Родени в края на годината и детска градина

  • 2 179
  • 18
Здравейте, синът ми е роден на 28 декември 2012, първа група в детската градина е.
Днес госпожата, която замества тяхната, ме попита дали е роден в края на годината, защото не се справя със задачите свързани с оцветяване и броене. Не мисля, че той има някакви проблеми в развитието, т.е. не говорим за дете с умствено изоставане, но явно не се справя на нивото на останалите.
Според вас има ли значение това, че е по-малък от другите и успяват ли да наваксат преди първи клас?

Виж целия пост
# 1
Здравейте, синът ми е роден на 28 декември 2012, първа група в детската градина е.
Днес госпожата, която замества тяхната, ме попита дали е роден в края на годината, защото не се справя със задачите свързани с оцветяване и броене. Не мисля, че той има някакви проблеми в развитието, т.е. не говорим за дете с умствено изоставане, но явно не се справя на нивото на останалите.
Според вас има ли значение това, че е по-малък от другите и успяват ли да наваксат преди първи клас?



В 1 група в градината много си личи тази разлика. Има деца/като моето/ родени началото на годината и разликата й с родените края е почти цяла година. На тази възраст това личи, но постепенно малките наваксват, няма страшно. Имай предвид, че момченцата по принцип са малко по-бавни, по-трудно се справят с нещата, но и това се израства. Много зависи и от подхода на учителките. Не може да имат еднакви изисквания към 3 и 4 годишните. Подхода би следвало да е индивидуален, но не съм сигурна дали е така.
Виж целия пост
# 2
Разбира се, че има значение. На тази възраст дори и 3 мес разлика имат значение, какво остава за 6 или 11. Ще се научи, мъничък е още. А с възрастта разликата в нивото ще намалява. Но чак някъде във 2-3 клас няма да се усеща.
Виж целия пост
# 3
Определено има значение.Моето момче е роден края на октомври 2010г. и до скоро неможеше да казва"Р"-то.Но както вече споменаха,важно е как  се занимават в градината с него.Аз дълго се мъчих да го уча,но за щастие имаме логопед и след като 3-4 месеца се занимаваха с него,вече сме ОК.
Виж целия пост
# 4
Моята дъщеря е родена на 25.12. Миналата година тръгна на училище преди да навърши 3 год. Голям шок изживяхме. Октомври месец трябваше да може да си пише името. Дълго е и е сложно. Учителката ме извика да ми обяснява как не се спрявяла. Попитах я, има ли предвид, че е най малката и, и че работи с почти бебета, които идват с биберони в уста. Това нямало значение, а дъщеря ми почти не говореше. да не говорим, че не знаеше да държи молив. Много се притесних. После говорих с други майки - и на тях им разправяла същото. Не е лоша учителката ни, но е много взискателна и се опитва да държи едно ниво на целия клас, което е трудно постижимо.
Тази година нещата се подобриха значително. А и аз съм по-спокойна, детето ми е нормално за възрастта си. Пишем и четем в къщи, но когато и колкото иска. Има достатъчно време да се научи на всичко.
Виж целия пост
# 5
Не искам да плаша никого, но детенце на познати, родено през декември, има проблеми (в училище вече), защото така е било по-назад в детската градина и е свикнало, че "не се справя" и в един момент престанало и да опитва. Обяснява нещо учителката в час, той не слуша, защото се смята за изостанал и че няма и шанс да разбере. Минава от клас в клас и става все по-зле. Вариант е да говорите по-обстойно с учителката, за да не се получи такъв ефект, както и да се занимавате вкъщи. Моите деца са родени в края на годината и в детската градина сформираха паралелките по този признак, като едната е с деца от първата половина на годинта, а другата - от втората, иначе са си все една и съща група. Така разликата между децата в рамките на една паралелка намаля наполовина.
Виж целия пост
# 6
Аз нямам дете на тази възраст, но ако имах, преди да го дам на градина, бих го ограмотила, за да не се комплексира от децата, които знаят и умеят повече от него.
В света на детето съвсем естествено могат да навлязат буквите и числата от най - ранна възраст, изписани  върху дървени кубчета, строители и пъзели, азбуката може да виси на табло на стената до таблото с числата и таблицата за умножение и деление. Така детето не само ще строи влакчета и кули от кубчета, но и свободно ще плава в "азбучно - цифрово" море, ще пише букви и числа и няма да подозира, че това са "абстракции".
Оказва се, че е много лесно и просто да се усвоят без всякакви уроци като думите "лъжичка", "хляб", "дай" и "мляко" азбуката и смятането, свалени от висотата на "възрастовата недостъпност" и влезли в детския живот заедно с играчките.
Действително, какво са трийсетина букви и цифри сред стотиците думи, които детето ще научи през първите три години от живота си?
А за проблемите с оцветяването, които касаят финната моторика, бих  предложила да се осигури на детето  черна дъска, цветни тебешири и бял тебешир - това е най-простият и най-полезен материал, който може да му се даде на този етап от развитието му. Бих добавила също статив за рисуване, моливи, пастели, хартия, глина и пластелин.
  Two Hearts
Виж целия пост
# 7
 lullabie, това е похвално и вероятно би имало достатъчно добър ефект, но в някои случаи просто мозъкът на детето още не е узрял. В тази ранна възраст му се струпва толкова огромен обем информация, че е трудно да надскочи развитието си, а може и да не е полезно. Освен това винаги се поставят непосредствени задачи, на които не можеш да го обучиш предварително, да не говорим за емоционална зрялост в общуването с другите деца и т.н. Възприемането на умения, преди детето да е готово за тях, са голяма мъка и за него и за родителя, докато когато е готово всичко става с лекота. Ако авторката има избор, според мен може да се помисли за записване в групата на следващия набор. Нека да е пръв по знания и умения, всичко да му се отдава с лекота и да свикне, че е умен и добър в ученето, че схваща бързо, пък да е "изостанал" с една година от набора си - голяма работа.
Виж целия пост
# 8
Нямам опция да го запиша със следващ набор, всяко дете си върви с годината, в нашата градина няма междинни групи и е чудо, че въобще се класирахме за градина.
Предварителното ограмотяване го намирам почти за невъзможно.
Виж целия пост
# 9
В такъв случай, занимавайте се повечко вкъщи. Поинтересувай се по какви материали работят в детската и вземи един комплект за вкъщи - може да го ползваш да повтаряте нещата или когато е болен да не пропуска, а може и да му измисляш упражнения на същата тема като тези, с които ги занимават в детската. Направи учителката съюзник - обясни й, че се притесняваш да не се възприеме като изоставащ и ще работите вкъщи, а тя в детската да помага за този процес - учителите обичат да се цени работата им и няма да подминат такава молба. Давай му и задачки, в които предварително знаеш, че ще се справи добре, за да го похвалиш и да го направиш уверен. И нека всичко да е под формата на игра - има много хубави занимавки за деца, с които децата много се забавляват, докато научават разни неща.
Виж целия пост
# 10
Благодаря, elroy
Виж целия пост
# 11
Нямам опция да го запиша със следващ набор, всяко дете си върви с годината, в нашата градина няма междинни групи и е чудо, че въобще се класирахме за градина.
Предварителното ограмотяване го намирам почти за невъзможно.
Защо да е невъзможно? Чувала  ли си за опита на руското семейство Никитини? Всичките им 7 деца са умеели да четат на тригодишна възраст,  на четири са можели  да смятат, класовете са прескачали през два, през три и висше са завършвали без никакъв проблем.
Семейство Никитини стават такава сензация в бившия Съветски съюз, че накрая решават да издадат книгата "Ние и нашите деца". Има и филм за тях.
Виж целия пост
# 12
lullabie, това е похвално и вероятно би имало достатъчно добър ефект, но в някои случаи просто мозъкът на детето още не е узрял. В тази ранна възраст му се струпва толкова огромен обем информация, че е трудно да надскочи развитието си, а може и да не е полезно.
Моята идея беше, че ако в ръцете на малчугана още отрано попаднат моливи, тебешир, хартия, лепило, ножички, картон, бои, пластилин, глина, кубчета, конструктори, пъзели - всичко, с което може да се работи, да се действува, да се строи, да се прави нещо, толкова по-богати ще бъдат условията на неговото развитие. Simple Smile
Виж целия пост
# 13
Всичко изброено си има възраст, написана на кутиите и ако го дадеш на деца в неподходяща възраст носи рискове. Аз лично предпочитам нещата да се случват когато им е времето. Не винаги форсирането на децата дава добри резултати.
Виж целия пост
# 14
В такъв случай, занимавайте се повечко вкъщи.

Да, повече развиващи игри или така наречените "стъпала на творчеството." На тях с удоволствие играят както децата на 2 годинки, които едва що са започнали да различават форма и цвят, така и подрастващите и дори възрастните. В основата им са положени два принципа на обучение - те са "от простото към сложното" и "самостоятелно според способностите." Този съюз дава възможност да бъдат решени в играта няколко проблема, свързани с развитието на творческите способности.
Първо, развиващите игри могат да дадат "храна" на ума от най - ранна възраст.
Второ, техните задачи - стълбички винаги създават условия, които изпреварват развитието на способностите.
Трето, като се издига всеки път самостоятелно до своя "таван", детето се развива най - успешно.
Четвърто, развиващите игри могат да бъдат твърде разнообразни по съдържание, а освен това, както и другите игри, не търпят принуждение и създават атмосфера на свободно и радостно творчество. Simple Smile

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия