Частни училища - информативна тема 14

  • 79 197
  • 746
# 630
Само коментирах, че единствено достъпът до счетоводните отчети може да каже дали парите от курсове отиват целево за разходите по отбора на СМГ. Доколкото зная тук никоя от нас няма такъв достъп.
Виж целия пост
# 631
Само коментирах, че единствено достъпът до счетоводните отчети може да каже дали парите от курсове отиват целево за разходите по отбора на СМГ. Доколкото зная тук никоя от нас няма такъв достъп.
Не може. Курсовете не се организират от училището, а от настоятелството.
Всъщност бюджетът и отчетът за касовото му изпълнение е публичен.
http://www.smg.bg/budjet.php
Виж целия пост
# 632
Черна станция, в курсовете мен лично ме дразни само непрозрачността на изразходване на събраните средства. СМГ, въпреки курсовете и въпреки държавната стипендия за брой олимпийци (най-голяма за бг училище, както знаем), е от малкото училища, които непрекъснато издигат призиви за спонсорство за тази, или онази олимпиада. За сравнение ПЧМГ, които не получават държавни стипендии за медалистите си, освен всичко винаги сами (училището + родителите на състезателите) са покривали разходите за пътуването на олимпийците си.

И двете училища търсят спонсорства за участия в международни състезания на училищно ниво. В СМГ мащабите са по-големи - имат повече ученици, участват в по-голям брой състезания, респ. имат повече разходи.
И двете училища организират курсове.
Ето информация относно финансова помощ за участието на ПЧМГ на последното състезание https://www.facebook.com/pchmg/photos/?tab=album&album_id=1174002739309358


Виж целия пост
# 633
http://www.smg.bg/nastoqtelstvo.php

Ок, не врат, а шия - не било самото СМГ, а негова издънка. Но това не беше гол в моята врата, защото юридическите лица с нестопанска цел също се контролират, а не са разграден двор. Даже там контролът е по-лесен, защото нещата са по-прости - приход, разход, баланс и се вижда какво що. Ако беше СМГ с толкова много дейности, щеше да е по-лесно да се покрият някои парични потоци.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 98 от 2001 г., в сила от 1.01.2001 г., изм. - ДВ, бр. 79 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Годишните финансови отчети на юридическите лица с нестопанска цел, определени за осъществяване на общественополезна дейност, вписани в Централния регистър при Министерството на правосъдието, подлежат на независим финансов одит при условията на Закона за счетоводството.

П.П. Спирам и повече няма да отговарям, темата наистина не е за СМГ, но пак не аз ги намесих.
Виж целия пост
# 634
Да поясня относно ПЧМГ и финансирането за състезанията. За първа година училището успява да намери малка финансова подкрепа от двете обявени фондации. Останалите средства са от самото у-ще и от родителите на децата. Не е като да не се търсят спонсори, но от една страна училището няма голямата медийна изява, и поради това, че е доста по-малко и медалите са по-малко на брой.
Скрит текст:
И от друга , лично аз се убедих, че да се дадат пари на частно у-ще е някакси направо срамно в нашата държава. Оказах се с добър познат, занимаващ се с даренията в мнооого голяма международна фирма, която прави щедри такива на частни колежи и инициативи в други страни, но в нашата не. И на летището при посрещането на децата - бтв и канал 1 не сметнаха за нужно да включат камерите си да снима всичките деца с медали.
Виж целия пост
# 635
Цитат
И на летището при посрещането на децата - бтв и канал 1 не сметнаха за нужно да включат камерите си да снима всичките деца с медали.

Тук не мисля, че причината е в частния статус на ПЧМГ. По принцип медите идват да снимат само ако някой им се обади и ги извика. И после като дойдат снимат тези деца, за които са им се обадили, а не всички и не най-добре представилите се.
Виж целия пост
# 636
Скрит текст:
Да поясня относно ПЧМГ и финансирането за състезанията. За първа година училището успява да намери малка финансова подкрепа от двете обявени фондации. Останалите средства са от самото у-ще и от родителите на децата. Не е като да не се търсят спонсори, но от една страна училището няма голямата медийна изява, и поради това, че е доста по-малко и медалите са по-малко на брой. И от друга , лично аз се убедих, че да се дадат пари на частно у-ще е някакси направо срамно в нашата държава.
Оказах се с добър познат, занимаващ се с даренията в мнооого голяма международна фирма, която прави щедри такива на частни колежи и инициативи в други страни, но в нашата не.
Скрит текст:
И на летището при посрещането на децата - бтв и канал 1 не сметнаха за нужно да включат камерите си да снима всичките деца с медали.
Защо? Каква е мотивацията им? На държавно ниво ли срещат препятствия и "препоръки" или нещо друго?
Виж целия пост
# 637
Отделно е въпросът доколко е избор на децата, който всъщност е избор на родителите. Поради малката си възраст децата няма как да знаят, че искат да учат точно в това училище. Седмокласниците не са наясно къде искат да учат, а какво остава за 10-годишни деца. Родителите решават, родителите плащат, а децата изобщо не са наясно.



 Много деца на 10 години са напълно наясно в кое са добри и в кое не. А добрите по математика на тази възраст вече се виждат прекрасно и те самите са наясно, че са добри.
 Виж за някои други занаяти ще се съглася с теб, но за математиката не си права, защото явно ти самата не я разбираш достатъчно добре, след като си мислиш че става с тикане от родител и "напомпване с типове задачи".
  Не можеш да напомпаш дете със задачи. А задачите винаги са типове-това е нормално и напълно естествено и те трябва да се знаят... Laughing, но и при типовете има подтипове, подподтипове и изключения и не можеш да напомпаш някого със задачи все едно учи стихотворение наизуст.
 Да тикаш дете да решава задачи, когато то не е с математически мозък е кауза пердута и най-упоритият родител ще го разбере това още на втория месец...от напразните усилия.
Виж целия пост
# 638
Разбира се, че можеш да го напомпаш! Щом има схема, значи схемата може да се вкара и да се отработи! В основата си всяко обучение от външен източник (някой друг ти дава знанието) е напомпване, защото някои неща, поради неопитността си, ги приемаш за верни по дефиниция, подражаваш на това, което са ти показали, а разбирането може да е частично. Външното обучение не те чака сам да откриваш топлата вода, защото това би ти отнело много време, особено що се отнася до специфични техники, неинтуитивни. Има купища задачи, които просто се учат и толкова, някой трябва да ти ги покаже на какъв принцип са, иначе не би се сетил сам или много рядко някой би се сетил. И моля, нека не изпадаме в това $е, да, ама аз познавам деца (най вече моето), което се сеща$. Ако се сещаха, нямаше да ходят на курсове и уроци, а щяха самостоятелно да стигнат до решенията.
И моля, стига с тези глупости като $математически мозък$. Няма нито математически, нито артистичен, нито научен, нето езиков мозък. Всеки човек с нормален интелект може да се научи на математика. Е, да, болшинството хора не са гениЙ, но се справят с висшата математика в университета. Може да не разбирам от математика (ако вземането на математиките е неразбиране, приемам, че не празбирам), но все повече разбирам от това как учат хората, в частност децата. Само някой тъп журналист може да го измисли това с математическия мозък.
Виж целия пост
# 639

И моля, стига с тези глупости като $математически мозък$. Няма нито математически, нито артистичен, нито научен, нето езиков мозък.
И защо според теб има деца, които обичат да решават задачи и да се затрупват с математика. В същото време, само при споменаването на думата "есе" да им призлява. И такива, които обожават да пишат, но решаването на задачи върви бавно и трудно.
На всеки човек едни неща му вървят с лекота, за други полага неимоверни усилия.
Когато съчетаеш "вървене с лекота" плюс усилие, резултатът е постижения. А когато съчетаеш неприятни задания плюс усилие резулатът е просто справяне
Виж целия пост
# 640
Защото Россс, всеки има някакъв талант. И залитането по математиката и БЕЛ според мен затруднява развиването му (на таланта). Писането на есе е част от българския дотолкова, доколкото писането следва да е грамотно. Аз като цяло не разбирам защо настъпи това вманиачаване на тема математика. Вероятно поради комерсиални и лобистки интереси.
Ако някой ми каже името на математик или друг, който е променил света в последните 50 години с математика, ще го поздравя.
Ресурсът (не само време и пари, но предимно интелект и способности), загубено в курсове, за да бъде някой приет в СМГ е прахосничество. Според мен. Ако едно дете е със склонност в математиката, то ще я развие. Може би няма да го направи във втори клас или пети клас, но след това - определено. Така, в някаква степен съм съгласна с Андариел. Просто ми се струва, че прекалено избързваме. Защо е нужно да се решават подобни задачи във втори клас???
Аз съм завършила математическа гимназия, имаше си пак отбори, олимпиади и златни медали. И нямаше специална субсидия, нито съботно-неделни осеммесечни курсове в училище за подготовка...Между другото медалистите бяха повече. Причините са много, но не съм убедена, че на първо място сред тях е разрухата в образованието...
Виж целия пост
# 641
Защото им е по-изгодно, така да го кажа - смятат, че с математиката са успешни, а с есето неуспешни. Всеки предпочита да прави това, в което се чувства успешен, а ако и отвън получава подкрепа, тогава съвсем се затвърждава уклонът и желанието за усъвършенстване в контретната област. Може да е математика, танци, спорт, писане на есета и какво ли не. С две думи, детето е поощрявано, на него му се възхищават на това как решава задачи по математика, и понеже клишето за математическия мозък, както и за това, че на когото му върви в математиката съвсем естествено му е простено да не му върви в езика и писането на есета, ето ти готовата формула за поведение. Ако всеки път, когато готвиш, ти хвалят манджите, а не как си подредила къщата, какво ще направиш - ще продължаваш да готвиш и ще искаш да си по-добра в готвенето, или ще решиш да станеш и добра  в чистенето, което смяташ за по-трудно? При достатъчно упражнения всяко трудно нещо започва да се подобрява като резултат и да става по-лесно.

 А и боравенето с езика, особено при момчетата, е по-трудно, отколкото математиката, затова и по състезанията ще видите повече момчета. Макар и математиката, и езикът да са устроени по горе0долу сходен начин и да са тясно свързани - има конструкции като тухлички, които се използват наготово, веднъж усвоени. Обаче при писането на есе, особено по-малките ученици, трябва да се сътвори собствен текст, което означава първо да се планира какво иска детето да каже, как да го каже и с какви думи да го каже. А това е доста по0трудно от решаването на зададена по условие задача, която дори много често е един алгоритъм, който сам те води. ИЗлагането на мисли в писмена форма е по-сложно заради предварителното планиране. В устната реч изискванията не са толкова големи (аз от първи клас мразя да пиша съчинения, а най-омразните ми теми са от типа $есен е$ и $какво правих през лятната ваканция$)
Виж целия пост
# 642
Защото Россс, всеки има някакъв талант. И залитането по математиката и БЕЛ според мен затруднява развиването му (на таланта). Писането на есе е част от българския дотолкова, доколкото писането следва да е грамотно. Аз като цяло не разбирам защо настъпи това вманиачаване на тема математика. Вероятно поради комерсиални и лобистки интереси.
Ако някой ми каже името на математик или друг, който е променил света в последните 50 години с математика, ще го поздравя.
Ресурсът (не само време и пари, но предимно интелект и способности), загубено в курсове, за да бъде някой приет в СМГ е прахосничество. Според мен. Ако едно дете е със склонност в математиката, то ще я развие. Може би няма да го направи във втори клас или пети клас, но след това - определено. Така, в някаква степен съм съгласна с Андариел. Просто ми се струва, че прекалено избързваме. Защо е нужно да се решават подобни задачи във втори клас???
Аз съм завършила математическа гимназия, имаше си пак отбори, олимпиади и златни медали. И нямаше специална субсидия, нито съботно-неделни осеммесечни курсове в училище за подготовка...Между другото медалистите бяха повече. Причините са много, но не съм убедена, че на първо място сред тях е разрухата в образованието...


Много съм съгласна с това и особено с подчертаното.
Виж целия пост
# 643
Разбира се, че можеш да го напомпаш! Щом има схема, значи схемата може да се вкара и да се отработи!
Тотална глупост изръси. Може да го запознаеш с типове задачи и типове решения, но да напомпаш може само балон с въздух.
 Има типове задачи-математиката се учи. Но ученето на математика е с тотално различен механизъм ня възприемане от ученето на хуманитарни науки. За да учиш математика ти е нужен аналитичен мозък-нямаш ли го не можеш да я учиш така, че да влезеш в математическо училище. А ако имаш аналитичен мозък плюс въображение ставаш за изключителен математик, ако те влече, ако не-ставаш за всякакъв.
Математическите училища не са за всяко дете и това е повече от ясно.  И точно това се опитах да ти изясня, но ти се измъкваш-не е възможно да тикаш дете в МГ ако то не е с определени данни.
 А ако детето има математическа насоченост то на 10 години вече е напълно наясно с това-още от 3 клас се познават тези деца .

 За писането съм съгласна, че идва по-късно. На 10 години на децата им е трудно да се изразяват писмено, но не съм съгласна, че момичетата са по-добри в това-не са-просто са по-продуктивни... Laughing
За писменото изразяване също трябва аналитичен ум, интелект и абстрактно мислене. На 10 години абстрактното мислене не е достатъчно развито, а и децата нямат и житейски опит достатъчен, за да могат да пишат теми с ръзсъждения.
В МГ има повече момчета, защото мъжкият мозък е по-аналитично насочен от женския, а  не защото момчетата се чуствали по-успешни с математиката-това са глупости-успешен си там, където си добър, а си добър в това, което можеш най-добре и не защото си го научил, а защото природата ти го е дала като фундамент-ученето гради после само етажите и най-висока къща има този, който е учил най-много. Но за да ти е висока къщата, трябва и фундамента да е здрав-а там Господ дава, не знанията... Laughing
 Ся да няма обидени, моля-но практиката вече години наред това показва. При 100 деца приети в МГ, момичетата са около четвърт.
Виж целия пост
# 644
Защото Россс, всеки има някакъв талант. И залитането по математиката и БЕЛ според мен затруднява развиването му (на таланта). Няма начин, това е твоя заблуда. Повечето от водещите математици в последния випуск на СМГ са много добри и в есетата. Някои имат печелени национални конкурси за разказ, а и как иначе мислиш са ги приели в топ университети и как са си взели високите сертификати по език, ако не могат да пишат есета или не ги бива в езиците? Освен това в този випуск има национални състезатели по сърф някакъв, има балерина, приета да следва балет в Ню Йорк, има шампиони по шах, има супер информатици, има национали по баскетбол, по бойни изкуства и какви ли не. Не ми изглежда като потъпкан талант Mr. Green

Писането на есе е част от българския дотолкова, доколкото писането следва да е грамотно. Аз като цяло не разбирам защо настъпи това вманиачаване на тема математика. Вероятно поради комерсиални и лобистки интереси.
Защото с математика се пробива по-лесно. За колко деца си чула, приети да следват в топуниверситети с литература или история? И за колко приети с математика, физика, информатика?
Ако някой ми каже името на математик или друг, който е променил света в последните 50 години с математика, ще го поздравя.
И защо гледаш само чистата математика? Защо не разтвориш малко мирогледа си и не отчиташ много други дисциплини стъпили на математиката и математическото мислене и логиката? Това важи и за бизнеса, за архитекти, програмисти, инженери... Цялото днешно ИТ е стъпило върху криптиране на информация и всички бизнеси използват статистика и математическо моделиране.
Ресурсът (не само време и пари, но предимно интелект и способности), загубено в курсове, за да бъде някой приет в СМГ е прахосничество. Според мен. Ако едно дете е със склонност в математиката, то ще я развие. Може би няма да го направи във втори клас или пети клас, но след това - определено.
Да, ама не. Факт е, че няма дете, дошло в СМГ след 7 клас, което да е надминало постиженията на децата, отишли там след 4 клас. Специалистите са единодушни, че развитието на математическото мислене почва от 3-4 клас. А това, че били загубени интелект и способности даже няма да го коментирам... А това, че има изгъзици като състезания по математика още от детската градина и първи клас, си е по вина на родителската амбиция и натягане. Не са го въвели нарочно математиците.

Аз съм завършила математическа гимназия, имаше си пак отбори, олимпиади и златни медали. И нямаше специална субсидия, нито съботно-неделни осеммесечни курсове в училище за подготовка...Между другото медалистите бяха повече. Причините са много, но не съм убедена, че на първо място сред тях е разрухата в образованието...
Основната причина е, че във водещите страни се развиват много бързо, а ние тъпчем на едно място постарому. Това за медалите, иначе курсовете са за масата, не за медалистите.



Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия