Частни училища - информативна тема 14

  • 78 920
  • 746
# 690
Анди, това за 99-те процента моля да ме извиниш, просто ме дразниш с дългите си излияния, които не са верни, обясниха ти хората, а ти пак твоето си знаеш, а пък дето те сложих в 99-те процента, си е грубо заяждане, разбира се. Кой съм аз да определям кой в кои проценти е. Но не си права за другото. Пък за математическите мозъци не знам кой "тъп журналист" какво е писал, аз ти го казвам от личен опит, и е така не само за математиката, ами и за всичко друго. Всяко нещо не всеки го може, ето например да напише 25000 поста в бг-мама го може само един единствен човек, всички други се опитват от години, ама само един е успял, щото който си го може, си го може. И с математиката е така.
Виж целия пост
# 691
Я, БШ са голяма издънка тази година. Даже Меридиан 22, които всички знаем, че са мега зле, са преди тях. А резултатът им по език е направо необясним, предвид, че изпита бе на ниво 3-и клас.
Виж целия пост
# 692
Не знам в бързината нещо да не съм объркал при сортирането на файла, обаче ми дава по математика
ЧОУ "Света София"   56,31
СМГ"П. Хилендарски"   55

Т.е. СМГ има по-нисък резултат от Света София. За сметка на това пък по БЕЛ най-висок резултат има точно СМГ,  а Света София е на 3-то място

СМГ"П. Хилендарски"      63,5
ПЧМГ                                60,69
ЧОУ "Света София"   56,31   57,84

Тоест математическите училища са най-добри по БЕЛ:)
Виж целия пост
# 693
Кой какво ми е обяснил? И трябва ли задължително да е вярно, само защото са "ми" го обяснили много хора? То и много хора, че и сега ние, виждаме, че Слънцето се върти около Земята, но прави ли го вярно? Да, 99 процента от хората са напълно посредствени и чудесно си живеят (и себе си слагам в тези 99, а вас не смея - може да сте от гениалните). Правени са анкети и измервания, дори тъпите тестове за интелигентност го показват - стоте точки са сложени на средното ниво, а то е получено емпирично чрез тестването на сериозна извадка. Нищо чудно повечето тук да сме с такива средни резултати, ама кво, като гледам, всеки се справя с живота и не е останал необразован и ненаучен. Но пък, е много себеласкателно да си мислим, че ние или децата ни са от надарените. Кво да прайш, слабост човешка!
Виж целия пост
# 694
Ами нали стана дума, че всъщност са по-добри в другите дисциплини, а задачките са им естественото състояние. Подценяване имаме Simple Smile Simple Smile
Между другото редица историографи посочват, че бащата на Моцарт действително го е тормозил, а някои смятат , че всъщност е автор на голяма част от ранните му творби...
Виж целия пост
# 695
Не знам в бързината нещо да не съм объркал при сортирането на файла, обаче ми дава по математика
ЧОУ "Света София"   56,31
СМГ"П. Хилендарски"   55
Това са точките по БЕЛ.
Виж целия пост
# 696
Като се сумират НВО по всички предмети, се получава следната класация:
http://prikachi.com/images/762/8903762y.png

А тук качих сортираната класация само по математика+БЕЛ: http://prikachi.com/images/884/8903884B.png

Ето и целия файл: http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=45040461852061290803
Виж целия пост
# 697
Произведенията на Леополд Моцарт не могат да се объркат с тези на Волфганг Амадеус. Наистина ранните творби на Моцарт не съм ги слушал всички, но за специалистите си е ясно кое кой го е писал, тези на Волфганг са си негови, макар и още като дете "почеркът" му си личи. Не съм чувал баща му да го е тормозил, поне в сериозните произведения, има книги, или филмът "Амадеус", пък и в училище сме учили биографията му. Сега жълти четива колкото щеш, в някое от тях ако пише такива работи, не знам.

Пък за пишещите тук съм сигурен, че никой няма да има около 100 точки ай кю, а всички ще имат много повече.

Ахам, първата колона е БЕЛ, а втората МАТ, но така или иначе няма значение, резултатите на СМГ, ПЧМГ и СС са както винаги много близки, същото както при университетите, една година Харвард е първи, а Оксфорд втори, а другата година обратното, ама все те са в челото:)
Виж целия пост
# 698
Скрит текст:

Математика:
1. ОМГ Пловдив
2. МГ Варна
3. СМГ
4. ПМГ Бургас
5. ПЧМГ
6. МГ Русе
7. ОУ Св.Климент Охридски - Фотиново
8. ПМГ Ловеч
9. ЧОУ Света София
10. ЧСОУ Евростар

БЕЛ:
1. ОМГ Пловдив
2. ЧОУ Света София
3. ПМГ Бургас
4. СМГ
5. МГ Варна
6. МГ Русе
7. ПМГ Стара Загора
8. ПЧПУ Бургас
9. СОУ "Луи Брайл"
10. ЧОУ Св. Климент Охридски - София

Чужд език:
1. ЧСОУЧП "Абрахам Линкълн" - София
2. ЧОУ Света София
3. ОМГ Пловдив
4. ЧОУ Св.Климент Охридски - София
5. ЧСОУ ЕСПА - София
6. ЧОУ Меридиан 22 - София
7. ЧСОУ Св.Георги - София, ЧОУ Веда - София
8. ЧСОУ Евростар - София
9. ЧЕСОУ Дорис Тенеди - София
10. ЧСОУ Дрита

Химия:
1. ЧОУ Бургас
2. ЧПСОУ Свети Наум - София
3. ОУ Гоце Делчев - Беслен
4. ЧСОУ Орфей - София
5. ЧОУ Ерих Кестнер - София
6. ОУ Св.Климент Охридски - Фотиново
7. ЧОУ Света София
8. ОУ Хан Аспарух - Добрич
9. ОУ Ал. Константинов - Пловдив
10. СМГ

Физика:
1. ЧОУ Бургас, ОУ Н.Й.Вапцаров - Црънча
2. 12 СОУ - София
3. ОУ Христо Ботев Любча
4. ВЕДА
5. ЧПСОУ Свети Наум
6. ЧОУ Света София
7. ОУ Хан Аспарух - Добрич
8. ЧСОУ Нов век - Кирилово
9. 27 СОУ - София
10. ОУ В.Левски - Средец

История:
1. ЧОУ Бургас
2. ОУ Отец Паисий - Жълтуша
3. ЧОУ Света СОфия
4. ОУ Н.Й.Вапцаров Зайчар
5. ОУ Хр.Ботев - Одърне
6. ВЕДА
7. ОУ Братя Миладинови - Конарско
8. ЧПСОУ Свети Наум - София, 12 СОУ - София, ОУ Отец Паисий - Габра
9. ОУ Екзарх Йосиф - Михнево
10. ЧЕСОУ Дорис Тенеди

География:
1. ЧОУ Бургас
2. ВЕДА
3. ЧОУ Света София
4. ОУ Отец Паисий - Жълтуша, ЧСОУ Рьорих
5. ПМГ - Стара Загора
6. 12 СОУ - София
7. ОУ Стефка Събчева - Ваклиново, ОУ Хан Аспарух - Добрич, ЧПСОУ Свети Наум - София, ОУ Отец Паисий - Габра
8. ОУ П.Р.Славейков - Варна
9. ЧСОУ Евростар - София
10. МГ - Русе

Биология:
1. ЧОУ Бургас
2. 12 СОУ - София
3. ОУ В.Левски - Средец
4. ЧОУ Петър Берон
5. ОУ Хан Аспарух - Добрич
6. ЧСОУ ЕСПА
7. ОУ В.Левски - Змеица
8. ЧОУ Светлина
9. ЧОУ Света София, ОУ Цар Симеон Велики - София, ЧПСОУ Свети Наум - София
10. ПМГ - Враца

Изненадах се от резултатите на ЧОУ Бургас. Основано е през 2015 г., а излиза, че е на 1 място за България на НВО-тата по:
-химия
-физика
-история
-география
-биология
А по БЕЛ и математика има еднакви резултати, по 47 и на двете.
Виж целия пост
# 699
Е, без доказателства не може да се каже, но нали на тези НВО-та квесторите са вътрешни.. а на тези с външните квестори - посредствен резултат (по 47).
То не са ми интересни въобще тези НВО вече. Пълна скръб, както цялото образование и не показват нивото на училището. Показват някакъв среден тюрлюгювеч от това чии ученици са ходили повече на уроци, на кого учителите на уроците са били по-добри, къде квесторите са си позатворили очите на изпитите, и т.н. - всякакви такива неща, само не и нивото на училището.
С изключение на челната тройка - ясно е, че СМГ, ПЧМГ и СС са единствените три читави училища в София, ама то това е ясно от години.
Виж целия пост
# 700
Заради ей такива като въпросното ЧОУ Бургас все още масово се шири мнението, че децата в ЧУ не си заслужават оценките с труд и знания, а им се подаряват, защото плащат.

Иначе, като се сложи някакъв коефициент на недостоверност, класацията си е показателна. Много съм доволна, че нашето училище е в топ 10 по всички предмети. Аз знам, че ученето по различните от мат и БЕЛ предмети е на ниво, но друго си е да се потвърди статистически. И точно на единствения предмет, от който децата недоволстваха - дали заради тежък материал, или не дотам добър преподавател не знам - училището е чак на 9-о място. Т.е. закономерност има. Другото хубаво е, че зад резултатите не стои къртовско денонощно учене (това в сравнение с перспективите в АК), а са резултат от естествен, последователен процес (и разбира се резултат на заинтересоваността и всеотдайността на учителите)

Мецане, към твоя списък бих сложила и Св. Климент Охридски. За Евростар знаем какви са методите, но пък класацията потвърждава, че би бил работещ вариант за леко изтърван тийнейджър.

Малко ме изненада (неприятно) Еспа, очаквах повече, по децата които познавам от там и по претенциите, които заявяват. И Веда малко ме изненада, не че са толкова зле (оттеглям си предишното мнение), но като знам на какво ниво беше НВО, тези резултати не ми се връзват с големи претенции за академичност. Св. Георги са мега, ултра зле. Как беше лафът от темата напоследък - сигурно всичките са с дефицити там. Колкото струват и да се мъдрят с тези резултати си е срамно. По каквито и програми да учат, тестовете по общообразователните предмети бяха елементарни. И да излизат с едноцифрени резултати по химия и биология  Thinking  Naughty Резултатите на Артис също са плашещи. Те не бяха ли с нова програма? С тези 23.2 по мат. да дели 760-о място с Тулово, Мъглиж.... Колкото и да искаме децата ни да са в спокойна и добронамерена обстановка докато са малки, годините бързо минават и освен ако не ринем парите с лопата, или пък нямаме собствен занаятчийски бизнес (да кажем да месим хляб, или да гледаме пчели) къде ще отиде детето след 7-ми клас хич не е маловажно. И едва ли е приятно след като си изсипвал с години пари за такси, тепърва да трябва да изсипеш още, за да осигуриш що-годе нормално и конкурентно ниво. Отделно другите ангажименти по логистика, стресът от несигурността и т.н.

Още от анализа на статистиката. Много добро впечатление правят малките градчета и селца, като Якоруда, да кажем, с по-добри резултати по математика от 107-о и 73-о. Или с. Габра, което е по-напред от редица частни софийски по БЕЛ. Или Жълтуша, Ардино - супер стабилно по всички предмети, или Фотиново, Батак с по-добър резултат по мат. от Св. София. Значи може и без курсове, значи има ги още всеотдайните учители, които за малко пари правят чудеса (едва ли всички са преписали, защо им е да го правят)
Виж целия пост
# 701
Ами, виж, кандидатстването след седми клас няма поправка, така че независимо от изсипаните години наред пари за такси, после може още да се изсипя.  А и честно да ти кажа, на фона на солените такси, които сега плащате, още 1500 лева не са болка за умиране за един курс и аз не бих се стискала баш за кандидатстването. Както стана ясно, в някои частни училища курсовете са на място ине са в официалната програма, така че става не по врат, а по шия - така или иначе човек се хваща на хорото и го тропа, ако иска после пет години да е спокоен. Аз винаги съм казвала, че е по-лесно да се влезе в най-престижен университет, най-малкото, защото човек може да кандидатства колкото години пожелае, отколкото да се влезе в добра държавна гимназия.

Мецане, на мен тестовете за интелигентност са ми в момента от голям професионален интерес (не става вапръс за тези, дето са само с фигурите, там човек със зрително-пространствени проблеми е жив загинал) и мога да кажа, че докато ги гледах, за някои неща изобщо не се сетих, по-скоро не ги $видях$. Не съм тествана, защото тестването е с експериментатор индивидуално. Не искам и да зная колко ми е коефициентът, но щом съм имала акъл да се образовам, значи не съм толкова зле.

Не искам да подценявам постиженията на децата, на точно споменатите села са ми леко под въпрос. Сещам се за скандала, който избухна при големите матури, с кой град беше, дето $централно$ ги подпомогнали.
Виж целия пост
# 702
Ето ви един гений: http://time.com/4477617/12-year-old-freshaman-cornell-university/
Хората се раждат различни, не е само въпрос на запълване на мозъка с информация.
Виж целия пост
# 703
Да, раждат се различни, но гениите затова толкова привличат вниманието, защото са екстремно различни. И техните глави се запълват с информация, те не са се родили научени. Болшинството от хората са напълно обикновени, които постигат нещата основно с научаване. Аз лично не припадам от възторг по гениалността, защото зад нея често има сериозни проблеми. Не бих пожелала гениални деца и внуци, защото цената е твърде висока. Това момче в момента е сладък вундеркинд, защото е кинд. Но той в университета не е в естествената си възрастова среда и няма да е първият, който ще изпита негативите. В един момент вундеркиндът вече не е кинд, а става пубер, и ако не продължи гениалното си представяне, вече не само не е интересен, а и започват други проблеми, най-често депресии, защото вече не се отличава, а се влива в редиците на обикновените възрастни и вече няма кой да се съобразява и да е снизходителен към грешките. Повечето гениални деца не стават гениални възрастни и изживяват невероятна лична драма. (Моля, само не ми казвайте, че завиждам. Гениите, тъй като са много атрактивни, биват и изучавани и животът им е от голям интерес. Както се казва в Опасен чар "На нас гениЙ нИ нИ трябват!")
Виж целия пост
# 704
Има ли ЧУ, което от 5ти клас да не е целодневно?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия