За образователните системи по света и у нас

  • 225 034
  • 3 787
# 3 660
Защо PISA не е в българското училище

Цитат
Българските ДОИ (държавни образователни изисквания) нямат нищо общо с изискванията на PISA. При анализа на резултатите на PISA първо трябва да се подчертае този факт. Помним, когато Германия получи ниски резултати на PISA. Една година отказаха участие, проучиха организацията на изпита, след като не откриха никакви нарушения, решиха, че грешката е у тях, премахнаха нередностите и по-добрите резултати не закъсняха още през следващата година. На това аз му казвам добро администриране на образованието. Ние през последните близо тридесет години се въртим в някакъв омагьосан кръг, а германците за една година отстраняват проблеми в образованието.

Цитат
Aко трябва най-просто да го кажа: функционалната грамотност на PISA, свързана с БЕЛ (български език и литература), представлява достигане и разчитане на различни видове текстове, съобразно информацията в тях и поставената предварително задача. За подобно нещо се изискват тренировка и упражнение, но за тях в училище няма време, защото програмите са направени така, че учителят да преподава в стил 70-те години на XX век
Виж целия пост
# 3 661
Проблемът далеч не е ПИСА, а това, че се подправят документи, както се показа в един наскорошен материал по нова телевизия., и то училища, и то на очевадно откровено неграмотни хора. Докато стигнем до функционалната неграмотност, първо трябва да се приключи с фактическата такава и пускането на стотици и сигурно хиляди деца от клас в клас и които едва си пишат името. И
А с ПИСА работата е като да учиш по български, а да те изпитват по физика и накрая да ти кажат, че за нищо не ставаш.
Виж целия пост
# 3 662
Добре ще е, ако програмите наистина бяха направени така, че учителят да преподава като през 70-те години на ХХ век - на един нов урок - четири часа упражнения, плюс лабораториите по физика, химия и биология, плюс трудовото обучение, дето поне упражняваш фината моторика с шиене на копче и кърпене на чорап, например, а не с рязане и лепене. Че имаше много безумие и идеология - имаше, но сигурно децата тогава щяха да се справят по-добре с тестовете на ПИЗА от сегашните
Виж целия пост
# 3 663
Именно. Сега се получава така, че бабата или прабабата е по-грамотна, по-знаеща от внучето с осемкилограмовата раница със стоте министерства и институции, загрижени за образованието му.
Виж целия пост
# 3 664
Добре ще е, ако програмите наистина бяха направени така, че учителят да преподава като през 70-те години на ХХ век - на един нов урок - четири часа упражнения, плюс лабораториите по физика, химия и биология, плюс трудовото обучение, дето поне упражняваш фината моторика с шиене на копче и кърпене на чорап, например, а не с рязане и лепене. Че имаше много безумие и идеология - имаше, но сигурно децата тогава щяха да се справят по-добре с тестовете на ПИЗА от сегашните

Плюс дебати, плюс викторини, открити уроци, посещения на ферми, музеи, опери, театри.Работа в училищната библиотека и на опитното поле, абонамент за " Наука и техника", "Космос", "Картинна галерия", който каквото го влече.
Пък нека да видим тогава на кого ще се опре pisa и кой ще е първи в класацията.И въобще не става въпрос за идеология, а за стройни и  ефективни  някогашни методи на обучение.
Виж целия пост
# 3 665
Хайде, остави екстрите като списания, викторини и т.н. Факт е обаче, че и най-тъпото парче имаше шанс да се научи да си смени контактния ключ вкъщи, да замери с фазомер има ли ток, няма ли, да види клетка под микроскоп, да пипне в ръка отвертка или тресчотка или да направи един прав тегел на машина, да направи бърза превръзка, шина или турникет.
Виж целия пост
# 3 666
Нещо интересно, което ми попадна за университетите и предимствата нс извънкласните занимания.

https://www.theguardian.com/higher-education-network/2018/jan/19 … nd-ballet-lessons
Виж целия пост
# 3 667
Имаше една статия навремето за китайче, което летяло с частния самолет на татко си, за да доброволства някъде и да си го впише в апликейшъна за Харвард.
Виж целия пост
# 3 668
Пролетен дъждец, напълно е възможно.

Колкото повече доброволческа дейност и занимания с арт, музика и спорт, то толкова повече дивиденти при кандидатстването.
Виж целия пост
# 3 669
А точно такива работи с предимството с извънкласните най не го понасям. Още малко и препоръка от дружинната да приложим, изпълнено комсомолско поръчение за предадени вторични суровини или участие в Ален мак. Баси, аз примерно, искам да уча физика и да бъдат така добри да оценяват академичните ми способности, а не дали съм се занимавала с благотворителност! Може да съм интроверт, темерут и да не съм с очила и да пея в хора или да съм ходила да сортирам дреехи в БЧК.
Виж целия пост
# 3 670
А точно такива работи с предимството с извънкласните най не го понасям. Още малко и препоръка от дружинната да приложим, изпълнено комсомолско поръчение за предадени вторични суровини или участие в Ален мак. Баси, аз примерно, искам да уча физика и да бъдат така добри да оценяват академичните ми способности, а не дали съм се занимавала с благотворителност! Може да съм интроверт, темерут и да не съм с очила и да пея в хора или да съм ходила да сортирам дреехи в БЧК.
Мдам, нищо ново под слънцето. Пълна тъпотия и наистина, все едно от комсомолско събрание са излезли.
Виж целия пост
# 3 671
Те са си още в комсомолското събрание, нищо не се е променило от времената, когато са сее налагали идеологиите. Дали ще е пионерската организация или скаутската е все тая. Дали ще е тимуровска команда или младежката секция на местната църква пак е все тая. За щастие при нас вече такива глупости няма и е въпрос само на оценки и:или такса за обучение.
Виж целия пост
# 3 672
Андариел, явно за Харвард, Станфорд и Иейл им е важно.
Просто отбелязах нещо, което ме заинтригува днес докато си прехвърлях професионалните издания.
Виж целия пост
# 3 673
Да не говорим, че ако се занимаваш с нещо за удоволствие, нямаш сертификати и пр. Накрая цялта работа се прави не защото на детето му е приятно, а насилено, за да събере необходимите кетапи за извънкласни дейности.
Виж целия пост
# 3 674
Андариел, явно за Харвард, Станфорд и Иейл им е важно.
Просто отбелязах нещо, което ме заинтригува днес докато си прехвърлях професионалните издания.
ОК, защо трябва да им е важно точно това? Защо по тази схема някой тъп, та чак вдлъбнат, отива да учи в университет, само защото играе добре бейзбол?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия