Образование за децата със специални потребности/Проблем с индивидуалното обу...

  • 205 409
  • 835
# 105
Здравейте!Имам един проблем и се надявам,че с ваша помощ ще мога да го разреша.Имам дъщеричка на 6 год. и половина,която е незряща и пред мен стои въпроса,къде и как ще стане обучението й.Ние живеем в Пловдив,а училищата за незрящи деца са в София и Варна.Съветват ме, че трябва да я изпратя във Варна,там да протече обучението й,да я оставя на нещо като на пансион и да ходя да я виждам,когато имам възможност/в месеца най-много по 1 път/,там щели да се грижат за нея много добре,но аз не мога и не искам да се разделям с нея,да я отсавя в ръцете на напълно непознати хора.В момента посещава детската градина за деца с увреждания "ЕЛИЦА",дори ходи и на допълнително обучение за незрящи в един рехцентър в града ни,но това ще продължи само още 2 месеца и след това трябва да продължим по-нататък,но къде..?
Затова се обръщам към вас за съвет и помощ.Ако има родители,които вече са минали по този път и са се сблъскали със същите проблеми,моля Ви пишете,ще Ви бъда много блгодарна!

Виж целия пост
# 106
Здравейте на всички майки от Пловдив,които имат деца със зрителен   проблем!Не мога и не искам да повярвам,че тук няма един тифлопедагог!Това е срамота и не виждам по какъв начин ще се помогне на нашите деца!Моля,кажете ми къде е този рехабилитационен център,в който може да се консултирам с такъв педагог?Синът ми има зрителен проблем и сме ходили на много места,но ни казаха,че само в София има...Както разбрах и във Варна!Не мога да допусна да се разделя със сина си и да го пратя в друг град!Искате ли да се срещнем и да си поговорим?
Виж целия пост
# 107
Валенце за ресурсния учител може да ги подсетиш, но това до колкото разбрах е работа на училещето съотв. детската градина. Те искат бройка за ресурсен.
Виж целия пост
# 108
Искам да споделя нещо. аз бях изумена -проблемите на детето са забелязани от учителките в детската градина веднага е предложено решение :сутрин на градина следобяд в специална градина работа с логопед психолог и специален педагог.тръгва първи клас сутрин в масово училище следобяд в специално училище отново работа с логопед,психолог и специален педагог в момента е трети клас наваксал пропуските и са съобщили че не е нужно повече да ходи там остава само масовото училище е питам аз това неможели да се реализира и тук.....а хората са го измислили имат си организации и работят не се извиняват за това и онова.
Светле, защо се чудиш, това са все пак Щатите, там за тези хора да помагат и да имат условия да се развиват такива деца е нещо като Религия.
А в България, колкото може по-трудно да бъде .. . ще бъде. На всички нас ни се иска да е, но тук е пълна мизерия. Градините нямат база, в окаяно състояния са.
Така, че не учудвам изобщо как е в САЩ и как е у #2gunfire нас! остава само да се борим за надеждата и тук да е така организирано действието на институциите.
Виж целия пост
# 109
Учудвам се защото това не е никак сложно да се направи и у нас да се стиковат нещата.специално в софия има помощни училища чиято база може да се използва за тази цел и този проект да се разгърне добре.много се ядосвам когато държавни служители започват да се извиняват за неща които трябва да знаят като започват да обиждат детето"еми вашето дете ами то е по особено трудно е ние имаме толкова деца а толкова малко пари взимаме само за насъщния.направо полудявам какво е това извинение незнам просто....Аз работя в сферата на услугите значи идва клиент ако се изисква и на ръце ще ходя той си тръгва доволен и аз също-това е най-грубо казано.
Виж целия пост
# 110
Аз съм останала с впечатление, че сякаш държавата не вижда смисъл в тези деца да влага пари, организация на институциите и всичко останало, няма заангажираност. Виж пари се дават за много други щуротии, ама за нашите деца явно тя не вижда смисъл, а само дерт. Нашето балканско мислене им е такова.
Дано да греша и бъдещето да го покаже. Тогава ще съм много щастлива. Аз лично ще се опитам да бъда част от това щастливо бъдеще за нашите деца.
Виж целия пост
# 111
Аз мисля, че просто не се разбира този проблем. Те самите учители много малко от тях го разбират. Аз вече имам в списъка си една учителка, която твърдо не го разбира.

Днес говорих с една баба, която отглежда сама внучетата си. Е тя го има този проблем с малкият си внук. Ами обвинява детето, че не учело. Ама то просто си го имо проблема от малък и в много малко от учителите среща подкрепа да помагат на детето.


Май майки като нас трябва да се хванем с организацията.
Виж целия пост
# 112
Мило, Вале, не съм искала да те засегна. Просто усетих малко гняв в написаното .Извини ме.Мисля, че ще потръгнат нещата, щом влагаш любов и упорито се бориш за доброто на детето.Успех.Аз не щракам редовно тук, но ще се радвам след време дори да прочета, че се хвалиш колко добре са се подредили нещата.Целувки на малките съкровища Heart Eyes
Виж целия пост
# 113
Не съм се засегнала,напротив!  bouquet
Просто нещата не са никак лесни.ето,днес вече и аз не съм сигурна дали въобще да си мъча детето и да продължавам с градината.Днес е била много превъзбудена-радостна,просто от радост че е там е била като фурия.И как според вас трябва да реагират госпожите?Аз ще ви кажа как са реагирали-отишли са да викнат логопедката,защото знаят,че Буби яхаресва.Започвам да се чудя дали някога нещата ще потръгнат?!Но отказване няма-с добро или с малко по-лошо,ще се борим.
Виж целия пост
# 114
Не съм се засегнала,напротив!  bouquet
Просто нещата не са никак лесни.ето,днес вече и аз не съм сигурна дали въобще да си мъча детето и да продължавам с градината.Днес е била много превъзбудена-радостна,просто от радост че е там е била като фурия.И как според вас трябва да реагират госпожите?Аз ще ви кажа как са реагирали-отишли са да викнат логопедката,защото знаят,че Буби яхаресва.Започвам да се чудя дали някога нещата ще потръгнат?!Но отказване няма-с добро или с малко по-лошо,ще се борим.
Рано е още да се отказваш,не се предавай! PeaceНещата ще потръгнат след време,ще видиш!
Виж целия пост
# 115
Логопед Зара, искам да ви попитам нещо. Заведох дъщеря си (на 2,4 години със синдром на Даун) в РИО - Пловдив. Исках да подам молба да я види ЕКПО, казаха ми, че това вече става в ресурсния център, а за сега по-скоро да подавам молби в детските градини, просто за да я приемат. Говорих с директорката на ресурсния център, която в този момент се намираше в РИО и тя ми каза, че за да е актуална оценката, която ще ни дадат е най-добре да заведем детето при тях май месец. НЕ ми стана ясно в молбата която ще подавам в градината трябва ли да напиша, че детето ми е със специални образователни потребности?
NaughtyВ молбата си до директора на дет. градина трябва да запишете, че детето ви е със СОП и в този случай никой директор не трябва да ви откаже прием.Друг е въпросът какви условия се предлагат
Виж целия пост
# 116
Ами ,Росонери,Няма друга градина в Плевен-специализирана.Другият ми вариант е да я дам в дневен център за инвалиди-БАЛИЗ.Това обаче няма да го направя,ако ще и сто директорки да ми кажат,че детето ми е ...не искам да цитирам техните думи.Още не сме минали ТЕЛК-всеки момент чакаме писмото,вече 4 месеца чакаме.Не страдам от някакви мании,че детето ми е напълно здраво и няма проблем,обаче зная,че в такъв център няма да и се помогне,напротив.Там има не само деца,има и юноши,те са с тежки физически и психически увреждания.Какво ще прави моето дете там?!В същото време наистина вече ме е страх да "се опъвам" на директорката- не я знам какъв друг начин ще измисли,за да не водя детето си там.А Буби всеки път като я взимам от градината плаче и се дърпа-иска още да стои там,харесва и.В първите дни е стояла все сама,после се е отпуснала и сега постоянно наблюдава децата,търси контакт с тях.Тя е много емоционална и директорката като че ли това я плаши,мисли си,че това е нервност на детето,а не е,обясних и.Попитах и в други масови градини-навсякъде ми казват,че за детето е най-добра тази градина,логопедката на градината е страхотна,Буби много я харесва,не ми се иска да прекъсва работата си с нея.
:Хей Валенцето не се оставяй бори се детето ти има право да бъде сред деца на неговата възраст. Аз самата работя с "различни" деца от вече 3 години и знам, че най добрата терапия за тях е играта с връстниците им, положителните емоции и търпението, огромното търпение.Кураж и успех!!!!!!!!!!!!!!
Виж целия пост
# 117
Валенцеее, какво става с теб, къде си??? Не съм те срещала скоро във форума. Случайно реших да си припомня тази тема, та си викам, а, а къде  newsm78е Валенцето???
Та за това те питам, как са нещата при вас, какво става с Буби и детската градина.. Rolling Eyes

Чао за сега, чакаме те да се обадиш
Виж целия пост
# 118
Здравейте,
Аз също имам проблем с образованието на детето си. Завършихме що годе  четвърти клас като ползвахме индивидуална форма на обучение. Специално подчертавам "Форма", а не "Програма". Днес научих, че тази разлика е огромна. Сега, обаче районната община отказва такава форма, защото детете ми е с нормално IQ-103. Неговата диагноза е Дефицит на внимание с хиперактивност. На външен вид нищо му няма. Изглежда здраво, добре хранено, даже май охранено дете. Проблемите му са обаче поведенчески. Никаква дисциплина след 15-20 минути занимание. В къщи учим обратно на масовите училища - 15 минути работа, близо час почивка. Ако влезе в час след 15-20 минута става недисциплиниран, раздразнителен, руши дисциплината на класа, става дори агресивен. Нормално е учителите да не го искат в час. Общината не дава ресурс за допълнителни часове, с други думи - Индивидуална ФОРМА на обучение. И с майка му сега се чудим какво да правим. Още повече, че имам и други две деца - едното във втори, а другото в 5 клас.
Виж целия пост
# 119
Здравейте, Мариан! Моето дете е с ДЦП, но има абсолютно същите проблеми като Вашето. До 3ти клас учеше с другите деца, само по математика учеше отделно (в частно училище обаче). От 4 клас е на индивидуално обучение, сега вече е в 6ти клас и започват да я водят във все повече часове заедно с нейния клас. Но ме притенява какво ще правим след години, тъй като не получава никакъв документ за завършен клас. Но за сега съм много доволна от училището и от децата, които много й помагат-макар че тя е много своенравна, шумна, но с голямо желание ходи на училище; вземат я навсякъде и това е най-доброто за нея.
Желая Ви успех в борбата с институциите, която съм сигурна, че никак не е лесна, което е много тъжно и жалко, защото те би трябвало да работят за нас и децата ни, но уви-това все още не е така в България!
Поли
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия