Образование за децата със специални потребности/Проблем с индивидуалното обу...

  • 206 196
  • 837
# 180
Оди,въпреки индивидуалната програма детето ти има право на ресурсен учител ,и самото училище трябва да го изиска от ресурсния център.
А ето как трябва да са часовете при вас! По сериозните предмети ,като писане ,четене,математика ,ще се работи индивидуално,само детето и учител,часовете като брой ,ще бъдат около 65% от часовете на редовните ученици.
А може да бъде със съучениците си в часовете по музика ,рисуване ,физическо или труд и техника. Но всичко това трябва да го реши учителския съвет,когато разгледа вашата молба и документите ,които удостоверяват ,че детето има нужда от индивидуално обучение и се съобразят с неговите СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ! Peace
Когато детето е на такава програма не му се водят нейзвинени отсъствия и не трябва да се пишат слаби отценки! Peace


Виж целия пост
# 181
Във вариант,че дъщеря ми от септември е на индивидуална програма на обучение в училище,означава ли,че от ресурсният център или и аз не знам от къде ще осигурят за детето ми преподавател,който ще бъде с нея през целия учебен ден в часовете,или това е нещо,за което аз трябва да осигуря човек,който в момент в който се наложи да изведе Ана-Мария от час,и да правят нещо друго.
Привет Oddy!
След като детето ви се представи пред ЕКПО в съответното населено място училището трябва да се съобрази с това какво екипа е преценил и написал в заключението си.
Откъде имате документ, че детето е за индивидуална програма на обучение? В него написано ли е че детето е за ресурсно подпомагане или нещо друго?
Vanq - ФРДЕ приветствам те за темата и хъса да се променят нещата за обучението на децата със СОП. Големия въпрос за мен е точно това СОП, с което в общи линии не се знае какво да се прави. Това, че едно дете се води по документи на индивидуална програма, форма или кой както го разбира го нарича, съвсем не означава, че това покрива неговите СПЕЦИФИЧНИ ОБУЧИТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ! Особено се отнася за децата от спектъра на голямата група с обучителни затруднения, епи съпровождащи проблеми, ХА или само ДВ. За тези деца системата просто е един престой в училище. Има си специални програми и подкрепа, които са съвсем прости, но просто у нас не се познават и ако родителите не се съберат и подкрепят едно подобно начинние, каквото се предлага в темата още доста деца просто ще търпят негативите от това, че никой не го е грижа какво се случва в момента в училище за децата със СОП.
От една страна седи въпроса с бюджетите и от друга какво се прави с тях. И не на последно място това са реалните съдби на много деца, в реалното време, с реалните си проблеми и с една непригодена за техните потребности учебна среда.
Аз съм за изискване на решение на проблема, защото няма как да се променят от самосебе си или с чакане нещата.
Виж целия пост
# 182
 Има разлика между програма и форма на обучение.Индивидуална форма на обучение е,когато детето по едни или други причини не може да идва в училище.Тогава се прави график на обучаващи учители по предмети и те работят с детето в дома му.Това става лесно в едно помощно училище,например.Но как ще стане в масово...сигурно при добро желание по същия начин.
За индивидуалните програми Vanq-ФРДЕ е обяснила. Има само една подробност - ресурсният учител не може да се занимава само с едно дете - това не е личен асистент.Той работи поне с 5 деца-толкова е минималната бройка на едно училище,за да има право да изиска ресурсен.Така,че всяко дете иска отделно внимание,но практически няма да го получи изцяло.
 И пак ще кажа : получава се помощно училище в масовото!И това съвсем не се прави толкова в интерес на децата (поне според мен), а защото всяко дете носи определена сума,която формира делегирания бюджет.
Виж целия пост
# 183
      асистент.Той работи поне с 5 деца-толкова е минималната бройка на едно училище,за да има право да изиска ресурсен.Така,че всяко дете иска отделно внимание,но практически няма да го получи изцяло.
 

От инспектората същото ми го бяха казали, но се оказа, че в нашето училище има три такива деца и просто комбинираха с друго училище, та макар и с три си имаме ресурсен
Виж целия пост
# 184
Здравейте,направо си глътнах езика Sad,защото какво е ЕКПО newsm78.ние и до момента ползваме ресурсният център,а за този документ ,не мога да кажа,защото до момента сме били на следният принцип,две години се явяваме в Отдела за защита правата на детето,Инспектората на образованието и още една комисия/три/,които изготвят някакъв документ,който се предава на ресурсния център,оттам служебно се препраща към детската градина и това е.Сега с тези въпроси по-долу направо се стреснах,защото не знам какво трябва да следва Thinking
Виж целия пост
# 185
                              Сега видях темата и реших да споделя собствения си опит за работа с деца със СОП.Ако има притеснения за делегирания бюджет то те са ,че изобщо за всички деца бюджета е намален.Получените суми разделени на броя на дцата са около 90 лв на месец.Съобщи се по всички медии,че за 2007 год тази сума е 126 лв,а положението в момента с ел,парно и т.н. няма да го обяснявам.Постъпило дете със СОП в ДГ /аз работя в такава/ получава СЪЩАТА сума както и другите деца.ДГ с молба от родител и съответните документи изисква ресурсен учител.Този учител получава средствата от ресурсния център,в който работи.Не получава и 1 ст от парите отпуснати на ДГ за отглеждане на детето.За да заеме мястото на ресурсен учител трябва да има заявки за 5-8 деца ,които не е задължително да са в една ДГ може и в 5-8 ДГ.С логопеда е същото той работи към съответен логопедичен център и по същия начин се прави заявка ,и той се финансира от бюджета на центъра,а не от ДГ,която посещана детето.
                               С една дума детенцето получава сума за отглеждане в ДГ,такава каквато е за всички деца + ресурсен,логопед,психолог от съответните центрове,които са на отделен бюджет от този на ДГ .ДГ НЕ дава нито стотинка на логопед,ресурсен,психолог.Тя заплаща всичко останало свързано с отглеждането на детенцето , за допълнителните грижи има допълнителни ресурси от центровете.Ресурсния,логопеда и психолога не са НА ЩАТ в ДГ,а на друго място финансирано от държавата /центровете/.
                               Дано ме разбрахте,ако не питайте конкрегтно. Peace
Виж целия пост
# 186
От кого  се оценява дете със СОП, което е на индивидуално убочение само по един предмет? От учителя, които предава на класа или от учителя, който му преподава?
Виж целия пост
# 187
От учителя ,който му провежда индивидуалното обучение!
Той му преподава ,изпитва и оценява.
Виж целия пост
# 188
От учителя ,който му провежда индивидуалното обучение!
Той му преподава ,изпитва и оценява.

И аз така мислех!
Да ама не. ............................. Не ми пука че му е писала среден, а начина и на изказване." Нямам право да пиша слаб на дете със СОП затова има среден. Аз на тоя очите не съм виждала."
Това може ли да е изказване на учител и то БЕЛ?!
Виж целия пост
# 189
Раче ,а какво казва директорката!
Мирише ми на скандал! Thinking
Има те ли назначен официално друг учител!
Виж целия пост
# 190
за мен това си е живо заяждане  имам впредвид госпожата но не се ядосвай от нея  нищо добро неможе да очакваш  ох и аз така се притеснявам какъв ще го ям от есента с толкова много учители ,Направо главата ми ще се  пръсне от притеснение,
Виж целия пост
# 191
Здравейте!
Има разлика в индивидуална програма и индивидуално обучение.
При индивидуалната програма участват ресурсните учители,а при индивидуално обучение с детето работят специално назначени учители от даденото училище ,по учебна програма с намален брой учебни часове!
А ето как трябва да постъпим,ако желаем детето ни да бъде на индивидуално обучение.
Минаваме през ЕЛКК комисия за индивидуално обучение,копие от телк и молба в даденото училище,заверяваме я срещу входящ номер.В 7 дневен срок ,трябва да получим писмен отговор ,дали е одобрена молбата или не и причината поради,която не е одобрена.Ако е посочено ,че не е одобрена поради липса на средства,и училището е общинско,подавате жалба в общината,РИО,закрила на детето и МОН,с копие от отговора.А ако е държавноРИО,закрила на детето и МОН!
Всичко това може да ви се види много разтеглено ,но няма друг начин,да потърсим правата на децата си.Без да имаме документ с отказ и причината да е липсата на средства ,не можем да занимаваме никоя институция с проблема!
Виж целия пост
# 192
Хей,хей ,хей!
Имаме решение на проблема!
Каквото и да казват директорите или учителите ,вие си подайте молбата с необходимите документи за индивидуална форма на обучение и поискайте писмен отговор.
Никой не може да ви откаже такова обучение при тия документи ,защото се нарушава конвенцията за защита правата на децата и може да ги съдят за дискриминация,а никой директор няма да желае това да се случи в неговото училище.
Ние сме одобрени вече ,за индивидуална форма на обучение за следващата учебна година!  smile3501
Виж целия пост
# 193

 нончето,не се притеснявай! Нали пак ще имате ресурсен!
Виж целия пост
# 194
Здравейте мили момичета,извинявайте за дългото мълчание от моя страна,но с новата работа почти не ми остава време да седна на спокойствие.Бързам да ви напиша,че преди малко моя позната ми каза,че на 18.06 в предаването "Едни от нас" са дали информация за училище,където за първи път е направен "експеримент" за две деца със СОП,към които е бил прикрепен учител през цялото време докато те са в училище.Звучи направо страхотно нали Praynig,дано това да е истина.Писах на предаването преди малко с молба да ми изпратят повече информация за училището,което е масово.Значи би трябвало да има легален начин за това което писахме преди време!
Обещавам,че при инфо от предаването веднага ще го публикувам.Благодаря ти Ваня, благодарение на теб съм сигурна,че ще намеря път за предстоящото изпитание Hug
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия