Образование за децата със специални потребности/Проблем с индивидуалното обу...

  • 205 756
  • 837
# 120
Здравейте, моя син е в предучилищна група в масова детска градина, интегриран е чудесно! Той е с намален слух , съответно има изоставане в говорното развитие. Не сме имали ресурсни учители, зложих на индивидуални часни уроци и напредва мн. добре. Мнението на специалистите които се занимават с него е че ще компенсира дефицитите си. Предстои ни записване в първи клас, спряла съм се на у-ще в квартала. Въпроса ми е когато детето и със СОП и има ТЕЛК класовете в у-ще сформират ли се на мин. брой деца/някой ми беше казал така/ и към кого трябва да се обърна? За сега не мисля детето да е на инд. обучение в у-ще, има ли право на ресурсен учител в такъв случай?
Виж целия пост
# 121
Здравейте, моя син е в предучилищна група в масова детска градина, интегриран е чудесно! Той е с намален слух , съответно има изоставане в говорното развитие. Не сме имали ресурсни учители, зложих на индивидуални часни уроци и напредва мн. добре. Мнението на специалистите които се занимават с него е че ще компенсира дефицитите си. Предстои ни записване в първи клас, спряла съм се на у-ще в квартала. Въпроса ми е когато детето и със СОП и има ТЕЛК класовете в у-ще сформират ли се на мин. брой деца/някой ми беше казал така/ и към кого трябва да се обърна? За сега не мисля детето да е на инд. обучение в у-ще, има ли право на ресурсен учител в такъв случай?
Не е задължително такова сформиране. В наредбата е казано, че в един клас не могат да бъдат повече от две деца със СОП, но за бройка нищо. Ресурсния учител се решава след като започне учебната година.
Виж целия пост
# 122
Така, че не учудвам изобщо как е в САЩ и как е у #2gunfire нас! остава само да се борим за надеждата и тук да е така организирано действието на институциите.

Много е тъжно това ..много.
Аз съм в страна от 3тия свят, сина ми ходи в масова градина(31 деца в група, гледани от 1 учителка и 1 лелка), като 2 пъти седмично по време на занятията на децата в групата той има отделно със терапевти. Също ни дават и "домашна" програма, която трябва да правим всеки ден и да носим ден по ден написани резултатите и как се е справило детето. терапевтите ни също имат ден по ден написано какво са правили и как се е справил.
Да участва в нормалните занятия е абсурд, но учителката му сяда с него по време на времето за свободна игра на децата и опитва да навакса - ако са правили зайче, тя опитва да му покаже как и му прави и за него зайче...да не се чувства изолиран.  тя получава напътствия от терапевтите на какво ниво е детето и как да се справя с определени ситуации. Какво да прави, кое да поощрява, кое да игнорира.
За да е интегриран в масова градина сина ми ходи s децата които са 12-18 месеца по-малки от него/т.е. е върнат назад/.

Че детето има проблем ни насочи точно учителка от детската градина. При нас когато децата преминат в по-горна група минават при учителката която примерно обучава 4 годишни - т.е. се сменят всяка година. Учителката която трябваше да го обучава когато навърши 4 ни даде писмо да отидем да се видим с образователен педагог. не каза, че не може да се справя - каза ни, че сигурно няма да може да му даде толкова, колкото и на другите деца.

Та това де...за практиката в 3тия свят...
Виж целия пост
# 123
veni-b , ресурсен учител се отпуска след минаване на комисия в инспектората и ай си кю по - малко от 100. Когато е 100 или повече не се разрешава независимо от увреждането и %от ТЕЛК.
Виж целия пост
# 124
IQ- то е на долна гарница/ 75/ поради проблеми с речта . Значи ако върви с масова програма пак има право на ресурсен учител , така ли? И до колкото разбирам след като тръгне на у-ще тогава се решава това?
Виж целия пост
# 125
Мамо Раче, жестоко са ви метнали, да знаеш. Не коефициента на интелигентност се гледа, а обучителните трудности. И децата с дислексия например са с нормален IQ, но и на тях им се полага ресурсен учител, защото имат затруднения с овладяване на учебния материал.

Вени, не се решава след като детето тръгне на училище. Още в детската градина може да си има ресурсен учител и индивидуална програма /ако се налага/. Дори и да върви по масовата програма,пак има право на ресурсно подпомагане, а слухово-речевата рехабилитация си върви отделно, т.е. няма пречка да получи и двете едновременно.
Моят съвет е да не чакаш тръгването на училище. Колкото по-рано получи допълнителна помощ, толкова по-бързо ще напредне.
Виж целия пост
# 126
Мамо Раче, жестоко са ви метнали, да знаеш. Не коефициента на интелигентност се гледа, а обучителните трудности. И децата с дислексия например са с нормален IQ, но и на тях им се полага ресурсен учител, защото имат затруднения с овладяване на учебния материал.
Точно така. Peace
Виж целия пост
# 127
Съгласна съм със Зара-само полза може да има от ресурсното обучение,колкото по-рано се започне то.
Зара,едно въпросче. HugНие все още нямаме ресурсен учител тази учебна година.Уж заради стачките...все никой нищо не знае.Последното,което разбрах,е че до вчера е бил срока за подаване на кандидатури на желаещите/не знам така ли се нарича,в смисъл до вчера е бил конкурса/.Може ли да ми кажеш колко време след това идват новоназначените ресурсни на работа?Честно казано,въпреки толерантостта и търпеливостта ми,никак не ми е приятно това разтакаване и губене на време. Crossing Arms
Виж целия пост
# 128
Зара,също имам едно питане към теб. Hug
До преди стачката имахме 20 и няколко деца и две ресурсни учителки-едната на малките/до 4 клас/ и една на по-големите.Сега,след стачката се оказа,че нашата ресурсна ще идва само четвъртък и петък,другите дни ще ходи в друго училище.Директорката на ресурсният ни център е изключила някой от децата от тая програма,без родителите им да знаят и е оставила само 4 деца на нашата ресурсна.По мое мнение-на по-заинтересованите родители.
Та питам,как е възможно това? ooooh!
Виж целия пост
# 129
Хора той е с  Q 115 по тест за възрастни защото бил на възрастовата граница. Ние си имаме ресурсен,само дето е идвал само един път след стачката Cry защото било заварено положение,а от тази учебна година важало това с Q. Така поне ми каза психиложката за едно друго детенце и много се ядосваше че не е знаела за да му го намали. То сега е първокласник. Ресурсната може да го взима само на добра воля след като му е отказано ресурсно подпомагане,а не искам да ви казвам тя каква добра воля има.До обяд е сърдита на себе си а след обяд на хората Wink

Зара би ли ми казала ако наистина са метнали майката как може да се оправи положението.

В нашето у-ще също са двама ресурсните една до 4 кл. и другата до 8кл. поне аз така мисля,че в горните класове няма на ресурсно подпомагане. Интересно е , че ресурсната на по-малките искала да се махнат някой от децата поради незнам си какви причини,но директорката не се е съгласила. И така за малките има всеки ден ресурсен а за нас  newsm78 идея нямам.
Виж целия пост
# 130
Ще ви отговоря, но сега се налага спешно да изляза, след няколко часа след като се върна, ще пиша.
Виж целия пост
# 131
veni-b , ресурсен учител се отпуска след минаване на комисия в инспектората
       За отпускане на ресурсен учител се минава на комисия/ЕКПО/ в РЕСУРСНИЯ ЦЕНТЪР в съответния регионален град. Който не е успял да се яви на комисията /ЕКПО/ в началото на учебната година след това се сформират комисии всеки текущ месец от учебната година. Peace
Виж целия пост
# 132
Валенце, конкурсьт за назначаване на ресурсни учители в Ресурсен център-Плевен е в началото на другата седмица. Това, което ме притеснява вьв връзка с ресурсните центрове е, че в понеделник е конкурсът за директори на всички 28 ресурсни центъра в страната. Това - преведено-означава, че ще има пак един известен период на неразбории, неясноти и прочие, особено ако конкурсът се спечели от друг, а не от временно изпълнявалия тази длъжност. На практика обаче до края на другата седмица трябва да са ясни новоназначените ресурсни учители и можеш да се обадиш в РЦ да питаш. Доколкото знам има и бройки за логопеди.

Марика, разбирам възмущението ти. Нека родителите на игнорираните деца се обърнат към инспектората по образованието. Ако на устното запитване не получат смислен отговор и решение на проблема, да напишат жалба и да я входират. С мълчание нищо не се постига, просто защото който мълчи, винаги е оставен на произвола.

Мамо Раче, няма такова правило за коефициента на интелигентност от тази година, нито от предната или от която и да е друга. Не знам кой е решил по този начин да оправдава лишаването на децата от това, което им се полага по закон. Ако това е ресурсната учителка, трябва да се обърнете към директора на ресурсния център. Ако това е директорът на ресурсния център, се обърнете към експерта по интегрирано обучение в инспектората по образованието. А ако това е самият екип за комплексно педагогическо оценяване към инспектората, директно пишете до началника на РИО.

В тази връзка, сладко пате, да уточня, че ЕКПО във всяка област заседава по свой собствен график и на различни места, не само в ресурсния центьр. Така че датите и мястото трябва да се сьгласуват сьс съответния ЕКПО.
Виж целия пост
# 133
          Ресурсният учител безспорно е важен, но по-важно е на детето да му е разрешено индивидуална форма на обучение или индивидуална програма на обучение. Изписвам ги много внимателно, защото има съществена разлика между ФОРМА и ПРОГРАМА. В единия случая детето завършва с "Удостоверение за завършен ЕТАП" , в другия с "Удостоверение за завършен КЛАС". Удостоверението за завършен ЕТАП е за всички нормални деца в масовите училища. То се получава, когато учи по програма - Индивидуална ФОРМА. При индивидуална ПРОГРАМА се получава второто удостоверение - за завършен клас, което в края на краищата не дава възможност на детето да продължи образованието си.
          Смятам, че това е по-важно от въпроса за ресурсния учител. Той в крайна сметка ПОДПОМАГА нещо, което трябва да сте избрали преди да ви го отпуснат или да се срещнете с него.
          Приличам сигурно на бюрократ, но тези термини ги научих преди една седмица и бързам да ги споделя с повече хора. Аз също фриволно боравех с този категории апарат, на след посещение в МОНК се оказа, че точно това неразбиране може да доведе до неправилна молба в училище и последващи проблеми.

 
Виж целия пост
# 134
Ами моята си е с количествени оценки по всички предмети.Догодина завършва основно образование и ще и бъде издадена диплома за него.Просто ни е необходим ресурсен учител за математиката.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия