СЕДМИ клас - 5 - Успех!

  • 81 004
  • 751
# 585
Тава е цитат от moreto.net за броя на явилите се във Варна деца  "От седмокласниците пък на първия модул външно оценяване са се явили 3523, а на втория-2737. За препитването са се очаквали 3635 ученици."
Виж целия пост
# 586
"Череша с алени сърца" - Станислав Стратиев - това е разказът.


Може да съм назад с инфото, но тази череша не се ли беше падала вече на изпит?  Или на пробен?  newsm78
Виж целия пост
# 587
4-та е А! Това вече е друго нещо! Но явно дори учител го е сбъркал в първоначално дадения отговор Б, който ме втрещи и провокира да напиша, че задачата е безумна
Виж целия пост
# 588
Определено не съм съгласна с посочения за верен отговор на въпрос 4! Според мен И ЧЕТИРИТЕ възможни отговора на въпрос 4 са неправилни.

Припомням въпроса и отговорите:

4. Как може да се тълкува употребеният в текста израз "Като има хляб, всичко има."?

А) Обикновена храна, хлябът е свързан и с духовността.
Б) Хлябът присъства във всички езически и християнски обреди.
В) Човек не може да се нахрани пълноценно само с хляб.
Г) Хлябът, приготвен в домашни условия, притежава „душа“.

Като верен отговор МОН е посочило отг.А. Само че къде виждате връзката на тази поговорка с духовността? Според мен значението, което се влага в тези думи, е че е достатъчно да има хляб на трапезата, за да бъде тя пълна. Когато цитираме стари поговорки, трябва да вземаме предвид и  контекста, в който те се употребяват, както и историческата им обусловеност. В периоди на масов глад и недоимък народът ни наистина се е задоволявал и с парче хляб на трапезата си; очевидно оттам е възникнал и този израз.

Категорично не съм съгласна неизвестните съставители на теста да си присвояват правото да тълкуват народните поговорки, приписвайки им значение, което те очевидно нямат! Според мен МОН трябва да приеме за грешни и четирите възможни отговора и да елиминира тази задача при калкулиране на резултатите от теста!  
Виж целия пост
# 589
Tammy, тълкуванието е въз основата на текста, а не самостойно.
Виж целия пост
# 590
Моят син е отговорил на четвърти въпрос "Г" , коментира с учителката си и според нея и "А" и "Г" може да се приемат като верни.
Виж целия пост
# 591
Дъщеря ми е написала вместо"се съхранила, се режел..."- съответно"се била съхранила, се бил режел...". Дали това ще се приеме за вярно? Освен това на 4 въпрос е дала отговор Б, а тезата по принцип и е слабо място- повече от 3-4 точки не очаквам Confused .
Виж целия пост
# 592
Според мен, същото важи и за първи въпрос - за мен еднакво верни са и А, и Б.  Абе, не обичам такива въпроси, които предразполагат към субективизъм.
Девойката е търсила 12 грешки при 18 въпрос, и май е пропуснала запетайките.
Виж целия пост
# 593
Моят син е отговорил на четвърти въпрос "Г" , коментира с учителката си и според нея и "А" и "Г" може да се приемат като верни.
Joy
И ние сме така, аз го питам А или Б - той продължава да си твърди, че е Г верния Joy
Виж целия пост
# 594
Според вас тезата ще се оценява ли по наличието/липсата на посочените  примерни насоки в отговорите? Направи ми впечатление, че са шест, колкото и точките.
Виж целия пост
# 595
Определено не съм съгласна с посочения за верен отговор на въпрос 4! Според мен И ЧЕТИРИТЕ възможни отговора на въпрос 4 са неправилни.

Припомням въпроса и отговорите:

4. Как може да се тълкува употребеният в текста израз "Като има хляб, всичко има."?

А) Обикновена храна, хлябът е свързан и с духовността.
Б) Хлябът присъства във всички езически и християнски обреди.
В) Човек не може да се нахрани пълноценно само с хляб.
Г) Хлябът, приготвен в домашни условия, притежава „душа“.

Като верен отговор МОН е посочило отг.А. Само че къде виждате връзката на тази поговорка с духовността? Според мен значението, което се влага в тези думи, е че е достатъчно да има хляб на трапезата, за да бъде тя пълна. Когато цитираме стари поговорки, трябва да вземаме предвид и  контекста, в който те се употребяват, както и историческата им обусловеност. В периоди на масов глад и недоимък народът ни наистина се е задоволявал и с парче хляб на трапезата си; очевидно оттам е възникнал и този израз.

Категорично не съм съгласна неизвестните съставители на теста да си присвояват правото да тълкуват народните поговорки, приписвайки им значение, което те очевидно нямат! Според мен МОН трябва да приеме за грешни и четирите възможни отговора и да елиминира тази задача при калкулиране на резултатите от теста!  
Човек има нужда не само от хляб, а и от духовност- вяра в нещо. Хлябът е символ на Христос, на вярата. Затова е във всички традиции. Значи, като има хляб, има и дух, има всичко!
Виж целия пост
# 596
Според вас тезата ще се оценява ли по наличието/липсата на посочените  примерни насоки в отговорите? Направи ми впечатление, че са шест, колкото и точките.
Не знам конкретните проверяващи как ще оценяват. Миналата година дъщеря ми беше написала теза в която липсваше поне една/не помня вече/ от т.нар. насоки и и бяха дали максимум точки.
Виж целия пост
# 597
Човек има нужда не само от хляб, а и от духовност- вяра в нещо. Хлябът е символ на Христос, на вярата. Затова е във всички традиции. Значи, като има хляб, има и дух, има всичко!

Да, обаче, старите хора никога не са имали това предвид. Tammy го е казала много хубави по-горе.
Явно на съставителя на текста много му се е щяло 'старите хора' да са малко по-духовни Simple Smile
Аз лично съм свидетел какво имаше предвид баба ми, когато го употребяваше.
Виж целия пост
# 598
Човек има нужда не само от хляб, а и от духовност- вяра в нещо. Хлябът е символ на Христос, на вярата. Затова е във всички традиции. Значи, като има хляб, има и дух, има всичко!
На мен също ми е логичен този отговор в контекста на текста, напълно  Peace
За сина ми - също. По-скоро за Г се позамислих, но там ми се стори малко повече "по принцип" и свободно тълкувание...
Виж целия пост
# 599
Като стана въпрос за контекст, заменете точката между второто и третото изречение със 'защото' и ще видите как верният отговор е Б.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия