Как запомняте прочетеното?

  • 9 068
  • 43
# 15
Така да го кажа, да се обърнем към науката - всеки човек индивидуално има леко доминираща модалност, която развива или поставя за водеща при изработването на стратегия за учене. Хората, които пишат, имат превес на кинетиката, т.е. "ръката помни какво е писала".  Такива хора примерно, когато ги накараш да напишат дума, чийто правопис не знаят, пишат по двата начина и решават, че писането на единият вариант е "по-лесен". Други при същото упражнение казват, че единият вариант им изглежда "по-красив" - те са със зрителна модалност доминираща. А трети са с превес на слуховата модалност - на тях им "Звучи". В действителност всеки с възрастта и опита прави собствена компилация от модалностите и дори ги модифицира според конкретната задача.
Простата истина е, че колкото повече учи човек, толкова повече е способен да учи. Понякога самонаблюдението върши чудесна работа позволява усъвършенстване на стратегиите според доминиращата модалност. Бих препоръчала на авторката да се самонаблюдава и да поразмишлява върху своя стил на учене.
Виж целия пост
# 16
Много точно казано и вярно! И аз съм на мнение, че трябва да се пробва, още повече ако е първи, втори курс  bouquet
Виж целия пост
# 17
Пробвала съм различни методи, но установих, че не ми ли е интересно, не го ли разбирам, трудно го запомням. Завърших една скучна специалност и сега само страха от това, дали ще се справя със запомнянето на материала, ме спира да запиша второ висше, което ми е на сърце  Confused

Виж целия пост
# 18
Много зависи от това какво уча - дали е свързано с цифри и логика или е нещо за разказване като история например.
Като учех за изпит, т.е. много материал, обикновено учебник 500 и повече страници, прочитах веднъж материала, като се опитвах да вникна в него, но без да вадя записки.
На второ четене изваждах на ръка формули, графики или основни точки /ако е тип разказвателен предмет/. Прочитам още веднъж, старая се да запомня основните точки.

Накрая измъчвах мъжа ми да му обяснявам и разказвам различни неща, които хич не го вълнуваха... Mr. Green Така уча най-лесно, като обяснявам на някого.  Peace
Виж целия пост
# 19
Точно като във вица  с учителката - еее, как не можахте да го разберете, аз сто пъти ви го обясних и аз го разбрах вече!
Виж целия пост
# 20
Много ви благодаря за помощта!  Hug
От четене на глас и слyшане ми се приспива още на първите изречения. И кафета да пия, и Ред Бyл да пия, едвам стоя бyдна докато слyшам или чета на глас. Опитвала съм се да гледам в yстата на преподавателя, да повтарям дyмите мy наyм докато говори, но няма ефект за мен. Принципно yча като чета на части, на yм, бавно и с опити да разбера написаното. После на глас казвам каквото съм запомнила. После пак чета и пак се изпитвам на глас. Повтарям четене и изпитване докато почна да разказвам гладко наyченото. Когато съм вече yверена в знанията си, спирам да yча и по някое време, примерно когато легна да спя, си задавам въпроси на yм, на които отговарям (или не отговарям, ако не съм си наyчила добре).
Но не бях yчила от години и сега ми е много трyдно.
Виж целия пост
# 21
Свежина, кой курс си?
Нормално е в началото да не се справяш с научаването безболезнено. Това си е умение както всяко такова и ако не се практикува, закърнява. С упорство ще видиш, че с всеки следващ материал просто мозъкът започва да "щрака" и дори идва и момент на удоволствие. Аз след трудна сесия се чувствам малко странно, все едно съм подала яко газ и направо не мога да спра изведнъж, някак още ми се учи и учи, после разбира се ми минава.  Laughing
Виж целия пост
# 22
Аз запомням чрез писане, като си изваждам най-важното о го пиша до припадък  hahaha
За първия ми изпит (Психология) се оказа, че съм преписала 4 пъти учебника  hahaha
Виж целия пост
# 23
как не ти се откачи ръката!  Grinning

За себе си установих, че през годините съм сменила няколко стратегии за учене, заедно с наличието на технологиите и спецификата на специалността. В клиничните, за радост, ютубето е много полезно, защото има автентични записи на всякакви случаи, които може човек да не види на живо. Стига да знае и езици, има десетки и стотици часове записи на лекции, тренинги и какво ли не. Преди години нямаше такава екстра и сега виждам колко по-лесно е ученето и развиването като специалист, стига на човек да му се учи и да не го мързи да слуша и гледа. По едно време си мислех, че оглупявам, че възрастта е пречка пред ученето, но животът ме опроверга - сега опитът си казва думата и сякаш ми е много по-лесно да уча в сравнение с времето преди двайсет години. И ученето стана по-качествено. (леле, сега като прочетох последните изречения, сякаш е реклама на лекарство за простата Crazy). Нищо де, всичко е в главата, нали знаете! Crazy  Wink
Виж целия пост
# 24
Охххи аз имам проблем с помненето  newsm78
Изобщо нищо немога да запомня  Embarassed ужас.
Толкова съм раззеяна
Виж целия пост
# 25
Нека започнем от основата.Народът мъдро е казал, че малките камъчета обръщат каруцата.Затова трябва да се сведат до минимум разсейващите странични дейности, трябва да се махнат неотложните занимавки, ангажименти и прочие, безпричинното стоене пред екран...Но най-важното за всеки организъм е ВЪЗСТАНОВЯВАНЕТО, което е само между 22:00-24:00. Промяна на режима за цял живот е ключов момент, колкото и да отнеме.
  Мама е пълният рекордьор, завършила с 6:00 две филологии едновременно, с огромни учебници от по 500+ страници...не тухла, а цял панел ! Спомням си, че когато нямаше време за сън, тя спеше между 22 и 24 часа по часовник.Тя ме посъветва, че колкото време учиш, повече време трябва да дадеш на мозъка, за да усвои наученото.Затова ставах рано, към 05-06, учех до обяд, най-много до 13:00, и после - пълна почивка, и лягах рано.Тези наглед прости неща удариха в земята всякакви стратегии-мратегии, пищови-мищови и прочие.Това го изпитах на гръб и когато учех чужди езици, и когато бях студент в Техническия.
Виж целия пост
# 26
как не ти се откачи ръката!  Grinning
Еми не знам.. Явно всичко зависи от мотивацията Joy
Виж целия пост
# 27
За вас е важала тази схема. Ако мен ме сложиш на такъв режим, вероятно ще се побъркам. Уча на телевизор, радио, трамвай, щъкащи деца, следейки манджата на котлона, отговаряйки на детски въпроси и какво ли не. Явно разпределеността на вниманието ми е добро. В тишина и без "разсейващи" фактори нищо няма да науча, а със сън като описания абсурд да оцелея. Та, няма универсален начин, а всеки си намира своя начин.
Виж целия пост
# 28
Не искам да разводнявам темата, но хората с Огнен асцендент или Луна определено са такива, каквито казваш, това важи и за мен.Хубавото на темата е, че има много и различни начини, което дава богат избор на авторката за експерименти.Кой знае, може всеки от нас да научи нещо полезно - аз, например, вече се замислям.
Виж целия пост
# 29
 Аз имах две стратегии за учене. Когато разполагах с малко време, прочитах и разказвах по три пъти урока/темата без да гледам. Имам много силна зрителна памет, представям си страниците заедно с формули и схеми. Този метод изисква много силна концентрация, за да запомниш големи обеми от информация.
 
Когато имаше повече време, правех си 'логически пищови', т.е. търсех някаква логика или закономерност, ако такава няма си измислях Simple Smile. Например, география и полезни изкопаеми в училище - на картата свързвах находищата във фигури и помнех фигурите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия