ШЕСТИ за СЕДМИ и НВО по МАТЕМАТИКА

  • 23 992
  • 316
# 195
  dundi73, предполагам че и детето ти е схватливо. Обаче питам за деца, за които по-трудно виждат връзките, колко време трябва да отделя за математиката ежедневно. Интересува ме мнението на хора с опит в обучението на повече деца.
Виж целия пост
# 196
Не споря, но си зависи от детето. Наистина мисля, че един седмокласник, ако си реши задачите от учебника и наистина и задачите от двете уч. тетрадки, разбере си спокойно материала и не се стресира от атмосферата при тест, с лекота ще изкара 5++ на НВО.
Това обаче не е никак малко труд!
Мисля, че току-що рязко обърнахте плочата.
От доста страници насам много от нас твърдят същото. Че проблемът е не в теста, а в подготовката.
Виж целия пост
# 197
Не, A m b e r, не беше. То и схемите на думите в първи клас не схвана веднага. Ама с повечко упражнение нещата си дойдоха на място. Та същото и със задачите по МАТ. Питаш по колко време не ден се е отделяло за МАТ - поне по един час, в 7 клас и повече. И то за подготовката в училище.
Отделно всяка ваканция са били с домашни, огромни. Лятото преди 7 клас имаха 1000 задачи за решаване.
Сега можеш да питаш дали е нормално това? Ами не е нормално. Но, след като времето през учебната година не стига, се работи и през ваканциите.
Дали детето съжалява - нито за миг, след като беше прието там, където иска и основата по МАТ е бетон.
Виж целия пост
# 198
Някой ме подсети в темата, че дори и добрите у-ща в Сф имат не особено добри резултати
Минавам често покрай едно от елитните училища и днес реших да погледна резултатите по математика. Вярно беше - на таблото имаше една 2, една над 5,5, друго почти всичко беше среден и добър. Потърсих някакви класации и попаднах на това - http://alekdimitrov.com/uchilishte/rezultati-NVO.asp
Училището, покрай което минах, не е с математически профил, държавно и е в началото на тази класация.

Имате ли някаква статистика от залепените на видно място списъци  НВО /7 клас/ на 73 СОУ, 20 ОУ, 145 ОУ, 38 ОУ, 133 СОУ? Това са обикновенните държавни училища до 15 място в класацията. И дали имате някакви наблюдения, колко са интервалите на 2, 3, 4, 5, 6 в тези училища.

Също ще чакам с интерес статистиката в този сайт за 2016 година. Наблюдавам как се вдига разликата между СМГ и другите училища.
Например през 2012 година СМГ имат сумарно - 63,42 точки, а 73 СОУ - 56,23 точки.
През 2015 година СМГ имат 63,13 т., а 73 СОУ има - 45,45
Защо според вас се наблюдава това увеличаване на разликата в точките между специализираните мат. училища и обикновенните софийски. Същата е зависимостта  и при другите държавни училища /без математически профил/ до 15 място в тази таблица.
Виж целия пост
# 199
TanyaMG, не е необходимо да копираш едно и също нещо в няколко теми.
Виж целия пост
# 200
Къде пише, че е забранено? Не съм отворила нова тема. Доста хора пишат едно и също. Опитвам се да стигна до обяснение, повече хора повече мнения. Можеш ли да коментираш статистиката?
Виж целия пост
# 201
A m b e r, моят син е стигал 30 страници домашно за курса  Mr. Green
Вярно, за цялата седмица, но пак си е доста.
Виж целия пост
# 202
Да не говорим, че учебни тетрадки не се ползват, понеже задачите в тях са на ниво малко над Среден.

Това не винаги е така. Зависи от издателството. Но да, иначе съм съгласна  -  само с учебник и  с учебна тетрадка не става. Peace Поне не и за над 5. Peace

Господине, има множество деца, които съвестно и от учебника задачите са решили, и от учебните тетрадки, че и от сборник на школата/уроците и пак имат под 5... Проблемът не е в условията, а в начина на учене. Един много полезен модел на работа според мен е  ученето  с наслагване. Не да разберат методите на разлагане, да минат на геометрия и да забравят наученото от предходния дял. Предлагат се доста сборници вече на този принцип, по месеци. Приключваш с дяла(или поддяла), ама правиш и два-три теста събирателни, с материала до момента. След време повтаряш схемата. И хем се бяга от еднообразието и безкрайното решаване на еднотипни задачи, хем се затвърждава всичко. Изпробван лично успешен вариант с деца, неучещи в МГ.


Виж целия пост
# 203
Къде пише, че е забранено? Не съм отворила нова тема. Доста хора пишат едно и също. Опитвам се статистиката ми да стигне до повече хора, повече хора да из. Можеш ли да коментираш статистиката?
В правилата на форума.

6. Спамът, флудът и "чатът" са забранени

Спам - оф-топици, рекламни съобщения и др.

Флуд (flood - наводнение, потоп) - заливане на форума и темите с безсмислени, едносрични и/или повтарящи се постинги, в това число последователни публикации от един и същ потребител, без между тях да има други отговори. При нужда да добавите информация към предишния си отговор, моля, използвайте функцията за редакция.
Виж целия пост
# 204
Къде пише, че е забранено? Не съм отворила нова тема. Доста хора пишат едно и също по темите. Опитвам се дискусията ми да стигне до повече хора. Можеш ли да коментираш статистиката?

Да, ако дадеш и колко часа МАТ на седмица имат децата в тези училища.
Защото ЗП е еднакъв за всички, но часовете по ЗИП и СИП не навсякъде са по МАТ.
А за едно частно училище в София с много добра подготовка по МАТ в 7 клас имат по 10 часа / седмица.  Peace
Та опираме до подготовка и брой часове.
Виж целия пост
# 205
И къде точно видя флоод? Можеш да се консултираш с модератор. Мнението ми е в две отделни теми, то е едно и също и търси инфо по един и същи въпрос.
Виж целия пост
# 206
Един много полезен модел на работа според мен е  ученето  с наслагване.
 
  Има ли визия за прилагане на подобни методи и използването им при съставянето на учебните планове и учебниците.  Нямам нищо против да съм ангажирана в обучението на детето ми, следейки и търсейки подобни начини за да достигнем желаното ниво. Обаче това не би следвало да е правило при обучението, защото не всеки родител има възможност. Не във всяко населено място се предлага допълнително такава услуга. По конкретно - след анализ на резултатите, има ли някакъв механизъм, който да води до промени в обучението.
Виж целия пост
# 207
Амбър, въпрос на добра воля от страна на учителя. Поискайте си вие като родители. По такъв сборник се работеше при нас в клас, като добавка над стандартния по уроци и групи по сложност. Peace Не съм казала родител или школа да го прави.
Виж целия пост
# 208
Да, ако дадеш и колко часа МАТ на седмица имат децата в тези училища.
Защото ЗП е еднакъв за всички, но часовете по ЗИП и СИП не навсякъде са по МАТ.
А за едно частно училище в София с много добра подготовка по МАТ в 7 клас имат по 10 часа / седмица.  Peace
Та опираме до подготовка и брой часове.

Мисля, че не е точно това

И през 2-те години 2012 и 2015  часовете са били с еднаква разлика, но резултатите на 73 СОУ падат с 10 точки. Ще видим тази година как ще е разликата

Виж целия пост
# 209
Цитат
"Кои триъгълници се разделят от някоя своя височина на два равнобедрени триъгълника?"

И стой та гледай как децата с двойки ще решат тази задача Joy

Правоъгълните равнобедрени с ъгъл при основата 45градуса. За 3 секунди се решава и без Питагорова теорема. Що да не я решат? Като спуснеш височината, самата височина трябва да се яви едното бедро, значи другото бедро трябва да е равно на височината; а самата височина се явява катет на равнобедрен правоъгълен триъгълник, значи ъгълът на големия триъгълник е 45 градуса.Височината е катет и на тр-ка от другата страна, т.е. тя е и медиана, та и другият ъгъл е 45 градуса. Пет пъти повече време отнема да се напише, отколкото да се начертае и се вижда веднага.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия