ТРЕТИ клас - 2

  • 55 888
  • 744
# 30
При нас ЧО става Матем,  а ФВС-Музика.. Детето е доволно
Виж целия пост
# 31
Здравейте на всички.
Нова съм в темата, имам момиченце, което е трети клас.
Преди време класният ръководител ми каза, че хич не се справя с работата в училище, когато я вдигат мълчи и не може да се прецени не знае или не иска да говори. Сега ми каза, че има съмнения за дислексия. Говорих с училищния логопед, тя ни изпрати в клиника в МА, където ще правят профил на детето, но чак през м. март. Пиша всичко това, защото имам въпрос. Детето ми наистина има затруднения, бърка понякога събиране и изваждане, както и умножение и деление, но класната ми казва - не я натискайте много, може да се стресира, а аз ако не се занимавам с нея вкъщи, тя изпуска материал, после какво ще става, не ми се мисли. Бихте ли споделили накратко, ако имате желание, как учите с децата си. Аз например почти всяка вечер я препитвам по таблицата за умножение, не цялата, примерно с тези цифри, с които се затруднява.
Отделно доста време отива по човек и природа и човек и общество, защото се затруднява и с разказването.
Виж целия пост
# 32
Здравейте на всички.
Нова съм в темата, имам момиченце, което е трети клас.
Преди време класният ръководител ми каза, че хич не се справя с работата в училище, когато я вдигат мълчи и не може да се прецени не знае или не иска да говори. Сега ми каза, че има съмнения за дислексия. Говорих с училищния логопед, тя ни изпрати в клиника в МА, където ще правят профил на детето, но чак през м. март. Пиша всичко това, защото имам въпрос. Детето ми наистина има затруднения, бърка понякога събиране и изваждане, както и умножение и деление, но класната ми казва - не я натискайте много, може да се стресира, а аз ако не се занимавам с нея вкъщи, тя изпуска материал, после какво ще става, не ми се мисли. Бихте ли споделили накратко, ако имате желание, как учите с децата си. Аз например почти всяка вечер я препитвам по таблицата за умножение, не цялата, примерно с тези цифри, с които се затруднява.
Отделно доста време отива по човек и природа и човек и общество, защото се затруднява и с разказването.

Ако се установи случай на дислексия, то общите правила няма да ти помогнат.
Март месец? Доста е далеч. А и вече сте в трети клас. Няма ли през това време възможност да посетите специалист- логопед, който се занимава с такива случаи? Поне това да изясните. Ако се окаже това, то в този форум има специални теми за работата с такива деца и споделен личен опит, както и опит от работата с професионалисти.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=813171.0;topicrefid=19
Виж целия пост
# 33
Не знам колко ще са ти полезни отговорите и доколо ще са адекватни, но ще се опитам да ти помогна, тъй като аз съм от родителите, които участват активно в подготовката вкъщи, защото иначе дъщеря ми ще потъне. Като помагам е ок и се справя на ниво между 5 и 6, затова вечер след училище пише домашните, които налагат помощ от моя страна. Обикновено това е четене, където имат да развиват въпроси доста често, кратички по около страница, но си й трябва помощ в съставянето на отговора. За другите домашни - тя си пише сама в стаята, ако има проблем идва и ме пита и аз помагам. След като направи домашното аз го проверявам, ако намеря грешка я викам и се опитвам да я накарам да си я намери и поправи. По английски пише при мен, само думите от урока си ги пише сама, учи ги и после я изпитвам, думите, които не знае я връщам да учи пак. Така действаме и с разказвателните - чете урока и идва да ми го разкаже, ако не го знае, я връщам да чете пак и така докато разкаже спокойно. Годините по ЧО от създаването на България до освобождението от турско робство и първото Народно събрание й костваха бая усилия, учи ги много, повтаряхме ги заедно, чете ги и т.н. и успя да ги научи в крайна сметка. С две думи така, на таблицата вече не я изпитвам, защото я научи, нея я учи миналото лято и беше пак по начина, по който учи думите по английски и годините по ЧО. С две думи е това, но аз бих те посъветвала да се обърнеш към индивидуален учител, специалист, за помощ, за да не изпуска толкова материал и да имаш и все пак професионална помощ извън училище.
Виж целия пост
# 34
Благодаря Ви.
Когато отидох при училищния логопед, тя ми каза, че класната може и да бърка за дислексията, защото не може в 1 и 2 клас да е нямало нищо, а сега да се прояви. Затова ни насочи към тази клиника- "Свети Никола" се казва, за да й направят този профил. Според нея може би има някакво нарушение, но не казва със сигурност, чак след профила. А иначе е през март, защото клиниката е една за цялата страна и чак тогава има час.
Но че има нещо, установявам сама - трудно научи часовника, както Ви казах бърка събиране и изваждане, бъркаше известно време дните от седмицата, не можеше да се ориентира кога е било онзи ден, по-онзи ден, сега вече не е така. Може би просто трябва да се занимавам по-упорито, защото например по английски език учителката й казва, че е за 7, всичко знае, чете безпроблемно, пише и т. н. С предмети като рисуване, ДБТ, физическо няма проблеми, особено с ДБТ - тя обича много да твори разни неща с ръце. Ще опитам по-упорита работа, пък след профила ще видим.
Благодаря Ви още веднъж за отговорите.  Simple Smile
Виж целия пост
# 35
Само не пресолявайте манджата, че ефектът ще е обратен.  Peace
Пиши, ако искаш да споделиш, след като минете през прегледите.
Виж целия пост
# 36
Направих регистрация в уча.се заради човеците.  Общо взето обаче сайтът ме разочарова. Много постни ми се виждат уроците, а упражненията според мен са пълна скръб. Най-неприятното е, че там трябва да се използват точно думите, които авторът е предвидил, използването на друга дума се отчита като грешка. Синът изгледа няколко урока, направи няколко упражнения и каза, че до това нещо повече няма да припари. А и нали си е скръндза, взе да мърмори защо сме си дали парите напразно  Laughing

bubcheto15, по литература писмено ли трябва да отговарят на въпросите след урока?
По този предмет честно казано и идея си нямам какво учи. Има тетрадка за работа в клас, в която много рядко е писал нещо. В учебната тетрадка (най-голямото учебно недоразумение за мен) също не пишат всеки път. Носи ми шестици и понеже знам, че чете идеално, хич и не му поглеждам читанката. Понякога той ме вика да ми прочете нещо, ако са взели някой по-смешен текст.
Виж целия пост
# 37
Моят син не го карат да отговаря писмено, но много ми хареса като идея. Въвеждам го  Mr. Green
Виж целия пост
# 38
Apocalyptic City, в св. Никола се занимават с най-тежките случаи (най-вече на аутизъм). Надали ще ви обърнат много внимание. Почти е сигурно, че няма да работят с детето, а ще ви насочат към логопед. Виж в темата за дислекцията координатите на някой логопед и запиши по-скоро час. Дори и детето да няма дислекция, той ще ти даде добри съвети как да й помагаш в ученето. Важно е детето да не си създаде комплекс, че не може да се справя както другите. По-добре не чакай до март. Били сме и в св. Никола преди няколко години и при няколко логопеди за друг проблем.
Виж целия пост
# 39
Направих регистрация в уча.се заради човеците.  Общо взето обаче сайтът ме разочарова. Много постни ми се виждат уроците, а упражненията според мен са пълна скръб. Най-неприятното е, че там трябва да се използват точно думите, които авторът е предвидил, използването на друга дума се отчита като грешка. Синът изгледа няколко урока, направи няколко упражнения и каза, че до това нещо повече няма да припари. А и нали си е скръндза, взе да мърмори защо сме си дали парите напразно  Laughing


На мен точно затова са ми практически полезни, защото детето така се научава да ползва "точните думи". А така им го искат в училище.  Sunglasses Уроците са мотамо по учебника, както и упражненията- за онези, които имат добра памет, вкл. за наизустяване на думи и изречения.
И т.нар. ни матури често искат точно това- думата от учебника.  Mr. Green А ние у нас не сме много по запаметяването. Повече сме по интерпретациите.
Парите, иначе, за абонамента са мижави. А има и една забавна секция, която малкият много хареса. 

В момента големият син чете Джон Гатоу /за интересуващите се от образователни системи това не е непознато име/ и му е интересно. Току иде да споели или да попита нещо. Книгата е моя. Аз му я препоръчах. Него да спася от тук не успях. Но ако успея да измъкна малкия поне в прогимназия, ще се смятам за наистина успял родител.
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Taylor_Gatto

Apocalyptic City, в св. Никола се занимават с най-тежките случаи (най-вече на аутизъм). Надали ще ви обърнат много внимание. Почти е сигурно, че няма да работят с детето, а ще ви насочат към логопед. Виж в темата за дислекцията координатите на някой логопед и запиши по-скоро час. Дори и детето да няма дислекция, той ще ти даде добри съвети как да й помагаш в ученето. Важно е детето да не си създаде комплекс, че не може да се справя както другите. По-добре не чакай до март. Били сме и в св. Никола преди няколко години и при няколко логопеди за друг проблем.
Точно и аз това препоръчах. Вижте един читав логопед и си изяснете случая, за да можете да вземете и адекватни решения. Peace
Виж целия пост
# 40
Стон, писмено отговарят, да. Понякога е въпрос от тези след текста в читанката, понякога госпожата го е формулирала сама Peace
Виж целия пост
# 41
Благодаря Ви за мненията. Няма да я водя тогава, отписвам часа и ще запиша на логопед, познавам добър такъв.
Събота доста поучих с нея по ЧО и ЧП, добре беше.
Виж целия пост
# 42
Благодаря Ви за мненията. Няма да я водя тогава, отписвам часа и ще запиша на логопед, познавам добър такъв.
Събота доста поучих с нея по ЧО и ЧП, добре беше.

Не, защо, иди. Може от там също да извлечеш позитиви за детето. Ще видиш, най- малкото, поне още едно мнение и още някакви съвети. Накрая ще опитате едно, друг, ще видите какво ще сработи при вас.
Но на логопед вървете още сега.
Виж и нашите теми за дислексията. Много полезни хрумки споделят майките, книги интересни, сайтове. Разгледай. Дори и да нямате дислексия много неща и от тях можете да копнете.
Успех на теб и на детето!
Виж целия пост
# 43
Привет. Да питам нещо - на нашия са им казали, че тази седмица ще имат срочни контролни (аз го разбрах като класна работа). При вас има ли такива?
Виж целия пост
# 44
Благодаря, Judy, наистина темите са доста полезни.
Mimi75, при нас също са казали за такива контролни - по Човек и общество и Човек и природа, както и по английски.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия