СЕДМИ клас - 5 - Успех!

  • 80 977
  • 751
# 630
Според мен в първото изречение се намира отговорът. В него се говори за ежедневието /т.е. обикновените дни/ и за празниците /т.е. духовността/. И понеже поговорката трябва да се тълкува според текста, отговорът е А.
Виж целия пост
# 631
аз бих заложила на В.
Виж целия пост
# 632
За този въпрос попитах кандидата - бетон е аргументацията за А.
Скрит текст:
И няма никаква, съзнавам какво пиша, връзка с текста или поговорката. Срамота си е.
Циана, бъркаш.
Скрит текст:
само ще отбележа, че поговорките затова са такива, защото имат свой смисъл.
И тази, не е от езотеричните, духовните или ритуалните.
Ако поговорката има няколко значения според случая, как носи едно послание и е бръз и надежден пренос на мъдрост във времето?

ПП Обредните хлабове не са "само хляб" и искат много. Скъпи са добезобразие - защото да имаш материалите не стига, иска се и време и знание и т.н. или пари и за ръчния труд. И очи да го видиш като някой едва намира сили за живот - също. Та... и така погледнато - не е това дето искаш да ни обясниш. А въпросът как стои хлябът в другите религии изобщо не сме захванали. Не че трябва!
Виж целия пост
# 633
    Моля ви, момичета, не разваляйте добрия градивен дух на темата!
    Всяка година има поне по един-два спорни въпроса, по някоя разместена таблица или сгрешено условие - от министерството ще се позамотат, ще коментират и - догодина пак ще е същото! Не си тровете нервите - всяка година майки плачат с децата си, тровят си нервите десет дни, а накрая влизат в мечтаното училище. (Е, какво срещат там е друг въпрос... )
Виж целия пост
# 634
Според мен в първото изречение се намира отговорът. В него се говори за ежедневието /т.е. обикновените дни/ и за празниците /т.е. духовността/. И понеже поговорката трябва да се тълкува според текста, отговорът е А.

А моето мишле е решило да вземе третото изречение като пояснение на второто и е отговорило Б.
Намирам логика и в неговото мислене, според която ето какво се получава:

Текст:
Старите хора казват: „Като има хляб, всичко има“, защото хлябът на българите e съществена част от обредите – било то езически или християнски, ...
Въпрос 4.
Как може да се тълкува употребеният в текста израз Като има хляб, всичко има?
Отг.
Б) Хлябът присъства във всички езически и християнски обреди.

Логиката му била 'Щом има хляб, значи всякакви (всичко) обреди ще има" Simple Smile
Иначе е ясно, че верният отговор е трябвало да е и е А, т.к., най-вероятно, съставителите на теста са искали да разберат доколко децата са запознати с думичката 'духовност' и дали я съотнасят към обредността и обичаите.

Искам да попитам по-запознатите мами има ли в миналите години случай, в който да се зачитат два верни отговора?
Виж целия пост
# 635
Добре, че децата не се впускат в много разсъждения като родителите Simple Smile
Виж целия пост
# 636
На въпрос 17. Преобразувайте пряката реч в изречението в непряка, " , и излезе от стаята." - ако я нява запетаята, проблем ли е?
Виж целия пост
# 637
Добре, че децата не се впускат в много разсъждения като родителите Simple Smile
Моята миналата година, когато ѝ беше матурата, ѝ бяха потъналите гемиите, ама сега чете за теста тук и ми обяснява, и се впуска в разсъждения, вместо да решава задачи за класното по математика.  Laughing
Аз не съм вниквала във въпросите сега, но тя се е задълбочила и чак се нервира как не виждат някои, че наистина на 4-ти въпрос верният отговор е "А" и не може да е друг.  Confused
Виж целия пост
# 638
В класа на моето дете масово отговорът е Б.
На въпроса ми какво значи духовност отговорът, който получих, беше отношение към религия и изкуства. Обредите и обичаите били суеверия. Grinning
Виж целия пост
# 639
Според мен в първото изречение се намира отговорът. В него се говори за ежедневието /т.е. обикновените дни/ и за празниците /т.е. духовността/. И понеже поговорката трябва да се тълкува според текста, отговорът е А.

А моето мишле е решило да вземе третото изречение като пояснение на второто и е отговорило Б.
Намирам логика и в неговото мислене, според която ето какво се получава:

Текст:
Старите хора казват: „Като има хляб, всичко има“, защото хлябът на българите e съществена част от обредите – било то езически или християнски, ...
Въпрос 4.
Как може да се тълкува употребеният в текста израз Като има хляб, всичко има?
Отг.
Б) Хлябът присъства във всички езически и християнски обреди.

Логиката му била 'Щом има хляб, значи всякакви (всичко) обреди ще има" Simple Smile
Иначе е ясно, че верният отговор е трябвало да е и е А, т.к., най-вероятно, съставителите на теста са искали да разберат доколко децата са запознати с думичката 'духовност' и дали я съотнасят към обредността и обичаите.

Искам да попитам по-запознатите мами има ли в миналите години случай, в който да се зачитат два верни отговора?

Доколкото знам, при аналогична ситуация преди 3 години е взето решение от МОН всички кандидати да получат по 2 точки на един от въпросите, независимо от дадения отговор. Както вече писах, моето дете е дало "верния" отговор с налучкване. Въпреки това съм убедена, че този въпрос трябва да бъде изключен при крайното калкулиране на резултатите от теста, защото възможните отговори са некоректно формулирани и са базирани на някаква неясна лична интерпретация на авторите на теста. 18 родители на деца от нашия клас вече са изпратили писмо с такова настояване до медиите, така че очаквам МОН да вземе мерки.
Виж целия пост
# 640
При нас една от квесторките е била изключително неориентирана. Накарала го да си сложи малкото листче с името в малкото пликче и да го запечата, след което да го сложи в средния плик с отговорите и също да го запечата... Добре, че другата квесторка е оправила нещата. Разпечатали всичко, проверила ги жената и после го направили правилно. Tired
Виж целия пост
# 641
    А, свиквайте, свиквайте! Да ви разведря малко: езикова гимназия, осми клас, април. На контролно в задача: "Зачертайте излишното" стоят три думи: захар, сливи и мармалад. Хайде сега разсъждавайте!
Виж целия пост
# 642
В класа на моето дете масово отговорът е Б.
На въпроса ми какво значи духовност отговорът, който получих, беше отношение към религия и изкуства. Обредите и обичаите били суеверия. Grinning

Всъщност детето ти е абсолютно право. В тази връзка и на мен преди малко ми звъня един познат родител на седмокласник да ме пита искам ли да се включа в петиция до МОН въпрос N 4 изобщо да не се зачита при оформяне на крайната оценка.
Виж целия пост
# 643
Аз не помня МОН да е признавало по два верни отговора. Това все пак не е комерсиално състезание по математика, при което трябва да бъдат удовлетворени исканията на всички. Това е матура. Не може всички да са отличници. Не е и нормално.
Виж целия пост
# 644
С това се свиква от появата на "човек и .."  предметите - тестове до затъпяване, с поне един неверен отговор.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия