За образователните системи по света и у нас

  • 227 215
  • 3 787
# 3 225
И какво общо има между програмирането и преподаването? Аз ще ти кажа, ако не се сещаш - нищо! При програмирането най-много да напишат нещо бъгаво и да се наложи да дебъгват седмиса или да хвърлят на боклука всичко и да започнат отначало, но при преподаването няма рестарт при допускане на грешка от страна на учителя, а всичко се трупа за сметка на ученика. Да не би да си програмист, че толкова се впечатляваш от това, че младежите програмирали и пускаш линкове? Познавам мисленето на програмистите и всичките влечения към великите идеи, малките приложения и големите пари. Стив Джобс, Цукърбърг и Гейтс на куб. А, да и малко комарджийство. Нищо лично, има си образ, някакъв стереотип, който се среще при доста програмисти.
Виж целия пост
# 3 226
Не позна. Става дума за възрастта на тези с идеята за app и в помощ за достигане на отлична оценка на изпитите. Коментираше, че никога не би се доверила на млад човек.....

Не съм програмист.
Виж целия пост
# 3 227
За изпит се учи като за изпит. Това си е система и при ясен формат на изпита си има схема, по която трябва да минеш. Но за текущи знания и запълване на дупки е съвсем друга бира. не бих се доверила дотоклова, че не съм сигурна доколко той е наясно с материала плюс липсата на опит и обща култура. А ако детето ми е закъсало с материала последната ми грижа ще е дали уроците от ученици ще са по-евтини.
Виж целия пост
# 3 228
При програмирането най-много да напишат нещо бъгаво и да се наложи да дебъгват седмиса или да хвърлят на боклука всичко и да започнат отначало, но при преподаването няма рестарт при допускане на грешка от страна на учителя, а всичко се трупа за сметка на ученика.

И според теб каква толкова грешка може да направи един дванадесетокласник, изявен състезател по математика, ако преподава на един седмокласник уроци по състезателна математика за да може той да напредне повече? Или ако му помага с материала и запълва пропуски? В лошия случай няма да преподава разбрано, но това ще си проличи още след 2-3 урока, а за това време нищо фатално няма да стане. Но е много вероятно заради близката възраст да се разберат един с друг много по-добре, отколкото с възрастен учител. Та аз не виждам нищо лошо.
Виж целия пост
# 3 229
черна станция, какъв изявен състезател, каква състезателна математика! говорим за изоставане в материала, наваксване, запълване на дупки, проблеми. така или иначе мен не ме засяга пряко, така че ми е все тая. написах какво е мнението ми и никого не съм задължила да се съгласява.
Виж целия пост
# 3 230
И аз мисля, че деца могат да помагат на деца. При това дори без непременно единият да е по-голям  от другия. Дъщеря ми тренира с дете на същата възраст от друго училище, в което преподаването на химия е на много по-високо ниво отколкото в езикова. Карат го двечките на бартер, при това много успешен, ако се съди по резултатите. Девойката обясни на моята дъщеря неща от органичната химия, тя пък на свой ред й върна жеста с обяснения на задачи от сборник върху синусова и косинусова теорема. И ако моделът за спорадична помощ е работещ при деца на една възраст, защо да не е добре  приложим и за регулярна такава от страна на по-голям ученик с нужните познания?
Виж целия пост
# 3 231
Детето не знае български. Аз поне си го представям, че ще трябва да започне от материала за 2-3-4ти клас. Какви чак толкова знания са нужни за този материал, че да не може по-голям ученик да му го обясни?
Като напредне, вече ще е нужен учител.
Виж целия пост
# 3 232
А точно за дете, което не знае български и трябва да покрие изискванията на нашенската образователна система, на ученик не бих се доверила никога. Ученик ли ще го ограмотява, щом не знае езика? Или ученик ще го преведе през материала на начална степен, за да може детето после да се яви на приравнителни изпити? То, хубаво доверие на учениците, ама чак пък толкоз!  сериозно ли? Ще ми се да видя някой тук с изоставащо дете от материала или пристигащо от чужбина как ще намери ученик да го учи.
Виж целия пост
# 3 233
Разговорът стана отдавна принципен, не конкретно за това дете. Стана дума за дванадесетокласници и преподаване  на математика, за изоставане, за запълване на пропуски, а не  само за ограмотяване на дете, незнаещо български или само поназнайващо. И понеже се подвизавам честичко във форум по математика, виждам как някои гимназисти обясняват виртуално задачи- детайлно, разбираемо, съобразено с изучавания материал. Справят се идеално, при един директен контакт с по-малък ученик нещата биха били още по-добри.
Виж целия пост
# 3 234
А защо трябва да се очаква това дете, идващо от чужбина да може още от самото начало да говори езика. Аз просто не мога да си представя, че няма да му се даде време и ще липсва оценяване поне в началото. Това са съвсем стандартни мерки, неизискващи особени усилия, които би трябвало и в България да се прилагат, нищо че повече са занимаващите, отколкото пристигащите.
За изучаването на всеки език се иска време. И да, общуването в ежедневието и разговори с деца ще помогнат на такова дете да напредва с езика. За усъвършенстването му вече ще са нужни по-задълбочени занимания.
Наистина ли има приравнителни изпити и с каква цел?
Виж целия пост
# 3 235
Системата с помощ и приемственост от по-големи ученици към по-малки е широко известна не само в американското общество.

Програмата 'Big buddies' е ежедневна и постоянно присъстваща в у-щата и е поощрявана като методика както в Япония, така и в Канада/Финландия/Америка.

За дете връщащо се в Б-я в 6ти клас бих започна ала сериозна подготовка по езика и по учебниците за 5 и 6 клас още докато сме все още там. Но аз лично бих избрала у-ще с АЕ за детето или бих останала до завършване на гимназия.  Peace

Виж целия пост
# 3 236
А като спуснато с парашут ли ще е? Без български или с почти никакъв ще кацне в шести клас? Става въпрос за владеене на езика, а не просто за разлика с програмата. Ако не владее основното средство за комуникация и водене на учебния процес, със същия успех може и в Китай да го пуснем това дете.
Принципно всичко може, нас нали навремето така ни караха да помагаме на изостанало другарче.
Разбира се, че ще се поощрява такова помагане, нали така системата икономисва пари за учители - ученикът получава нищо, а системата пести много пари за квалифицирани учители, на които трябва и заплати, и осигуравки да плати. Има си икономическа обосновка, а не само за укрепване на отношенията в училище.
Отделно тук Черна станция и Русалката говорят за суперотличници, които по подразбиране са мотивирани да учат, а аз говоря за изоставащи деца, на които освен всичко друго им куца много често и мотивацията. Както и да е, само направих леко уточнение. Тук с изключение на Пинки, всички сме си вързали вече гащите, така че можем до утре да си приказваме.
Виж целия пост
# 3 237
Отделно тук Черна станция и Русалката говорят за суперотличници, които по подразбиране са мотивирани да учат, а аз говоря за изоставащи деца, на които освен всичко друго им куца много често и мотивацията.

Чакай малко, супер отличниците ще се от преподаващата страна, да не искаш някой двойкаджия да преподава? Естествено, че само най-добрите ще бъдат ангажирани. А от другата страна може да бъде всеки - дали мераклия за състезател, дали изоставащ. На втория даже може да се преподава още по-лесно. Хич не виждам какво те смущава в схемата newsm78
Виж целия пост
# 3 238
Ми, вързали сме си ги, да, ама нали има всяка някакъв опит, та го споделя. В 7 клас оставях на моите някой и друг тест по математика на финала преди НВО,  след това сверявахме отговорите и ако имаше нещо грешно/неразбрано, обяснявах аз. Но е имало немалко случаи, в които това обяснение го правеше сестра им.  И  колкото и да ти се струва невероятно, доверявах й се. И щом между сестри ставаше, които по подразбиране се дърлят и се разсейват, значи с чуждо дете ще е по- резултатно даже. Разбира се, в нашия случай предимството беше, че имам задълбочен поглед над собственото си дете и знам, че мога да се доверя. Но подобна преценка може да се направи и за чуджо дете -помагач само след няколко занимания. И никъде не съм казала, че дете може да изкара от блатото на тоталното незнание друго дете. И то ще е не защото няма знанията, а по-скоро подход за целта. Но способностите му не са и само на ниво да помогне на  такова със знания, има доста нюанси по средата в лицето на деца с някаква база и с не чак толкова критични пропуски за запълване. При тях схемата би сработила идеално.
Виж целия пост
# 3 239
В цитираните от мен Франция и Испания практиката ученици да дават уроци е дългогодишна и е мотивирана от много неща. Цената на урок от ученик е съвсем различна, а и това е начин хем големите да поработват смислена работа, хем малките се мотивират повече от някой кака или батко, отколкото отново от учител, който вече веднъж в училище не е успял да им обясни добре. То не става въпрос за някакво сериозно преподаване, разбира се, но за помощ за домашните, например е напълно ок.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия