
# 33
Страхотна тема! За нашата система е ясно, че повечето сме с негативно мнение.Добре е съфорумци, които живеят или са живяли в чужбина да споделят.Ех, да можеха да влязат и да четат тук онези"величия", които измислят стандартите и учебниците.
Виж целия пост
# 34
И аз да се запиша.
Образователната ни система в момента е като някакво смесено чудовище: с учители от старата генерация, които са неадаптивни към каквато и да е новост и които отхвърлят с лека ръка всичко, реагирайки по модела: "Това вече сме го правили. или: Всяко чудо за три дни.", а от другата страна е едно МОН, което самото не знае как да нагоди стандартите към променящото се поколение и към какво всъщност да е ориентирана системата. Иначе красиви думи - колкото искаме. И като резултат: хаос.
Виж целия пост
# 35
Те пак добре, че са старите учители, че те като си идат просто не знам какво ни чака ...

Макар че, трябва да призная, в училището на сина ми има много читави млади учители, включително и доста мъже, много се впечатлих.
Виж целия пост
# 36
Страхотна тема! За нашата система е ясно, че повечето сме с негативно мнение.

Добре де, защо да е ясно? И то абсолютно еднозначно и на 100%? Характерно за нашата система е, че няма система. Т.е. нещата са според зависи и са различни според учителя, училището и населеното място. Ако дете попадна в свястно училище на свестни учители системата си е много добра. Ако попадне на идиоти - лошо. Някой каза, че след 5 клас ставало ужасно, нищо не се учело в училище и всичко се учело вкъщи. Ми за мен поне това са инсинуации. Никога не съм знаела какво точно учи дъщеря ми, пък ей я на, стигна 12 клас. Някакси успява да се оправя с това, което им преподават в училище, още повече не виждам вкъщи да се е преучила. Значи пак излиза, че нещата са според зависи, но това поголовно и абсолютно отрицание ми идва малко множко. Ако системата беше абсолютно лоша никъде нямаше да има добри резултати. А примери за добро образование има. Та слабостта на системата ни според мен е, че е зависима от субективни и обективни фактори и качеството на обучение варира в много широки граници. Респективно не може родителят да си хвърли детето на системата и да си гледа кефа, а тя да му го изплюе научено и възпитано Mr. Green
Виж целия пост
# 37
Имам тънкото усещане, че това "нищо не правят в училище и е зле" идва най-вече от майки на деца със скромни способности, но пък при наличие на големи претенции.

Може би тия деца ще покажат повече "способности" в някоя от системите, където непрекъснато ги ангажират, мотивират...само се чудя какво става, когато спрат по този начин да те държат за ръчичка и да те окуражават.
Виж целия пост
# 38
Ами те и децата със скромни способности някой трябва да ги научи, нали така.

Имаме едно съседче - не можа да прокопса в никакво училище тука, голям хулиган. Баща му замина в Германия и го взе със себе си, три години учи там, вкараха го в ред. Нито отсъствия, нито бели, строг контрол, дисциплина, обратна връзка с родителя и няма мърдане - учене. Върна се тук последната година и до там - спря да учи, почна пак да бяга от училище, всичко по старому.

Е, питам аз, как едно и също дете там успяха да го накарат да ходи на училище, да се държи както трябва и да учи, пък тук нищо такова не можа да се случи? Тук може и една седмица детето да не иде на училище и на никой учител няма да му хрумне да се обади на родителя да провери болно ли е, бяга ли. Пример е само това, единичен, но показателен за мен.
Виж целия пост
# 39
Стига да не се получи прекалено много изкуствено бутане на хора над естествените им способности. Има едно такова нещо, че в някои системи по-скоро ще се издигнат педантичните и изпълнителните, отколкото истински умните.
Виж целия пост
# 40
За мен проблемът при нашето образование не е толкова в начина на преподаване, оценяване, възрастта на учителите и подобни. Проблемът е в учебния материал: излишно усложнен,  лошо и свръхакадемично представен в учебниците.
Виж целия пост
# 41
Имам тънкото усещане, че това "нищо не правят в училище и е зле" идва най-вече от майки на деца със скромни способности, но пък при наличие на големи претенции.


Способностите на децата нямат нищо общо в случая. Зле е когато няма ангажираност, няма информация, няма мотивация.
Моят син е с прекалено скромни способности по математика. Преди две години му се падна учителка, която изстиска максималното. След нея - пълен провал. Миналогодишната беше абсолютна трагедия. От целия клас имаше само 4 които разбираха нещо и тя работеше само с тях. Другите - да се оправят. Прие ме след хиляди молби и заключи - не разбира, не иска да учи, мързелив е. Точка. Ангажимента и към него приключи.
Ясно ми е че математик няма да стане, има предмети, които са му силни без да полага усилия и ще се насочи към нещо свързано с тях, но една кофти оценка в дипломата затваря врати.
Виж целия пост
# 42
Няма най добра и най лоша система. Всяка си има своите плюсове и минуси.
Търсенето на информация при нас също е заложено много.
Малко извън темата, но мен например много ме шокира как в Бг при най малкото увреждане лекарите настояват за аборт без дори да дадат възможност за избор на родителите.
Виж целия пост
# 43
За мен проблемът при нашето образование не е толкова в начина на преподаване, оценяване, възрастта на учителите и подобни. Проблемът е в учебния материал: излишно усложнен,  лошо и свръхакадемично представен в учебниците.

И аз мисля така като добавям: големия брои ученици и незаинтерсованост от страна на родителите (особено в гимназиален етап, но вече много често и при 5-7 клас).
Виж целия пост
# 44
Аз пък не съм се сблъсквала толкова с незаинтересованост на родителите, колкото с нежелание на училището да поддържа читава обратна връзка.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия