За образователните системи по света и у нас

  • 224 702
  • 3 787

Анкета

Доволни ли сте от образователната система където сте ?

Опции:

* Гласуването приключено: ср, 20 яну 2016, 17:25

# 3 765
Юна, самата история звучи невероятно, може да са излъгали на доста места, но няма нужда да започваш с тирадата за руснаците. Ето, аз гледам руски канали, и имаше предавания с истински хора, семейства, в различни страни, на които им е оказван натск, децата са им отнемани, били са разпитвани. Писах в темата за конвенцията. Нали не мислиш, че съм толкова тъпа патка, за да не правя разлика между пропаганда и истински случаи? Класика в жанра - кифлата се оплакала на училищния психолог, че родителите я тормозят и онези само това чакат и прибират всички деца от семейството. А после се оказва, че кифлата не я пуснали да живее с гаджето си, а й казали да си сяда на четирибуквието и да учи. Или младежът искал да купонясва и не го пуснали, взели му телефона и компютъра и той се оплакал на психолога и пак се завъртяла машината. Имаше и директна връзка с по скайп, и като си говорим за пропаганда, въпросните деца, естествено със социален работник до тях, говореха така, както нас ни учеха навремето  - със заучени фрази за партията-майка. Добре, че хората бяха успяли да си вземат другите деца и да се върнат в Русия навреме, преди да приберат и тях, обаче вече иззетото дете е изгубено за семейството.

Хайде, кажи ми, ти ок ли си постоянно да си под прицел като си изпращаш децата на училище всеки да може да ги дръпне и да започне да ги разпитва? Ти нали беше казвала, че си учител, работиш с деца, и знаеш какви опортюнисти са по природа, и този опортюнизъм, съчетан с липса на житейски опит и изградени морални ценности и наивност, прави много опасна смес в ръцете на хора, които са недоброжелателни. За едно бонбонче и "подходящо задавани въпроси" може да излезе всичко. Искаш ли твоите деца постоянно да ги подпитват какво става вкъщи, какво работят родителите, какво ядат, дали се карат, дали се обичат, какво им дават и какво не? Това да ти напомня на някои практики от близкото минало?
Сигурно си чувала за времената около 70-те, когато в САЩ има бум на отнети деца и дела за сексуален тормоз от страна на родители върху децата им, обвинения в сатанистки ритуали с деца и т.н. Е, накрая се оказа, че е имало чист лов на вещици и повярвали си психолози и социални работници са се престарали в работата си и са започнали да разпитват деца за отношенията в семейството, задавали са им подвеждащи въпроси, и накрая е излязло, че родителите използват децата си в сектантски ритуали.
Затова долу ръцете от децата, особено от малките. Щом едно дете вярва все още в Дядо Коледа, представИ си какво може да каже, ако му кажат "да играем на една игра - аз ще питам за твоето семейство, а ти ще ми отговаряш". И двете с теб, и всички в темата знаем, че ако някой реши да търси нещо лошо или е настроен да търси лошо, особено ако има изгода от това да намери нещо лошо, той със сигурност ще намери, дори и у светец.
Виж целия пост
# 3 766
Не знам как да го кажа по-ясно. Хората имат за ценност децата да бъдат отглеждани по правилен според техните критерии начин. Искат да осигурят добра възможност на всички деца, не само тези, които са имали късмета да се родят в добри семейства.
Дали всеки конкретен служител всеки път взема правилно решение няма как да знаем, но не мисля, че е толкова лесно да се прецени от страни.
Сещам се за един много покъртителен случай от Великобритания, след като прочетох историята, един час плаках. Детенцето беше починало в резултат на много жесток и продължителен тормоз от страна на хората, с които живеела майка му.
Социалната служителка не се е решила на крайното действие отнемане на детето от семейството. Може би се е опасявала, че такова действие ще изглежда пресилено. И това е коствало живота на детенцето.
Понякога се случва да се направи грешка и това е зле и в двете посоки, но в едната е много по-зле.

Ние чуваме версиите само на родителите и е нормално те да изкарат нещата в своя полза. Не чуваме версията на социалните, които да обяснят какви основания са имали, за да вземат това решение. Може би ако чуем и тяхната версия, нещата ще прозвучат по-различно.
Насилието над деца съществува. Дори да не го виждаме около себе си, защото сме се затворили в някакъв балон, него си го има.
Не мога аз, понеже съм прочела интервю на майката, да реша, че по-добре познавам ситуацията от служителя, който е проучвал това конкретно семейство.
И нямам основания да смятам, че службите са целенасочено злонамерени и искат да навредят на децата и семействата им.
Виж целия пост
# 3 767
Здравейте!
От моята камбанария в центъра на вселената (София Simple Smile ) съобщавам, че опитна учителка по музика отказа да вземе на обучение детето ми на 5 г. (то искаше да е като по-голямото дете), защото нямало смисъл да му се отнема от времето за катерене и ровене в кал с неща, които на 7г. ще усвои само за месец, а на твърде ранна възраст ще са нужни 5-10 месеца.
Споделям, защото сте разисквали енергично подобни неща преди време.

Виж целия пост
# 3 768
Съвсем правилно. Иначе родителите почват да се съмняват в качествата на учителката 😀
Само че по света, в по-консуматорските държави това е добър бизнес и такива деца не се изпускат. Напротив, издават се сборници за мънички деца с повече картинки и маалко ноти, работи се по специална методика с много игри и тн.  Родителите също се поддават на рекламата, вярвайки в специалното дарование на детето, или просто защото искат детето да има музикални занимания от малко и да изгражда обща култура, и една част от бюджета е предвидена там... а и много деца едва изтикват пиано/цигулка максимум до 6 клас и после нямат време и желание.
Виж целия пост
# 3 769
Е, да, винаги е по-лесно родителите да са виновни! А да си чувала за пуберски максимализъм? Двата случая вече ми се сливат като подробности, но в единия случай, май с момичето, то си призна, че не е тормозено от родителите си, а е искало да прави каквото си иска, защото връстниците й на 15 вече правели каквото си искат в Германия, а нейните родители не й давали. Ти не си ли чувала такива неща? Само че по нашенско не се оплакват на психолога, а помежду си и никой не тръгва да прибира другите деца.

Май не разбираш - социалните виждат това, за което са настроени, защото с времето стават цинични. Ако директивата на партията е колко случая са чекнали за месеца, те са като шивачки, които трябва да си изпълнят нормата, иначе ще им набиват канчетата. И понеже са хора, гледат да стане по лесния начин, да им дойдат на гюме.
И друго не разбираш - че няма застрахован, включително ти не си застрахована какво ще чуеш за себе си, ако на децата ти им зададат подходящите въпроси с подходящ стимул - демек, ако има кой да ги подкокороса. Възрастни се купуват заради някакви свои цели  и емоции, а какво остава за децата.
Сега се сетих, че някоя от учителките във форума преди доста време беше публикувала някаква крилата фраза, която звучеше горе-долу по следния начин - родители, ако вярвате на всичко, което чувате от децата си за училището, трябва и ние да повярваме на всичко, което чуваме от децата ви за вас.

Учителката си е решила за себе си, но аз не бих пресякла желанието на детето да опита, нищо че е на 5. Всъщност учителката си е спестила главоболие на себе си, защото за същите пари е щяла да похаби повече нерви и да има повече търпение. Така че не е за да ти направи добро на теб, а на себе си. Детето е имало желание, едва ли е бил голям проблем да се разберете за един пробен период от месец и да видите дали меракът ще се задържи. Да, подражанието е важно за децата в тази възраст, то и в по-голяма е така, и за възрастните е така, защо да се пречупва, само защото след две години щяло да бъде по-лесно? Щом има желание, си заслужава да се опита. След няколко месеца или години може този мерак да е изгубен, да е пропуснат вече моментът.
Виж целия пост
# 3 770
Андариел, методиката за 5годишни е различна от методиката за 7годишни. Учителката може по принцип да не обучава по-малки деца и не е длъжна. Обратно, тук виждам масово да се вземат парите на родителите, деца не се връщат, и често се случва децата да загубят бързо интерес, учителят да бъде обвинен в липса на професионализъм и тн. Случаи всякакви, тъй че да не обобщаваме.
Виж целия пост
# 3 771
Именно, че учителката си пази задника, пардон, името, вместо да е готова да опита.  Не само децата бързо губят интерес, а и възрастните. Затова в началото на годината фитнесите се пръскат по шевовете, а в края на януари остават 10 процента. Все едно да отидеш при фитнес-инструктор и той да ти каже "вижте, госпожо, върнете се след две години, когато вече имате мускули и тренинг, защото има 0.9 вероятност бързо да ви омръзне, затова няма смисъл да се занимавам с вас". Как ти звучи? Просто инструкторът си пази името, вместо после да го обвиниш, че не е никакъв професионалист, само защото на теб ти е омръзнало да ставаш сутрин и да ходиш в залата.
Виж целия пост
# 3 772
Е не е същото 😀 учителите опитват достатъчно, години опит с абсолютно различни деца, индивидуален подход....след като беше наречена опитна, значи е преценила кое в случая е по-уместно. Но да не разнищваме излишно конкретния случай.
Виж целия пост
# 3 773
Инструкторите също имат достатъчно опит, кое не е същото?
Виж целия пост
# 3 774
Говориш ми за мускули, аз ти говоря за ментално израстване - има огромна разлика между петгодишни и седемгодишни, средностатистически. Умение за концентрация и следване на определен ред. Наистина на 5 години на повечето деца би отнело 3 пъти повече време. А особено напоследък всеки търси бързи резултати, знаеш.
Виж целия пост
# 3 775
Резултати в музиката се постигат и с по-малки, въпрос на подход е.  Друг въпрос е, ако го нямаш или не ти се занимава. И не говоря за единици силно надарени деца - тип  а ла Моцарт, а за достатъчно голяма бройка. Ако не се постигаха резултати с тях, нямаше да има предучилищни класове в музикалното и изпит в края им по  инструмента за прием и продължаване там в 1 клас.  Тъй като при такова обучение става дума не за макс два урока  по един час с учител на седмица, а за ежедневна подготовка. Познавам няколко деца,  които в момента са на по 14-15 и печелят конкурс след конкурс по международните сцени. Свирят от много малки. Затова наистина не трябва да се обобщава. Случаи всякакви.

Юна, да не гледаме  тогава едностранно.. Има достатъчно източници, даващи информация за създаването и целите на организции и комитети от утвърдени норвежки детски психолози и социални работници с дългогодишен стаж,  които критикуват открито практиките на Barnevernet. Човек е логично да се замисли защо.. И извинявай за откровеността, ама много плоско някак  звучи заключението ти "Който не иска да  го третират така, да не е ходил пък  в Норвегия", в стил "Който се страхува от мечки, да не е ходил в гората". Дори и така да е.. Забрави за момент взетите на чужди граждани деца (независимо дали има или няма сред двамата родители и един норвежец). Ама  когато и двамата са норвежци, какво, къде да идат.. В един от случаите, за които четох през последните дни, децата на изцяло норвежко семейство биват отнети още с раждането им...
Скрит текст:
The Society would like to trust that the child welfare service has high professional competence and good judgment that ensures well-founded measures and decisions. But we who are in the individual cases, unfortunately, see all too often a completely different reality," is stated in the call.And onward: "We know there are many cases where government agencies are engaged in families and take care of children. Many child welfare services handle this extremely demanding task in the best possible way. At the same time we still see examples of the agency appearing as a dysfunctional organization that conducts extensive error assessments with serious consequences.
По повод казаното от Андариел се сетих за нещо прочетено тук във форума. Една майка споделяше покрай назрял  много сериозен проблем в училището на детето й какво е  разказвал осмокласникът й на училищния психолог... 
Виж целия пост
# 3 776
Аз също познавам деца, които се занимават от 3-4 годишни с музика, вече са на 10-11 и продължават да го правят с мерак, без никакви мераци и амбиции за високо ниво и изява. Не говорим за някакви таланти, просто за семейства, за които музикалното възпитание е неотменна част от общата култура. Без родителите да са в професионалните среди.
Хубаво е за детето да има достъп до разнообразни обогатяващи занимания, без натиск да блести в каквото и да е.
В случая с детето на ЗаСлон учителката така е преценила - може да не й се е занимавало с толкова малки или пък да е решила, че на този етап конкуренцията с голямото може да се окаже обезсърчаваща за малкото - варианти всякакви. Сигурна съм, че ако детето и родителят имат желание - учител ще се намери. Евала, че не е тръгнала по линията "да приберем парите, щом капят", пък винаги може да се пунтира дейност.
Навремето голямата ми беше подложена на сериозен натиск от една учителка по музика за уроци по пиано. Госпожата събираше куцо и сакато (в т.ч. моето, дето хем мечка му е стъпила на ухото, хем е завиден мързел, хем е и с дислексия, както се оказа по-късно), а ако в групата се окажеше талант - прехвърляше го за сериозни занимания със съпруга й. Лошо няма, похвална предприемчивост, само че за деца в градинска възраст, без особени музикални дарби, един час класически солфеж с писане на ноти и всичко си е жива мъка. Обаче похвалите бяха като за младият Моцарт! И хайванът дращи там мазохистично и се надява, че някой ден ще го тресне едно прозрение свише и чрез осмоза музиката ще се влее през клавишите в пръстите му. Когато след две години прекратих мъките, реакцията беше все едно чупех пръстите на младия Светослав Рихтер!
Чак покрай групичката, за която споменах в началото, видях какво значи наистина занимание, съобразено с възрастта и (не)способностите на децата. Едва ли някой от тях няма да стане музикант, но хубавото чувство ще им остане.

... Сега се сетих, че някоя от учителките във форума преди доста време беше публикувала някаква крилата фраза, която звучеше горе-долу по следния начин - родители, ако вярвате на всичко, което чувате от децата си за училището, трябва и ние да повярваме на всичко, което чуваме от децата ви за вас. ...

Това е ключов лаф във детските градини. Laughing
Виж целия пост
# 3 777
Ох, вече за пети път се опитвам да публикувам и ми се разпада връзката. Накратко - не става въпрос само за зрялост, макар и тя да е важна, а за отношение на учителя.
Виж целия пост
# 3 778
Не знам как да го кажа по-ясно. Хората имат за ценност децата да бъдат отглеждани по правилен според техните критерии начин.

Юна, аз държа моите деца да ги отглеждам по начина, които аз смятам за добър, а не както ми наложи партията, пардон държавата. Стига родителите да не малтретират децата си и да им задоволяват основните потребности, храна, дом, държавата не трябва да се меси.
В Англия, в подготвителен клас още на 4-5г децата запомнят телефона за помощ за деца, като песен го учат. Случва се дете, което наистина е в нужда (оставено само в къщи на 6-7г), като и такова на 4г, което се е ядосало на родителите си да се обаждат и да викат за помощ. С три деца съм, и когато поредното станеше на 4-5г и започнеше да се пее тази песен (научена в училище) в къщи с телефона, напоително обяснявах как ако се обадят поради някаква глупост в къщи, може да ги вземат и да не ни видят вече.  Има случай когато социалните са в полза, но аз държа да не им влизам в полезрението.


Най-малкото ми дете започна да свири цигулка с учител по специален метод за малки деца на 4г и 9 месеца. Много добре свири сега на 7г. Трудно е и за учителката и за родителите в къщи, много работа и подход се иска.
Виж целия пост
# 3 779

Юна, аз държа моите деца да ги отглеждам по начина, които аз смятам за добър, а не както ми наложи партията, пардон държавата. Стига родителите да не малтретират децата си и да им задоволяват основните потребности, храна, дом, държавата не трябва да се меси.
И аз така смятам, но в Норвегия са си решили по друг начин. Те ще си преценят и кога и как да променят нещата, ако имат нужда.
В арабските страни пък майките нямат никакви права и при развод децата остават на бащата. Майката може никога повече да не ги види. Затова всеки, който реши да се жени за арабин, трябва да има едно на ум.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия