Частни училища - информативна тема 14

  • 79 215
  • 746
# 615
Затова са измислили курсовете, за да учат децата на специфични подходи за специфични задачи. На мен ми прилича на  конкурс, направен за един човек, който трябва да се казва Иван Петров. Разликата е, че първо прибират парите на много Иванпетровци.

Приличаш ми на Марк Порций Катон старши с тези постоянни филипики срещу курсовете Mr. Green Обаче пропускаш, че:
- Никой никого не задължава да се пробва за МГ;
- Тези, които все пак искат да се пробват, са повече от местата и се появява необходимост от подбор;
- Не може да се очаква при подбора да се състезават обучени и необучени деца и затова демократично е предоставена възможност на всички да се обучат. Нима ще бъде по-добре да няма курсове и всеки да си търси учител на черно с връзки и за много по-висока цена?
- Всички се обучават еднакво срещу еднаква такса, а после се гледа кой е оползотворил максимално курса и е научил най-много - все пак има първенци и изоставащи;
Така курсовете се явяват едно неизбежно и все пак демократично решение. Е да, струват пари, ама няма как да стане без пари. Нима не е същото за всичко в този живот - плащаш си за висше училище, а после според успеха получаваш работа. Записваш се на курс за готвачи, всички си плащат, а после отличните получават работа. И така нататък. Освен това вече има богат избор на курсове, не са само тези в СМГ и за монопол не може да се говори изобщо. Та ако можеш предложи по-добре работещо решение, ако не спри вече с това натякване за лошите курсове, защото добри или лоши те нямат алтернатива.

П.П. Не ми излизай с алтернативата за тестове за интелигентност, защото и те се учат и тренират. И там дете, което е обучавано, ще бие дете, което се явява сефте.
Виж целия пост
# 616
Навсякъде е така. В което и нещо да искаш да си от първите, са нужни школи и уроци - спортове, танци, изкуства. Никъде не става със самоподготовка.

Само че тук има една малка подроброст - не е просто да си пръв в нещо, примерно в състезание или в някой спорт или изкуство, а залогът е влизане в определена паралелка в определено*ни училище. Доколкото зная Музикалното училище не си организира нарочни курсове и състезания, за да приемат ученици. Ако не беше влизането в СМГ, тези курсове и състезания нямаше да ги има.

Аз съм последният човек, който би използвал тестовете за интелигентност като критерий за прием, именно защото и те се тренират.
Ми, не, никой не задължава няколко стотин деца в София да кандидатстват, но и двете с теб знаем, че е използване на пазара на продавача - има Х на брой желани места и този продавач си слага каквато си иска цена, при това има пълен монопол и дори от МОН копче не могат да му кажат. Демократичността няма нищо общо тук - просто бизнес. Курсовете са за платежоспособни кандидати, а не за умни. Останалото е ала-бала, но както знаем, каквото и да си говорим, винаги става въпрос за пари.
Виж целия пост
# 617
- Колко двуцифрени числа се записват само с нечетни цифри?
На тази задача директно започвам 13, 15, 17, 19, 31, 33, 35... и така подред и после демонстративно ще ги преброя. Ужасни задачи.

Няма да ти стигне времето, това е проблемът - много задачи за кратко време. Отговорът на първата задача е 45, голямо броене ще пада.
А на втората е 25, но ако се усложни малко, напр. колко четирицифрени числа се записват само с нечетни цифри, вече са 625, абсурд да се преброят.
И като се дават такива задачи на националните състезания, няма как без допълнителна подготовка. Не е само в София, има школи за начален курс и в Пловдив, Варна, Бургас, сигурно и в други градове.
Виж целия пост
# 618
Ами да, не става без пари. Не живеем в комунизма и всеки иска възнаграждение за услугите си. А курсове имаше и преди десет и повече години, когато напливът към СМГ беше доста по-слаб. Та не е като да са се появили с наплива, с наплива само се разраснаха и причината винаги е в търсенето, а не в предлагането, защото предлагането е вторично и следва търсенето. Курсове за МУ няма, защото кандидатите са малко, а и подготовката им може да е само индивидуална. Затова те се готвят индивидуално, но пак срещу пари. И там бедни не могат да влязат, даже цената е по-висока, защото курсовете са индивидуални, а се плаща и за инструмент.

Та каква алтернатива виждаш срещу тези лоши курсове?
Виж целия пост
# 619
Напливът към СМГ е напълно нормален предвид големите набори през последните години. Разликата с $преди$ е, че сега се смъкват повече пари заради повечето кандидати. Колкото до музикалното училище, много лесно могат да направят така, че приемът да е от подготовка на курсове - слагат определена теория, която да се учи само на курса и готово. Алтернатива няма, колкото и да е цинична цялата система на прием в СМГ и подобните училища. Аз лично точно за пети клас не виждам особен смисъл от цялата история, защото има училища, в които децата се научават добре, при това квартални училища, а и тъй като сме в темата за частните училища - в най-желаните нещата са добре. Затова навремето реших да си спестя главоболията със СМГ, и за да стане още по-интересно, и двете ми деца, ако бяха решили да пишат в седми клас като първо желание СМГ с немски, щяха да влязат, но избраха друго. В нашия случай СМГ не е било такава ценност, че да си заслужава две години ходене на курсове на малка ученическа възраст, нито е било ценност в гимназиален курс.
Виж целия пост
# 620
Аз съм съгласна с Черна  Станция.  Защо все  тези курсове са в устата на хората и се определят като изнудване? Никой никого не е задължил да си праща детето там.  Още повече, че тези курсове ги има от години, т.е от времето когато я нямаше тази истерия за СМГ. Много деца ходеха просто с идеята да научат нещо по-сложно, по-интересно.. Дори и към днешна дата има такива - остават си въпреки приема в ЧУ или в ДУ, в което са учили до 4 клас. Или отиват в ПЧМГ. Разни хора, разни избори. Да, предлагането многократно се увеличи през последните години, но то е в естествен отговор на повишеното търсене. В коя друга сфера не е такава зависимостта?

Андариел, сериозно грешиш... И за музикалното ходят на уроци доста деца, за прием както в ПДГ, така и за 1  и 4 клас. При това не става дума за курсове, където цените са поносими, а за индивидуални уроци по солфеж или инструмент на  наистина солени цени. Е, защо никой не хули тези  от музикалното, решили да "изнудват" родители?

А и  СМГ (не съм адвокат на училището, децата ми не учат там,  нито някога са кандидатствали в него) е  интерсен феномен, когато стане обект на дискусия. Хем на родителите не им се иска да плащат за курсове, хем не им се иска децата да се  натоварени с курсове още от 3-4 клас, ама после в  7 клас мрънкат, че отрочетата им са в неравностойна позиция спрямо връстниците от МГ, понеже последните имали през трите прогимназиални години  3 пъти повече мат... Ми да имат, нали за това са отишли. Който е искал, да се е пробвал... МГ са  училища, в които все пак се набляга на мат. Няма как да няма някаква пресявка на входа, която да подбере децата с логическа мисъл, способни да разсъждават, да имат по-нестандартен подход към задачите. А това е възможно само с по-труден изпит, както е и на практика (поне беше до тази година, натаък ще видим). Е как децата да се подготвят за него, сами ли? newsm78

Навсякъде , за където има  регистриран  интерес, има и уроци под една или друга форма. От години се знае как не малко  лапетии ходят на уроци при преподаватели от НУКК за влизане в лицея. Просто е замаскирано, а не официално.. За музикалното се ходи на уроци, за някои частни също... Ето например желаещите да пуснат децата си в ДШ. Изпитът в 1 клас е на немски. Ами или детето ти е ходило по разни школи за деца, или с теб е учило у дома езика, или е ходило на детска градина в Киндероазе, за да има нужното ниво... В два от трите случая здраво си се изръсил в името на този прием. Имали са определена цел родителите, следвали са я от предходни години. Така е и с приема в МГ..
Виж целия пост
# 621
Защо да са лоши - с тези курсове се финансира участието на отборите в международни състезания, нали?
Само едно пътуване за състезание в Сингапур тази година е струвало 2500 лв. на човек, не всеки може да си позволи подобни разноски.
Виж целия пост
# 622
Напливът към СМГ е напълно нормален предвид големите набори през последните години. Разликата с $преди$ е, че сега се смъкват повече пари заради повечето кандидати. Колкото до музикалното училище, много лесно могат да направят така, че приемът да е от подготовка на курсове - слагат определена теория, която да се учи само на курса и готово. Алтернатива няма, колкото и да е цинична цялата система на прием в СМГ и подобните училища. Аз лично точно за пети клас не виждам особен смисъл от цялата история, защото има училища, в които децата се научават добре, при това квартални училища, а и тъй като сме в темата за частните училища - в най-желаните нещата са добре. Затова навремето реших да си спестя главоболията със СМГ, и за да стане още по-интересно, и двете ми деца, ако бяха решили да пишат в седми клас като първо желание СМГ с немски, щяха да влязат, но избраха друго. В нашия случай СМГ не е било такава ценност, че да си заслужава две години ходене на курсове на малка ученическа възраст, нито е било ценност в гимназиален курс.

Е, щом няма алтернатива значи няма и нужда непрекъснато да се повдига въпроса с курсовете. За сега те са най-доброто решение.
Това дали има или няма смисъл е отделна тема. За някои деца тези курсове не са бреме и си ходят с кеф. За теб не е било така и сте избрали друго.
А това за МУ не става, защото ако изпитът е теоретичен няма да подбереш музиканти, а деца с талант за учене Joy

Виж целия пост
# 623
Черна станция, в курсовете мен лично ме дразни само непрозрачността на изразходване на събраните средства. СМГ, въпреки курсовете и въпреки държавната стипендия за брой олимпийци (най-голяма за бг училище, както знаем), е от малкото училища, които непрекъснато издигат призиви за спонсорство за тази, или онази олимпиада. За сравнение ПЧМГ, които не получават държавни стипендии за медалистите си, освен всичко винаги сами (училището + родителите на състезателите) са покривали разходите за пътуването на олимпийците си. Леко дразнещо е едно училище на практика през 2 дни от седмицата да функционира като частно (със съботно-неделните курсове), а през останалите 5 като държавно (с държавни субсидии и стипендии) Това като сравним с отношението на държавата към ЧУ, където тя играе роля на злата мащеха (тормоз от инспектори за какво ли не, без субсидии, без стипендии за постижения и т.н. и т.н.)
Цитат
с тези курсове се финансира участието на отборите в международни състезания, нали?
А ти от къде мислиш така. Не ми се търсят линкове, но не съм останала с това впечатление. Има ли публични отчети, като какво юридическо лице СМГ инкасира приходите от курсовете и как ги изразходва? Ако наистина е така - аз възражения нямам.
Виж целия пост
# 624
Защо да са лоши - с тези курсове се финансира участието на отборите в международни състезания, нали?
Само едно пътуване за състезание в Сингапур тази година е струвало 2500 лв. на човек, не всеки може да си позволи подобни разноски.
Не мисля, че е точно така. Мисля, че прекалено много си чела постовете на ЧС и накрая си приела това твърдение за истина.  Simple Smile
Иначе си права. Никой никого не кара на сила да ходи на тези курсове. Който има интерес, прави го. Андариел пише против тях, но в същото време е яростен апологет на курсовете за подготовка за НВО в седми клас. Та, малко двоен аршин виждам.
Виж целия пост
# 625
Няма как да знаеш какво точно се финансира, защото едва ли си виждала счетоводните отчети.

Русалке, разликата е в монопола. Когато някой има монопол върху цената, при това преимуществено  той ти осигурява достъп до ресурса, тогава нещата стават като с електропреносните дружества.
Точно на тази малка възраст логическото мислене, асобено в частта с излизане извън рамката, е доста зле. Математическите гениЙ са изключение, а повечето деца буквално биват напомпани с типове задачи. Все пак, не говорим за десетки, а за няколкостотин кандидати. Дори за град като София от милион и половина-два, пак е твърде много да проявят такава естествена развитост на логическото мислене. И то на ниво абстракция. Отделно е въпросът доколко е избор на децата, който всъщност е избор на родителите. Поради малката си възраст децата няма как да знаят, че искат да учат точно в това училище. Седмокласниците не са наясно къде искат да учат, а какво остава за 10-годишни деца. Родителите решават, родителите плащат, а децата изобщо не са наясно.

Дидева, в седми клас изпитът е един и същ за всички деца от випуска, за цялата страна. Всички деца щат-нещат се явяват на тези изпити. Много по-различно е от явяването на изпит в малките класове за определено училище, което действа като във вица за майстора на покриви, дето с местене на една керемида години наред изучил сина си. Държавата казва, че в седми клас се кандидатства наново за училище и всичко е централно. Да, гадно е, но в общи линии всички са в тази гадост, та каквото за всички - това и за моите, това и за твоите.
Виж целия пост
# 626
Да, напълно съм съгласна, че изборът е родителски. И? Нима едно дете в 1 клас знае, че иска да учи в Света София, в НУКК, в Питагор,  в Шилер, в 73-то, в 20-то, в еврейското... Именно родителят е този, който може на едно дете в 3-4 клас да предложи курс по мат, виждайки че му харесва да решава, че му е леко скучновато в часовете по мат с лесните задачки.. А после детето си показва дали иска да ходи на тях или е само родителски натискът..На моята приятелка синът в 4 клас ходи само на 1 модул от общо 3 или 4, не помня колко бяха точно. Ясно показа, че ходи с нежелание, че не иска да решава, да пише домашни за курса и евентуално да си сменя училището... Съвсем логично е единици, ама наистина единици, сами да драпат на тази възраст за определено училище. Родителите са тези, които насочват..
Виж целия пост
# 627
Поне да наричаме нещата такива, каквито са, отколкото да говорим за желание за научаване на нещо ново. Децата в начална училищна възраст, ако трябва да избират между курса по математика всяка събота рано-рано и всякакаква  игра, биха предпочели второто. Едва ли децата не са наясно, че ходенето на курс по математика не е просто извънкласно занимание, а има за цел влизане в това училище.
Да, едно и също е, независимо дали става въпрос за НУКК, СС, СМГ и пр. Аз проблем с това нямам - не ме е срам да го кажа.
Виж целия пост
# 628
Черна станция, в курсовете мен лично ме дразни само непрозрачността на изразходване на събраните средства. СМГ, въпреки курсовете и въпреки държавната стипендия за брой олимпийци (най-голяма за бг училище, както знаем), е от малкото училища, които непрекъснато издигат призиви за спонсорство за тази, или онази олимпиада. За сравнение ПЧМГ, които не получават държавни стипендии за медалистите си, освен всичко винаги сами (училището + родителите на състезателите) са покривали разходите за пътуването на олимпийците си. Леко дразнещо е едно училище на практика през 2 дни от седмицата да функционира като частно (със съботно-неделните курсове), а през останалите 5 като държавно (с държавни субсидии и стипендии) Това като сравним с отношението на държавата към ЧУ, където тя играе роля на злата мащеха (тормоз от инспектори за какво ли не, без субсидии, без стипендии за постижения и т.н. и т.н.)
Цитат
с тези курсове се финансира участието на отборите в международни състезания, нали?
А ти от къде мислиш така. Не ми се търсят линкове, но не съм останала с това впечатление. Има ли публични отчети, като какво юридическо лице СМГ инкасира приходите от курсовете и как ги изразходва? Ако наистина е така - аз възражения нямам.

Ами СМГ ходят на най-много олимпиади, защото по-истинските олимпиади са с квоти/покани и не може всяко училище да отиде там (не са като Сингапурското състезание), а СМГ имат квоти и ходят. Затова все не им стигат парите, макар да имат най-големите дотации. Впрочем те са си заслужили дотациите с резултати, не са им подарък, но пак някой им завидя и по едно време имаше проект да се сложи ограничение на тези пари. Ако това е станало този източник на финансиране трябва да е намалял доста.

Що се отнася до състезанието за спонсори, то е отворено - и ПЧМГ може да си търси такива на същото основание като СМГ, къде е проблемът?

И накрая, говорейки за прозрачността - СМГ, бидейки общинско училище, си има одитори и ревизори от общината и се отчита пред тях, не е длъжно да се отчита пред теб, нали? Или подозираш, че парите от курсовете отиват в черна каса и от там в джобовете на учителите? Не мисля така, но ако ти го вярваш аз нямам нужните документи за да те убедя в друго.

Децата в начална училищна възраст, ако трябва да избират между курса по математика всяка събота рано-рано и всякакаква  игра, биха предпочели второто.

Ами това не е универсална истина. Има си деца, за които да научават нещо ново, да си напъват мозъците и да виждат резултата, да усещат, че са добри в нещо си струва 1-2 часа седмично и ходят с кеф на курсовете. За тях това е като да играят на компютър например, но по-реално. Всеки обича да прави това, в което е добър, нали?
Виж целия пост
# 629
Ами СМГ ходят на най-много олимпиади, защото по-истинските олимпиади са с квоти/покани и не може всяко училище да отиде там (не са като Сингапурското състезание), а СМГ имат квоти и ходят.
С риск и тая тема да стане поредната Осанна за СМГ...Може ли да дадеш конкретен пример, който да илюстрира това твърдение и да изисква самостоятелно финансиране от страна на любимото ти училище?
А парите от курсовете не се отчитат от СМГ, щото курсовете не се организират от СМГ, а от училищното настоятелство, ако не се лъжа. Не е зле малко да се информираш по въпроса.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия